Sportul Popular, august 1959 (Anul 14, nr. 3452-3468)

1959-08-08 / nr. 3456

In avanpremieră , Petrolul—Dinamo Ca şi anul trecut, „deschiderea“ la campionat o asigură meciul — menit să devină tradiţional — dintre echipa campioană şi echipa cîştigatoare a Cupei. Deci, un foarte atractiv meci Petrolul — Dinamo Bucureşti mîine seară pe Stadionul Republicii, începînd de la ora 19.30. Prilej pentru echipe să-şi verifice posibilităţile înainte de campionat, iar pentru Petrolul să facă o verificare serioasă şi în vederea Cupei Campionilor Europeni. Prilej şi pentru spectatori de a asista la o întîlnire de calitate, aşa cum au urmărit miercuri la „Dinamo“, între Rapid şi Dinamo, mai ales că echipele vor alinia în acest joc, organizat de ziarul „Scînteia", cele mai bune formaţi ale lor. „Trebuie să jucăm frumos, nu pentru rezultat, ci pentru a oferi un fotbal cit mai bun, care să satisfacă pe spectatori" — ne spunea ieri Baratki, antrenorul dinamoviştilor. De aceeaşi dorinţă sunt însufleţiţi şi ploeştenii. Rapid şi Progresul joacă în cinstea „Zilei minerului" Mîine la Petroşani şi Lupeni vor avea loc manifestaţii sportive în cin-±stea „Zilei minerului". Cu acest prilej se vor disputa şi două interesante partide de fotbal, între patru echipe de categoria A : Jiu! — Progresul la Petroşani şi Minerul — Rapid la Lupeni. Cu mult interes este aşteptată evoluţia echipei din Lupeni, proastă promovată în categoria A. Bucureştenii au părăsit aseară Capitala. Joc de „A“ şi la Constanţa La Constanţa, tot mîine, se vor întîlni în meci amical alte două echipe din prima categorie: Farul şi Dinamo Bacău. • U.T.A. joacă duminică la Hunedoara cu Corvinul. Ce-au făcut echipele săptămina aceasta Şi acum, iată citeva amănunte în legătură cu pregătirile făcute de echipe în această săptămînă. • PLOEŞTI. — Joi, Petrolul şi Victoria Buzău au oferit un meci dinamic, cu numeroase acţiuni de poartă. A învins Petrolul cu 6—2 (2—1) prin punctele înscrise de Rădulescu, Dridea I, M. Marcel (2) şi Babone (2), respectiv Ernest şi Nedelcu. Victoria. Buzău a jucat bine, servind o replică viguroasă. Ploeştenii au folosit echipa: Sfetcu (Drăghicioiu) — Pahonţu (Ionescu), Marinescu, Ionescu (Neacşu) — Fronea, Neacşu (Tabarcea) — Constantinescu, Tabarcea (M. Marcel), Dridea I, M. Marcel (Babone), Bădulescu (Drideal). (M. Bedrosian, coresp. reg.) • SIBIU. — Două jocuri amicale: C.C.A. tineret Bucureşti — Independenţa Sibiu 2—0 (1—0) şi C.C.A. Bucureşti — C.S.A. Sibiu 6—1 (3—1). Jocul acesta a fost la discreţia oaspeţilor, care au marcat prin Zavoda I (2) Cacoveanu, Alexandrescu, Borve şi Tătaru. Dragoman a marcat pentru gazde. Formaţiile: C.C.A.: Toma — Zavoda II, Apolzan, Dragomirescu — Jenei, Bone — Cacoveanu, Constantin, Alexandrescu, Zavoda I, Tătaru. C.S.A.: Stoişor (Gavrilovici) — Bratu, Iorniţă (Foaie), Ghec (Georgescu, Ene) — Solomon, Tetea — Baboe, Toderici, Dragoman (Protopopescu), Popa, Pro Si» apropie campionatul categoriei A la fotbal Antrenamente, verificări, jocuri amicale... » Pe stadionul Republicii in nocturnă: Petrolul—Dinamo • Rapid şi Progresul joacă de „Ziua minerului" la Petroşani şi Lupeni • Echipele au susţinut numeroase