Steagul Roşu, ianuarie 1961 (Anul 16, nr. 2466-2490)

1961-01-03 / nr. 2466

>) ii I I ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL AL RMK $1 AL SFATULUI POPULAR REGIONAL BACĂU 1 NR. 2.466 (3.945) — MARȚI 3 IANUARIE 1961 — REVELION Cînd gongul vestea anul cel nou ...La mulți ani 1961 ! La mulți ani zeci de metrii de bandă aduceau tradiționala urare din toate localitățile țării către locuitori ai orașului Bacău, la rîndu-le teleimprimatoarele transmiteau aceeași urare spre Galați și Oradea, București și Timișoara, Craiova și Constanța, pretutindeni. La miezul nopții — ultima noapte a anului 1960 — cîrld se ciocneau pahare cu vin și noul an lua în primire, la telegraf se lucra intens. Cele două telegrafiste Georgeta Orati și Maricica Gavriliu, primeau și transmiteau telegrame. „La mulți ani 1961! La mulți ani!“. De pe fiecare bandă, de pe fiecare telegramă citeau această urare. Parcă le era aăesată și lor, lor, celor care în loc să petreacă se aflau la locurile de muncă. Și nu s-au simțit singure. In clădirea telefoanelor la mesele lor, atemistele Adriana Breahnă, Margareta Ceaușu și Georgeta Moței, lucrează și ele. La miezul nopții și după aceea, numărul convorbirilor e și mai mare, se cere o deosebită atenție. Au pășit în noul an muncind. Lor și celorlalți oameni ai muncii aflați la datorie în noaptea de revelion li s-au adresat doar indirecturări pentru noul an. Să Ie spunem acum din toată inima: „La mulți ani tovarăși, sănătate și noi succese în muncă pe anul 1961 !“. ? împreună Peste 300 muncitori, tehnicieni și ingineri de la fabrica de postav din Buhuși au petrecut revelionul împreună. La revelionul organizat de către consiliul sindical pe fabrică au luat parte conducătorii întreprinderii, reprezentanți ai organizațiilor de partid pe fabrică și din partea comitetului raional U.T.M. La ora 12 noaptea cînd s-a pășit în Noul An, 1961, în numele comitetului de partid al fabricii a luat cuvîntul tovarășul Constantin Popescu care a felicitat pe textiliștii buhușeni pentru remarcabilele lor rezultate obținute în anul 1960. Cu acest prilej da urat întregului colectiv al fabricii de postav din Buhuși în anul 1961, multă sănătate, noroc și spor la panică în îndeplinirea mărețelor sarcini trasate de partid. Revelionul s-a desfășurat într-o atmosferă caldă, tovărășească, de veselie și voie bună. Asemenea revelioane în comun au mai fost organizate și la alte întreprinderi și instituții din Buhuși. La cel organizat de T.A.P.L. au participat salariați de la întreprinderea economică raională, U.R.C.C., Cooperativa meșteșugărească din localitate și din alte părți. C. Buhușeanu coresp. BIBLI ®TIC A INTRAJ.A I'MVFT^' A LA SONDA 1323... Fiecare om, fiecare colectiv de muncă are o anumită satisfacție cînd rupe ultima filă a calendarului. Bilanțuri, planuri, pregătiri și petrecerea in mijlocul celor dragi a nopții care face trecerea dintr-un an în celălalt, — toate baia predată producției dineuri. astea reprezintă o sărbătoare. E o noapte unică in felul ei și tot ceea ce se petrece atunci rămine ca o amintire plăcută multă vreme. La sonda 1323, se introducea tubingul. Stratul de țiței a fost per toții doreau ca atunci forat și sonda urma să cindi anii, cu paharele fie predată producției pline vor închina penpeste puține ore. Pe aflu cinstirea succeselor propia clipa care marca obținute și a celor viitrecerea în noul an. Britoarea ei să predea gada lui Petre Lazăr schimbului următor cit dădea ultima bătălie din mai mulți „păși" de inanii 1960. Sonda trebing introduși spre aînainte de termen. Pen Schimbul sondorului tru aceasta sondorul șef șef loan Bejan a lierat Constantin Dorungă își pentru prima dată în aîndemna prietenește tonul mL definitivînd vara sa de muncă. Pariait Iosub, Mitică Ion ULrarca începută de sub și Sonder Trișcaru schimbul precedent... sunt oameni harnici. Cu încă in 19601 11Au venit artiștii“ La „Steaua roșie“ Anul Nou a fost întîmpinat sărbătorește la „Căminul tineretului“. Ghirlande de brad te primesc la intrare, un brad plin de sclipitoare luminițe e în mijlocul sălii iar pe estrada muzicii zeci de brăduți. O adevărată pădure! „Ne-am" etalat... materia primă!