Sportul Popular, decembrie 1961 (Anul 16, nr. 3938-3954)

1961-12-05 / nr. 3940

C O SARCINA IMPORTANTA: ÎNDEPLINIREA HOTARIRILOR CONFERINŢEI Consiliul asociaţiei sportive Minerul Cimpulung Muscel a trecut cu hotărîe la îndeplinirea sarcinilor trasate de conferinţă. In planul de muncă întocmit imediat după desfăşurarea lucrărilor conferinţei au fost trecute o serie de obiective importante, sarcinile fiind judicios repartizate pe fiecare membru al consiliului. Cu prilejul recentei vizite pe care am făcut-o in această asociaţie sportivă am putut constata că s-au obţinut o serie de importante succese in realizarea hotărîrilor conferinţei. Astfel, numărul membrilor U.C.F.S. este de peste 96 la sută din totalul salariaţilor, cotizaţia a fost încasată cu regularitate, s-au organizat reuşite întreceri sportive pe asociaţie la şah, tenis de masă, popice ş.a. care s-au bucurat de o largă participare, au fost iniţiate două ,duminici sportive“ etc. Datorită bunei organizări a activităţii sportive consiliul asociaţiei sportive Minerul a reuşit să-şi sporească serios veniturile, avînd acum un fond de peste 170.000 lei. Membrii U.C.F.S. şi ceilalţi iubitori ai sportului au prestat pînă acum peste 20.000 de ore de muncă patriotică la amenajarea unei frumoase baze sportive. Controlul şi îndrumarea pe care consiliul asociaţiei o face permanent asupra activităţii secţiilor pe ramură de sport şi analizarea cu regularitate a stadiului îndeplinirii sarcinilor ne dau garanţia că succesele nu se vor opri aici şi că în viitor vom putea consemna în coloanele ziarului alte importante realizări. V. Popescu NU NUMAI FOTBAL C u prilejul conferinţei asociaţiei sportive C.F.R. Caransebeş delegaţii au scos în evidenţă faptul că în momentul de faţă baza materială este în permanentă creştere. Iubitorii sportului au la dispoziţie un frumos stadion, o popicărie, material şi echipament sportiv. Dar vechiul consiliu al asociaţiei şi-a îndreptat atenţia doar spre fotbal. Participanţii la discuţii au făcut propuneri ca activitatea sportivă de mase să fie extinsă. Ei au arătat că trebuie să se organizeze excursii, concursuri de şah, tenis de masă, tir şi ciclism pe asociaţie. De asemenea, trebuie să se dea o mai mare atenţie mobilizării tineretului la întreceri. Muncitorii ceferişti aşteaptă ca noul consiliu să aplice în practică măsurile preconizate de conferinţă. Alex. Munteanu AMENAJAREA DE NOI BAZE SPORTIVE Sub îndrumarea organizaţiei de partid, consiliul asociaţiei sportive de la Schela Băbeni a mobilizat tineretul pentru amenajarea de baze sportive prin muncă voluntară. In acest fel au fost date în folosinţa sportivilor două terenuri de volei (peste 700 de ore de muncă patriotică), o pistă de popice (500 de ore de muncă patriotică) etc. Printre tinerii care s-au evidenţiat în această acţiune se numără şi Mircea Nicolae, Ion Visarion, Mircea Goma, Leonte Manea, D. Sturzu, Zenovia Diaconescu ş. a. Pe aceste baze sportive amenajate prin muncă patriotică se desfăşoară o intensă activitate sportivă. Florea Tistuleasa GOSPODARI... CODAŞI Dintre bazele sportive din oraşul Braşov se numără şi cea a asociaţiei sportive Hidromecanica. Pe terenul ei se joacă meciuri de fotbal din cadrul campionatului orăşenesc şi regional. Pînă aici nimic... extraordinar. După ce se termină meciul însă, jucătorii se îndreaptă în mod firesc spre vestiare, pentru a se spăla. Aceasta o fac numai oaspeţii, fiindcă gazdele ştiu că acolo nu se află nici duşuri