jocuri de verificare în cursul sâptămînii Pregătirile loturilor reprezentative de fotbal şi meciurile internaţionale disputate cu selecţionatele U.R.S.S. în iulie şi la începutul acestei luni au fost — cum era şi normal — în centrul atenţiei iubitorilor de fotbal din ţara noastră. In această perioadă, activitatea de pregătire a echipelor de club sau asociaţie în vederea noului campionat a căzut pe plan secundar. Acum însă, jocurile internaţionale au trecut şi s-a apropiat... campionatul, trezind din nou vechea şi marea pasiune a amatorilor de fotbal. Din nou tribunele terenurilor sunt populare la antrenamentele echipelor fruntaşe, din nou comentarii aprinse despre viitoarele efective, despre şansele echipelor, despre Petrolul, C.C.A., Rapid, Dinamo, U.T.A... Pînă la începerea noului campionat a rămas foarte puţin. Atît cît este necesar ca echipele să mai facă o verificare şi retuşare a formaţiilor, înainte de a se prezenta în etapa inaugurală. In ultimul timp, ele au susţinut numeroase întîlniri, iar mîine — duminică — se poate spune că va fi o repetiţie generală, şi Mihai. La 1 august Farul a jucat cu Ind. Sîrmei C. Turzii (3—2) şi joi cu selecţionata , oraşului : 6—1 (2—0). Au marcat: Niculascu, Ciosescu, Matei, Călin, Pană şi Toma (NI m). Farul a aliniat formaţia : Ghibănescu — Toma (Straton), Ciuncan, Florescu — Datcu (Corneanu), Pană — Moroianu (Călin), Sever (Matei), Ciosescu, Firică, Niculescu. (P. Enache, coresp. reg.) • ARAD. — Joi s-au întîlnit selecţionatele Arad şi Timişoara, în realitate U.T.A. şi C.F.R. Timişoara. Au cîştigat oaspeţii cu 2—1 (0—0). Tigărvnuc şi Androvici (din II m) pentru Timişoara şi Jurcă pentru Arad sînt autorii punctelor. ARAD : Cotnari (Sugar) — Izghireanu, Băcuţ II, Farmati — Koczka, Sereş — Jurcă (Igna), Tăuceanu, Tîrlea (Horvat), Metcaş, Budai (Tîrlea). TIMIŞOARA: Boroş — Corbuş, Androvici, Bodo (Apter) — Gall, Stepan — Ţigăniuc, Klein, Fodor, Surdan, Boros, Şt. Weinberger, coresp.) • BUCUREŞTI. — Progresul a susţinut joi un meci amical cu Ştiinţa Bucureşti, de care a dispus cu 4—2 (4—0). Au marcat: Marin (2), Vasilescu şi Mafteuţă, respectiv Dumitrescu şi Ionescu. Progresul a prezentat o formaţie mult remaniată, din care au lipsit cîţiva titulari : Dinulescu, Mîndru (accidentaţi), Caricaş, Oaidă şi Cojocaru — aceştia din urmă absenţi nemotivaţi. Joc slab. Formaţia Progresului : Birtaşu — Nedelcu, Dobrescu, Soare — Petrescu (Radu), Ştirbei (Palcu) — Grigore, Mihai (Smararvdescu II), Smărandescu topopescu (Dragoman, Recu).V. Vlă- 1 (Biiu), Vasilescu, Mafteuță, Marin. • Jocul de antrenament TAROM — Metalul Titanic a fost de slab nivel tehnic. El s-a terminat cu victoria TAROM-ului la scorul de 2—1 (0—1). Au marcat: Mihai și Gherghina, respectiv Dan. TAROM: Ojoc — Alexe (Bogdan), Cristescu, Arieşeanu (Alexe) — Popescu, Vărzan (Dragomirescu) — Călin, Lazăr (Gherghina), Nisipeanu, Mihai, Milea. doianu, coresp.) • CONSTANŢA. — Farul, după o scurtă vacanţă, şi-a reluat pregătirile sub conducerea antrenorilor Lengheriu Marinescu (Petrolul) şi Al. Vasile (Dinamo) văzuţi de Stoenescu. Aspect de la meciul de antrenament Progresul — Ştiinţa Bucureşti. Vasilescu (dreapta) a