Sportul Popular, august 1960 (Anul 15, nr. 3658-3674)

1960-08-25 / nr. 3671

La capătul unor întreceri dîrze şi echilibrate, A. Z. S. Katowice a cucerit „Cupa Eliberării“ înainte de a se disputa ultima etapă turneului internaţional de handbal I 7 de la Tg. Mureş, dotat cu „Cupa liberării“, trei din cele patru echipe articipante concurau cu şanse egale , primul loc. Faptul acesta voreşte suficient de grăitor despre echibrul de valoare dintre formaţiile care a luat parte la această frumoasă înecere internaţională. Prima partidă din cadrul ultimei ape — disputată chiar în ziua de 1 August, în prezenţa unui număr acord de spectatori — a opus echile Postas Budapesta şi A.Z.S. Katwice. Prima şansă o aveau handbastele maghiare, care se arătaseră micurile de piuă atunci mai mature, iar tehnice. Dar dîrzenia şi, mai ales, reelenta pregătire fizică a jucătoa■lor poloneze şi-a spus cuvîntul chiar n prima repriză a întîlnirii, la sfîrtul căreia tabela de marcaj indicatorul de 4—1 pentru A.Z.S. In final, nerete handbaliste poloneze au ligat cu scorul de 5—2 și, cu toate rezultatul pare la prima vedere o repriză, el reflectă de fapt în modest raportul de forţe de pe teren după ce o repriză A.Z.S. Katowice reuşit să-şi impună superioritatea d storită unei apărări mobile şi foarte unive şi datorită unor atacuri, pe cît simple, pe atît de eficace, în partea doua a jocului echipa maghiară a imis o mare greşeală încercînd să face „om la om“ pe tot terenul prea îvreme, ceea ce a dus la scăderea mpurie a potenţialului fizic şi aşa estul de redus al handbalistelor de Postas. Datorită aplicării sisteului de joc „om la om" jucătoarele la Postas au reuşit să reducă din Andicap (2-4), dar în cele din urmă e au mai primit un gol şi nu auai putut face nimic pentru schimbarea rezultatului. Au înscris Krzykowska (2), Rickert, Dorigza, Wieczorek (A.Z.S.) şi Giery, Gayzer (Postas). In ce de a doua partidă se întîlneau echipele Start Bratislava şi C.S. Tg. Mureş. Pentru a cuceri primul loc, handbalistelor cehoslovace le era necesar măcar un meci nul. In acelaşi timp, tinerele handbaliste din Tg. Mureş doreau nu numai să se reabiliteze după înfrîngerea anterioară, dar şi să evite ultimul loc în competiţie, printr-o victorie de prestigiu, încurajate de public jucătoarele din Tg. Mureş au reuşit să învingă redutabila echipă cehoslovacă, făcînd dovada că, atunci cînd vor şi, mai ales, cînd joacă relaxat, urmărind în permanenţă finalizarea acţiunilor de atac, ele sînt capabile să obţină rezultate dintre cele mai frumoase. Aşa s-a întîmplat în acest meci, extrem de disputat şi de pasionant, care a stîrnit pur şi simplu entuziasmul miilor de spectatori. Incepînd jocul foarte rapid şi foarte decis C.S. Tg. Mureş a condus după primele 3 minute cu 2-0, pentru ca în min. 5 scorul săfie egal: 2-2. La mijlocul primei reprize tabela de marcaj a mai indicat o dată egalitate: min. 12 (3-3) apoi C.S. Tg. Mureş a condus cu autoritate şi a învins ţie merit cu scorul de 9—7 (7-5), prin punctele