Steagul Roşu, noiembrie 1953 (Anul 8, nr. 255-272)

1953-11-10 / nr. 255

lormare în pas. 2-*a) Raportul tovarășului Gh. Voroșilov la ședința solemnă a Sovietului din Moscova consacrată celei de a 36-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie MOSCOVA (Agerpres). — TASS transmite : Moscova, capitala Țării Sovietelor, întâmpină sărbătoarea Marelui Octombrie, strălucind de lumini. Pretutindeni se văd steaguri roșii, chemările Comitetului Central al P.C U.S., portrete ale lui V. I. Lenin și I. V. Stalin, ale conducătorilor Partidului Comunist și Guvernului Sovietic. Teatrul Mare al U.R.S.S. este pavoazat sărbătorește. Pe frontispiciul teatrului flutură 16 steaguri roșii cu stemele republicilor unionale, întruchipând prietenia de nezdruncinat a popoarelor Uniunii Sovietice. Pe fațada clădirii se află uriașe portrete ale lui Marx, Engels, Lenin, Stalin. In seara de 6 Noembrie, în ajunul sărbătorii, a avut loc aici ședința solemnă consacrată celei de a 36-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie. In sală se aflau oameni cunoscuți în întreaga țară — muncitori fruntași de la întreprinderile și șantierele de construcție din Moscova, oameni de știință, literatură, artă, reprezentanți ai organizațiilor de partid și obștești, ostași ai Armatei Sovietice, miniștri, deputați în Sovietele Supreme ale U.R.S.S. și R.S.F.S.R. Au fost de față de asemenea delegați de peste hotare sosiți la Moscova pentru a lua parte la sărbătorirea celei de a 36-a aniversări a Marelui Octombrie. Scena Teatrului Mare este frumos pavoazată. In fund, străjuit de steaguri, se află un basorelief, reprezentând figurile lui V. I. Lenin și I. V. Stalin, basorelief al cărui piedestal este împodobit cu flori. Datele memorabilei aniversări 1917—1953 strălucesc puternic. Pe fondul drapelelor, în semicerc, sunt scrise cuvintele: „Trăiască cea de a 3S-a aniversare Marii Revoluții Socialiste din Octombrie". La ora 7 seara își fac apariția în Prezidiu G. M. Malencov, V. M. Molotov, N. S. Hrușciov, C. E. Voroșilov ,N. A. Bulganin, L. M. Caganovici, A. I. Micoian, M. Z. Saburov, M. G. Pervuhin, N. M. Svernic, P. C. Ponomarenco, M. A. Suslov, P. N. Pospelov, N. N. Șatalin, M. F. Șchiriatov. Asistența îi întâmpină cu aplauze furtunoase și prelungite. Toți se ridică. Ședința solemnă a Sovietului din Moscova, împreună cu reprezentanții organizațiilor de partid și obștești și ai Armatei Sovietice, consacrată celei de a 36-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie, a fost deschisă de M. A. Iasnov, președintele Sovietului din Moscova. El propune să se păstreze un moment de reculegere în memoria marelui Stalin. Toți se ridică. Ședința este declarată deschisă. sală răsună solemn imnul de stat In al Uniunii Sovietice. Pentru prezentarea raportului asupra celei de a 36-a aniversări Marii Revoluții Socialiste din Octombrie se dă cuvântul lui C. E. Voroșilov, președintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. care este întâmpinat cu căldură de asistență. C. E. Voroșilov a prezentat următorul raport: Tovarăși ! Astăzi, popoarele Patriei noastre și oamenii muncii din întreaga lume sărbătoresc în mod solemn cea de a 36-a aniversare a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie. Cu 36 de ani în urmă, clasa muncitoare din țara noastră, în alianță cu țărănimea săracă, sub conducerea Partidului Comunist, în frunte cu geniul omenirii, nemuritorul Lenin, a rupt frontul imperialismului și a statornicit pe a șasea parte a globului dictatura proletariatului, puterea muncitorilor și țăranilor. Victoria Marii Revoluții Socialiste din Octombrie 1917 a însemnat o cotitură radicală în istoria mondială a omenirii. La fiecare nouă aniversare a Marelui Octombrie, puternica forță constructivă a socialismului victorios apare în fața întregii lumi