Steagul Roşu, mai 1958 (Anul 13, nr. 1641-1665)

1958-05-03 / nr. 1641

S- T U Sărbătorirea zilei de 1 Mai la Bacău Adine impresionat de sărbătorirea lui 1 "Mai biemul 1890", Engels scria pe un ton aproape exclamația: : „De-ar fi Marx lângă mine, să vadă aceasta cu ochii săil". "Aceasta era manifestarea bucuriei că avintul proletariatului sporise, că învățăturile lui Marx începuseră să capete înfățișare vie. Aceasta era acum 68 de ani. • De 68 de ori de atunci noroadele pămîntului, în aerul proaspăt al primăverii, in parfumul primelor flori de cimp, sub soarele dătător de viață, în avintul lor spre mîine, spre fericire, au sărbătorit mereu mai entuziaste, mereu mai înfrățite, mereu mai puternice, această zi a muncii. De atunci de cînd însemnase Engels aceste cuvinte, in istoriile tuturor literaturilor s-au scris pagini fără număr de stihuri ce-au preamărit și vor preamări întotdeauna forța fără asemuire a solidarității internaționale a celor * ce muncesc. a.» i ’ ’ . Și, dac-ar fi să parafrazăm cuvintele lui Engels, am putea exclama cu tot sufletul. De-ar trăi astăzi Marx, de-ar fi aci lingă noi, in acest oraș obișnuit al epocii noastre să vadă și să se bucure de împlinirea marilor sale povățuiri. [ [ Să vadă cum sub steagul de purpură al său și al continuatorului ideilor sale ,— Lenin — se adună mii și mii de oameni să înalțe un cint de slavă măncii, vieții noi pe care o trăim, să înalțe un imn de proslăvire a păcii. La Moscova, ori la Sofia, la Pekin ori la Tirana, la Budapesta sau la București, în toate țările sistemului socialist oamenii muncii au sărbătorit la acest intîi de mai alte și alte noi și numeroase succese pe calea făuririi I societății socialiste, au sărbătorit încă un pas uriaș pe calea strîngerii depline a legăturii dintre munca lor, dintre eforturile comune și cotidiene și cauza măreață a construirii unor vremi cum n-au mai fost ’'cîndva pe lume. In țările capitaliste oamenii muncii au sărbătorit 1 Mai sporindu-și credința în lumina zilei de, mîine, lumină pe care o vor cuceri cu dirzenia prin înfrățire. * l * i In patria noastră zorile zilei de, intîi d lui mai 1958 au găsit nu doar drapele și "ghirlande de flamuri, nu doar podoabe decorative și estrade drapate în roșu și împodobite cu crengi din brazii veșnic tineri. Acest intîi de mai a găsit oamenii noi, edificii mărețe, durate in anul ce trecu, acest intii de mai a găsit un suflu de viață încă mai avantat și mai proaspăt, a găsit mai vie dorința oamenilor muncii din patria noastră de a lupta că forțe sporite pentru înălțarea societății pe care cu propriile mîini au început să și-o făurească de mai bine de un deceniu, încă înainte cu mai multe zile, apropierea marii sărbători s-a făcut simțită. 1 Mai aduce înnoire în inimi și un griid, in decorul cotidian, pe străzi, in instituții, in întreprinderi. Pe frontispiciile fabricilor „Partizanul" sau „Proletarul", la intrarea în fabrica „Steaua roșie" sau la „Uzina metalurgică“, la depoul CFR sau la fabrica de confecții „Bacăul", la intrarea în școlile și instituțiile din oraș, pe străzile principale ca și pe cele lăturalnice au prins să fluture cu mai multe zile înainte flamuri roșii și tricolore, au prins, să sclipească în Inserările de primăvară înscrisurile din lumină ■ 1 MAI", Trăiască 1 MAI". ) Peste tot s-au ridicat estrade, scenele au fost înveșmintate în haine distinse, de primăvară, iar pe panouri uriașe au fost reproduse chemări adresate oamenilor muncii din patria noastră de către Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Romin. In întreaga regiune, in serile ultimilor săptămâni, pe scenele căminelor culturale, ale cluburilor sau colțurilor roșii, miile și miile de artiști amatori care acum sunt antrenați în cel de-al V-lea concurs pe țară al artiștilor amatori, in festivalul b ineal de teatru I. L. Caragiale, și în concursul artistic „Vasile Alecsandri", au intensificat repetițiile pentru ca ziua de 1 Mai să-i găsească bine pregătiți. Și, de 1 Mai sute și sute de formații corale și coregrafice, de echipe de teatru, de formații orchestrale, sute de recitatori, de soliști vocali și instrumentiști și-au dat concursul și au făcut din această sărbătoare o zi de triumf al tinereții, al velei bunei al primăverii. C. POTINGA Mitingul din piața „30 Decembrie“ încă în jurul orei 9, în piața „30 Decembrie“, mii de oameni ai muncii din orașul Bacău veniseră să ia parte la mitingul de 1 Mai. Peste tot flamuri, drapele, pancarte cu chemări fie O.