Steagul Roşu, august 1953 (Anul 8, nr. 177-201)

1953-08-01 / nr. 177

JLIUäniUMI AL SFATULUI PIPIM BHHI Mil A cincizecea aniversare a P. C. U. S. ★ ★ ★ Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice Cu prilejul împlinirii a 50 de ani de existență a gloriosului Partid Comunist al Uniunii Sovietice, Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român vă transmite, dragi tovarăși, un fierbinte salut din partea membrilor partidului și a tuturor oamenilor muncii din Republica Populară Română. In decurs de o jumătate de secol, Partidul Comunist al Uniunii Sovietice, sub conducerea genialului Lenin, a discipolului și continuatorului operei lui Lenin — marele Stalin, și a tovarășilor lor de luptă, a repurtat victorii istorice, care au deschis o eră nouă în istoria omenirii, demonstrând cu o putere uriașă inevitabilitatea victoriei depline a socialismului. De la nașterea partidului nostru, activitatea gloriosului Partid Comunist al Uniunii Sovietice, lupta sa pentru transformarea revoluționară a societății, ne-a slujit și ne slujește drept iar călăuzi-MOSCOVAtor, drept măreață pildă de devotament pentru cauza poporului, pentru bunăstarea și fericirea sa. Ca forță conducătoare și călăuzitoare a statului sovietic, Partidul Comunist al Uniunii Sovietice este un factor puternic al luptei pentru pace, pentru prietenia și libertatea popoarelor. Poporul nostru nutrește o fierbinte recunoștință Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, sub a cărui conducere poporul sovietic a învins pe înrobitorii fasciști, a eliberat de sub jugul fascist patria noastră, o ajută frățește in opera de construire a socialismului, de asigurare a bunului trai al poporului. Urăm Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, ințeleptei și încercatei sale conduceri, succese noi și mărețe în opera de construire a comunismului și de asigurare a păcii, spre binele întregii omeniri. Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român Sărbătoarea poporului sovietic în întreaga Uniune Sovietici oamenii muncii au întâmpinat cu nestăvilit entuziasm împlinirea a 50 de ani de existență a scumpului lor partid — Partidul Comunist al Uniunii Sovietice. In fabrici și uzine, pe ogoare și în instituții, pretutindeni ei și-au manifestat dragostea lor fierbinte, recunoștința și devotamentul nemărginit față de partid. Exprimând gândurile și simțămintele muncitorilor uzinei „Secera și Ciocanul” din Moscova, șeful de brigadă Gogolev a spus: „Toate victoriile noastre noi le datorăm partidului. O cale minunată a străbătut partidul nostru, — și noi împreună cu el. Pentru partidul nostru interesele poporului sunt mai presus de orice”. împlinirea a 50 de ani de existență P.C.U.S., muncitorii uzinei au marcat-o prin a noi sucese în muncă. In aceste zile în întreaga țară organizațiile de partid și comsomoliste, cluburile muncitorești organizează excursii spre locurile istorice legate de viața și activitatea genialului făuritor al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, V. I. Lenin. Mulți oameni ai muncii vizitează filiala Muzeului Central „V. I. Lenin” din Leningrad unde studiază materialele legate de perioada pregătirii și ținerii Congresului al II-lea al P.M.S.D.R. In toate orașele și satele se organizează conferințe. Astfel, filiala din Georgia, a Institutului Marx-Engels-Lenin-Stalin de pe lângă C C. al P.C.U.S. a pregătit conferințe pe temele: „însemnătatea istorică a Congresului al II-lea al P.M.S.D.R.