înscrise de: Incze (4), Szász (2), Covrig, Gaber, Bîcu (C.S. Tg. Mureş), Macikova (2), Kralovi* cova (2), Bacikova (2), Dâvidova (Start). In urma acestor rezultate clasamentul final al „Cupei Eliberării“ este următorul: 1. A.Z.S. Katowice 4 p; 2. Start Bratislava 3 p; 3. C.S. Tg. Mureș 3 p; Postas Budapesta 2 p. CALIN ANTONESCU Programul campionatului feminin categoria A (I) TAPA I : DUMINICA 28 AUGUST fadea: C.S.O. — Progresul Bucueşti imişoara: C.S.S. Banatul — Trac- K'1 Dr. Stalin irtuşoara: Ştiinţa — C.S. Tg. Muî?Bucureşti : Ştiinţa — C.S.M. Sibiu Bucureşti: Rapid — Record Mediaş ETAPA A II-A.: DUMINICA 4 SEPTEMBRIE badea: C.S.O. — Record Mediaşg. Mureş: C.S. Tg. Mureş — Raid Buc. Sibiu : C.S.M.S. — Ştiinţa Timioara Ir. Stalin: Tractorul — Ştiinţa■ucureşti iucureşti: Progresul —* C.S.S. Baatul Timişoara ETAPA A III-A: DUMINICA II SEPTEMBRIE imişoara: C.S.S. Banatul — C.S. bade* . Bucureşti: Ştiinţa — Progresul Buc. Bcureşti: Rapid — C.S.M. Stemimişoara: Ştiinţa — Tractorul Or Stalin Mediaş: Record — C. S. Tg. Mureş ETAPA A IV-A : DUMINICA 18 SEPTEMBRIE Oradea: C.S.O. — C.S. Tg. Mureşibiu : C.S.M. Sibiu — Record Metas r. Stalin: Tractorul — Rapid Buc.ucureşti: Progresul — Ştiinţa Timişoara imişoara: C.S.S. Banatul — Ştin- I Buc. ETAPA A V-A: DUMINICA 25 SEPTEMBRIE ucureşti: Ştiinţa — C.S. Oradea Tm-şoara: Ştiinţa — C.S.S. Banali Timişoara ucureşti: Rapid — Progresul Buc. Mediaş: Record — Tractorul Ortalin „ Tg. Mureş : C.S.M. Tg.M. — C.S.M.ibiu ETAPA A VI-A: DUMINICA 2 OCTOMBRIE radea: C.S.O. — C.S.M. Sibiu r. Stalin : Tractorul — C.S.M. Tg. Iureş ucureşti: Progresul — Record Metaş ... ucureşti : Ştiinţa — Ştiinţa Timbara imişoara: C.S.S. Banatul — Rapid ucureşti ETAPA A VII-A: DUMINICA 9 OCTOMBRIE imişoara : Ştiinţa — C.S. Oradea Bcureşti : Rapid — Ştiinţa Buc. ■ediaş: Record — C.S.S. Banatul imişoara Tg. Mureş : C. S. Tg. M. — Progresul Bucureşti Sibiu: C.S.M.S. •— Tractorul Dr. Stalin Returul va avea loc după acelaşi program în zilele de 7, 14, 21, 28 mai, 4, 8, 11, 18 şi 25 iunie 1961. Echipele care s-au deplasat devin organizatoare. „ Turul ciclist al R. P. Romíne “ ediţia 1960 . Lista cicliştilor romîni invitaţi să participe la competiţie ° Dintre cei mai buni alergători vor fi formate două selecţionate : R. P. Romînă I şi R. P. Romina tineret Organizatorii „Turului ciclist al R.P. Romîne“, ediţia 1860, au invitat să participe la competiţie următorii ciclişti din ţara noastră: Gabriel Morceanu, Ion Cosma, Ludovic Zanoni, Aurel Şelaru, Gh. Rădulescu, Gh. Calcişcă, Ion Vasile, Ion Stoica, Walter Ziegler, Ion Braharu, Nicolae Niculescu, Simion Ariton, Nicolae Matei, Ion Stan, Mircea Dumitrescu, Petre Neacşu, Nicolae Grigore, Ion Constantinescu, Nicolae Pelcaru, Ion Hora, Dumitru Constantin, Dumitru Rotari, Matei Kammer, Petre Gref, Petre Spituz, Virgil Jica, Ion Ardeleanu, Ștefan Poreceanu, Dumitru Munteanu, Constantin Moiceanu, Constantin Baciu, Eugen Mihăilă, Vasile Dobrescu, Vasile Ionescu, Ion Angelescu, Dumitru Tătaru, Constantin