Sportul Popular, iulie 1960 (Anul 15, nr. 3641-3657)

1960-07-26 / nr. 3655

INVITAŢIE UNUI ANTRENOR... ...Mai zilele trecute, la ştrandul biberetului, începătorii şi înotătorii fruntaşi erau în plină activitate, unii lingă alţii. Ii despărţeau vreo 25 de... centimetri. Zidul dintre bazinul de 50 de metri al fruntaşilor şi cel în pantă al „kratăceilor” care învaţă sa înoate în 15 zile. Pe brrna de beton a celor 25 de centimetri, peste care se revărsa din belşug apa stîrnita de aripile unui „fluture", — o fetiţa cu un slip mic, o bonetă mare şi bronz mult. Ii strig speriat : — Să nu cazi ! ! Răspunsul e prompt şi neaşteptat. Un plonjon în bazinul adîne, culoarul 6. Urmăresc cu atenţie apariţia bonetei. Intîrzie. Abia după cîteva secunde o descopăr tocmai pe culoarul I. Fetiţa îmi rnde ştrengăreşte. — Cum te cheamă ? — Daniela... — Cîţi ani ai ? — 9 ani şi 11 luni. — Şi de cînd înoţi ? — Din '58. Am început cu copiii. — Aşa . Cu copiii . Acum eşti mare. Şi vii des ? — In fiecare zi. Tovarăşu’ Marinei vrea să fiu campioană... — Cineştie ? Dacă ai să vii mereu... — Vin mereu. Şi dacă plouă. Duminică la concurs a plouat. — Şi ce-ai făcut ? — 46.6 pe 50. Să ştiţi însă că am mers şi 201 bras. M-a scris în „Sportul“ de pate ori. N-aţi văzut ? La fetiţe. I. Popescu. — Parcă. Şi ce înoţi ? — Craul, bras, spate şi fluture. Nu ne-am stabilit încă. Tovarăşu’ Marinei spune că mai avem timp. — Dar cu şcoala ? — Am luat întotdeauna premiul întîi. Altfel mama nu mă lasă. Au urmat apoi patru „mostre” cu demonstraţie. Un craul vijelios, un bravat modern, cu capul afară, un fluture cu doi ochişori ca două mărgele şi un spate cu vădite intenţii spre eleganţă. In încheiere, o cufundare în... lumea tăcerii, pentru găsirea pietricelei aruncate la cîţiva metri. Deodată însă Daniela s-a apucat cu mîinile de cap : — Cit o fi ceasul ? — Două. Trecute... — Fug. Dacă nu sint la trei fără un sfert acasă, nil mă mai lasă la bazin. II iau pe 31, că merge mai repede dent 82. Și a pornit alergînd spre vestiar. Pe drum însă a tras de toate dușurile, ca să-i stropească pe cei... mici. !)c atunci n-am mai văzut-o. N-am mai fost pe la bazin. In schimb, am citit că D. Popejsni a mai cîștigat o cursă. ★ Tovarășe Marinei și, în general, tovarăşi antrenori de înot . N-am să înă apuc să vă amintesc că avem sute și sute de copii din rîndul cărora se pot ridica mari talente. Nu . Am să vă rog altceva. E vorba de o invitaţie. Pentru tovarăşul Marinei. Să ne întîlnim, hai să zicem, în luairmă pentru un articol în care să arătăm ce s-a întîmplat cu Daniela. Să dăm şi cifre. In care să demonstrăm că brasul a fost bine ales (sau nu), să vorbim despre „întoarcerile“ japoneze şi despre vigoarea sportivilor noştri. Eu o propun pe Daniela. Mi se pare un exemplu bun. Nu de alta, dar n-aş vrea ca peste vreo şapte ani sa devină doar subiect de discuţie . — O vezi pe fata aceea de pe trambulină ? — Cea brună? — Da. — Ce-i cu ea ? — Avea un talent extraordinar la înot. — Ei ? — A dispărut, așa, fără urme. Sa-fi spun drept, nici nu știu cum s-a întîmplat... IOAN CHIRIEA Excursie moto - turistică În grup de motociclişti bucureşteni au efectuat duminică — sub supravegherea sportivilor fruntaşi Şt. Iancovici şi B. Predescu — o excursie turistică pe valea Prahovei. Au fost vizitate: Sinaia, Hotelul Alpin de la cota 1400 şi traseul de motocros de la Cîmpina. Deşi pe unele porţiuni dificile (urcuşul de la cota 1400) a plouat, excursioniştii am reuşit totuşi să se descurce bine, fiind în permanenţă ajutaţi de cei doi motociclişti fruntaşi. Socotim că este de datoria motocicliştilor cu experienţa să organizeze în cadrul întreprinderilor şi cluburilor