Sportul Popular, decembrie 1959 (Anul 14, nr. 3522-3539)

1959-12-26 / nr. 3536

„SECŢIA NOASTRĂ..." membru al „secţiei noastre“. Este jucătouid cel mai calm al fortmieţiei. Rezolvă cu „singe rece" cele mai dificile finaluri de partide. Firesc. Inginerul Înainte vreme, „băieţii de la abator" erau spaima cartierului. După 10—12 ore de muncă în care erau exploataţi fard cruţare, ieşind de la lucru apucau drumul crişmei, apoi al scandalului. Bătui crunte, în care căutau să-şi descarce tot veninul adunat in ceasticuloare înveseleşte peisajul. După cifra 3 minute sîntem in „sala maşinilor“. Aci printre puternicele compresoare ale căror trepidaţii continui iţi dau o senzaţie de forţă, se mişcă încet, parcă netulburat de nimic, un om îmbrăcat într-o pufoaică albăstruie. Fac cunoştinţă cu el: un alt ide de trudă. Acum muncitorii de aci, plecînd de la lucru, grăbesc pasul să ajungă mai repede acasă pentru a asculta un concert la radio sau se îndreaptă spre clubul asociaţiei sportive, unde se întrec în pasionante partide de şah. ...Cam acestea erau glodurile ce-mi treceau prin minte, acum citeva zile, ştilul şi ascudind pe Nicolae Fusea .— unul dintre membrii „secţiei noastre" de şah, cum mi-l recomandase Vasile Baltag, inimosul responsabil al secţiei de şah a asociaţiei sportive „Abatorul" din Bucureşti. Nicolae Fusea este ,marea speranţă" a secţiei de şah a asociaţiei sportive „Abatorul". Pătrunzind recent in tainele teoriei şahiste, rămîne multe ceasuri a plecat asupra volumelor ce cuprind intre scoarţele lor cheia multor probleme. Secţia de şah este mindria lor, a muncitorilor din Abator. Cupe, plachete cîştigate cu prilejul diverselor concursuri stau orinduite la loc de cinste in vitrinele clubului. Anul trecut, în Spartachiada de iarnă, în faza orășenească, Antoaneta Roşea, componentă a echipei „Abatorul", a ocupat un meritat loc II. Anul acesta, şahiştii de la „Abatorul" se „bat" cu ardoare pentru calificare în etapele superioare ale campionatului republican pe echipe. Deocamdată, au ajuns in finala etapei raionale... Pornim mai departe, să-i cunoaştem şi pe ceilalţi membri ai „secţiei noastre". Ocolim o hulă imensă. Bătrinele zidiri ale vechiului abator al urbei bucureştene (vor împlini peste ciţiva arc respectabila virstă de 100 de ierni) fiu acum vecine clădiri noi a căror Victor Niţă conduce una dintre cele mai noi şi mai moderne secţii ale abatorului şi este de specialitate frigotehnist. Prin ţevi subţiri, prin tuburi groase, aerul rece „fuge" din compresoare spre frigidiee. Ţevile au îmbrăcat o haină fină, imaculată. Zibeline în miniatură. Trecem mai departe. Secţia de şah a asociaţiei sportive „Abatorul" are peste 30 de membri. ...Ion V. Ion de la distribuţii carne, Alexandru Grecu, Constantin Pescaru, Antoaneta Roşea, Petre Cugereanu, Constantin Voinea, Elena Cristescu... Sînt oameni care la sfirşitul zilei de muncă, entuziaşti prieteni ai şahului, nu uită să treacă „neapărat" pe la sediul asociaţiei, pentru a lua ultimele reviste de şah, pentru a stabili zilele de antrenament, zilele în care vor discuta chestiuni de imjică priviroi intennrile viitoare ale echipei. Victor Chintescu, preşedintele consiliului asociaţiei sportive „Abatorul“ îmi mărturiseşte că: „secţia noastră“ de şah e un colectiv puternic cu un respronsabil (Vasile Baltag) plin de iniţiativă, care îşi iubeşte tovarăşii din secţie. P. VALENTIN Nicolae Fusea