“, glumește directorul Turtureanu, care, gazdă primitoare, își întîmpină invitații cu un cuceritor zîmbet... E molipsitor zîmbetul în seara asta. Numai zîmbet și veselie în întreaga sală... Și surprize ! Prima surpriză, au venit actorii Teatrului de stat. Obișnuiți să dea dese spectacole în cadrul clubului întreprinderii nu puteau lipsi în seara asta din mijlocul acelora care un an întreg au aplaudat realizările lor artistice. „Estradă... în fragmente !“, e titlul spectacolului. Mai sînt 5 minute pînă la începerea reprezentației. Timp în care regizorul taie „cărări" în „pădurea“ de pe podium, nu de alta dar să nu se rătăcească vreun actor în drum spre... microfon ! Perfect! Folosim timpul pînă la începere luînd legătură cu invitații spectatori : — Ce-ți dorești tovarășe Farcaș Gheorghe pentru anul 1961 ? — Un felevizor și... să fim tot fruntași !... — Mulți ani .... Saul Mendel, directorul clubului,ne dezvăluie din planurile culturale ale viitorului an. — Vom face 5 brigăzi artistice, uncor bun, o echipă de teatru... — Sperăm că planul să nu rămînă pe... specificul fabricii. — Adică cum?, — Pe... hîrtie!... — Nici o grijă ! Chiar în seara asta avem un sac de surprize, concursuri de dans, vesela capră, plugușoare, soliști... Gonga începe spectacolul artiștilor. Nu , știi ce să urmărește mai întîi. Degetele lui Aurel Tancovici pe claviatura acordeonului sau tradiționala urătură ?... Urmează cupletele. Sfichiul criticii aduce rîsete. Și aplauze. Aplauze1 în plin aduc cîntecele lui Lory Cambos, cupletele recitate de Vera Olănescu, Mișu Rozeanu, Florin Gheucă, Ion Mihăilescu... Și cîntecele lui Roșioru. E veselie pe scenă, o veselie în sală.. Aplaudă tovarășa Antoniuc . Paulina, aplaudă Bobeică Gheorghe, fruntași ai fabricii, aplaudă inginerul Șenchea Victor... La final aplauzele sunt reciproce: actorii aplaudă sala, sala aplaudă actorii... — La mulți alți ! . Să ciocnim un pahar IT /Autobilzín așteaptă. Avea să-i ducă pe nettork la noste revelioane. La „Steaua roșie“ avuseseră- i doar... „premieră" ! Muncă și petrecere S,a lăsat seara. Ultima seară a anului 1960. La Bicaz, ca peste tot, mare forfotă. In magazine se fac ultimele cumpărături. In case, oamenii se pregătesc pentru o mare petrecere. Se așează, mana, se reglează televizorul, se aduce vinul mai aproape, gospodinele își pun rochiile de seară, iar gospodarii, ca să nu fie acuzați de inactivitate, încearcă i ei ceva, încearcă țuica. In frumoasele blocuri din cartierul fȘrceni mulți dintre locatari se pregătesc însă pentru a pleca la fabrică, unde își vor petrece revelionul. Tot din aceste blocuri, muncitorii schimbului de noapte au plecat la lucru de cum s-a înserat. ...S-a înnoptat de-a binelea. Ultima asemenea înnoptare din anul 1960. In eleganta sală a cantinei cimentiștii sînt în toiul petrecerii. Is mai mult de 200 de cimentiști în sală , le citești pe față bucuria gîndurilor împlinite, bucuria ce le-o produc gîndurile noi ce în noul an vor fi, desigur, împlinite. Unora, mai iuți din fire, le citești pe față încă devreme bucuria ce-o produce un vin bun. S-a petrecut de minune. Revelionul cimentiștilor a fost, ca de obicei, la înălțime. Să spună de nu-i așa cei ce au petrecut aci această frumoasă sărbătoare ; să spună lăcătușul fruntaș Gh. Pastrama sau cocătorul Dănilă Onisifor, să spună aceasta morarul Constantin Ghiriac sau șeful de brigadă Enache Lefter, toți prezenți la frumoasa sărbătoare a revelionului. Felicitările pe care-n miez de noapte le-a rostit Gheorghe Vasilescu, inginerul șef al fabricii, au avut ,o bază sigură. Planul anului 1960 fusese îndeplinit la producția globală, încă dtn la 19 decembrie; peste prevederile planului s-au produs în 1960 30.000 tone din?elier, mult ciment, multe plăci, de azbociment și,în numai 11 luni, o economie