“, „Partidul Comunist — forța organizatoare și însuflețitoare a societății sovietice care construește comunismul“ și altele. Noul consiliu al F. M. T. D. In ședința de eli, cel de al III-lea Congres Mondial al Tineretului a ales noul consiliu al F.M.T.D. . Ca președinte al F.M.T.D., Congresul a ales în unanimitate pe Bruno Bernini (Italia). In unanimitate, Congresul a ales pe Hu Yao-pang (China), Flavio Bravo (Cuba), reverendul Tom Calvin (Anglia), Crishan Chandra Chaudrini (India), Ladislav Lis (Cehoslovacia), Alexandr Șelepin (U.R.S.S.), Doris Kopelman (S.U.A.). ca vicepreședinți ai F.M.T.D., pe Jacques Denis (Franța), secretar general al F.M.T.D., pe Oskar Fischer (Germania), David Stephens (Australia), Demosthenes Lobo (Brazilia), Luben Petrov (Bulgaria), Chien Li-yen (China), Knud Erik Svendsen (Danemarca), Malcolm Nixon (Anglia), Mihály Biro (Ungaria), Pouria Arsalan (Iran), Pierro Kleszcs (Polonia), Peralli (Italia), Jan Serghei Romanovschi (U.R.S.S.), Loria Segal (S.U.A.), ca secretari ai F.M.T.D., iar pe Marie Morvan, (Franța), ca trezorier al F.M.T.D. Ca membri ai Comitetului Executiv au fost aleși: A. M. Katova (Africa de Sud), Hanou Kraba (Algeria), Friedel Baehr (Germania), Hubert Schwab (Austria), Bill Wilmott (Canada), Raul Morales Abriatola (Chili), Kim Uk Zin (Coreea), reprezentantul tineretului Spaniei Republicane, Markus Kaiulainen (Finlanda), Yves Grenet (Franța), John Moss (Marea Britanie), Nicos Acritidis (Grecia), Joop Wolff (Olanda), un reprezentant al tineretului din India: Sukarno (Indonezia), Ermo Egoli (Italia), Kinkichi Ogura (Japonia), Abdel Karin Mroue (Liban), Gunnar Browig (Norvegia), Vasile Masat (România), Douglas Glashow (SUA), Hoang Minh Chin (Vietnam). Congresul a rezervat două locuri în comitetul executiv pentru câte un reprezentant al tineretului din Franța și Africa Occidentală Franceză.; TT Anil VIII Seria III Nr. 177 (1656) 4 pagini 20 bani SÂMBĂTĂ 1 August 1953 în înferior Munca culturală la S.M.T. Ștefan cel Mare în sprijinul muncilor de vară (pag. 2-a). Trebuesc urgentate construcțiile de autoimpunere în raionul Tg. Ocna (pag. 2-a). Să fie sprijinită G.A.C. Gârleni în campania agricolă de vară (pag. 2-a). GLORIOSUL PARTID COMUNISM AL UNIUNII SOVIETICE (din ,,Scânteia”). (Pag. 3 a1-ul 77 n fii Tori Brigăzi de tineret în fruntea luptei pentru plan (pag. 3a).i Mai multă cherestea pentru șantierele socialismului (pag. 3-a).i Rodnica activitate a tinerilor și pionierilor din comuna Valea Seacă (pag. 3a). ’ Cu privire la tratatul de stat cu Autria (pag- 4a)1 Partea coreeano-chineză aplică cu strictețe prevederile acordului de armistițiu (Pag- 4a ) Telegrama adresată lui de Kim Ir Sen G. M. MOSCOVA 31. (Agerpres). — TASS transmite telegrama adresată de Kim Ir Sen, Președintele Cabinetului de miniștri al Republicii Populare Democrate Coreene, lui G. M. Malencov, Președintele Consiliului de miniștri ai U.R.S.S. , Moscova Președintelui Consiliului de Miniștri al Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste tovarășul Gheorghi Maximilianovici Malencov Stimate tovarășe Președinte ! Permiteți-mi ca în numele Guvernului și al întregului popor al Republicii Populare Democrate Coreene să vă mulțumesc din toată inima, dumneavoastră și prin dumneavoastră Guvernului Sovietic și întregului popor sovietic, pentru felicitările călduroase cu prilejul victoriei istorice a poporului coreean și a voluntarilor chinezi în sângerosul război dezlănțuit de imperialiștii americani împotriva poporului coreean. Sunt profund încredințat că ajutorul și sprijinul uriaș și dezinteresat acordat de poporul sovietic poporului coreean constitue unul din factorii principali ai victoriei noastre în războiul greu dus timp de trei ani pentru apărarea libertății și independenței patriei noastre împotriva agresorilor americani și o chezășie de nădejde a realizării cu succes de către poporul coreean a sarcinii de cea