studiază împreună cu Michai Cicerone (dreapta) una dintre partidele jucate la finala campionatului republican de șah na Ştiri din asociaţiile sportive O nouă asociaţie sportivă Şi-au ales un nou consiliu Zilele trecute a luat fiinţă la Ocna Mureşului asociaţia sportiva „Victoria“ de pe lingă întreprinderea de stat pentru cultura şi fermentarea tutunului. In şedinţa de constituire a fost ales ca preşedinte al consiliului muncitorul timplar Gheorghe Lengher — un entuziast sportiv. Din consiliul asociaţiei sportive mai fac parte dispecerul Iuliu Păgideanu, normatoarea Elena Osingaciu şi distribuitorii Iosif Maier şi Iuliu Bârsan. Din planul de muncă al noului consiliu, spicuim următoarele puncte : — organizarea secţiilor de volei, tenis de masă, schi şi handbal; — organizarea de excursii pe tema: 4„Să ne cunoaştem patria“; — introducerea gimnasticii în producţie. Remus Mihălţeanu-corespondent Frumoase succese obţinutede asociaţiile sportive din raionul Teleajen In raionul Teleajen este din ce în ce mai mare numărul asociaţiilor sportive care obţin importante succese pe linia creşterii numărului de membri ai U.C.F.S. şi a stringeri cotizaţiilor. Printre asociaţiile care şi-au îndeplinit angajamentele sau silit pe care să şi le îndeplinească pot fi citate: asociaţia sportivă „Gloria" din Mâneci Ungureni, „Progresul“ din Slănic, „Viitorul“ din comuna Drajna de jos şi „Voinţa“ Prăjani. Un fapt demn de subliniat este acelacă asociaţiile sportive „Viitorul“ din comuna Drajna de Jos, „Voinţa“ din comuna Prăjani şi „Progresul“ din comuna Aluniş au fost premiate cu materiale şi echipamente sportive, în cadrul unui concurs-bilanţ pentru cea mai bună asociaţie sportivă sătească. Rezultatele bune realizate de majoritatea asociaţiilor sportive din raionulTeleajen se datoresc, în cea mai mare ■măsură, activităţii tainice depuse deconsiliile respective, care au muncit platificat, reuşind să angreneze un între număr de oameni ai muncii în diferite competiţii locale. De asemenea, imn aport important îa realizarea aces- tor succese revine şi consiliului raionalU.C.F.S. care a îndrumat şi controlatîn permanenţă felul in care îşi indepli- Inesc sarcini consiliile asociaţiilor ttsportive. Gh. Nilă şi I. Borcea corespondenţi Membrii asociaţiei sportive „Chimica" de pe lingă Combinatul chimic Karl Marx din Tîrnăveni, au trăit zilele trecute un eveniment important. A fost expusă în fața adunări generale darea de seamă a consiliului asociaţiei pe anul 1959. Participanţii la adunarea generală au apreciat ca fiind satisfăcătoare activitatea consiliului. Vorbind despre realizările obţinute de vechiul consiliu mi s-au putut trece cu vederea, fireşte, unele lipsuri manifestate în cursul acestui an. In ceea ce priveşte munca organizatorică, a reieşit că nu s-a făcut totul pentru atragerea a cât mai mulţi muncitori în asociaţia sportivă. Această muncă a fost dusă mai mult în salturi. De asemenea, problema încasării la timp a cotizaţiilor de membru ai U.C.F.S. nu a stat în atenţia consiliului de conducere al asociaţiei. Această muncă s-a făcut intr-un ritm lent şi numai în ultimele 2—3 luni încasarea cotizaţiilor a înregistrat unele succese. Membrii asociaţiei „Chimica" au arătat apoi că consiliul asociaţiei nu a acordat toată atenţia organizării campionatelor pe asociaţie. S-a neglijat organizarea concursurilor de atletism, deşi acest sport este îndrăgit de tinerii