pătruns in careul Ştiinţei şi a tras. Portarul studenţilor insă, va bloca balonul. (Foto Gh. Dumitru) Ştiri, rezultate de fotbal SE PREGĂTESC ŞI ARBItRli Intre 10 şi 15 august va avea loc la Bucureşti un curs de perfecţionare pentru arbitrii de categoria A şi B. Cursul se va ţine in sala Dinamo, iar lecţiile practice pe stadionul Dinamo. In ultima zi, la 15 august, va avea loc o consfătuire cu preşedinţii colegiilor regionale de arbitri din ţară şi cu cursanţii. In cadrul acestei consfătuiri vor fi date Îndrumări metodico-tehnice şi se vor face comunicări din partea colegiului central de arbitri şi a federaţiei. A DOUA ETAPĂ A „CUPEI ELIBERĂRII* Mîine se vor disputa jocurile celeide a doua etape a „Cupei Eliberării“ : Galaţi—Iaşi, Craiova—Constanţa, Stalin—Ploeşti şi Baia Mare—Timişoara. • Ştiinţa Cluj joacă mîine acasă cu Gaz Metan Mediaş. Revanşa acestei întîlniri va avea loc la Mediaş la 16 aumist. La această dată, Rapid Cluj va întîlni pe teren propriu pe CER Arad. • SF. GHEORGHE 7 (prin telefon)Joi, Textila a jucat cu selecţionata taberei de juniori din Oraşul Stalin. După un joc frumos, dinamic, cu multe faze de poartă, juniorii au cîştigat cu 1—0 (0—0) prin punctul marcat de Pasan (min. 50). In min. 20 si 40 Petrescu (juniori) a tras în bară. (Z. Papp, coresp.). • Jocuri în cinstea „Zilei Minerului“ : Sei. Satu Mare—CS.M. Baia Mare 1—4 (1—2) — disputat miercuri —; C.S.M. Baia Mare—Stăruinţa S. Mare 10—0 (6—0); Olimpia S. Mare—Sei. surdo muţi Tg. Mureş- Oradea-Cluj 1—0 (1—0); Chimistul B. Mare—Minerul, B- Sprie 4—0 (1—0); Dinamo Săsar—Constructorul B. Mare 6—1 (4—0) — disputate joi. (V. Săsăranu, coresp. reg.). • La Oraviţa, joc de Cupa R.P.R: Minerul Oraviţa—Locomotiva Oraviţa 5—0 (3—0). • Ştiinţa Bucureşti joacă mîine amical cu Vulcan pe terenul Vulcan (Ghencea), începînd de la ora 17.30. La sfîrşitul unui campionat plin de învăţăminte organizat pentru prima oară sistem tur-retur, campionatul categoriei B la baschet, a cunoscut, de la prima sa ediţie în această formulă, un frumos succes. O serie de oraşe ca Sibiu, Rădăuţi, Deva, Roşiorii de Vede şi altele în care acest sport era cu totul necunoscut in trecut, au prezentat în acest campionat echipe tinere, cu o frumoasă orientare spre un joc modern. Competiţia a dus la o importantă creştere calitativă a valorii formaţiilor din provincie, care au oferit în acest campionat , după cum ne-au relatat corespondenţii noştri — multe partide apropiate de nivelul celor întîlnite în categoria A. Ea a asigurat o întrecere desfăşurată de-a lungul a 18 etape, lucru care a permis celor 20 echipe participante o continuitate în activitatea competiţională şi a constituit totodată un bun prilej de afirmare a unei serii de tineri jucători talentaţi (Cordier, Ionescu, Popa — Ştiinţa Craiova, Zereleş, Frantz — Politehnica Oraşul Stalin, Dumitrescu — Steagul roşu Or. Stalin, Păun — Petrolul Ploeşti), unii dintre ei fiind selecţionaţi chiar în echipele reprezentative ale ţării, iată numai citeva din motivele care au contribuit la reuşita acestei competiţii. Trecînd la analiza comportării echipelor participante, trebuie să accentuăm faptul că cele două serii au fost dominate