mai mare importanță de a obține unificarea pașnică patriei noastre și de a reface cât mai grabnic economia națioanală distrusă de război. Faptul că Guvernul Sovietic și-a exprimat hotărîrea de a acorda tot ajutorul posibil poporului coreean, care a pornit acum la rezolvarea sarcinilor legate de unificarea patriei lui și de construcția pașnică, întărește încrederea noastră și ne însuflețește la noi victorii în munca noastră. Președintele Cabinetului de miniștri al Republicii Populare Democrate Coreene KÎM IR SEN Phenian, 29 iulie 1953 Telegrama adresată de Li Don lui V. M. Molotov AIOSCOVA 31. (Agerpres). — TASS transmite telegrama adresată de Li Don Ghen, Ministru ad-interim al afacerilor externe al R.P.D. Coreene lui V. A. Molotov, Ministrul afacerilor externe al U.R.S.S. Moscova Ministrului afacerilor externe al Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste tovarășul Viaceslav Mihailovici Molotov Vă mulțumesc, stimate tovarășe ministru, pentru felicitările dumneavoastră călduroase cu prilejul semnării acordului de armistițiu și al încetării războiului coreean, provocat de agresorii armați americani. Ajutorul activ și solidaritatea marelui popor sovietic și ale popoarelor țărilor frățești de democrație populară au întărit încrederea de nezdruncinat a poporului coreean în victoria sa finală și au constituit o chezășie de nădejde a victoriei noastre. Ajutorul și sprijinul pe care ni-l vor acorda in legătură cu armistițiul poporul sovietic și popoarele țărilor de democrație populară în lupta noastră pentru rezolvarea cu succes a sarcinilor realizării pe cale pașnică a unității și independenței patriei noastre și pentru refacerea și dezvoltarea economiei naționale în perioada de după război ne însuflețesc la noi succese mari și întăresc încrederea noastră în victorie. Ministru ad-interim al afacerilor externe al Republicii Populare Democrate Coreene LI DON GHEN Phenian, 29 iulie 1953 Lucrările celui de al III-lea Congres Mondial In cea de a cincea zi a lucrărilor Congresului Mondial al Tineretului, au continuat discuțiile asupra raportului prezentat de Jacques Denis. Ședința de Miercuri dimineață a fost prezidată de Hu Yao Pang (China), înge Lange (Germania), și. Marcos Prigoshin (Argentina). In cuvântul său, Ismail Bhoda (Africa de Sud) a arătat că marile greutăți ale tineretului din țara sa, provin din politica de discriminare rasială dusă în Africa de Sud, care îngădue menținerea sistemului muncii ieftine. Lupta tineretului pentru o viață mai bună ori legată de lupta întregului nostru popor. In încheiere, vorbitorul a arătat că tineretul din Africa de Sud sprijină cu entuziasm acțiunile F.M.T.D. pentru susținerea luptei tineretului colonial și că aceste acțiuni trebue să se dezvolte și mai mult, în ceea ce privește coloniile africane, Rury Westmars, secretar al comitetului pentru pace din Guiana Engleză a exprimat în cuvântul său bucuria cu care au primit toate popoarele lumii vestea încheierii armistițiului în Coreea. Vorbind de lupta și munca poporului său, el a arătat că o unitate deplină a tineretului din țara sa de toate credințele, poate fi realizată. Delegatul a salutat apoi în numele tineretului și poporului Guianei, marile realizări ale tineretului iubitor de pace din toate țările și în special din Uniunea Sovietică și țările de democrație populară. Campania de pregătire pentru Congres și Festival a spus Benjamin Hahiiiy, membru al delegației tineretului din Israel, constitue o perioadă nemaiîntâlnită în istoria Israelului. Pentru prima dată s-a format un comitet unitar al studenților și tinerilor pentru pregătirea Festivalului la care participă toate organizațiile de tineret. Mișcarea