muncitori ai Combinatului. Apoi, adunarea generală a trecut la alegerea noului consiliu de conducere al asociaţiei. Din componenţa noului consiliu fac parte cadre cu experienţă in munca sportivă, ca Octavian Obreja — preşedinte, Coman Zachîu — vicepreşedinte, Alexandru Ionescu — secretar, Ştefan Marcos, Ion Purcărea, Ion Groza, Mihai Horvath, Ion Sehutova, Ion Hasaşiu-coresp. Frumoase întreceri pe asociaţii Asociaţia sportivă „Fulgerul“ PTTR din cadrul direcţiei regionale PTTR Ploeşti se numără printre asociaţiile sportive fruntaşe din oraşul Ploeşti. Unul din succesele asociaţiei îl constituie faptul că toţi salariaţii direcţiei regionale sunt membri UG.F.S. avind cotizaţiile achitate la zi. Ei participă — în cadrul celor 8 secţii pe ramură de sport — la o bogată activitate atît în cadrul competiţiilor organizate de asociaţia sportivă cit şi la cele organizate de consiliul orăşenesc U.C.F.S. Cei mai activi sportivi sunt cei din secţiile fotbal, şah, popice, tenis de masă şi tir. Dar baza activităţii sportivilor din cadrul direcţiei regionale PTTR Ploeşti o constituie participarea lor la întrecerile organizate de asociaţie. In prezent, se desfăşoară în mijlociul unuii interes general întreceri îr cinstea zilei de 30 Decembrie la şah şi tenis de masă. A. Florian—coresp. e— ■■■'■■ ... SPORTUL POPULAR '(Pag. a 2-a Nr. 3536 Competiţii». Concursuri TIMIŞOARA. 60 de sportivi şi sportive din întreaga regiune au luat parte la recentul concurs de gimnastică ritmică şi acrobatică desfăşurat în localitate. Rezultate tehnice: MASCULIN. Categ. a IIla: 1. I. Horvath (Timiş) ; 2. T. Doboşan (Timiş) . Categ. I juniori: 1. P. Scheg (Arad); 2. G. Selam (Timiş) ; Categ. a H-a juniori: I. N. .ludea (Reşiţa); 2. V. Spaniol (Reşiţa) ; FEMININ : Categ. I: Cristina Doboşan (Timiş) ; 2 Despina Gruev (Timiş) ; Categ. a 11-a: 1. Votări (Timiş) ; 2. Sándor (Timiş) ; Categ. a 1I-a : 1. Escher (Timiş); 2. Miskolczi (Timiş) ; Categ. I junioare : 1. Frankl (Arad) ; 2. Parizianu (Timiş) ; Categ. a II-a junioare: I. H. Stoff (Timiş) ; 2. László (Timiş). E. WEIL — corespondent ★ * HUNEDOARA. Comisia regională de fotbal a organizat o interesantă competiţie la care iau parte echipe de fotbal diin întreaga regiune. Iată câteva din primele rezultate înregistrate : Dacia Orăştie—Sebeşul Sebeş 8—4 (6—2) ; Minerul Deva—C.F.R. Simeria 2—1 (1—0); Şantierul Hunedoara —Aurul Brad 3—2 (1—2); NICU SBUCHEA — corespondent ★ TG. MUREŞ. Zilele trecute au luat sfîrşit întrecerile fazei orăşeneşti a campionatului republican de handbal in 7. In întrecerea feminină, primul joc a revenit formaţiei C.S. Tg. Mureş, iar în clasamentele celor două serii ale campionatului masculin, pe primele locuri se află Dinamo I şi Şcoala Sportivă de Elevi. ION PAUŞ — corespondent ★ BUCUREŞTI. Uniunea Asociaţiilor Studenţeşti din centrul universitar Bucureşti a organizat, de curind, un concurs de tenis de masă la care au duat parte 135 de concurenţi, studenţi şi cadre didactice. Competiţia a fost dotată cu „Cupa 30 Decembrie“, h) întrecerile individuale, primele locuri au revenit reprezentanţilor Universităţii „G. I. Parhon“, Delia Iordache şi Hari Cohn. Ocupînd primul loc şi în întrecerea pe echipe, jucătorii de tenis de masă ai Universităţii „C. I. Padion" au ciştigat cupa pusă în joc. A. MIHAIL — corespondent ★ La sfârşitul săptămânii trecute, în cadrul etapei a 11-a a „Cupei de iarnă“la tir (s-a disputat