©. al P.M.R. La ora 10, la tribuna drapată în roșu au urcat reprezentanți ai organelor de partid și de stat, muncitori fruntași, precum și alte personalități. Au răsunat acordurile Internaționalei, apoi tovarășul Popescu Vasile, președintele Consiliului sindical local, a deschis mitingul dînd cuvîntul tovarășului Dumitru Berezițchi, membru al C.G. al P.M.R., prim-secretar al Comitetului regional Bacău al P.M.R. Cuvîntarea a fost des întreruptă de ovațiile și aclamațiile entuziaste ale mulțimii care și-a manifestat în repetate rînduri adeziunea la politica de construcție pașnică a societății socialiste, pe care o duce partidul și guvernul țării noastre. Intr-o atmosferă deosebită, sărbătorească, mitingul a luat sfîrșit în acordurile fanfarei. Oamenii muncii din Capitala au sărbătorit cu entuziasm 1 Mai Mitingul din Piața Stalin Joi dimineața a avut loc în Piața Stalin tradiționala manifestare a oamenilor muncii din Capitală cu prilejul Zilei de 1 Mai — Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc încă din zorii zilei principalele bulevarde și străzi ale Capitalei, străjuite de clădiri, sărbătoresc pavoazate, au fost străbătute de nesfârșite coloane ale oamenilor muncii ce se îndreptau spre marea piață bucureșteană, unde urma să aibă loc demonstrația. Peste întregul oraș domnea atmosfera caracteristică marilor zile de sărbătoare: mii de steaguri roșii și tricolore, unduind în bătaia vîntului de primăvară, florile multicolore pe care femei și fete le fluturau deasupra capetelor, și mai ales, voioșia și cîntecele vesele care exprimă atît de bine Oameni ai muncii din Capitala patriei noastre, Dragi tovarăși și tovarășe, Dragi oaspeți de peste hotare. Urmînd vechea noastră tradiție muncitorească ne-am adunat azi, in prima zi a lunii mai, să sărbătorim Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, Ziua unității de acțiune a oamenilor muncii de pretutindeni in lupta pentru pace și progres social. Cu ocazia acestei mărețe sărbători a omenirii muncitoare, în numele Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romîn, al guvernului Republicii Populare Romîne și al Consiliului Central al Sindicatelor, vă transmit, dragi tovarăși, un fierbinte salut și vă felicit călduros pentru realizările de seamă obținute in lupta pentru construirea socialismului în patria noastră. Adresez salutul nostru călduros de lei goților din alte țări veniți să sărbătorească împreună cu noi ziua de 1 Mai. Prezența lor in mijlocul nostru este un simbol viu al legăturilor frăț tești internaționaliste pe care poporul nostru muncitor le întărește necontenit, credincios măreței chemări care de la Marx și Engels încoace străbate desceniile și continentele: „Proletari din toate țările, uniți-vă“. Anul acesta sărbătoarea de 1 Mai se desfășoară sub semnul unor noi succese istorice repurtate de sistemul mondial socialist și de mișcarea de eliberare socială și națională a popoarelor, sub semnul unirii tot mai strânse a oamenilor muncii din toate țările în lupta împotriva pericolului unmi război atomic, pentru pace, independență națională și socialism, setea de viață, de frumos, de voința fermă de a munci cu spor care animă harnicul nostru popor. In piață, în rînduri compacte se află miile de oameni ai muncii care vor participa la mitingul consacrat zilei de 1 Mai. Ora 9. Sosirea în Piața Stalin a conducătorilor partidului și guvernului este salutată de ovațiile miilor de oameni ai muncii participanți la mitingul consacrat zilei