noastră de tineret luptă cu hotărîre împotriva șomajului și a mizeriei pentru drepturile tineretului și ale tuturor muncitorilor. De la această tribună a prieteniei —; a încheiat vorbitorul — noi adresăm masselor muncitoare din țările vecine, din Orientul apropiat precum și reprezentanților tineretului arab, un apel pentru a lupta împreună în vederea asigurării păcii și prieteniei între popoarele noastre. István Denes, șeful delegației tineretului maghiar, după ce a arătat că delegația sa este întru totul de acord cu raportul prezentat la Congres, a spus: tineretul maghiar a luptat cu tot entuziasmul pentru încetarea războiului din Coreea și, în aceste zile, alături de toate popoarele de pe cele cinci continente, își manifestă bucuria sa cu prilejul încheierii armistițiului și sărbătorește glorioasa victorie a forțelor păcii. Pe viitor, — a spus el —noi vrem să strângem și mai mult legăturile cu tineretul iubitor de pace din diferite țări. Tineretul maghiar vrea să-și măsoare puterile nu pe câmpiile de luptă, ci pe stadioane, în concursuri frățești.Emil Otto, delegat al Federației Sindicale Mondiale, luând cuvântul a arătat că: revendicările tineretului cu privire la egalitatea în drepturi a salariului egal la muncă, o muncă asigurată pentru toți tinerii, la o corespunzătoare pregătire profesională și la suficiente posibilități de învățătură, etc., foramează o importantă parte componentă programului Federației Sindicale Mondiale. Sindicatele, a spus vorbitorul în încheiere, va ajuta tineretul ca revendicările oglindite în hotărîrile acestui Congres să devină un bun al întregii masse muncitoare. In cuvântarea sa reprezentantul delegației spaniole a spus: Alături de întreg poporul, tineretul spaniol nu dorește război și luptă pentru apărarea păcii. Tineretul spaniol — a arătat în continuare vorbitorul — va putea recuceri drepturile și satisface revendicările sale numai prin stabilirea unui regim democratic în Spania. In încheiere reprezentatul delegației spaniole a vorbit despre lupta pe care o duce tineretul spaniol pentru pace și libertate. In cuvântul său, Marie Morvan, secretar național al Uniunii tinerelor fete din Franța, a vorbit despre participarea tineretului din țara sa la luptă pentru pace, pentru apărarea drepturilor tineretului. Unul din obiectivele principale ale luptei pentru apărarea păcii, este încetarea războiului din (Continuare In pag. 4-a) După ce a ascultat și dezbătut raportul secretarului general al Federației Mondiale a Tineretului Democrat, Jacques Denis, privind activitatea Federației Mondiale a Tineretului Democrat de la cel de al II-lea Congres Mondial al Tineretului și sarcinile tineretului în lupta pentru pace și drepturile sale, cel de al III lea Congres Mondial al Tineretului aprobă activitatea Federației Mondiale a Tineretului Democrat în cursul perioadei ce s-a scuza Congresul subliniază, cu o profundă satisfacție, forța crescândă și succesele mișcării internaționale a tineretului în lupta pentru pace și drepturi. Țelurile nobile ale acestei mișcări însuflețesc lupta înflăcărată a tinerilor pentru viitorul lor și antrenează tot mai multe milioane de tineri și tinere. Făcându-se purtătorul de cuvânt al intereselor de fiecare zi ale întregii generații tinere, cel de al III-lea Congres Mondial al Tineretului consideră că o activitate cât mai largă posibilă și unită pentru apărarea drepturilor vitale și a aspirațiilor tineretului trebue să constitue problema cea mai importantă pentru Federația Mondială a Tineretului Democrat și pentru toate forțele tinere. In multe țări viitorul tineretului este amenințat. Milioane de tineri și tinere sunt lipsite de drepturi economice, sociale și