sportive din care fac parte astfel de excursii pentru cunoaşterea frumuseţilor patriei. M. VERETNIKOV (U.R.M. S.) CONDUCE DETAŞAT la CLASAMENTUL GENERAL AL CONCURSULUI INTERNAŢIONAL Cea de a treia probă a concursului internaţional de planorism desfăşurată în zilele de simbătă şi duminică pe aeroportul Strenivii de lingă Ploeşti, ţel fix dus-întors 123 kilometri, a solicitat din plin cunoştinţele tehnice ale participanţilor. Şi de data aceasta cel mai bun s-a dovedit a fi M. Veretnikov (U.R.S.S.) care a realizat 1000 puncte din 1000 posibile. Pe locurile următoare s-au clasat : Ch. Gilcă (R.P.R.) 9% pct., Emil Iliescu (R.P.R.) 969 pct., Aurelia Roșiariu (R.P.R.) 951 pct., Alex. Danitov (R.P.R.) 937 pct.,... IX. M. Finescu (R.P.R.) 836 pct., X. E. Kisely (R.P.U.) 785 pct. In clasamentul general M Veretnikov conduce detașat acumulînd 3000 pct. Pe locurile următoare: Alex. Dimitov (R.P.R.) 2606 pct., M. Fi-Nescu (R.P.R.) 2549 pct., E. Kisely (RP.U.) 2525 pct. A. Rosiami (R.P.R.) 2522 pct. E. Iliescu (R.P.R.) 2512 pct. I. Filinon (R.P.R.) 2489 pct. C. POMPEI — coresp. OPERATIVITATE... Citind adresa trimisă de Federaţia Luni, nici o veste. Marţi, la fel, romînă de motociclism, activiştii con- Miercuri şi joi factorul a dat din umeri siliului orăşenesc U.C.F.S. din Bacău cînd a fost întrebat dacă n-a venit şi-au frecat mîinile de bucurie. De un pacheţel din Bucureşti. Dar sîbsurpriză frumoasă pentru motocicliştii bata n-a trecut degeaba. Consiliul orădin oraş! Federaţia de specialitateşenesc U.C.F.S. a primit, în sfîrşit, de confecţionase nişte insigne, pe care le la F.R.Mo... adresă prin care i se punea la dispoziţia motocicliştilor, la cerea să trimită copia recpisei cu preţul de 10 lei bucata care s-au expediat banii. Putin decep-Adresa venită din Bucureşti purta tunaţi — îşi inchipuiseră că lucrurile nr. 04954 din 24 februarie a.c. Chiar vor merge mult mai rapede — hazain ziua primirii ei, comisia oraşe-' oanii au trimis la 28 martie, cu adresa nească de motociclism s-a adunat la nr. 42, şi copia recipisei. Acum era sediul U.C.F.S. şi atît»d în discuţie totul în regulă. Şi, iar s-au pus pacele cuprinse în adresa Federaţiei, menit să numere zilele, în aşteptarea şi-a propus să popularizeze iniţiativa, insignelor... Au numărat cît au nuticotici ca în scurtă vreme cît mai mărat şi apoi s-au lăsat păgubaşi Trei mulţi motociclişti din Bacău să cule o lună şi insignele tot nu venimoarte la reverul hainei această fraseră. In schimb a venit iarăşi o... amoasă insignă.. dresă: cei de la F.R.M. cereau să vină La drept vorbind, cei din comisia un delegat să ia insignele!! orăşenească nau trebuit să-și bată Pe ziua de 4 mai, avînd treabă la capul cu munca de popularizare a in Bucureşti, tov. Mihai Cernat s-a absignei. A fost suficient ca unul să ajut şi pe la Federaţie să ridice insiga dacă vorba despre insignă, ca apoi nele. Era împuternicit pentru asta tovarăşii care ţineau evidenţa să nu prin adresa nr 58. Dar omul s-a înmai prididească cu înscrierile. Cît ai tors cu mîinile în buzunar, la federate din palme a şi fost întocmit un rafie nu găsise pe nimeni, tabel pentru 25 de bucăţi! Şi pentru Două săptămini mai tîrziu, la 19 ca insignele să vie cit mai repede, mai, din Bacău sosea un nou doicoamenii au trimis banii telagrafic. gat. tov. Florentin Gavrilescu. La preprimind recipisa nr- 1744 seria care i se recomandase să fie tuţeluş 0409008 din 9 martie 1950. Şi ce şi-au mai energic, pentru că sportivii cam zis: „Azi e miercuri, mîine banii sîniţi'^începuseră să bombăne şi să-şi pună la Bucureşti, vineri tovarăşii de lap tot felul de întrebări. Şi aveau drepfedera{ie fac formele respective, cel—late: trecuseră două luni de cînd asmnai tîrziu luni — hai să zicem, mart) .teptau insignele. I— avem insignele“. ^ . Tov. Gavrilescu a fost ceva mai ijorocos. I-a găsit pe cei de la Federst«, dar n-a găsit decît 21 de insigne. Ca să n-aibă discuţii la înapoiere, tov. Gavrilescu a refuzat să le 1* — Pînă diseară cînd plecaţi, facem rost şi de celelalte 4 şi vi le aducem pe toate 25 la hotel! l-au asigurat tovarăşii de la federaţie, ceriodi şi in acelaşi timp scuze că i-au amînat atîta. Dar a venit ora de plecare a trenului şi... nici girul de insigne. După vreo 6 zile pleca la Bucureşti tov. Mircea Bibore. Bineînţeles. Şi el avea o.. delegaţie pentru ridicarea insignelor. De altfel, nu mai avea nevoie de nici o adresă specială, întrucît cu o saptamină înainte tov. Gavrilescu semnase de primirea insignelor. ţcum însă lipsea omul cu cheile de la magasie! Tov. Bibere a primit asigurări ci, după ce termină treburile prin oraş, găseşte insignele la portar. Mai e nevoie să vă spunem că portarul nu ştia nimic de insigne? Probabil că v-aţi aşteptat la aşa ceva. Parcă-i vedem pe tovarăşii de la federaţie, sărind în sus la citirea acestor rînduri : „Am predat insignele, de ce mai sîntem criticaţi“? E drept, că în momentul de faţă motociclistă din Bacău şi-au văzut visul cu ochii. Dar de ce atîta birocratism, atîta încetineală la o federaţie obişnuită cu recorduri de., viteză? JACK BERARI) VASILE GODESCU (după o corespondență trimisă de Anatolie Arommesei): — Ești culmea, tovarășe! De trei insignele d-tale! Altă treabă n-ai ? luni ne deranjezi zilnic pentru Desen de GRAD Pe marginea campionatelor republicane de iahting. Anul aesta, campionatele republicane de iahting au purtat amprenta nonln, prin aceea că întrecerile au angrenat doar trei clase (finn, snaip şi star) şi s-au disputat pe mare. Din păcate, această amprentă a noului nu s-a făcut prezentă şi pe lista campionilor, întrucît singurul nume care apare pentru prima oară pe tabelul de onoare al campionilor republicani este cel al H. Tiberiu Ilea, secund în echipajul campion la stat. Se pare că atît cluburile, cît şi asociaţiile care au secţii de iahting consideră creşterea tinerelor cadre de velişti drept o treabă prea obositoare. In sprijinul afirmaţiei noastre stă şi faptul că secţia de rafting a clubului Metalul Bucureşti (despre care am fi vrut să scriem doar de bine) nu are antrenor ! Aceasta înciuda performanţei deosebite a reprezentanţilor săi, care nu numai că a ş cîştigat toate titlurile puse în joc, dar s-au clasat în general pe locuri fruntaşe. Deocamdată, simplă ciudăţenie potrivită pentru o rubrică Mai tîrziu, fără îndoială, izvor de performanţe slabe: n-ar fi bine să se prevină o asemenea stare de lucmri ? In general, nu se poate afirma că reliştii sunt sau nu în progres, deoarece — pe de o parte — ne lipseşte criteriul de comparaţie (pentru majoritatea sportivilor acesta a fost primul concurs pe mare), iar — pe de altă parte — concurenţii au fost aceiaşi din ultimii ani. Cu toate acestea, echipajul de snaip Ion Alexandru- Rornilă Andrei (Ştiinţa Bucureşti) şi dinamovistul constănţean Eduard Enopian (clasa finn) au ieşit în evidenţă prin saltul vailoric remizat. Prezenţa lor printre primii clasaţi oglindeşte cu fidelitate seriozitatea pregătirii lor. In privinţa celorlalţi concurenţi, trebuie să arătăm că au marele merit de a se fi adaptat rapid la condiţile regatelor pe mare şi încă cuvint slab-Desfăşurarea concursului sau mai bine zis organizarea lui, va trebui să o împărţim in două capitole distincteorganizarea regatelor şi latura administrativă. Dacă latura tehnică a concursului ne-a dat prilejul de a aprecia pozitiv