şi nici chiuvete. Echipa asociaţiei sportive Hidromecanica se duce în fabrică şi acolo reuşeşte să... îndepărteze neajunsurile proastei gospodăriri a bazei sportive. Dar oaspeţii sunt obligaţi să apeleze la cite un binevoitor, care le aruncă peste gard un furtun... Vă imaginaţi ce plăcută situaţie ! Ce părere are de pildă consiliul asociaţiei sportive Hidromecanica dacă la o viitoare deplasare i s-ar oferi echipei de fotbal aceleaşi „condiţii“ ? Sperăm că situaţia nu va mai dăinui şi că în curînd Hidromecanica se va putea purta ca o gazdă ospitalieră cu echipele care susțin meciuri pe acest teren. .. .4! Carol Gruia : Corespondenți noştri au întreprins Un raid prin asociaţiile sportive... „CUPA AEROCLUBULUI BRAŞOV LA ZBOR FARA MOTOR Timp de trei zile s-a desfăşurat pe aerodromul Ghimbav-Braşov un interesant concurs de zbor fără motor, dotat cu „Cupa aeroclubului Braşov“. La concurs au luat parte reprezentanţi din 12 regiuni, cea mai mare parte tineri cu reale perspective. După trei zile de întreceri, primul loc a revenit tînărului Ion Văcaru (Tractorul Braşov) care a realizat un zbor deosebit de frumos şi o aterizare foarte bună El a fost urmat de Zoltán Nagy (Rapid Tg. Mureş) şiVasile Tudor (Dinamo Piteşti). Pe regiuni a cîştigat aeroclubul Braşov, urmat de echipele regiunilor Mureş-Autonomă Maghiară, Argeş, Maramureş, Suceava, Bacău, Dobrogea, Cluj, Ploieşti, Hunedoara, Crişana şi Bucureşti. Gh. Corcodel-corespondent O FRUMOASA INIŢIATIVA Pentru prima dată s-a organizat in regiunea Argeş,un campionat regional de volei, sistem turneu, la care participă 6 echipe masculine şi 6 feminine. Desfăşurarea acestei competiţii s-a dovedit binevenită pentru formaţiile ce vor participa la campionatul de calificare. După cele 5 etape desfăşurate pînă acum, în fruntea clasamentului feminin se află Ştiinţa Curtea de Argeş, urmată de Metalul Piteşti, Progresul Găeşti, Şcoala sportivă de elevi Cimpulung, Sănătatea Rîmnicu Vilcea şi Ştiinţa Slatina. Ca băieţi conduce Metalul Piteşti, urmat de Ş.S.E. Cimpulung, Petrolul Leordeni, Oltul Că- Itmăneşti, ştiinţa Curtea de Argeş Şi Agro Slatina. Ilie Fefeanu-corespondent FRUNTAŞI IN MUNCA ŞI IN SPORT Sportivii fabricii de binale din oraşul Dr. Petru Groza sunt exemple demne de urmat atit în producţie, cit şi în sport. Ei obţin frumoase succese in confecţionarea binalelor manuale şi mecanice. Printre cei mai buni amintim pe Cornel Balint, Mihai Moş, Constantin Vieru şi Traian Mager. Aceştia fac parte din echipa de fotbal a fabricii, fruntaşă în campionatul raional Julcu Abrudan-corespondent CONCURS DE ORIENTARE TURISTICA LA TG. MUREŞ De curind, între Corunca şi ledu, lingă Tg. Mureş, a avut loc un interesant concurs complex de orientare turistică de gradul 11, avind şi probe de alpinism, tir etc. Cei mai bine pregătiţi au fost turiştii de la Viitorul 1, echipă condusă de Mihai Gali, urmată de Poligrafia, Voinţa 11, Fabrica de zahăr, Stăruinţa 11, Viitorul II etc. Ioan Păuş-coresp. reg. d SEBEŞ. La faza regională a campionatului de calificare pentru categoria A la handbal în 7 au participat cele mai bune formaţii din oraşele Deva, Petroşeni, Orăştie, Călan, Hunedoara, Alba Iulia şi Sebeş. Iată clasamentele finale ale întrecerilor. MASCULIN - 1. Unirea Sebeş, 2. Proiectantul Deva, 3. Oţelul Cugir; FEMININ - 1. Sebeşul Sebeş, 2. Elevul Petroşeni, 3- Victoria Călan. In etapa regională a campionatului republican de handbal în 7 pentru juniori, pe primele locuri, atit