politice elementare. Șomaj, urcarea prețurilor și impozitelor, salarii inegale și injuste, lipsa posibilității de însușire a unei meserii, greutăți în învățământ și în dezvoltarea culturii naționale, greutatea de a întemeia un cămin, de a se distra și de a practica sportul, persecuții împotriva tinerilor și a organizațiilor lor,acestea și alte greutăți, constitue soarta unor masse imense ale tinerei generații a timpului nostru. Și mai grea încă este situația tinerilor din țările coloniale și slab dezvoltate. Reprezentanții oferitelor pături sa-u Tineri și tinere ! Reprezentanții tineretului și ai organizațiilor de tineret din 108 țări care au participat la cel de al IlI-lea Congres Mondial al Tineretului vi se adresează vouă. Invitați de Federația Mondială a Tineretului Democrat, ne-am întrunit aci la București, unde, în cadrul unor discuții libere, ne-am exprimat punctele noastre de vedere cu privire la problemele care frământă întreaga generație tânără a timpului nostru. In ciuda varietății punctelor noastre de vedere și a credințelor noastre și cu toate că suntem, reprezentanți ai unor organizații de tineret foarte diferite, dorințele și interesele noastre sunt aceleași. NOI DORIM CU TOȚII ca cea mai frumoasă parte a vieții tinerilor și tinerelor de toate naționalitățile și rasele să nu fie întunecată de grija și de teama zilei de mâine , ca fiecare tânăr să aibă de lucru și o îndeletnicire care să-i asigure un salariu suficient pentru a duce o viață demnă : ca fiecare tânăr să aibă posibilitatea de a studia și de a se odihni, de a-și dezvolta calitățile și aptitudinile sale, de a-și întări sănătatea și vigoarea . Cel de al III-lea Congres Mondial al Tineretului, care s-a desfășurat timp de șase zile în Capitala patriei noastre, și-a încheiat tot lucrările. A fost aleasă apoi comisia de epirtici fi ciare și organizații, reuniți în Congres, sunt convinși, pe baza faptelor prezentate în cursul discuției, că fundamentala cauză a vieții grele a tineretului în multe țări constă în politica de pregătire a unui nou război mondial, de reînarmare și subjugare a popoarelor. In numele întregii generații tinere, Congresul cheamă toate organizațiile tinerești să-și unească eforturile lor pentru apărarea nevoilor de fiecare zi și a drepturilor democratice ale tineretului. Congresul cheamă pe tineri și tinere să lupte pentru a asigura noii generații, din partea statului, învățământul general și profesional, garantarea drepturilor la muncă și odihnă, salariu egal pentru muncă egală, posibilitatea efectivă pentru tineri de a lua parte la conducerea treburilor publice. Tineretul trebue să fie crescut în spiritul prieteniei internaționale și al democrației și trebue să fie ferit de orice formă de propagandă militarista și de ură rasială. tea Profund convins că tineretul va pusă-și cucerească o viață bogată care să asigure dezvoltarea tuturor facultăților numai prin intensificarea luptei unite pentru drepturile sale, pentru pace și pentru independența națională. Congresul dă că sarcină Conducerii Federației Mondiale a Tineretului Democrat de a continua să folosească în acest sens cele mai variate forme de muncă. Congresul socotește că Federația Mondială a Tineretului Democrat trebue să organizeze și mai multe acțiuni practice, îndreptate spre lupta pentru satisfacerea nevoilor imediate, ale aspirațiilor tineretului dela orașe, de la sate și din școli. Ei trebue să ajute din plin organizațiile și comitetele să desfășoare asemenea acțiuni în diversele situații naționale. In deosebi, trebuesc sporite acele activități cum sunt congresele, conferințele și alte întâlniri ale tineretului, pe baza unei lupte intense pentru revendicările