Istrate, Petre Gane, Ilie Vlaicu, M. Simion, Ch. Iorga, L. Moldovan şi Petre Ghiţă. In funcţie de nivelul pregătirii pe care o vor efectua ceilalţi ciclişti (fiecuprinşi în această listă) organizatorii vor mai face o serie de invitaţii. Deoarece la „Turul ciclist al R.P. Romîne“ vor participa de peste notare selecţionate naţionale, federaţia de specialitate din ţara noastră a hotârît să formeze două echipe reprezentative: R.P. Romina I şi R.P. Romînă tineret. In aceste două formaţii vor fi selecţionaţi cei mai buni rutieri din cei notaţi mai sus. Ceilalţi alergători vor concura în cadrul echipelor de club sau în selecţionate de oraşe. Astfel vor evolua reprezentativele din Brăila, Oraşul Stalin etc., precum şi ale cluburilor sportive bucureştene CIRCUITUL CICLIST AL REGIUNII STALIN între 25 şi 28 august se desfăşoară cea de aX-a ediţie a circuitului ciclist al regiunii Stalin — cursa ziarului „Drum Nou“. In acest an traseul cursei măsoară aproape 500 km împărţiţi in 4 etape după cum urmează: 25 august, etapa I — Oraşul Stalin — Făgăraş — Sibiu; 26 august, etapa a II-a: Sibiu — Apold — Sibiu — Mediaş — Tîrnflveni; 27 august, etapa a III-a : Tîrnăveni — Mediaş — Sibiu; 28 august, etapa a IV-a: Sibiu — Făgăraş — Oraşul Stalin. La această nouă cursă de lung kilometraj participă cei mai buni fondişti din ţară. Au fost invitaţi ciclişti de la cluburile C.C.A., Dinamo, Victoria, Progresul, precum şi alergători de la asociaţiile sportive din Ploieşti şi Cluj. Circuitul regiunii Stalin va constitui o ultimă verificare a rutierilor noştri fruntaşi în vederea turului ciclist al R.P.R. EXCURSIE CICLOTURISTICA Comisia de specialitate a oraşului Bucureşti organizează între 25-31 august pe litoralul Mării Negre o in- teresantă excursie cicloturistică, rezervată concurenţilor avansaţi. Cicloturiştii vor avea de străbătut cca. 700 km„ CONSTANTIN BACIU (Victoria). Duminică seara pe Ciuleşti Metalul—Rapid 22—18 Duminică seara, pe terenul de handbal redus din incinta stadionului Ciuleşti, a avut loc Intîlnirea de box dintre echipele cluburilor Rapid şi Metalul. In limitele categoriei muscă, Marin Cristea (Metalul) și D. Davidescu (Rapid), au practicat un box clar, oferind spectatorilor faze spectaculoase. Combativ ca de obicei, pugilistul de la Metalul a reuşit să-şi depăşească adversarul, care în ultima repriză nu a mai avut resurse de luptă, învingător la puncte Marin Cristea. O frumoasă impresie a lăsat A. Olteanu (Metalul) care cu toată rezistenţa opusă de M. Ghencea (Rapid) a reuşit să cîştige la puncte un Îneci deseori aplaudat de către cei prezenţi. Intîlnirea dintre cele două echipe, Metalul şi Rapid, a luat sfîrşit cu rezultatul de 22—18 în favoarea boxerilor metalurgişti. Totuşi, rezultatul putea fi altul dacă boxerul rapidist kin Istrate nu ar îi comis Un gest neregulamentar şi nesportiv. In meciul său cu Gh. Simion (Metalul), Istrate s-a dovedit a fi superior. Totuşi, juriul pe bună dreptate a acordat victoria lui Simion prin descalificare. Iată de