la băieţi cit şi la fete, s-au clasat formaţiile Şcolii sportive de elevi din Petroşeni. Ioan Simion-coresp. PITEŞTI. Consiliul regional U.C.F.S. Argeş a organizat prin comisia regională de specialitate un campionat regional de atletism rezervat echipelor de juniori categoria I şi a II-a. La aceste întreceri au luat parte reprezentativele raioanelor Rm. Vilcea, Slatina, Piteşti şi Cimpulung Muscel. După patru etape, pe primul loc in clasament se află atleţii din Cimpulung Muscel, urmaţi în ordine de cei din raioanele Rm. Vilcea, Piteşti şi Slatina, Ioan Văcaru şi planorul YR-632 „Baby“ cu care a cucerit primul loc în „Cupa aeroclubului Braşov“. Foto: Gh. Corcodel SALA DE BOX PENTRU ANTRENAMENTE » Zilele acestea, cu sprijinul consiliului orăşenesc U.C.F.S. Botoşani, a fost inaugurată o sală de antrenament pentru amatorii de box dotată cu tot materialul necesar unei bune pregătiri. Cu această sală de sport, consiliul orăşenesc U.C.F.S. Botoşani a început să pună în practică unul din punctele discutate la conferinţa de alegeri a organelor U.C.F.S. şi anume : „creşterea numărului de baze sportive". V. Varganici-coresp. LA STARTUL COMPETIŢIILOR DE MASE Printre hotăririle luate de conferinţa asociaţiei sportive Prahova Ploieşti a fost şi aceea de a se acorda o atenţie sporită desfăşurării competiţiilor de mase. Trecînd la traducerea în fapte a hotărîrilor conferinţei, noul consiliu al asociaţiei sportive Prahova Ploieşti a iniţiat o competiţie de mase pentru muncitorii din uzină, întrecerea este dotată cu „Cupa A.S. Prahova" şi va fi acordată secţiei care va mobiliza cei mai mulţi participanţi la concursurile de şah, tenis de masă şi cros. In calendarul sportiv al acestei asociaţii sportive ploieştene mai sunt trecute şi alte numeroase competiţii sportive de mase, care să menţină într-o activitate continuă pe iubitorii sportului. Cu prilejul acestor întreceri consiliul asociaţiei şi-a fixat ca obiectiv să mărească numărul membrilor U.C.F.S. cu încă 500. Florian Albu CONFERINŢA CLUBULUI SPORTIV C (Urmare din pag. I) la Jocurile Balcanice, în întrecerile cu reprezentativele Armatelor Prietene şi in alte competiţii de amploare, sportivii de la C.C.A. şi-au înscris numele pe tabloul de onoare al învingătorilor, făcind ca steagul patriei noastre socialiste să urce adesea pe cel mai înalt catarg. Cu prilejul recentei conferinţe a clubului sportiv al Casei Centrale a Armatei, în darea de seamă şi în discuţiile participanţilor au fost evidenţiate succesele realizate de sportivii militari, aportul lor la întărirea şi dezvoltarea mişcării sportive din ţara noastră. BILANŢ BOGAT IN SUCCESE Anul acesta, sportivii G.G.A. au obţinut numeroase şi importante succese în competiţiile interne şi internaţionale. Ca urmare a unui proces instructiveducativ desfăşurat pe baze ştiinţifice, nivelul măiestriei sportivilor militari a crescut mult La C.C.A. activează 10 maeştri emeriţi şi 118 maeştri ai sportului. Alături de cei 445 de seniori se pregătesc aproape 400 de juniori şi 200 de copii care vor asigura cadre de bază echipelor clubului militar. Luptînd cu deosebită dragoste pentru succesul culorilor C.G.A., sportivii militari au reuşit să obţină 10 titluri de campioni republicani pe echipe şi 23 de titluri de campioni individuali ai R.P.R. Totodată ei au îmbunătăţit 30 de recorduri ale ţării, 4 ale Europei şi 4 mondiale. Din reprezentativele R. P. Romíne — care au cucerit strălucite victorii la campionatele mondiale