tot mai strălucitoare și de neînvins. Poporul nostru sovietic, condus de marele Partid Comunist, a construit pentru prima oară în istorie societatea socialistă, arătând popoarelor din celelalte țări calea spre eliberarea de sub jugul exploatatorilor, calea spre o viață liberă și fericită. Astăzi, pe această cale pășesc, împreună cu noi marele popor chinez, oamenii muncii din țările de democrație populară și din Republica Democrată Germană. Eroicul popor al Republicii Populare Democrate Coreene, care și-a apărat libertatea și independența în lupta de eliberare împotriva tâlharilor imperialiști, își reface cu un uriaș avânt în muncă economia distrusă de război. Poporul sovietic, plin de forțe creatoare inepuizabile, întâmpină a 36-a aniversare a lui Octombrie cu mari succese în toate domeniile construcției economice și culturale. Succesele noastre în construcția pașnică sunt mândria poporului sovietic, cu ele se mândresc și oamenii muncii din toate țările. Ei văd în Uniunea Sovietică bastionul păcii și independenței naționale, mărețul exemplu al luptei pentru un viitor mai bun al omenirii. Tovarăși . Anul care ne desparte de a 35-a aniversare, a Marelui Octombrie a fost plin de evenimente de o uriașă însemnătate. O etapă istorică în viața Partidului și Statului Sovietic a constituit-o Contrngresul al XIX-lea al Partidului Comunist. El s’a desfășurat sub semnul unității și încrederii nemărginite a poporului sovietic față de Partidul său Comunist, încercat în lupte și față de Comitetul lui Central. Hotărîrile Congresului nostru au avântat pe oamenii sovietici, i-au însuflețit la noi fapte de eroism. In anul care s’a scurs, o grea pierdere pentru partid, pentru popoarele Uniunii Sovietice, pentru întreaga omenire progresistă a fost moartea marelui nostru conducător, a genialului comandant de oști, Iosif Vissarionovici Stalin. După moartea lui V. I. Lenin, I. V. Stalin care și-a câștigat recunoașterea unanimă și încrederea nemărginită a poporului și partidului, având în jurul său strâns uniți pe credincioșii săi tovarăși de luptă, a condus cu fermitate timp de 30 de ani Partidul și țara pe calea leninistă. In acești ani, țara noastră, biruind în bătălii greutăți nemaivăzute în istorie, s’a transformat întriun puternic stat Socialist. Cu o putere neobișnuită s’au manifestat forțele creatoare ale poporului nostru, adevăratul creator al istoriei, constructor al societății noi, comuniste. Partidul nostru comunist, creat educat de genialul Lenin și de contisimatorul operei lui nemuritoare — marele Stalin, este puternic prin dragostea și devotamentul nemărginit al maselor populare. In frunte cu Comitetul său Central, partidul nostru conduce în mod sigur țara spre noi victorii în lupta pentru comunism. Partidul Comunist al Uniunii Sovietice a sărbătorit anul acesta o dată istorică memorabilă — 50 de ani de existență. Prin lupta sa eroică de jumătate de veac pentru eliberarea oamenilor muncii de sub jugul țarist și moșieresc-capitalist, pentru transformarea revoluționară a societății, pentru victoria comunismului, gloriosul nostru partid se bucură pe merit de dragostea nemărginită a oamenilor muncii din patria noastră și a maselor largi din lumea întreagă. Slavă marelui nostru Partid Comunist și statului său major de luptă —Comitetul Central Tovarăși . Forța vitală a politicii Partidului Comunist constă în faptul că el, exprimând interesele fundamentale ale poporului, se bazează pe adânca cunoaștere științifică a legilor obiective de dezvoltare a societății. In toate etapele construcției comuniste, partidul se călăuzește permanent în politica sa de legea economică fundamentală a socialismului — asigurarea satisfacerii maxime a nevoilor materiale și culturale mereu crescânde ale întregii societăți prin creșterea și perfecționarea neîntreruptă