Mi Apelul C o ca fiecare tânăr sa aibă posibilitatea de a-și întemeia un cămin și de a trăi în pace și fericire , ca fiecare tânăr să aibă dreptul de a lua parte la viața socială și politică a țării sale. TINERI, CE TREBUE SA FACEM PENTRU A TRADUCE IN VIAȚA VISURILE NOASTRE ? UNITATE, UNITATE ȘI IARĂȘI UNITATE. Unirea frățească și pașnică a tinerilor din toate țările și din toate păturile populației constitue o forță uriașă în lupta pentru realizarea revendicărilor și speranțelor tinerei generații. Pentru a fi buni prieteni trebue să ne cunoaștem unii pe alții. Trebue să luptăm pentru organizarea pe scară cât mai largă de schimburi culturale și sportive între tinerii din diferite țări. Trebue să înlăturăm toate piedicile și toate uneltirile prin care dușmanii păcii încearcă să ne despartă. SA NE UNIM PENTRU A APĂRA DREPTUL LA FERICIRE, DREPTUL LA BUCURIE. SĂ NE UNIM PENTRU A STA IN CALEA FORȚELOR RĂULUI Războiul, cursa înarmărilor și aservirea financiar, după care ședința de dimineață a luat sfârșit. Congresul a aprobat în unanimitate Apelul Congresului citit de Mauricette Van Houtte (Franța). frongiserul a adoptat apoi o serie de pro- Federația Mondială a Tineretului Democrat trebue să asigure concursul ei oricărei Inițiative, din moment ce ea contribue la cauza apărării drepturilor tineretului. Congresul este de părere că Federația Mondială a Tineretului Democrat, răspunzând dorințelor și sentimentelor tineretului, trebue să fie tot mai mult un organizator activ al activităților și schimburilor culturale între tinerii din toate țările. Ea va sprijini cât mai larg schimburile între popoare, factor de prietenie și pace. Este neapărat necesar sa se organizeze, intri un număr sporit, întâlniri culturale tinerești internaționale și naționale, festivaluri, expoziții, schimburi reciproce de delegații, de opere de cultură și de artă, etc. Congresul consideră că este necesar ca Federația Mondială a Tineretului Democrat să-și extindă activitatea în domeniul sportului. El se pronunță în favoarea organizării, cu regularitate, de întâlniri internaționale, prietenești, de competiții și concursuri sportive. Participarea la toate aceste festivități trebue să fie deschisă unui număr cât mai mare posibil de tineri și tinere. "Al III-lea Congres Mondial al Tineretului cheamă toate organizațiile tineretului să sprijine activ eforturile popoarelor îndreptate spre destinderea internațională. Desfășurarea evenimentelor arată că înțelegerea" este posibilă, se poate pune capăt vărsării de sânge, se poate pune capăt războiului rece.. Incheerea armistițiului în Coreea, succes considerabil al cauzei păcii, aduce o mărturie care îndeamnă tineretul la noi eforturi în acest sens. Datoria imperioasă a tineretului este de a lua parte cu tot dinamismul său la campania întreprinsă de Consiliul Mondial al Păcii pentru tratative, pentru soluționarea pașnică a diferendelor internaționale, pentru încetarea războaielor în curs și a acțiunilor agresive împotriva independenței popoarelor,I ngresului rilor primejduiesc realizarea drepturilor tineretului, în timp ce progresul omenirii face din ce în ce mai posibilă realizarea lor. Războiul înseamnă moartea a milioane de tineri, distrugerea căminurilor, prăbușirea speranțelor noastre. Cursa înarmărilor înseamnă crucișătoare in loc de școli, fortărețe zburătoare în loc de locuințe, înseamnă betonul bazelor militare în locul câmpiilor înflorite. Aservire înseamnă jefuirea patriei, transformarea tinerilor în sclavi ai străinilor în propria lor țară. TINERI Vă chemăm să luați parte cu toată energia voastră la campania internațională inițiată de Consiliul Mondial al Păcii pentru reglementarea pașnică a