munca juriului (regatele s-au disputat la timp şi ordonat, numărul contestaţiilor fiind mai mic decît în alte ocazii), organizarea cazării şi a alimentării sportivilor nu a fost la nivelul cerut. Veşnica navetă Casa Vapor Mamaia — restaurantul „Modem“ Constanţa — portul Tomis şi retur, a dat loc multor nemulţumiri (justificate de altfel) şi a diminuat potenţialul de concurs al sportivilor. Nu e puţin lucru să te trambalezi, încărcat cu velele, cale de kilometri, la ore de caniculă şi de aglomeraţie în vehiculele de transport public, înainte şi după un concurs de citeva ceasuri pe mare... Dar, şi în aceste împrejurări, veliştii s-au dovedit animaţi de dragoste pentru sportul lor preferat, lucru pentru care merită laude. In privinţa rezultatelor tehnice, se cuvin amintite două fapte: supremaţia necontestată a clubului Metalul şi absenţa numelor noi. Dacă primul fapt poate fi explicat (e drept, nu în totalitate) de valoarea şi pregătirea minuţioasă a sportivilor (repetăm, în ciuda lipsei unui antrenor), stagnarea numerică a veliştilor, cel de al doilea fapt, mi se poate explica decit prim insuficientul interes din partea cluburilor cu secţii de iahting. Desigur, atunci cînd un tînăr se prezintă la o bază nautică şi îşi manifestă dorinţa de a se iniţia la tainele acestui pretenţios sport, antrenorul (în eventual tatea existenţei lui.) şi veliştii nai experimentaţi manifestă bunăvoinţă, încît — mai lent sau mai rapid — ascensiunea tehnică a tînărului velist se produce totuşi. Dar, prioritatea folosirii ambarcaţiilor le revine celor mai vechi, atît la antrenamente cit şi la concurs şi din această cauză foarte mulţi tineri se descurajează aşteptindu şi rîndul. Este nevoie ca iahtingul să fie mai mult sprijinit de cluburi şi asociaţiile sportive, fiind un sport pentru care avem multe elemente talentate, apt» de a se afirma pe plan international, G. RUSSU SIRIANU Așteptind startul In ultima regată a campionatelor R.P.R. de iahting pe ajrttt 1900 Foto : T. Chioreanu» SPORTUL POPILAR Nr. 3555 Pag. a 3-a. Turneele de baraj pentru calificarea in campionatul categoriei A SIBIU 25 (prin telefon). — In localitate s-a disputat un turneu de baraj pentru calificarea în campionatul categoriei A, cu participarea următoarelor echipe feminine: G.S.M. Sibiu*. Record .Mediaş, G.S.M. Reşiţa. Irifilnirile au avut loc în nocturnă pa terenul .Luceafărul“ şi au fost urmărite de un mare număr de spectatori* Iată rezultatele înregistrate: C.S.M. Sibiu — Record Mediaş 11—4 (4—3)' — au marcat: Dobre (6), Walzer (2), Thefl, Schenker, Dandler (C.S.M.S.) şi Erhard (2). Seidler, Juga (Record)| Record Mediaş — G.S.M. Reşiţa 10—9 (3—7) — au marcat: Erhard (4), Kaiser (3), Juga. Bucur, Pelzer (Re* cord), Poleda (5), Gavrilă (4) (C.S.M.R.) — a fost un joc extrem de disputat, reşiţencele conducînd la un moment dat cu 8—3 şi fiind depăşite în ultimele 10 minute de joci C.S.M. Sibiu _ G.S.M. Reşiţa 5—10: (3—3)—30 marcat Dobre (3), Walzer, Kirtsch (C.S.M.S.), Poleda (2)* Adam, Gavrilă, Wolf (C.S.M.R.) —4 meciul a fost influenţat de stare*terermen care era desfundat de ploaie. Ca urmare a acestor rezultate lacampionatul categoriei A au promovat echipele C.S.M. Sibiu şi Record Mediaş C. PITARU—corespondent TG. MUREŞ 24 (prin telefon). Vineri au început în oraşul nostru jocurile de baraj pentru campionatul cateigoriei A la care au luat parte echipelefambrine: G.S. Tg. Mureş, Textila Bubuşi şi Măgura Codlei. S-au înregistrat următoarele rezultate: Măgura Codlei — Textila Buhuşi 14—3 (5—2), G.S. Tg. Mureş — Textila Buhuşi 21—3 (N—1). Ultima partidă (C.S.Tg. Mureş — Măgura Godlei) a fost amînată din cauza ploii. 1. PAUS—corespondent