şi europene — au făcut parte 142 de sportivi militari, iar dintre antrenorii clubului C.C.A. — 21 au fost solicitaţi să se ocupe de pregătirea loturilor republicane. Spectatorii întrecerilor sportive au admirat evoluţia baschetbaliştilor, fotbaliştilor (în campionatul 1960/1961), rugbiştilor, hocheiştilor, scrimerilor, luptătorilor etc. Delegaţii la conferinţă au subliniat şi creşterea calitativă realizată de secţiile de haltere, pentatlon modern, tir, gimnastică, sporturi nautice ş.a. Succesele realizate de sportivii militari în sezonul competiţional al anului 1961 se datoresc condiţiilor create de regimul nostru democrat-popular, măsurilor pe care M.F.A. le-a luat in cadrul clubului C.C.A. Pe baza sportivă de la Ghencea, amenajată recent, se desfăşoară o intensă activitate de pregătire. Antrenorii s-au ocupat cu atenţie de educarea tinerilor sportivi în spiritul dragostei faţă de culorile patriei şi ale clubului, a unei atitudini juste faţă de muncă, a unei comportări demne pe terenul de sport. PROBLEMA Nr. 1 : CREŞTEREA CADRELOR TINERE Deşi succesele obţinute de sportivii militari in anul 1961 depăşesc realizările din anii precedenţi, totuşi ele nu se situează aşa cum au arătat delegaţii la conferinţă — Gh. Corbescu, Gh. Popescu, R. Dobrescu ş.a. — la nivelul condiţiilor create de partid şi guvern, la nivelul posibilităţilor existente, între performanţele realizate de o serie de sportivi şi nivelul internaţional există încă un nefiresc decalaj. Printre cauzele care determină rămînerea în urmă în anumite ramuri sportive, cea mai importantă este lipsa de grijă faţă de creşterea elementelor tinere. Antrenorii şi tehnicienii au fost, pe bună dreptate, aspru criticaţi in conferinţă pentru dezinteresul de care au dat dovadă în selecţionarea, creşterea şi promovarea elementelor tinere. In secţiile de motociclism, ciclism, fotbal, atletism ş.a. se face în mod acut simţită lipsa unor elemente de perspectivă care să contribuie la ridicarea actualului nivel al performanţelor. Ce au făcut antrenorii Ervant Norhadian, Iulian Gociman, G. Mormocea, Şt.Onisie, V. Dumitrescu şi ceilalţi de-a lungul anilor ? S-au mulţumit să „dădăcească" cele cîteva vîrfuri sportive pe care le-au avut în pregătire, fără să se gîndească la schimbul de mîine. Timpul a trecut şi astăzi în secţia de atletism, de pildă, unde activează doi antrenori, se află doar 14 sportivi ! Delegaţii la conferinţă au discutat cu simţ de răspundere problema necesităţii reîmprospătării unor loturi. Dar, mai ales, ei au pus cu maturitate problema muncii în perspectivă. Faptul că în conferinţa clubului sportiv C.C.A. s-a acordat o atenţie deosebită lichidării lipsurilor manifestate în legătură cu selecţionarea, creşterea şi promovarea cadrelor tinere ne arată că atit activiştii şi antrenorii cit şi sportivii acestui club doresc ca din viitor frumoasele tradiţii ale clubului să fie îmbogăţite cu noi succese de prestigiu. ★ Tovarăşul Ion Balaş — vicepreşedinte al Comitetului de Organizare a Uniunii de Cultură Fizică şi Sport — a arătat în cuvîntul său că î „Sub conducerea partidului şi guvernului mişcarea sportivă din patria noastră a făcut mari progrese. Sportivii romini s-au afirmat pe toate meridianele globului ridicind prestigiul sportiv al patriei noastre. Sportivii militari au adus o contribuţie de seamă la obţinerea acestor succese. Clubul sportiv C.G.A. care are o activitate de aproape un deceniu şi jumătate este cunoscut şi apreciat nu