proba de armă sport 40 tocuri, poziţia genunchi) s-au înregistrat următoarele rezultate : 1PINDIVIDUAL SENIORI: 1. M. Roşea (Palatul Pionierilor) 372 p; 2. Ervin Nabal (Gr. Roşie) 361 p; 3. M. Petrescu (Palatul Pionierilor) 360 p. INDIVIDUAL SENIOARE: 1. Lidia Braşoveanu (Şcoala sportivă U.C.F.S.) 346 p; 2. Rodica Drăguşanl (Recolta) 346 p; 3. Constanţa Radu (C.C.A.) 336 p. ROMEO PITULAN — coresp. ★ SF. GHEORGHE, întrecerile de tenis de masă organizate in localitate în cinstea zilei de „30 Decembrie" s-au încheiat cu victoriile echipelor „Bolvanjos" III (formată din Melik, Selymes şi Briolă) la băieţi şi „Cooperaţia“ (formată din Tereza şi Rima) la fele ZOLTÁN PAPP — core sg. ★ PLOEŞTI. Poligonul stadionului Petrolul din localitate a fost gazda unui reuşit concurs interraional de tir dotat cu „Gupa 30 Decembrie“. Troteul a revenit formaţiei oraşului Pilăeşti, care a ocupat locul I în clasat mental pe echipe. Constanţa Popa, Elena Ionescu, Mihai Zburlea şi Nicoleta Radulescu sunt cîştigătorii probelor individuate ale competiţiei ★ BAIA MARE. Consiliul regional U.C.F.S. in colaborare cu Comitetul regional U.T.M. şi Consiliul regional al Sindicatelor Baia Mare a organizat în cinstea zilei de „30 Decembrie" o competiţie rezervată asociaţiilor sportive din întreaga regiune. Au avut loc întreceri la tenis de masă, popice, tir şi şah. Iaiă cîştigătorii: Tenis de masă : Simplu băieţi: Gh. Murvai (Dinamo Săsar); Dublu băieţi: Murvai— Onofrei (Dinamo Săsar) ; Simplu fete: Ioana Birtoliu ( Minerul Cavnic) ; Dublu fete : Ecaterina Szekely — Otilia Iforotari (Dinamo Săsar); Dublu mixt: Ioana Bindun — M. Leahu (Minerul Cavnic); Popice: Minerul Nistru; Tir : Lucian Onofrei (Dinamo Săsar) la băieţi şi Victoria Rusu (Dinamo Săsar) la fete; Şah: Vasile Szabó (Dinamo Săsar) la băieţi şi Waltraud Oancea (Dinamo Săsar) la fete. Ocupînd primul loc in clasamentul pe echipe, formația Dinamo Săsar a cucerit „Cupa 30 Decembrie" cu care a fost dotată competiția. VASILE SASĂRANU — coresp. regional Cum ne gospodărim Zilele trecute am făcut o scurtă vizită la magazia de echipamente şi materiale sportive a Clubului „Petrolul“ Ploeşti. Impresia pe care o face această magazie oricărui vizitator, de ei nu păşeşte pe uşa ei, este excelentă. Intr-adevăr, ordinea perfectă, curăţenia şi burta aerisire lasă să se întrevadă că aci sînt gospodari harnici şi pricepuţi, cărora nu le este indiferent cum se prezintă sportivii petrolişti — sub aspectul vestimentar — pe terenurile de sport. Când am pătruns pe uşa magaziei de echipamente, ne-a întîmpinat un miros plăcut de zugrăveală nouă. Pereţii, proaspăt vopsiţi, ne-au dovedit că aci se făcuse curăţenie generală. Rafturile pline de echipamente: maiouri, tricouri, treninguri, pantofi cu cuie, ghete de fotbal. Alături, mingi defotbal, de handbal, de volei, tot ceea ce este necesar unui mare club sportiv. Nu e mai puţin adevărat că şi sportivii clubului petrolist manifestă o grijă deosebită faţă de echipamentul lor, luarea lor majoritate vin la magazie, imediat după terminarea competiţiilor şi predau echipamentele. Foarte puţini stid cei care mai poartă asupra lor echipamentul sportiv şi, fără îndoială că în curînd, numărul lor se va reduce la zero. Sportivii clubului Petroid au înţeles că păstrarea în bune condiţiuni a echipamentului este o datorie elementară a oricărui sportiv. Dar, puţini dintre spectatorii prezenţi la