a producției socialiste pe baza tehnicii celei mai înalte, înarmat cu hotărîrile Congresului al XIX-lea al Partidului Comunist, poporul sovietic îndeplinește cu succes sarcinile planului cincinal. Rezultatele activității industriei noastre socialiste în primele zece luni ale anului 1953 arată că planul celui de al 3-lea an al cincinalului se îndeplinește cu succes. In primele zece luni ale anului curent, producția industrială globală a crescut cu 10,5 la sută în comparație cu perioada corespunzătoare a anului trecut, depășind de aproximativ două ori și jumătate nivelul anului 1940. Toate ramurile economiei socialiste, se dezvoltă pe baza progresului tehnic. Construirea celor mai mari hidrocentrale din lume, introducerea în producție a unor noi și puternice mașini-unelte și mecanisme din cele mai felurite, de mare randament, și a celor mai noi mașini agricole, constitue una din dovezile grăitoare ale creării cu succes a bazei tehnico-materiale trainice a comunismului. Succese de netăgăduit există în dezvoltarea științei și culturii socialiste. Savanții sovietici îmbogățesc neîncetat știința cu cele mai noi descoperiri în toate domeniile cunoașterii. Poporul nostru nutrește o profundă stimă și recunoștință față de toți savanții săi și față de lucrătorii pe tărâmul științei și culturii și se mândrește pe bună dreptate cu munca lor perseverentă și de cinste pentru binele patriei. Literatura și arta poporului sovietic de dezvoltă. Scriitorii, oamenii de teatru, artiștii plastici și compozitorii sovietici muncesc pentru binele poporului. Ce-i drept, noi nu satisfacem încă insuficientă măsură cerințele spirituale crescânde ale oamenilor sovietici. Totuși, nu încape îndoială că cei ce lucrează în domeniul literaturii, cinematografului și teatrului, artiștii plastici și compozitorii, activiștii din toate celelalte ramuri ale artei vor depune toate eforturile pentru a-și ționa măestria și vor crea opere perfectoi care să oglindească cum se cuvine viața și lupta eroică a poporului nostru și a popoarelor din celelalte țări. Sucesele în dezvoltarea economiei socialiste și științei au asigurat avântul continuu al bunei stări materiale a poporului sovietic. In ultimii 28 de ani producția bunurilor de consum popular a crescut în țara noastră de 32 ori. In 1953 volumul producției bunurilor de consum popular va depăși cu 72 la sută nivelul anului antebelic 1940. După exemplul anilor precedenți, Partidul și Guvernul au efectuat anul acesta a șasea reducere a prețurilor de stat cu amănuntul la mărfurile industriale și alimentare, în urma căreia populația a primit pe lângă celelalte venituri, în mod suplimentar, 46 miliarde ruble. Dacă ținem totodată seama de faptul că noua reducere a prețurilor a dus la ieftinirea mărfurilor și pe piața colhoznică, avantajele populației, calculate pe un an, vor fi de cel puțin 53 miliarde ruble. In primele zece luni ale anului 1953 au fost vândute populației cu 20 la sută mai multe mărfuri decât în perioadă corespunzătoare a anului trecut. Ca urmare a măsurilor luate de Partid și Guvern în vederea dezvoltării continue a circulației rețeaua comercială va primi mărfurilor, încă în cursul acestui an — suplimentar față de planul anual — mărfuri în valoare de peste 37 miliarde ruble. Grija pentru binele poporului sovietic constitue principala sarcină a Partidului Comunist și a Guvernului Sovietic. In cuvântarea sa la cea de a 5-a sesiune a Sovietului Suprem al U.R.S.S., tovarășul G. M. Malencov, Președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., a subliniat în mod special că Partidul Comunist și Guvernul Sovietic consideră drept: sarcina lor principală în domeniul politicii interne grija pentru binele poporului, ridicarea necontenită a bunei stări materiale muncitorilor, colhoznicilor, intelectualilor, a