de 1 Mai. In tribuna centrală au luat loc tovarășii Gheorghe Gheorghiu-Dej, Chivu Stoica, Gheorghe Apostol, Emil Bodnăraș, Petre Borilă, Nicolae Ceaușescu, Alexandru Drăghici, Alexandru Moghioroș, Constantin Pîrvulescu, Iosif Vaso, vicepreședinte al Adunării Naționale a R. Cehoslovace, conducătorul delegației Popoarele țărilor lagărului socialist sărbătoresc ziua de 1 Mai in condițiile unui avint continuu al economiei, științei și culturii, al creșterii bunăstării celor ce muncesc. In admirația întregii omeniri progresiste, poporul sovietic face in această zi gloriosul bilanț al înfăptuirilor sale epocale care-l apropie sistematic de țelul său: crearea bazei tehnico-materiale a comunismului, ajungerea din urmă și întrecerea celor mai înaintate țări capitaliste în ce privește producția industrială și agricolă pe cap de locuitor. Uniunea Sovietică a și întrecut cea mai dezvoltată putere imperrialistă — Statele Unite ale Americii — in multe domenii ale științei și tehnicii. Mari succese au obținut in construirea socialismului Republica Populară Chineză și celelalte țări democratpopulare din Europa și Asia. Intr-ajutorarea frățească a țărilor lagărului socialist, ajutorul internaționalist acordat acestora de către U.R.S.S. face poiibilă dezvoltarea forțelor de producție in fiecare dintre țările socialiste, initr-un ritm neîntilnit în istorie. De la această tribună trimitem sailutul nostru fierbinte marelui popor sovietic, eroic constructor al comunismului, salutul nostru frățesc poporului chinez și tuturor popoarelor care odată cu noi sărbătoresc in această zi, ca oameni liberi, stăpini pe soarta lor, victoiriile repurtate in construirea socialisimulul In țările capitaliste ziua de 1 Mai este Ziua solidarității de luptă a clăi sei muncitoare și a tuturor oameniilor muncii, împotriva exploatării capitaliste, a mizeriei, scumpirii vieții și parlamentare a R. Cehoslovace care se află în țara noastră. Dumitru Coliu, Leonte Răutu, Leontin Sălăjan, Ștean Voitec, Janoș Fazekaș, Vladimir Gheorghiu, Mihail Ralea, Anton Moinescu, Alexandru Bîrladeanu, acad. C. I. Parhon, Gheorghe Stoica, Floriant Dănălache, Virgil Trofin. înainte de începerea mitingului marea fanfară militară aliniată în piață a intonat Imnul de Stat al R. P. Roîne. . . Mitingul a fost deschis de tov. Florian Dănălache, membru al C.C. al P.M.R., prim-secretar al Comitetului orășenesc București al P.M.R. A luat apoi cuvîntul tovarășul Gheorghe Apostol, membru în Biroul Politici al C.C. al P.M.R., președintele Constitului Central al Sindicatelor, șomajului, consecință a politicii de război a cercurilor imperialiste, zi de luptă pentru pace și prietenie intre popoare. In Statele Unite ale Americii și in alte state capitaliste, criza economică iși arată colții, însăși statisticile burgheze sunt nevoite să recunoască reducerea producției industriale și creșterea armatei de șomeri, care iin Statele Unite ale Americii a ajuns la peste 6.000.000, in Germania occidentală la 1.400.000, in Italia la 2.000.000. Tuturor celor Care in țările capita*liste, coloniale și dependente luptă im* potriva exploatării și asupririi, pentru democrație și progres social, popoarelor care luptă pentru consolidarea scai, cucerirea independenței naționale, clasa noastră muncitoare, toți cei ce munncesc in patria noastră liberă, le trimit un salut frățesc. Tovarăși și tovarășe. In acești ani, ziua de 1 Mai constituie o viguroasă demonstrație a unității și luptei oamenilor muncii de pretutindeni împotriva războiului, pentru coexistența pașnică. In calea planurilor agresive imperialiste se ridică forța uriașă a lagărului socialist in frunte cu U.R.S.S.i mișcarea comunistă și muncitorească internațională, clasa muncitoare din toate țările, mișcarea populară tot mai largă de luptă pentru pace care se dezvoltă in statele capitaliste și lupta de eliberare națională a popoarelor din colonii. Inițiativele neobosite ale U.R.S.S. pentru înlăturarea pericolului unui război atomic