conflictelor internaționale, pentru încetarea războaielor în curs și a acțiunilor agresive împotriva independenței popoarelor. Cu aceeași energie să demascam pe cei care pun piedici tratativelor, întârzie realizarea înțelegerii, preferă glasul tunului, glasului rațiunii. Suntem de acord cu revendicarea ca fiecare națiune, mare sau mică, din orice parte a lumii, de orice rasă, să aibă dreptul de a-și puneri de amendamente la statutul F.M.T.D. In unanimitate de voturi, Congresul a ales noul consiliu al F.M.T.D. In numele F.M.T.D., și al delegaților la Congres, Jacques Denis a mulțumit călduros poporului român pentru condițiile optime .de Congresul proclamă solidaritatea sa cu lupta dreaptă a tinerilor din țările, coloniale și dependente, pentru libertate și independența patriei lor, pentru drepturile lor. El condamnă folosirea violenței împotriva mișcării naționale de eliberare a popoarelor. Tratativele, garantarea securității ficărui popor, constitue un mijloc eficace pentru a face să înceteze cursa înarmărilor și pentru ca resursele tutturor țărilor să nu mai fie consacrate morții și distrugerii, ci creării unui nivel de viață mai ridicat pentru toți, inclusiv pentru tânăra generație dornică de fericire și progres. Organizațiile tinerilor, întreg tineretul, trebue să-și dea aportul lor sub forme care le sunt proprii, nobilei cauze a luptei pentru securitatea popoarelor, pentru pace și colaborare internațională.n scopul de a asigura succesul luptei tinerei generații pentru satisfacerea nevoilor și realizarea idealurilor sale, pentru pace și pentru independența națională, trebue întărită neîncetat și lărgită unirea întregului tineret. In unirea tineretului stă forța lui, garanția realizării victorioase a acțiunilor sale. Al III-lea Congres Mondial al Tineretului dă ca sarcină conducerii Federației Mondiale a Tineretului Democrat de a se adresa tuturor organizațiilor internaționale, naționale și locale ale tineretului și studenților care nu fac parte din Federație, invitându-le să realizeze acțiuni comune pentru apărarea intereselor și drepturilor tineretului din vremea noastră. Al III-lea Congres Mondial al Tineretului cheamă toate organizațiile să se îngrijească de nevoile și activitățile tineretului, pe toți tinerii să se alăture celor 83 milioane de frați și surori din 90 de țări, întărind frumoasa și puternica Federație Mondială a Tineretului Democrat, făuritor neobosit al unirii tineretului pentru pace, și un viitor mai bun, alege liber modul de viață și să respecte la rândul său modul de viață pe care în mod liber și l-au ales celelalte popoare. Vom face tot ce ne stă în putință pentru ca spiritul tratativelor care a împrospătat atmosfera internațională și ne-a umplut inimile de speranțe, să triumfe asupra spiritului întunecat și înăbușitor al recurgerii la forță și la război. Tineretul din întreaga lume a aflat cu mare bucurie vestea despre încheierea armistițiului în Coreea, care dovedește că este posibilă reglementarea tuturor problemelor litigioase pe cale pașnică, prin tratative. SA NE UNIM PENTRU A PUTEA CONSACRA FORȚELE NOASTRE TINERE , NOBILEI CAUZE A PĂCII, SĂ LUĂM PARTE LA ACȚIUNEA POPOARELOR PENTRU TRATATIVE, ÎNȚELEGERE ȘI PACE Aceasta este lupta la care vă chemăm frați și surori, prieteni și tovarăși. Prin unire spre pace. Prin pace spre fericire. ÎNAINTE TINERET AL LUMII I PENTRU PACE ȘI PRIETENIE, PENTRU UN VIITOR LUMINOS. desfășurare create Congresului. Participanții în picioare, aplaudă puternic, ovaționând pe dr. Petru Groza, președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale al R.P.R., aflat în loja invitaților,.(Agerpresh/ Rezoluția Congresului Congresul și-a încheiat lucrările