ce. In ultima repriză, arbitrul a dictat „stop“, în urma unei lovituri neregulamentare. In momentul în care Gh. Simion (fără gardă) aștepta observația arbitrului, Istrate l-a lovit puternic în barbă făcîmdu-1 K.O. ALTE REZULTATE: C. Tatban (Rapid) meciul cu Gh. Palanga (Metalul), L. Gavrilă (Rapid) meci nul cu I. Olteanu (Metalul), A. Morăruș (Rapid), b.p. Dinu Eugen (Metalul), V. Badea (Metalul) b.p. Al Moise (Rapid), Gh. Tănase (Rapid) meci nul cu Șt. Bogdan (Metalul), M. Diamandescu (Rapid) b. R.O. D. Minea (Metalul), V. Trandafir (Rapid) meci nul cu Z. Ciocârlan (Metalul):. P. HENT Întilnirea cu junimii cehoslovaci si polonezi a reactualizat probleme vechi ale atletismului nostru In palmaresul întilnirilor echipelor de juniori şi junioare ale R.P. Romîne. R.S. Cehoslovace şi R.P. Polone a fost înscrisă la Constanţa cea de a şasea întrecere. Incepind din anul 1955 şi pînă acum au avut loc şase ediţii ale acestui triunghiular, despre care se poate spune că a intrat puternic în tradiţia atletismului din aceste ţări aducînd o contribuţie însemnată la creşterea nivelului performanţelor tinerilor atleţi romîni, cehoslovaci şi polonezi. An de an, ediţie de ediţie, această frumoasă întrecere internaţională a prilejuit, afirmarea sau mai bine zis consacrarea unui număr tot mai mare de tineri atleţi. In această privinţă poate nu este lipsit de interes să arătăm că mulţi dintre juniorii care au evoluat în ediţiile precedente ale acestei întîlniri, se numără acum printre protagoniştii concursurilor de la Roma : Iolanda Balaş, Zoltán Vamoş, Andrei Barabaş, Jerzy Juszkowiak, Ed. Bozek, Vlasta Peskova, Rudolf Tomasek, Jacek Jakubowsky, Halina Richter etc. Dar chiar şi de la întrecerile de la Constanţa, doi dintre atleţii cehoslovaci — săritoarea în lungime Vlasta Prikrylova şi alergătorul Jaromir Siegr au şi luat drumul... Romei. Prikrylova a sărit în acest sezon 5.95 m, iar Siegr a ciştigat la Constanţa două probe: 400 m-48,7 sec şi 800 m-1:52,8. Alergînd în ultimul schimb al ştafetei de 4x400 m talentatul atlet a parcurs distanţa în... 46,9 sec 1 Ca şi ediţiile precedente, concursul de la Constanţa a prilejuit, în principal, o dispută strînsă între juniorii cehoslovaci şi cei polonezi. (Valoarea rezultatelor obţinute de majoritatea lor au evidenţiat cît se poate de clar însăşi valoarea atletismului din aceste două ţări, munca intensă de pregătire a tinerelor cadre care se desfăşoară în R. S. Cehoslovacă şi R.P. Polonă. Ca şi pină acum, juniorii noştri am fost învinşi. Anul acesta diferenţa de puncte din clasamentele generale a fost mai mică decit în alţi ani, dar înfrîngerea, chiar şi aşteptată, rămîne înfrîngere şi lasă ca toate celelalte un gust amar. Juniorii noştri care au repurtat o victorie comodă asupra celor bulgari cu o săptămînă în urmă, deşi în majoritatea lor au obţinut şi acum rezultate mulţumitoare, totuşi nu au reuşit să ocupe şi locuri de frunte în clasament (noi nu am ciştigat la Constanţa decit trei probe: lungime- 1. Simion şi 