tuturor oamenilor sovietici. In conformitate cu aceasta, Partidul și Guvernul au luat în ultimul timp o serie de hotărîri foarte importante, a căror înfăptuire, trebue să asigure un avânt considerabil al producției bunurilor de consum popular, o dezvoltare continuă, puternică a agriculturii, o îmbunătățire categorică a comerțului sovietic, o mare creștere a circulației mărfurilor, extinderea construcției de locuințe și o serie de alte măsuri. Toate aceste hotărîri sunt pătrunse de grija profundă a Partidului și Guvernului pentru binele poporului, astfel ca într-un timp scurt să se ridice considerabil nivelul de trai al oamenilor muncii de la orașe și sate. Aceste hotărîri istorice marchează în dezvoltarea economiei sovietice o etapă nouă, în care, paralel cu ritmul rapid de dezvoltare a industriei grele, trasăm sarcina unui avânt considerabil al ramurilor economiei naționale care deservesc direct consumul popular. Politica de forțare a dezvoltării agriculturii, industriei ușoare și alimentare, constitue dezvoltarea logică, mai departe, a industrializării socialiste care corespunde întrutotul cerințelor legii A Nr. 255 (1734) Anul VIII Seria III 4 pagini 20 ban MARȚI 10 Noembrie 1953 Marile demonstrații ale oamenilor muncii din patria noastră cu prilejul celei de a 36-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie au constituit o expresie puternică a atașamentului neclintit al poporului nostru muncitor față de cauza marelui Octombrie, ele au prilejuit o caldă manifestare a dragostei și recunoștinței față de gloriosul popor sovietic. Demonstrațiile s-au desfășurat sub semnul întăririi unității dintre partid, guvern și popor, sub semnul hotărîrii maselor muncitoare de la orașe și sate de a înfăptui politica partidului de construire a socialismului, de a realiza programul de măsuri economice elaborat de partid în scopul unei ridicări serioase a nivelului de trai al populației muncitoare•„ (Urmare în pag. 2-a) Măreața demonstrație a oamenilor muncii din orașul Bacău cu prilejul celei de a 36-a aniversări a Marelui Octombrie 7 Noembrie 1953 ! Cu entuziasm și bucurie, cu un nemărginit sentiment de recunoștință față de poporul sovietic, care primul a deschis cartea noii istorii a lumii, cetățenii orașului nostru au sărbătorit aniversarea Marelui Octombrie, a celui mai mare eveniment din istoria omenirii: încă din primele ore ale dimineții, mii și mii de oameni ai muncii se îndreptau spre locurile de întâlnire, pentru a pleca apoi încolonați la meeting și demonstrație, spre piața Malinovschi și piața sfatului popular regional, întregul oraș s’a înveșmântat în straie de sărbătoare. Sute de steaguri, panouri cu lozinci și portrete împodobesc clădirile. Deosebit de frumos arată centrul orașului, locul meetingului demonstrației. Tribunele sunt împodobibite cu steaguri roșii de mătase, medalioane cu chipurile lui Lenin și Stalin, având deoparte fotografia tovarășului G. M. Malencov, președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., iar de cealaltă parte fotografia tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej, președintele Consiliului de Miniștri al R.P.R. In jurul orei 10,30 începe meetingul în piața Malinovschi. In tribună, alături de membri ai comitetului regional de partid, ai comitetului executiv al sfatului popular regional și ai reprezentanților organizațiilor de masă, instituțiilor și întreprinderilor, iau loc și numeroși stahanoviști și fruntași în producție. Pe piepturile multora din ei strălucesc decorații, semne de recunoștință ale poporului muncitor pentru eforturile depuse în lupta pentru construirea socialismului în țara noastră. După ce tov. Moise Ilie președintele comitetului executiv al sfatului popular regional deschide meetingul, cuvântul tov. Fulger Cornel, prim sefacretar al