manifestaţiile în cadrul cărora evoluează sportivii clubului petrolist, ştiu că aspectul lor îngrijit se datoreşte în cea mai mare parte unui colectiv de muncitori harnici şi pricepuţi. Iată de ce credem că este cazul să-i facem cunoscuţi: Tudor Constantinescu şi Gheorghe Moldooveanu (gestionari), Gheorghe Roman (cismar), Elena Gheorghe și Ana Ion (spălătorese). FLORIAN ALBU-corespondent Pe marginea şedinţei de analiză a biroului consiliului regional U.C.F.S. Bacău (Urmare din pag. 1) fapt pozitiv îl constituie cunoaşterea reală a problemelor care urmează să fie discutate în şedinţa de birou prin organizarea de brigăzi de îndrumare şi control care deplasîndu-se pot studia, în mod concret, situaţia de pe teren şi apoi, s-o prezinte biroului. Nu se urmăreşte însă în egală măsură felul cum sînt duse la îndeplinire unele din propriile hotâriri ale biroului cit şi cele ale organelor raionale şi orăşeneşti. De exemplu, nu s-a urmărit hotărirea de a se înmîna carnetele de membru U.C.F.S. pină la sfirşitul lunii iulie a.c, sarcină care şi pin din prezent nu este în întregime îndeplinită. De asemenea, s-a dovedit criticabil modul cum se ţin şedinţele de birou in unele consilii raionale şi orăşeneşti. Astfel, s-a ajuns, cum este căzut la Piatra Neamţ, la încălcarea statutului, prin ţinerea neregulată a şedinţelor lunare de birou cit şi a plenarelor. Asemenea greşeli au sâvîrşit şi birourile consiliilor U.C.F.S. Adjud şi Oneşti. O atenţie deosebită o acordă biroul consiliului regional şi problemei participării active a tuturor membrilor biroului consiliului regional, consiliilor raionale şi orăşeneşti la realizarea obiectivelor şi sarcinilor ce stau în faţa mişcării de cultură fizică şi sport din regiune. In general, s-a căutat angrenarea tuturor membrilor prin repartizarea de sarcini concrete. Paralel cu aceasta s-a căutat, cu prilejul fiecărei şedinţe de birou, să se facă o informare asupra realizării sarcinilor avute in ultima perioadă de timp. Această metodă este aplicată şi cu ocazia plenarelor de consiliu. Unele consilii raionale U.C.F.S. nu înţeleg să angreneze pe toţi membrii biroului şi duc munca în mod sectar. Astfel de exemple sunt: consiliile raionale U.C.F.S. Bacău, Buhuşi, Adjud, Oneşti şi Bicaz, unde munca colectivă a birourilor consiliilor raionale lasă de dorit. O vină în această problemă cit şi în aceea a atragerii numai în mică măsură a activului voluntar pe lingă birourile consiliilor raionale şi orăşeneşti o au şi membrii biroului consiliului regional, care nu au participat cu regularitate la şedinţele şi plenarele consiliilor U.C.F.S. din raioanele şi oraşele respective. A fost folosită cu mult succes metoda schimburilor de experienţă atît la nivelul centrului de regiune, cit şi la nivelul centrului de raion. Se poate da ca exemplu schimbul de experienţă organizat la consiliul raional şi orăşenesc Roman, unde brigăzile constituite din preşedinţi de raioane U.C.F.S., cit şi din activul regional au avut posibilitatea să observe şi să înveţe din metodele cele mai bune folosite de cele două consilii şi în egală măsură să dea un sprijin concret în asociaţiile unde s-au deplasat. In cadrul acestei şedinţe de anliză, cei înscrişi la cuvînt au contribuit serios la discutarea problemelor mai sus amintite, contribuind astfel la lichidarea lipsurilor ce mai există în activitatea mişcării de cultură fizică şi sport din regiunea Bacău, a