oglindesc interesele vitale, ale întregii omeniri. Iîntărirea Soviet (Continuare în pag. 8-a) Cuvîntarea tovarășului Gheorghe Apostol membru în Biroul Politic al C. C. al P. M. R., președintele Consiliului Central al Sindicatelor Demonstrația oamenilor muncii din Capitala Răsună solemn acordurile Marșului Partizanilor, începe parada gărzilor muncitorești înarmate, întreaga asistență în picioare salută drapelul gărzilor, simbol al tradiției de luptă a formațiunilor patriotice organizate de partid, care în furtunoasele zile ale lui august 1944 au luptat pentru răsturnarea dictaturii fasciste. Defilarea gărzilor muncitorești ce înfățișează o imagine a forței, a disciplinei de fier a clasei noastre muncitoare stîrnește nesfîrșite aplauze. Se aud sunete de trompete și răpăit de tobe. O lume de micuți cu cravate roșii au umplut piața cu voioșie. Trec pionierii. ■ începe marea demonstrație a oamenilor muncii din Capitală, îmbrăcați sărbătorește, zeci de mii de oameni ai muncii, alcătuind nesfîrșite coloane — revărsare de voie bună — vin din cele opt raioane bucureștene să demonstreze de 1 Mai pentru solidaritatea celor ce muncesc de pretutindeni, pentru pace în întreaga lume, pentru victoria construcției socialismului în patria noastră. Este o adevărată paradă a noutăților la acest 1 Mai ! Fiecare întreprindere a ținut să prezinte realizările pe care le-a închinat marii sărbători. In coloane sînt purtate grafice de producție, înfățișînd cele mai valoroase victorii în muncă, pe ele linia săgeților urcă dincolo de cifrele stabilite prin plan, indicînd însemnate depășiri. Aceleași grafice compară producția anului 1958 cu cea de acum 10 ani cînd a fost înfăptuit actul revoluționar de mare însemnătate: naționalizarea principalelor mijloace de producție. Glasurile puternice ale demonstranților se înmănuchează făcînd să răsune puternic chemări la unitatea clasei muncitoare internațională în lupta pentru apărarea păcii în lume. Urmărind această prezentare a capaității creatoare a fabricilor și uzinelor îți dai seama că Bucureștiul ești astăzi mîndria tuturor cetățenilor pag friei — principalul centru industrial al țării. Astăzi producția uzinelor „23 August", „Mad-Tredun", „Tudor Vladimirescu“, „Semănătoarea“, „Victoria“, „Vasile Roaită“, „Clement Gotwald“, „Timpuri noi“, „Grigore Preoteasa", „Electroaparataj", F.C. „Gh. Gheorghiu- Dej", „7 Noiembrie", combinatul de cauciuc Jilava, fabrica de mase plastice „București" și altele au o mare pondere în economia țării. De departe se zărește un car aleg croric ce este prezentat pentru prima oară la această demonstrație ; el reproduce, în mărime aproape naturală, ciclotronul Institutului de fizică atomică al Academiei R.P. Române dat în funcțiune la începutul acestui an. (Continuare în pag. 3-a) Cuvîntarea tovarășului Dumitru Berezițchi membru al C.C. al P.M.R., prim-secretar al Comitetului regional Bacău al P.M.R. i Tovarăși. In numele și din însărcinarea Comitetului regional de partid, vă felicităm călduros pentru realizările obținute și vă transmitem un salut tovărășesc cu prilejul zilei de 1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. t» In această tradițională zi de primăvară, oamenii muncii din patria noastră, alături de oamenii muncii din întreaga lume, își trec în revistă forțele, își fac bilanțul succeselor obținute, manifestîndu-și într-un singur glas unitatea lor, care pe zi ce trece se cimentează tot mai mult, cu o vigoare de neînfrînt. Acum 68 de ani, muncitorii înaintați dintr-o serie de țări printre care și cei din Romînia, organizaseră primele manifestații de 1 Mai, demonstrând pentru solidaritatea proletară internațională, împotriva exploatării capitaliste și inegalității sociale. De atunci și pînă astăzi sub faldurile steagului roșu larg desfășurat, s-a consolidat an de an uriașul front al proletariatului mondial. De o măreție fără seamăn este bilanțul drumului parcurs în această perioadă. în urmă cu 7 decenii, clasa muncitoare, abia