comitetului regional de partid, care a vorbit despre cea de a 36-a aniversare a Marelui Octombrie, începe demonstrația oamenilor muncii Ora 11,15. Meetingul s-a terminat. Cei din tribuna din piața Malinovschi se îndreaptă spre cele două tribune împodobite sărbătorește din piața sfatului popular regional. începe marea demonstrație de 7 Noembrie. In ritmul unei melodii voioase pătrund în piață coloanele de manifestanți. Tribunele întâmpină cu dragoste coloanele pionierilor, al celor mai tineri cetățeni ai patriei, constructorii de mâine ai vieții noi în țara noastră. Cu fețele îmbujorate de emoție, un grup de pionieri urcă în tribuna oficială cu buchete de flori în brațe, pe care le oferă tovarășilor din tribună. Aplauzele și uralele cu care sunt salutați ,micii cetățeni purtători ai cravatelor roșii, oglindesc dragostea și grija regimului nostru democrat-popular față de copii și tineret, fondul de aur al poporului nostru. Trec delegații marilor întreprinderi din regiune Se îndreaptă spre locul demonstrației, în sunetele fanfarelor, delegații constructorilor celei mai mărețe lucrări a planului nostru de electrificare, hidrocentrala „V. I. Lenin“ de la Bicaz, urmați de delegați ai minerilor din Comănești, ai schelelor petrolifere de pe valea Tazlăului, precum și de delegați ai fabricii de postav Buhuși. Ei scandează lozinci care slăvesc marea prietenie dintre poporul nostru și gloriosul popor sovietic. In cinstea celei de a 36-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie, constructorii de la Bicaz ca și minerii de la Comănești, petroliștii de la Moinești și Zemeș, textiliștii de la Buhuși au dobândit victorii însemnate. Succesele obținute sunt o oglindire a dragostei nețărmurite ce o poartă oamenii muncii, Țării Marelui Octombrie, un rezultat al ajutorului neprecupețit ce îl acordă poporului nostru, Marea Uniune Sovietică. Constructorii hidrocentralei, în ziua schimbului de onoare organizat pentru a cinsti ziua de 7 Noembrie cu noi realizări în producție, au accelerat ritmul măreței construcții. La loc de cinste, s’au situat minerii stahanoviști Horvat Albert, Looner Mihai, Pașca Gavrilă, Renund Ioan, Conta Grigore, Ivacioni Ștefan, ca și stahanoviști dulgheri și zidari, Chiriță Manole și Melniciuc Ludovic, care și-au depășit normele de producție cu ajutorul folosirii experienței oamenilor sovietici în proporție de la 50 la 223 la sută. In centrul atenției partidului și guvernului nostru se află continua ridicare a nivelului de viață al poporului nostru muncitor. Acest lucru îl simt zi de zi și constructorii Cetății Luminii. In preajma Marelui Octombrie, a fost terminată clădirea teatrului de la Bicaz, construită pentru ei. Cu realizări importante în cinstea măreței sărbători s’au prezentat la demonstrație și petroliștii de la Moinești și Zemeș, care au luptat cu însuflețire pentru îndeplinirea angajamentelor luate în cinstea zilei de 7 Noembrie. Luptând pentru intensificarea ritmului forării de puțuri și a măririi productivității muncii, petroliștii din cadrul Trustului de Foraj Nr. 1 Moinești și-au depășit sarcinile de plan cu ^ la sută. Petroliștii din cadrul oficiului III producție Modârzău, au dat în cinstea măreței sărbători mai multe tone de țiței peste sarcinile de pian. Angajamentul luat în cinstea lui 7 Noembrie a fost depășit cu 312 tone de țiței. Textiliștii de la fabrica de postav Buhuși, au dat mai multe țesături și de bună calitate peste sarcinile de plan. Angajamentul luat de a depăși planul la țesături finite până cu 20 la sută a fost depășit. Deasemeni, au fost introduse 11 articole noi în loc de 5 cât fusese angajamentul. Folosind inițiativele patriotice ale stahanoviștilor Elena Chișiu, Vera Mihoc, textiliștii de la această fabrică au îmbunătățit calitatea produselor cu peste 8 la sută. Demonstrează