de 3.500.000 lei. Deci a existat o bază bună pentru felicitare. Dar și o bază tot atît de bună pentru urările de noi succese în anul 1961. Dovadă că și urările au fost adresate unor oameni harnici ne-o face primul schimb, cel care în noaptea revelionului se afla în fabrică, la datorie. Căci, pe cînd cei de la petrecere tot mîncau sarmale, în fabrică, la concasoare, brigada lui Constantin Onofrei alimenta fabrica cu materiale concasate bine. La petrecere s-au golit multe pahare cu vin. Deși e vorba de golire, nu putem spune că cimentiștii care au comis-o au făcut un lucru rău. In același timp însă, la rampa de încărcare a cimentului, brigada harnicului Vasile Hîrtopeanu a încărcat, cu două ceasuri mai devreme, o garnitură întreagă de vagoane în care a pus 1.600 tone de ciment. Primul ciment produs în anul 1961. Cu cîtă mîndrie transporta vagoanele astea mecanicul de locomotivă Vasile Furtună! Dacă i-ar fi arătat cineva de la petrecere un pahar cu vin și i-ar fi spus: Iu-te, nene, ce mai petrecere ! — cu siguranță că mecanicul, arătîndu-i cimentul din vagoane, i-ar fi replicat: — Iacă, aici revelion, un revelion de o mie șase sute de tone. După ce cimentiștii au făcut și bilanțul schimbului următor au constatat că au produs în total 225 tone ciment, peste plan, încărcînd la timp două trenuri cu ciment. Și cum e lucru cert că la petrecere nu se puteau goli nici măcar 1.600 litri de vin, sîntem tentați să spunem că in fabrică a fost un revelion mai bun. Dar în același timp nu ne lasă inima să nu spunem că în sala cantinei nu s-a petrecut bine. "Așa că spunem: , munca s-a împletit de minune cu petrecerea.’ Hărnicii cimentiști au fost fruntași pe două fronturi: celor ce au petrecut revelionul distruictu-se’le-au mers toate strună, iar, trenul cu cele 1600, tone de ciment , produs în primul schimb, cel de, noapte, orală clar că și în fabrică au mers toate strună. . St. Nanianu 4 pagini 20 bani if In jurul pomului de iarnă In orașul Tg. Neamț a avut loc în, școli sărbătoarea tradiționalului pom de iarnă.La festivitatea organizată de școala de 7 ani nr. 2, care s-a desfășurat în sala de spectacole „Ion Creangă“ a participat un însemnat număr de elevi și părinți ai acestora, învățători și profesori. După programul artistic, „Moș Gerilă“, oaspete mult așteptat, a împărțit daruri. Asemenea manifestări sărbătorești au avut loc și în celelalte școli din oraș. Și în întreprinderile și instituțiile din Tg. Neamț vor avea loc diferite manifestări, artistice cu ocazia pomului de iarnă. Comisiile sindicale fac în aceste zile ultimele pregătiri. La pomul de iarnă de la întreprinderea forestieră, Aleș Gerilă va aduce daruri în valoare de 29.000 lei — dulciuri, rechizite școlare, articole de îmbrăcăminte etc. Copiilor salariaților din unitățile comerțului de stat și cooperatist li se vor distribui daruri în valoare de peste 9000 lei. La fel și la celelalte întreprinderi și instituții, Moș Gerilă sosește cu tolba plină. Numai Consiliul Central al Sindicatelor a alocat pentru organizarea pomului de iarnă în întreprinderile și instituțiile orașului Tg. Neamț, suma de 55.000 lei. ★ Gh. Apostol Moș Gerilă a sosit cu tolba plină și în orașul , Buhuși., Consiliul local al sindicatelor, din Buhuși, a primit anul acesta din partea C.C.S. o importantă sumă de bani ,pentru organizarea pomului de iarnă. Numai, comitetului sindicatului de,la fabrica de postav i-a fost dat un fond suplimentar de 66.900 lei. Toate comitetele 'sindicatelor întreprinderilor și instituțiilor buhuiene au primții, asemenea fonduri, suplimentare în funcție de numărul salariaților. E8>«i Strungărița Elena Apostol lucrează la secția ajustaj și montaj de la Uzina metalurgică din Bacău. Absolventă a școlii de calificare specială de la Iași, Elena Apostol execută lucrări de bună calitate. Ea este hotărîtă ca și în noul an 1961 să obțină noi și importante succese în muncă. Rezultatele concursului „Pentru cea mai bună corespondență“, organizat de ziarul „Steagul roșu“ Concursul „Pentru cea mai bună corespondență", organizat de ziarul „Steagul roșu", concurs care s-a desfășurat in două etape: 15 februarie—1 mai și 15 mai—30 decembrie 1960, a avut drept scop să atragă un număr tot mai mare de corespondenți voluntari din întreprinderi, instituții și de la sate. In timpul celor două etape corespondenții voluntari din regiune ne-au trimis numeroase scrisori, dintre care peste 1.000 au fost publicate la coloanele ■ ziarului • nostru" sub diferite rubrici, cum ar fi: „Din căsuța poștală", „De la corespondenții noștri voluntari", „Corespondenții voluntari ne scriu in cadrul concursului pentru cea mai bună corespondență". In " scrisorile trimise redacției' corespondenții au oglindit activitatea desfășurată , de organizațiile de partid [UNK] și celelalte organizații de masă în mobilizarea oamenilor muncii din uzine, întreprinderi, șantiere, G.A.S. S.M.T., la înfăptuirea sarcinilor trasate de Congresul al ■ Ul-lea < al Partidului Muncitoresc Român. De asemenea ,ele au oglindit, succesele. obținute ■ în munca de transformare . socialistă . a . agriculturii, precum, și rezultatele dobîndite în campaniile agricole din timpul anului.. Multe din materiale au fost scrise. din : activitatea muncii, ■culturale,, a . sfaturilor populare, a comisiilor de femei și din alte domenii de activitate. Incepînd de la 15 februarie și pină la data de 30 decembrie 1960, perioada cu a durat: concursul, au sosit la redacție și nide sesizări care semnalau unde nereguli comise de unii cetățeni. Materialele critice apărute la rubricile : „Scrisori ale oamenilor muncii", „Ar fi bine dacă...", sau „Oamenii muncii ne sesizează", au contribuit și de in mod substanțial la îmbunătățirea muncii și la preîntimpinarea altor eventuale lipsuri. In raport cu numărul scrisorilor sosite la redacție in cadrul concursului și ținând cont de temele tratate și calitatea lor s-au acordat premii celor mai harnici și pricepuți corespondenți voluntari. a Premiul 1 — în valoare de 700 lei, revenit tovarășului Constantin Bute, mecanic de compresoare la combinatul de cauciuc sintetic din Onești. Premiul 11 — în valoare de 350 lei a revenit tovarășului Lazăr D. Popa, învățător în comuna Rădeni, raionul Bacău. Premiul III — in valoare de 250 lei a revenit tovarășului Mihai Chiriac, strungar la fabrica de postav din Buhuși, responsabilul postului de corespondenți voluntari ele aici. Totodată un număr de 5 corespondenți voluntari fruntași, au primit mențiunia câte 150 lei fiecare. 1. — Gheorghe Gorun, activist U.T.M., din comuna Sasau Tirg, raionul Adjud. 2. — Gheorghe Apostol, • de la școala medie din Tg. Neamț. 3. — Constantin Boboc, învățător din satul Lespezi, raionul Buhuși. 4. — N. D. Karnaziu, planificator la U.R.C.C. Tg. Neamț. 5. — Gheorghe Năstăsescu, șeful serviciului cadre la șantierul nr. 2 Vodă-Onești. . * » Cuvîntarea tovarășului I. Gh. Maurer de radio și televiziune cu prilejul Cu prilejul Anului Nou, tovarășul Ion Gheorghe Maurer, membru al Biroului Politic al C.C. al P.M.R., președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale, a rostit în noaptea de 31 decembrie 1960 la posturile noastre de radio și televiziune următoarea cuvîntare: Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Populare Romîne! Ne aflăm în pragul Anuluui Noi. Anul ce se sfîrșește a fost bogat în evenimente de o deosebită însemnătate în viața poporului român. Făcînd bilanțul strălucitelor succese obținute de oamenii muncii sub conducerea încercată a partidului, cel de-al III-lea Congres al Partidului Muncitoresc Român a înfățișat întregului popor un program măreț de muncă și luptă care îi însuflețește în grandioasa operă de dezvoltare a economiei naționale, a științei și culturii socialiste, de ridicare a nivelului de trai. Munca plină de entuziasm, energia creatoare, talentul și priceperea poporului român au făcut ca prevederile acestui program pentru anul 1960 să fie îndeplinite cu succes și într-o serie de