numai in ţară ci şi peste hotare. Numele Iolandei Balaş, al lui Iosif Sirbu, Alexandru Penciu, Ion Voinescu şi al altor sportivi militari sunt cunoscute în multe ţări ale lumii. Faptul că succesele obţinute nu i-au înfumurat pe sportivii militari care au luat cu curajcuvintul in conferinţă şi au criticat cu asprime lipsurile manifestate în munca de pregătire, dovedeşte că ei sunt animaţi de dorinţa de a contribui cu toate forţele la progresul continuu al activităţii sportive din ţara noastră. Cei peste 40 de antrenori cu îndelungată activitate, precum şi cei 10 maeştri emeriţi şi cei 118 maeştri ai sportului au datoria să se îngrijească permanent de creşterea cadrelor tinere, schimbul de mîine al actualei generaţii de sportivi fruntaşi. Condiţiile existente permit acest lucru şi este de datoria tuturor factorilor să contribuie la realizarea lui“. Vorbitorul s-a ocupat apoi pe larg de problemele muncii de educaţie, de ridicarea nivelului procesului instructiv-educativ, de sarcinile noului consiliu printre care un loc important îl ocupă instruirea şi calificarea cadrelor tehnice. HOTARIRI IMPORTANTE PENTRU DEZVOLTAREA CLUBULUI SPORTIV MILITAR Spiritul critic şi autocritic care a caracterizat conferinţa clubului sportiv C.C.A. a contribuit efectiv la elaborarea unor măsuri menite să aducă un serios reviriment al activităţii. Printre hotăririle elaborate, cele mai importante sunt: — Continua lărgire a bazei de selecţie prin organizarea periodică a concursurilor rezervate copiilor şi juniorilor (la aceste întreceri de selecţie vor fi angrenaţi copii şi juniori, fii ai salariaţilor M.F.A. sau copii din cadrul şcolilor elementare şi medii care se află in vecinătatea bazei sportive Ghencea). — Pregătirea tinerilor (selecţionaţi pe baza aptitudinilor şi a conformaţiei fizice corespunzătoare) în centrele special iniţiate care vor fi conduse de antrenori pricepuţi, buni pedagogi. — Promovarea cu curaj a elementelor tinere în echipele „Steaua“, care participă la campionatele republicane şi lărgirea efectivelor unor secţii cum sunt cete de atletism, nataţie ş.a. Consiliul clubului va trebui să muncească intens şi să îndrumeze birourile secţiilor, pe antrenori şi tehnicieni, pentru desfăşurarea unui proces instructiv-educativ bazat pe principiile metodice moderne de antrenament în vederea ridicării performanţelor la nivelul european şi mondial şi pentru pregătirea unui lot numeros de sportivi care să fie selecţionaţi in reprezentativa R. P. Româno pentru Jocurile Olimpice de la Tokio. — Cu ajutorul organizaţiei de partid şi cu sprijinul organizaţiei U.T.M. se va desfăşura o temeinică muncă de educare a sportivilor clubului. In hotărîrea conferinţei sînt de asemenea prevăzute măsuri organizatorice şi tehnice care vor asigura ridicarea calităţii muncii la nivelul exigenţelor şi prestigiului cucerit. La propunerea delegaţilor la conferinţă a fost adoptată hotărîrea ca în viitor clubul sportiv C.C.A. să poarte denumirea de „STEAUA“. ★ Desfăşurarea conferinţei a arătat că la clubul „STEAUA“ există create toate condiţiile şi suficiente forţe pentru a asigura sportivilor şi echipelor o continuă creştere a nivelului măiestriei sportive. Calificarea şi experienţa cadrelor tehnice, munca entuziaştilor activişti şi susţinători ai clubului şi dragostea sportivilor pentru culorile clubului lor pot şi trebuie să contribuie într-o măsură şi mai mare la realizarea de noi succese sportive pe tărîm intern şi internaţional.