oamenii muncii din orașul Bacău Coloana muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor, și funcționarilor de la ,’,Proletarul“ este deschisă de un frumos car alegoric. In partea din față a carului alegoric, se află o mare stea în cinci colțuri, în mijloc cu un medalion cu portretele lui Lenin și Stalin. Pe car sunt diferite stofe țesături fabricate de colectivul acesșitei întreprinderi care luptă să traducă în fapte sarcinile trasate de plenara C.C. al P.M.R. din 19—20 August, dând țesături mai multe și de caiitate in ăi biind pentru oamenii muncii. In cinstea zilei de 7 Noembrie, muncitorii dela fabrica „Proletarul“ , au înregistrat victorii importante în procesul de producție. Graficele care se desprind din mijlocul coloanelor arată dealtfel acest lucru. Aplicând cu succes metoda de muncă a stahanoviștilor sovietici, întregul colectiv de muncitori și tehnicieni ai acestei întreprinderi dau în prezent țesături în contul zilei de 17 Noembrie. Angajamentele luate de textiliști de a da peste plan 12.000 metri pătrați țesături finite, în cinstea Marei Sărbători, a fost îndeplinit la data de 6 Noembrie. Folosind întreaga capacitate de lucru a mașinilor, productivitatea muncii a întregii fabrici a crescut cu 3 la sută. Muncitorii fabricii „Proletarul“ raportează în fața partidului că în cinstea lui 7 Noembrie, au redus prețul de cost al produselor cu 1,97 la sută. Urmează alte coloane de muncitori, tehnicieni și funcționari din întreprinderi. Purtând portrete și lozinci, steaguri și pancarte, trec prin fața tribunelor muncitorii dela uzinele „Muncitorul Liber“ care produce bunuri metalice de larg consum, și S.R.U.P. Muncitorii uzinei „Muncitorul Liber“ au întâmpinat cu deosebită însuflețire în muncă măreața sărbătoare. La 25 Octombrie, întreaga uzină, după sarcinile valorice și de tonaj își terminase planul pe anul 1953. Și colectivul uzinei S.R.U.P. a dobândit succese importante în cinstea lui 7 Noembrie. La data de 2 Noembrie, întreaga uzină producea utilaj petrolifer în contul primelor zile ale anului 1954. In uniformele lor mândre, trece prin fața tribunelor coloana ceferiștilor. In această coloană sunt numeroși muncitori, mecanici de locomotivă, și fochiști de la depoul C.F.R. Bacău. Ei au întâmpinat cea de a 36-a aniversare a Marii Revoluții din Octombrie cu realizări importante în lupta pentru îmbunătățirea transportului pe căile ferate. Pe locomotive, în ateliere, în secțiile de revizie, ceferiștii au intensificat și mai mult întrecerea socialistă. Succesele întregului colectiv de la începutul anului și până la 31 Octombrie, au făcut posibil ca întreg depoul C.F.R. să lucreze în întâmpinarea aniversării Marelui Octombrie în contul primelor zile ale lunii Decembrie. Experiența stahanoviștilor sovietici Clavdia Baranovscaia, Crivonos, Lunin și Papavin, i-au ajutat pe numeroși mecanici și fochiști să folosească mai bine rezervele interne. Aplicând metoda Clavdiei Baranovscaia, mecanicii și fochiștii de pe locomotiva 50349 au economisit combustibil convențional și lubrefianți în valoare de peste 1000 lei. Deasemeni, brigada de mecanici și fochiști de pe locomotiva 50391, din care fac parte mecanicii Calistru Constantin, Lascău Gheorghe, cu fochiștii lor, au economisit combustibil și lubrefianți în valoare de 2500 lei. Privirile celor din tribune ca și a tuturor celor aflați la manifestație se îndreaptă spre piața Malinovschi. De acolo se vede venind o nouă coloană. O mare stea în cinci colțuri deschide manifestația muncitorilor, tehnicienilor și funcționarilor fabricii de hârtie și celuloză „Steaua Roșie“. Graficele de producție purtate la demonstrație arată că și acest colectiv, a dobândit victorii însemnate în cinstea aniversării Marelui Octombrie. In fața tribunelor oficiale trec muncitorii de la mașinile