domenii, chiar depășite. Cu profundă bucurie vedem cum pe întinsul țării se ridică noi întreprinderi, cum se consolidează și se extinde sectorul socialist al agriculturii, cum apar noi și moderne cartiere de locuințe, case de odihnă, școli, așezăminte de artă și cultură. Republica noastră devine tot mai frumoasă, mai bogată, mai prosperă, și în această minunată realizare este întruchipată munca fiecăruia dintre noi. Succesele obținute arată ce viitor luminos, ce perspective se deschid patriei noastre. In anul 1960 s-au obținut noi și importante succese în lupta pentru consolidarea păcii. Ele se datorează influenței determinante pe care o exercită asupra întregii dezvoltări a societății sistemul socialist mondial și existenței frontului rostită la posturile Nou larg al luptătorilor pentru pace, căruia i se adaugă mereu noi și noi forțe. Pășim în noul an cu ferma convingere că el va aduce noi victorii" cauzei păcii între popoare, cauzei socialismului "și progresului. In aceste clipe, muncitorii, țăranii muncitori, intelectualii, în mijlocul familiilor, prietenilor, tovarășilor de muncă, întîmpină noul an cu voie bună, hotărîți să obțină noi succese în munca pentru propășirea și înflorirea patriei noastre socialiste, în lupta pentru apărarea păcii. In numele Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romîn, al guvernului Republicii Popoare Romînei al Prezidiului Marii Adunări Naționale, urez din toată inima oamenilor; muncii din patria noastră, bărbați, femei, tineri, care muncesc cu abnegație, în fabrici și uzine, pe ogoare, pe frontul științei și culturii — sănătate și fericire. _ _ . La mulți ani, dragi tovarăși și prieteni! TELEGRAME Tovarășului GH. GHEORGHIU-DEJ prim-secretar al Comitetului Central al P.M.R. Tovarășului CHIVU STOICA președintele Consiliului de Miniștri al R. P. Româno Tovarășului ION GHEORGHE MAURER președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale a R. P. Române Dragi tovarăși, Comitetul Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, Prezidiul Sovietului Suprem al U.R.S.S., Consiliul de Miniștri al U.R.S.S. și intregul popor sovietic vă felicită din inimă pe dv. și pe toți oamenii muncii din Republica Populară Romînă cu prilejul Anului Nou. Anul care a trecut s-a caracterizat prin creșterea continuă a puterii și prestigiului sistemului socialist mondial. Cu fiecare zi se manifestă tot mai mult pe arena internațională superioritatea socialismului asupra imperialismului, precumpănirea forțelor păcii asupra forțelor războiului. Consfătuirea reprezentanților partidelor comuniste și muncitorești a constituit o nouă etapă în întărirea continuă a forțelor mișcării comuniste internaționale. Oamenii sovietici se bucură sincer de realizările obținute, în anul care a trecut de poporul român, sub conducerea Partidului Muncitoresc Român, în construirea socialismului, în lupta pentru pace între popoare. Ne exprimăm convingerea fermă că prietenia frățească și colaborarea rodnică între Uniunea Sovietică și Republica Populară Romînă se vor dezvolta și în viitor spre binele și fericirea popoarelor noastre, în interesul întăririi, unității și coeziunii tuturor țărilor marelui lagăr socialist. Urăm din inimă poporului frate român, în noul an care vine, noi succese în construcția socialistă, în lupta pentru întărirea păcii. N. HRUȘCIOV L. BREJNEV Moscova, Kremlin, 31 decembrie 1960. Tovarășului N.S. HRUȘCIOV prim-secretar al Comitetului Central al P.CNl.