categoric de trei echipe : Steagul roşu Dr. Stalin, Progresul Bucureşti şi Constructorul Cluj. Daca în prima serie Steagul roşu Or Stalin (antrenor V. Jeleriu) a avut mult timp în Ştiinţa Craiova (antrenor C. Dîrjan) un adversar redutabil, care a cedat însă ritmul în a doua parte a întrecerii, în seria a II-a, Progresul Buc. (antrenor Q. Herold), şi Constructorul Cluj (antrenor Gh. Russu) ne-au oferit o luptă palpitantă încheiată cu victoria meritată a echipei bucureştene. O pregătire tehnică superioară, atacuri şi apărări eficace, loturi omogene şi experimentate, o medie de înălţime a jucătorilor superioară, iată numai cîţiva din factorii care au înlesnit acestor echipe o comportare mai bună. Dintre celelalte formaţii comportări meritorii au avut Voinţa Tg. Mureş, Voinţa Oradea, Strungul Arad, Farul Constanţa şi Petrolul Ploeşti. Inconstante, ele au cîştigat de obicei „acasă", însă au pierdut cu regularitate în deplasare. Foarte slab au jucat în acest campionat Voinţa Rm. Vîlcea, C.S.M.S. Iaşi şi Medicina Timişoara. In general ele n-au privit cu toată seriozitatea această competiţie, evoluţia lor constituind uneori un simplu act de prezenţă. Timişorenii au jucat foarte slab spre finalul campionatului, pierzînd citeva partide decisive, atît în deplasare cît şi pe teren propriu. In ce priveşte jucătorii din Rm. Vîlcea, ei au avut mult timp o situaţie ca şi compromisă, dar s-au salvat „in extremis“ în dauna ieşenilor, care de asemenea nu au strălucit în ultimele etape. Una din explicaţiile faptului că o serie de echipe au avut în acest campionat comportări mediocre o constituie aceea că o parte din conducerile cluburilor şi asociaţiilor respective au dovedit o totală lipsă de interes pentru formaţiile lor, de cele mai multe ori nereuşind să le asigure nici măcar condiţii minime de pregătire şi chiar de prezentare la meciuri (Sănătatea Roşiorii de Vede, C.S.A. Bacău, Medicina Timişoara, Voinţa Rm. Vîlcea). In ceea ce priveşte evoluţia tehnică şi tactică a echipelor participante, acest campionat a permis o serie de constatări care sperăm că vor folosi cu siguranţă acestor echipe în viitoarea lor întrecere. Cu toate că o parte dintre ele au cîştigat deja o maturitate tehnică şi tactică şi nivelul general al acestora a trecut de calificativul satisfăcător, mai sunt destule lipsuri care trebuie puse la punct Sunt multe echipe care nu dispun de efective complete, inclusiv Progresul Bre. (1), care va activa în sezonul viitor în prima categorie, iar lipsa jucătorilor înalţi s-a făcut cu prisosinţă simţită în evoluţia lor. Din punct de vedere tehnic toată atenţia trebuie îndreptată spre însuşirea deplină a procedeelor moderne în jocul de baschet (conducerea mingii cu ambele miini, aruncarea din săritură de la distanţă şi din „cîrlig“ la jucătorii pivoţi, urmărirea eficace la panou etc). In ceea ce priveşte aspectul tactic al jocului, echipele vor trebui să acorde o atenţie mai mare apărării (capitol la care sunt deficitare majoritatea dintre ele) şi unui joc cit mai variat în atac. Pînă la începerea viitorului campionat au mai rămas cîteva săptămîni, timp în care multe din lipsurile arătate pot fi remediate, cel