de fabricație. Succesele înregistrate în cinstea marii sărbători, au făcut să crească cu mult producția. Angajamentul luat de colectivul de la mașina II-a de fabricație, a fost depășit cu 50 la sută. Importante realizări 3.1** obținut și muncitorii de la mașină 4-a. In loc de 1,5 la sută cât era angajamentul, ei au d cu 3 la sută mai multă hârtie decât aveau planificat. Printre muncitorii de la această mașină trec și cei din brigada condusă de tov. Cristea Gh. Angajamentele brigăzii au fost depășite cu 12 la sută. Se vede venind dinspre piața Malinovschi o nouă coloană. Sunt muncitorii forestieri dela combinatul „Horia, Cloșca și Crișan“ și dela fabricile „7 Noembrie“ și „I. C.Frimu”. Sub lozinca „Să dăm mai multă cherestea pentru marile șantiere de construcție ale socialismului“ acești muncitori au imprimat întrecerii socialiste un nou avânt. Angajamentele la debitarea pe luna Octombrie, luate de către combinatul „Horia,Cloșca și Crișan“ au fost depășite cu 25 la sută, la cherestea cu 26 la sută, la lăzi cu 6 la sută, la case prefabricate cu 20 la sută, iar la rămășițe de celuloză cu 6 la sută. Depășindu-și angajamentele luate, întreg colectivul combinatului lucrează în contul zilei de 17 Decembrie a anului 1953. Succese frumoase raportează și colectivele fabricilor „7 Noembrie”, și „I. C. Frimu”. Coloana muncitorilor de la fabrica de confecții „Bacăul“, este deschisă de către echipa de dansuri. Din cuprinsul coloanei se desprind numeroase grafice purtate de muncitori, care arată succesele colectivului înregistrate în lupta pentru a da oamenilor muncii mai multe confecții. întreaga fabrică producea confecții la data de 5 Noembrie, în contul zilei de 8 Decembrie, car In fața tribunelor se află un nou alegoric. Acest car alegoric, oglindește succese ale muncitorilor și tehnicienilor fabricii de încălțăminte „Partizanul“. In urma lui, coloana muncitorilor de la această fabrică poartă pe brațe portrete, lozinci și steaguri. Și colectivul acestei întreprinderi se prezintă în fața partidului cu realizări importante în lupta pentru folosirea rezervelor interne. Folosind metoda comsomolistei sovietice Lidia Corabelnicova și inițiativa patriotică a lui Nicolaie Militaru, colectivul secției croit de la această fabrică, a economisit în perioada lunii Octombrie 87.000 dm. pe piele în valoare de 42.000 lei, din care se pot confecționa 2.866 perechi fețe bocanci. Coloana muncitorilor de la fabrica „Partizanul“ este urmată de coloana sindicatului salariaților de la sfaturile populare, care scandează lozinci de slavă aniversării Marii Revoluții Socialiste din Octombrie. In piața sfatului popular regional, se revarsă o melodie vie, tinerească. In aplauze puternice pășesc tinerii elevi ai școlilor profesionale și tehnice. Coloana lor este deschisă de purtători ai portretelor marilor dascăli ai proletariatului Marx, Engels, Lenin, Stalin. Trec mereu. Sunt fete și băieți din toate școlile orașului, care aduc cu ei tinerețea lor voioasă. Fluturând batiste galbene, roșii și albastre, ei trec prin fața tribunelor ovaționând. Grupuri de elevi sportivi formează cu trupurile lor, în fața tribunelor, inițialele U.R S.S . P.M.K., R.P.R., PACE. Mulți dintre elevi au împlinit de curând sau împlinesc 18 ani. Această vârstă pentru ei este marcată de un important act al vieții lor de cetățeni. La 20 Decembrie ei vor vota pentru prima oară. Votul lor îl vor da din toată inima celor mai buni fii ai poporului muncitor, candidații Frontului Democrației Populare. Trec acum încoronați membrii sindicatului salariaților din învățământ. Profesori și profesoare ca: Cârlan Eugenia, Florea Elena, Hovaneț Viorica, Florea Nicolae și alții, nu precupețesc niciun efort pentru a ridica nivelul învățământului, pentru a da o educație sănătoasă tinerei generații. Ei învață 0