2. Drăgan; triplu-Viscopoleanu; înălţime-Ducu) arătînd cît se poate de clar că în atletismul nostru mai sînt încă multe, foarte multe lucruri de făcut pentru a ne ridica la valoarea prietenilor noştri cehoslovaci şi polonezi. Din discuţiile avute cu antrenorii străini, prezenţi la Constanţa, a reieşit limpede aprecierea tot că atletismul nostru dispune de o serie de elemente foarte talentate şi bine dotate pentru acest sport. Ceea ce ne lipseşte nouă este însă perspectiva muncii duse cu juniorii şi, legată fie aceasta, posibilitatea rezolvării perioadei „critice“ pentru fiecare tînăr care părăseşte vîrsta junioratului devenind senior. Se întîmplă deseori că juniori talentaţi — odată ajunşi seniori, neavînd rezultate de valoarea acestora din urmă -- nu muncesc aşa cum s-ar cuveni şi nu sunt bine îndrumaţi pentru a-şi ridica performanţele, pentru a putea aspira la un loc în lotul de seniori al ţării şi, de multe ori, abandonează atletismul. Este o chestiune foarte importantă căreia trebuie să-i acordăm, în viitorul apropiat, toată atenţia. Poate că rezolvarea, chiar şi parţială, a acestei probleme s-ar putea face prin înfiinţarea unui lot republican de tineret, deschis atleţilor pînă la 22-23 de ani. Este o simplă sugestie pe care o facem forului de specialitate şi antrenorilor de a studia această problemă. Sugerăm, de asemenea, discutarea perbilitaţii introducerii şi în ţara noastră a unei competiţii de perspectivă pe cinci ani, după modelul „Cercurilor olimpice“, organizată cu un mare succes şi rezultate dintre cele mai bune în R.S. Cehoslovacă şi R.P. Polonă. Dar, despre această problemă atit de importantă pentru atletismul nostru vom mai reveni. ROMEO VILARA : Trecind peste ştacheta înălţată la 4,06 m Petre Astafei a stabilit un nou record republican de Juniori. SANDA ISROSUNGU RECORD REPUBLICAN LA PENTATLON ORAŞUL STALIN 24 (prin telefon). Pe stadionul din Poiana Stalin a avut loc la sfîrşitul săptămînii trecute un concurs de atletism organizat în cinstea zilei de 23 August. In cadrul acestei competiţii Sanda Grosu (Ştiinţa Bucureşti) a realizat un nou record republican în proba de pentatlon, totalized 4.177 p. Ea a realizat următoarele performanţe : greutate — 9,70 m ; înălţime — 1.50 m ; 200 m — 26,9 sec ; 80 mg—11.6 sec; lungime — 5.75 m. Fosta recordmană a probei, Aurelia Sîrbu (4.174 p în 1959) s-a clasat pe locul doi cu 4.128 p. Alte rezultate din acest concurs : BARBATI : 100 m : Măgdaş 10,9 ; Enache 110 ; Dohay 11,0 ; 300 m : I. Sandu 36,5 ; Sudrigean 36,9 ; 110 mg : Ursac 14,7 ; Ardeleanu 14,9 ; triplu : Stein 14,88 ; Ciochină 14,68 ; greuante : Ivanov 15,83 ; disc : Coroianu 48,05 ; FEMEI : 400 m : Cuţui 38,8 ; lungime : FI. Stâncii 5,63 ; greutate : A. Covan 15,37 ; E. Scherer 13,62 ; disc . O. Cataramă 45,55. C. GRUIA — coresp. ★ In cadrul unui concurs desfăşurat săptămîna trecută la Predeal, Dumitru Gîrleanu a reuşit un rezultat bun la săritura cu prăjina, trecut peste ştacheta înălțată la 4,17 m. SPORTUL POPULAR Nr. 3671 pag. 7-*