Și președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. Tovarășului L.I. BREJNEV președintele Prezidiului Sovietului Suprem al Moscovii Dragi tovarăși. Cu prilejul Anului Nou, Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Romîn, Consiliul de Miniștri al Republicii Populare Romîne," Prezidiul Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Romîne și întregul popor român vă irimil dumneavoastră și întregului popor sovietic, sincerele lor felicitări și cele mai bune urări. Poporul sovietic, condus de gloriosul Partid Comunist al Uniunii Sovietice, a obținut în anul care a trecut succese strălucite în înfăptuirea grandioaselor sarcini ale planului septenal, a înregistrat noi realizări epocale în domeniul științei și tehnicii: înaintarea victorioasă a Uniunii Sovietice pe drumul făuririi comunismului, politica sa externă leninistă, promovată cu consecvență de Partidul Comunist și guvernul sovietic în frunte cu tovarășul N. S. Hrușciov, atrag de partea ideilor păcii și socialismului noi și noi forțe sociale din toate țările lumii. Ne exprimăm ferma convingere că, în anul care vine, prietenia de nezdruncinat și colaborarea frățească dintre popoarele noastre se vor întări și mai mult spre binele , marii comunități a țărilor socialiste și al păcii în întreaga lume. Vă urăm, dragi tovarăși, An Nou și fericit, mari succese în munca de creatoare pusă în slujba cauzei nobile a construirii comunismului in Uniunea Sovietică, a păcii și fericirii omenirii. “ ■* . GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român GHIVU STOICA Președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Populare Române ION GHEORGHE MAURER Președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale a Republicii Populare Romíne Ginttiri pentru noul an Realizări și perspective Pentru a afla cite ceva din la gospodăria agricolă de stat și a împărtăși cititorilor noștri redactor al ziarului nostru sa torul gospodăriei, cu rugămintea ÎNTREBARE : Care sunt principalele realizări ale mecanizatorilor de la G.A.S. Pufești în anul 1960 . RĂSPUNS : Anul 1960 a fost pentru mecanizatorii noștri un an de succese remarcabile. Folosind tractoarele și mașinile agricole în mod rațional, luptînd neîncetat prin aplicarea complexului de reguli agrotehnice avansate, pentru continua sporire a producției agricole și reducerea prețului de cost, colectivul nostru de muncă a reușit în primele zece luni ale anului 1960 să realizeze economii la prețul de cost peste plan în sumă de 556.000 lei, deși angajamentul a fost de 400 mii de lei, iar la capitolul beneficii suma de 217.000 lei peste plan. Aceasta înseamnă că pe întregul an vom depăși cu mult angajamentul referitor la reducerea prețului de cost și realizarea de beneficii peste plan. Cele mai bune rezultate în sporirea producției agricole la hectar, în obținerea de economii peste plan le-au avut: în sectorul vegetal brigada I-a poligon (brigadier candidata de partid Alosinte Elena), în sectorul viticol brigada Coțofănești (brigadier Badiu Aurel), iar în sectorul mecanic s-au evidențiat în mod deosebit tractoriștii: Giavan Andrei, Arhib Gheorghe, Scutaru Constantin și alții. ÎNTREBARE: Ce și-a propus pentru anul 1960 colectivul dv. de muncă realizările harnicilor mecanizatori de Pufești, raionul Adjud pe anul 1960, gîndurile acestora pentru noul an, an adresat tovarășului Dulhat Ion, direcde a răspude la citeva întrebări , pe linia sporirii continue a producției agricole și reducerii prețului de cost . RĂSPUNS. In anul 1961, gospodăria noastră va fi dotată cu noi tractoare și mașini agricole moderne, vom primi cantități din ce în ce mai mari de îngrășăminte chimice, precum și noi cadre de ingineri, tehnicieni și tractoriști. Cu alte cuvinte se îmbunătățesc în mod simțitor condițiile de a realiza la hectar producții sporite și la un preț de cost cit mai redus, însuflețit de documentele celui de-al III-lea Congres al P.M.R., recent, cu ocazia dezbaterii cifrelor de plan pe 1961, colectivul nostru de muncitori, ingineri și tehnicieni s-a angajat să realizeze economii peste plan la prețul de cost în valoare de 1.000.000 lei, iar beneficii 500.000 lei. Aceasta este pe deplin posibil prin sporirea producțiilor la hectar și ieftinirea lucrărilor executate. Așa bunăoară studiind rezervele de care dispunem pentru obținerea de producții sporite mecanizatorii s-au angajat să realizeze peste plan la grîu 100 kg de fiecare hectar, la porumb 200 kg la hectar, iar la struguri 400 kg, în plus de fiecare