își grupa forțele sub nemuritoarea lozincă: „Proletari din toate țările, uniți-vă“, luînd cunoștință de primele învățături ale lui Marx și Engels.n zilele noastre, socialismul a devenit o realitate vie. De la Elba pînă la Pacific se întinde lagărul socialist mondial, cu o populație de aproape un miliard de oameni, care au aruncat de pe umeri jugul imperialist și merg cu încredere pe calea socialismului. Sărbătorirea tradiționalului 1 Mai, găsește în acest an țările lagărului socialist mai unite, mai puternice în lupta pentru construirea socialismului și comunismului, și pentru apărarea păcii. 111*1 I Mai puternică decît oricînd este astăzi mișcarea muncitorească internațională, unitatea rîndurilor partidelor comuniste și muncitorești din toate tarile. Tovarăși. Oamenii muncii din țările lagărului socialist, întîmpină și în acest an măreața sărbătoare cu noi succese care sunt urmărite cu dragoste și admirație de către oamenii muncii din toate țările. Mărețe și fără egal sunt victoriile pe care le repurtează harnicul popor sovietic, constructor al comunismului. Prima rachetă balistică intercontinentală și primii vizitatori pămînteni ai cosmosului — cei doi sateliți artificiali sînt opera poporului sovietic. Uniunea Sovietică, prima țară din lume care a construit o centrală atomo-electrică, rezolvă astăzi cu succes problemele construirii unor astfel de centrale de proporții uriașe, unice în lume. Uniunea Sovietică a realizat cele mai perfecționate tipuri de avioane reactoare de pasageri ca TU-104 și TU-114, în timp ce țările capitaliste, n-au realizat nici un avion de pasageri măcar de proporțiile lui TU-104. Patria sovietelor a și depășit cu mult volumul producției industriale a țărilor capitaliste din Europa și se apropie tot mai mult de cea a S.U.A. Ca și industria, agricultura sovietică îndeplinește cu succes sarcina de a ajunge din urmă și a depăși S.U.A. în ce privește producția pe cap de locuitor la o serie întreagă de produse. Un nou avînt vor imprima agriculturii sovietice măsurile de reorganizare a S.M.T.-urilor, măsuri ,zvorîte din practica vie a construirii comunismului, exemplu de aplicare creatoare a învățăturii marxist-leniniste. Cu victorii importante pe drumul construirii socialisiimmului, întîmpină sărbătoarea de astăzi popoarele R.P. Chineze și ale celorlalte țări de populară, democrație care-și dezvoltă industria, necontenit agricultura, activitatea științifică și culturală. Atît în U.R.S.S., cît și în celelalte țări socialiste, crește necontenit nivelul de viață al oamenilor muncii. Toate realizările țărilor socialiste, — rod al avântului creator al celor ce muncesc și al relațiilor de tip nou dintre aceste țări — sînt puse în slujba oamenilor muncii. O expresie a acestui fapt este aceea că, pînă la sfîrșitul anului curent, 8.000.000 de muncitori, ingineri și tehnicieni sovietici, vor trece la ziua de lucru de 6—7 ore, fără scăderea salariului. Dreptul la muncă, la odihnă, salariu egal la muncă egală, libertatea conștiinței, a presei, asistența medicală gratuită — astfel de drepturi înscrise de decenii pe steagul de luptă al proletariatului au devenit realitate, nu numai în U.R.S.S., dar și în cadrul întregului lagăr socialist, din care face parte și patria noastră. Poporul muncitor din Republica Populară Romînă, stăpîn pe munca și pe viitorul său, întîmpină ziua de 1 Mai cu succese importante. Țara noastră, care a ieșit din înapoierea seculară și dispune astăzi de o industrie puternică și multilaterală continuă să se dezvolte într-un ritm rapid, să se îmbogățească cu noi și noi obiective industriale. Se dezvoltă industria metalurgică, chimică și petrochimică, pe baza bogățiilor subsolului nostru se dezvoltă continuu, industria de valorificare a stufului din deltă și industria ușoară. Se dezvoltă agricultura țării noastre pe drumul socialismului. Știința și arta noastră au devenit renumite dincolo de hotare; cultura este astăzi un bun al oamenilor muncit. v 1 |. Însemnate sînt realizările și bogățiile regiunii Bacău. Cărbunele, petrolul, pădurile, rafinăriile de petrol, termocentralele, uzinele din regiune, în frunte cu uriașa și ultra-moderna fabrică de țevi din Roman, fabrici reutilate sau nou construite de bunuri de consum și alimente, au făcut din regiunea noastră, una dintre cele mai bogate din țară. Cu atît mai mărețe apar perspectivele dezvoltării în viitor a regiunii, dacă ținem cont că în acest an și în anii următori, vor intra în funcție noi întreprinderi printre care fabrica de teten de la Săvinești, cea de produse azotoase de la Roznov, și alte obiective industriale mari. ■< * Elanul patriotic al maselor muncitoare s-a manifestat cu deosebită putere în întrecerea socialistă, desfășurată în cinstea zilei de 1 Mai. 57 de întreprinderi au raportat îndeplinirea și depășirea angajamentelor luate în cinstea măreței sărbători a oamenilor muncii. La Bicaz, pe șantierul barajului,s-au turnat numai în luna aprilie 20.541 m.c. beton, cu 5.000 m. c. peste plan. Petroliștii meși din schela Zeși-au depășit angajamentul la extracție cu 1000 tone de țiței, înfruntînd timpul nefavorabil, siliți de multe ori să transporte piese cu brațele prin ploaie și noroi, petroliști, ca cei din echipa lui Ion Cioineac sau Ion Floreș, au montat înainte de termen turlele sondelor la care munceau. In cinstea zilei de 1 Mai, minerii de la mina Leorda, în frunte cu Scînteiestru și Florea Constantin, au dat 432 tone cărbune peste planul lunii aprilie. Sute de alți muncitori printre care Braniște Vasile de la I.M.S. „Ceahlău", Puiu Manu de la „Proletarul", Botezatu Vasile de la „Partizanul“, Scorțeanu Magdalena de la fabrica de confecții „Bacăul“, fac cinste colectivelor lor prin rezultete obțiute. Urmînd îndemnul partidului, traducînd în viață sarcinile izvorîte din lucrările consfătuirii de la Constanța, oamenii muncii din agricultură, cu tot timpul nefavorabil, desfășoară cu intensitate bătălia pentru a termina în bune condițiuni muncile agricole de primăvară. Succese importante au obținut și Intelectualii din regiunea noastră, în diverse domenii de activitate. Pentru succesele obținute în îndeplinirea și depășirea angajamentelor luate, felicităm călduros colectivul de muncitori, tehnicieni și ingineri ai fabricii de ciment Bicaz, muncitorii și salariații celorlalte întreprinderi și instituții deținătoare ale drapelului de fruntașe pe ramură și pe cei din toate întreprinderile regiunii noastre. Felicitări pentru succesele obținute pe muncitorii din G.A.S. Secueni, pe muncitorii tuturor G.A.S. și S.M.T., pe harnicii colectiviști din Țibucani, Păstrăveni, Dochia, pe colectiviștii și întovărășiți din întreaga regiune. Felicităm pe țăranii muncitori din satele noastre pentru eforturile pe care le depun in îndeplinirea la timp a campaniei de însămînțări. Noi chemăm pe muncitorii, Inginerii și tehnicienii din industrie, pe toți oamenii muncii din agricultură, să consolideze și să dezvolte succesele dobîndite pentru a traduce în viață prin activitatea lor politica justă a partidului și guvernului nostru. Se apropie clipa cînd va începe demonstrația de 1 Mai a oamenilor muncii din orașul Bacău. Venind dinspre piața „30 Decembrie" s-au îndreptat spre tribuna oficială situată în piața Malinovski, reprezentanți ai organelor de partid și de stat, muncitori fruntași din diferite întreprinderi și instituții ale orașului nostru, precum și alte personalități. Printre cei ce au luat loc în tribuna oficială distingem pe tovarășii Dumitru Berezițchi, membru al C.C. al P.M.R., prim-secretar al Comitetului regional Bacău al P.M.R., Aurel Calimandric, Gheorghe Ungurașu, Nicolae Botoșanu, secretari ai Comitetului regional Bacău al P.M.R., Boboș Ștefan, membru al biroului comitetului regional de partid, președintele comitetului executiv al sfatului popular regional, Simion Ungurașu prim-secretar al Comitetului orășenesc Bacău al P.M.R., Ion Gîrlan și Vasile Ungureanu secretari ai comitetului