puţin în parte, astfel ca în viitoarea întrecere să putem constata în evoluţia echipelor din categoria B nu numai elan şi entuziasm, ci şi o orientare cît mai precisă spre un joc modern, singurul care poate duce spre succes. Ad. V. Carnet atletic „Cupa Eliberării“ Clubul sportiv Cetatea Bucur organizează astăzi după amiază de la ora 17.00, un concurs atletic dotat cu „Cupa Eliberării“. întrecerile vor avea loc pe stadionul Republicii din Capitală şi au drept de participare toţi atleţii bucureşteni indiferent de categoria de clasificare din care fac parte. Atleţii greci se pregătesc pentru J. B. Zilele trecute s-au desfăşurat la Atena campionatele naţionale, care au constituit un serios criteriu de selecţie în vederea apropiatelor Jocuri Balcanice de la Bucureşti. Iată cîţiva dintre campionii Greciei pe anul 1959: 100 m-Georgopoulos 11,0; 800 m-Depastas 1:52,5; 5.000 m-Hiotis 14:49,0; 400 mg- Froussios 55,8; 20 km marş- Hatilaois 1:47:57,2; înălţime-Koinis 1,95 m (nou record, grec); greutate- Tsakanikas 16,70 m; suliţă-Kalamteakos 66,43 m. 6 zile pînă la campionatele republicane începînd de vineri 14 august stadionul Republicii va găzdui întrecerile celei de a Xll-a ediţii a campionatelor republicane individuale de atletism pentru seniori şi senioare. La această competiţie, fără îndoială cea mai importantă din calendarul intern al atletismului nostru,vor putea lua parte numai acei atleţi clasificaţi în categoriile : maestru al sportului, I şi a Il-a. Aceştia vor putea fi înscrişi numai la acele probe la care au obţinut performanţe echivalente cel puţin normelor prevăzute pentru categ. a Il-a. HI NI P IE MI ALERGĂRILE DE AZI Reuniunea de trap de astăzi la ora 16, cuprinde opt alergări. In alergarea principală, premiul Blaj, se întîlnesc unii dintre fruntaşii cailor de 3, 4, 5 şi 6 ani. Concurează: 1700 m: Japoneza, Nărăvaş; 1720 m: Bereta. Oradea; 1740 m: Novac, Luminiş, Tic; 1760 m: Vampir ; 1780 m : Băltăreţ. Caii de 2 ani se întîlnesc în două alergări pe distanţa de 1500 m. In alergările rezervate ordinei triple se întîlnesc cîte 11 concurenţi cu şansele riguros echilibrate şi sînt probabile noi cote mari. Astfel, la reuniunea de miercuri, 5 august, pariul ordinea triplă a raportat cote mari : 1136,60 lei: I — Adrian, II — Jalea, III — Harbuz; 678,20 lei: I — Garoafa, II — Minciuna, 111 — Zdravăn I MINE ALERGĂRI DE GALOP Hipodromul de galop găzduiește mîine, la ora 15,30, o reuniune atractivă. Prima alergare, pe 2400 m, este rezervată cailor cu aptitudini de săritori peste garduri. In această alergare participă : Cadet 70 (Toduţă V), Svon 70 (Crişan), Fira 68 (Spătaru), Miracol 65 (Soare Gh.), Ceardac 58*/? (Nistor T.), Piper 52 (Lazăr Gh.). . Premiul Razbeg pune în linie cai de primă categorie. Reintrarea lui Argint alături de Nunu, Codaş, Crainic, Snop, Sibianca, Glod, Graur, Hăţiş, Asaha şi Micuţa se anunţă destul de interesantă. In alte două alergări pentru ordinea triplă se întîlnesc cîte 9—10 concurenţi. Pentru caii de doi ani, sunt rezervate trei alergări. In ansamblu, programul prezintă întreceri animate care, probabil, se vor încheia cu sosiri strinse. SPORTUL POPULAR Nr. 3456 Pag. a 5-a