hectar. Munca însuflețită depusă de către mecanizatorii noștri în anul 1960 este o garanție sigură că angajamentele luate pentru acest an vor fi nu numai îndeplinite, ci chiar mult depășite. In acest fel gîndesc mecanizatorii noștri că vor da viață sarcinilor trasate de cel de-al 111-lea Congres al P.M.R., unitatea noastră devenind o mare furnizoare de produse agroalimentare ,și la un preț de cost cit mai redus. Pentru iubitorii artei cinematografice Anul 1961 marchează trecerea în cel de-al 13-lea an de existență a întreprinderii cinematografice regionale de stat Bacău. Lucrătorii acestei întreprinderi au un plus de experiență și o justificată încredere în posibilitățile lor de a-și îmbogăți și mai mult activitatea. In primele luni ale anului 1961 ei vor prilejui spectatorilor din orașele și satele regiunii ocazia de a viziona filme dintre cele mai interesante și mai bogate în conținut, cum sunt filmele: „Scrisoare neexpediată“, „Cîntecul mării“, „Hovanscina“, „Batalionul negru“, „Ei aveau 19 ani“ — toate producții sovietice. „Casa de pe două străzi“ de proveniență bulgară, Iustin Falievici directorul întreprinderii regionale cinematografice Bacău (Continuare in pag. lla) É Concerte mai interesante, mai atractive In anul 1961 Filarmonica are in atenția sa citeva obiective importante. Se va mări numărul concertelor simfonice populare prezentate in diferite centre muncitorești din regiune, cum sunt: Onești, Borzești, Moinești, Săvinești, Bicaz etc. Concertele educative vor fi audiate de un număr mai mare de tineri din întreprinderile băcăuane. Va fi sporit numărul de concertelecții ținute in afara sediului, la diferite întreprinderi din localitate. Se vor prezenta două sau trei concerte de muzică de cameră, nu număr la sediu ci și in întreprinderile mai mari din Bacău. Orchestra populară va efectua un turneu prin salele regiunii cu un program axat în întregime pe tema transformării socialiste a agriculturii. Un eveniment de seamă in viața instituției va fi sărbătorirea a 5 ani de activitate la 15-16 aprilie 1961, cînd vor avea loc două concerte cu soliști de mare prestigiu. Aceste obiective și altele, vor fi realizate în anul 1961 datorită grijii și îndrumării permanente de care această instituție se bucură din partea organelor locale de partid și de stat. In felul acesta, Filarmonica de Stat din Bacău își va da o contribuție importantă la desfășurarea revoluției culturale, justificindu-și rosturile de mesager al culturii muzicale in rândurile maselor largi de oameni ai muncii, care sub conducerea înțeleaptă a partidului construiesc cu succes socialismul in patria noastră. Emil Zaborilă spectacolle noi și de calitate superioară Anul 1961 a găsit colectivul Teatrului de Stat din Bacău în plină activitate pentru îndeplinirea sarcinilor repertoriului stagiunii. încă la 20 decembrie, planul de spectacole, spectatori pe anul 1960, a fost îndeplinit. In ultimele zile ale anului 1960 s-au dat în premieră piesele „Moartea unui comis-voiajor“ de A. Miller, „Eseu“ de Tudor Mușatescu la Bacău și comedia „Viori de primăvară“ de Alexandr Stein la Piatra Neamț. Tot in zilele sfîrșitului de an 1960 a început lucrul pentru montarea piesei „Don Carlos“ de Schiller în regia tov. Ion Olteanu, artist, emerit, regizor al Teatrului Municipal din București. Realizat de colectivul Teatrului din Bacău, spectacolul cu această piesă va marca — sperăm încă un pas pe linia înfăptuirilor valoroase, care se înscriu tot mai des în activitatea teatrului nostru. In afară de „Don Carlos“, publicul va mai avea prilejul să vadă în 1961 și alte spectacole cu piese din dramaturgia clasică universală. „Revizorul“ de N. V. Gogol va fi realizat de către colectivul din Bacău, „Georges Dandin“ de Molliere de către colectivul secției Piatra Neamț. Vom acorda un loc preponderent creației dramatice originale, inspirată din realitățile contemporane ale Constantin Ghiga " directorul Teatrului de Stat din Bacău (Continuare, în pag. 2-a› e