orășenesc de partid, Acatrinei Vasile, președintele Comitetului executiv al Sfatului popular al orașului Bacău, Popescu Vasile, președintele Consiliului sindical local. In tribună remarcăm de asemenea, prezența a numeroși oameni ai muncii, fruntași în producție din diferite întreprinderi ale orașului. Iat-o pe Arghira Dinu, de la fabrica „Proletarul“ sau pe Fechete Tereza de la „Confecții“. Sînt prezenți aici Neculai Margaș muncitor fruntaș de la fabrica „Steaua roșie", Nițu Iulian, mecanic de locomotivă de la depoul C.F.R. Bacău ca și Neculai Gazinschi de la Uzina metalurgică Bacău. Pe piepturile lor strălucesc medaliile și ordinele pe care partidul și guvernul li le-au acordat ca semn al prețuirii muncii pline de avînt pe care au depus-o în numele făuririi unei vieți noi în patria noastră. Intr-o ordine desăvîrșită, cu pas cadențat, simbolizînd forța clasei muncitoare ce cu mai bine de un deceniu în urmă, sub conducerea Partidului Comunist Român, a răsturnat vechile orînduieli, instaurînd regimul democratpopular, unitățile gărzilor muncitorești trec acum prin fața tribunei. Pe chipurile membrilor gărzilor muncitorești citim dîrzenia și voința cu care sînt gata oricînd să apere cuceririle oamenilor muncii, să apere fabricile și uzinele pe care cucerindu-le le-au transformat în unități în care se făurește viața noastră nouă, socialismul. Enitățile gărzilor muncitorești se despărtează în aplauzele frenetice ale celor din tribună și ale miilor de locuitori ai Bacăului veniți să asiste la demonstrație. Un grup de muncitori de la fabrica „Proletarul" trece acum prin fața tribunei purtînd o impunătoare pancartă pe care stă scris cu litere uriașe: 1 MAI. Acest grup este urmat de un altul, de la Uzina metalurgică Bacău care poartă tablourile lui Marx, Engels și Lenin. Tablourile membrilor prezidiului C.C. al P.C.U.S. sînt purtate de un grup de muncitori de la fabrica „Steaua roșie“, după care urmează un grup de la fabrica „Partizanul“, care poartă tablourile membrilor Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român. •Intr-o ținută de-a dreptul impresionantă își face acum apariția un grup compact de stegari. Sînt aproximativ 200 la număr, 200 de flamuri roșii și tricolore își clatină faldurii în vîntul înmiresmat al primăverii. Mulțimea, împreună cu cei din tribună aplaudă puternic pe stegari. Aceștia trec maiestuos în cadența muzicii. Demonstrația oamenilor muncii a fost deschisă. Capul coloanei a trecut. Demonstrația oamenilor muncii din Dacan Trec pionierii In ritmul tobelor, în sunetul de argint al trompetelor aceștia se apropie de tribună. Coloana pionierilor are în frunte steagul organizației orășenești de pionieri, urmat de steagurile de unitate și de detașament. Trec apoi trompetiștii și toboșarii. Este purtată insigna pionierilor într-un format foarte mare. Un grup de aproximativ 300 de pionieri trec prin Anul acesta, cinstea de a fi în fruntea coloanei muncitorești la demonstrație a revenit pe bună dreptate pielarilor. încă cu mult înainte de 1 Mai muncitorii, tehnicienii, inginerii și funcționarii de la fabrica „Partizanul“ au luptat eroic pentru ca în această măreață zi a solidarității internaționale a fața tribunei, purtînd baloane multi- colore. Defilează apoi cercul dramatic și cel coregrafic al Casei pionierilor. Ajunși în fața tribunei, cîțiva copii lansează patru baloane albe, mari umplute cu hidrogen. 300 de pionieri vin acum fluturînd batiste roșii, galbene și albastre. Apoi, o coloană nesfîrșită de pionieri, toți purtînd cămăși albe și cravate de purpură, muncitorilor de pretutindeni să poată raporta partidului că angajamentele lor pe ramură nu au fost vorbe goale. In rînduri compacte se apropie și trec vio prin fața tribunei, scandînd lozinci, sutele de muncitori de la acea.(Contiouaffita pag. 2-a) Demonstrează pielării (Continuare Î 11 pag. II-a) in piața „30 Decembrie" s-au strîns mii de oameni ai muncii, veniți să participe la mitingul închinat zilei de 1 Mai. »