Steagul Roşu, mai 1971 (Anul 26, nr. 5667-5692)

1971-05-01 / nr. 5667

V ANUL XXVI — Nr. 5.667 (7.146) SIMBATA 1 MAI 1971 4 pagini — 30 bani - astAzi In pagina a iii>a Grupaj de reportaje și însemnări TRĂIASCĂ 1 MAI, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, ziua frăției muncitorilor de pretutindeni! Economia județului Cu angajamentele depășite • G.I.P. Borzești, „Letea“, „Proletarul“, Uzina metalurgică, Fabrica de postav Buhuși, Fabrica de confecții „Bacăul“, Fabrica de șuruburi Bacău și întreprinderea poligrafică au cea mai consistentă contribuție la depășirea angajamentului organizației județene de partid. • Planul producției globale industriale pe 4 luni a fost realizat CU DOUA ZILE MAI DEVREME. • Producția marfă suplimentară, pe 4 luni, este de 75.000.000 lei, de două ori mai mare decit angajamentul. Un succes al lucrătorilor ogoarelor încheierea însămînțării porumbului pentru boabe, în limitele epocii optime și în condiții de calitate superioară anilor precedenți, reprezintă un succes deosebit. Toți mecanizatorii, cooperatorii, specialiștii din unitățile de stat și cooperatiste merită laude. Din 49.500 ha planificate a fi însămînțate cu porumb boabe s-au însămînțat, pînă ieri, 49.300 ha (200 ha fiind terenuri băltite pînă in prezent); s-a realizat lucrarea și pe 2.310 ha cit a avut în plan întreprinderea agricolă de stat. Oamenii muncii de pe ogoare închină succesele lor acestor mari sărbători: 1 și 8 Mai ! A sosit iarăși, întîi de Mai, iar veselia care a umplut „țara“ are in acest an, semnificații profunde, deosebite. 1 Mai 1971 poartă pecetea însuflețirii generale ce domină întregul nostru popor, care, peste cîteva zile, va sărbători gloriosul jubileu al Partidului Comunist Român. Sub faldurile înalte ale acestui întîi de Mai, aducem în coloanele demonstrației prinosul nostru de recunoștință partidului, de la a cărui naștere se împlinesc 50 de ani, ani de lupte și izbînzi care au însemnat pentru națiunea română pași gigantici făcuți pe drumul libertății și al propășirii naționale, pe drumul civilizației și progresului social. Imaginea contemporană a României este indisolubil legată de existența și lupta plină de eroism a comuniștilor. Dacă în trecut România era cunoscută drept o regiune a lumii producătoare de „cereale și petrol“, în prezent țara noastră se impune pe toate planurile vieții sociale internaționale, manifestindu-se activ în domeniile economic, social, cultural, politic. Din aceste unghiuri de vedere sîntem astăzi apreciați ca atare, iar acest lucru n-ar fi fost posibil, în primul rînd, fără o politică internă științifică, bazată pe realitățile țării și poporului nostru, în concordanță nemijlocită cu posibilitățile noastre. O asemenea politică a inițiat, desfășurat și promovează P.C.R., iar politica sa a fost și este urmată cu nețărmurită încredere de către întreaga națiune. De aceea, acum, de 1 Mai, în coloanele demonstrației, drapelele Patriei și Partidului, înfrățite pentru totdeauna, simbolizează identificarea idealurilor națiunii cu idealurile detașamentului său de avangardă' — Partidul Comunist Român. Partidul a mobilizat poporul și i-a insuflat încredere în propriul viitor. Viitorul este astăzi prezent, iar prezentul prefigurează viitorul. Astăzi ne înfățișăm lumii ca o țară cu o economie în plină ascendență, cu un popor liber și stăpîn pe soarta sa, care muncește, creează și se bucură de propriile-i rezultate. „Oricine privește harta țării — arată tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, secretarul general al partidului — și vede ceea ce am realizat in acești ani în domeniul dezvoltării economiei, științei, culturii, nu poate să nu constate că, intr-adevăr, in România socialismul s-a afirmat ca o forță uriașă, ridicînd la viață nouă, de neconceput in trecut, întregul popor, pe toți oamenii muncii, fără deosebire de naționalitate“. Succesele obținute în toate domeniile reliefează elocvent că P.C.R. își îndeplinește cu cinste mandatul încredințat de națiune, pe care o conduce cu clarviziune științifică pe culmile înalte ale comunismului; în prezent, poporul nostru activează cu dăruire pentru îndeplinirea marilor obiective stabilite de Congresul al X-lea al partidului. Ne aflăm în primul an al noului cincinal, iar realizările de pînă acum demonstrează că sarcinile prevăzute pentru toate domeniile vieții sociale vor fi îndeplinite cu succes. Pășim sub faldurile acestui întîi de Mai, aducînd partidului ofrandele primelor noastre succese. Realizările întregii țări înmănunchează și cele ale oamenilor muncii din județul Bacău, în județul nostru — în întreprinderi, pe șantiere și ogoare, în instituții, peste tot — viața pulsează intens. După cum se știe, ca rezultat al aplicării consecvente de către partidul nostru a politicii de repartizare judicioasă a forțelor de producție pe întreg teritoriul țării, suflul înnoitor al anilor socialismului și-a lăsat puternic amprenta și asupra județului Bacău. Pe meleagurile noastre s-au construit, dezvoltat sau reutilat numeroase obiective industriale și agricole. Drept urmare, este locul să amintim că în anul 1970, județul Bacău a fost singurul producător de cauciuc, polistiren, toxafen, din țară, ocupînd, de asemenea, locul I la producția de sodă caustică, mase plastice, rășini sintetice, și locul II la producția de țiței, antidăunători, bere, și țesături de lină. Și agricultura a cunoscut un progres continuu: în acest sens, în cincinalul trecut, în agricultura județului nostru s-a investit suma de 678 milioane lei, din care din fondurile statului s-au alocat 515 milioane lei, iar fondurile proprii ale C.A.P. au fost de 168 milioane lei. De asemenea, zecile de obiective social-culturale (Continuare în pagina a IlI-a) Partidul Comunist Român, ca exponent al intereselor naționale ale întregului popor, s-a ridicat cu hotărîre pentru doborîrea regimului antonescian, împotriva agresiunii Germaniei fasciste și a războiului dus împotriva Uniunii Sovietice , a organizat rezistența antifascistă și lupta maselor pentru răsturnarea dictaturii militaro-fasciste, ieșirea din război și alăturarea forțelor antihitleriste. Activitatea Partidului Comunist Român și a celorlalte forțe antihitleriste, în a doua jumătate a anului 1943 și în anul 1944, împotriva dictaturii militarefasciste și a războiului hitlerist, a avut loc în condiții interne și externe favorabile . Germania hitleristă suferă înfrîngeri zdrobitoare din partea armatelor sovietice și a celorlalte puteri din coaliția antihitleristă. Analizînd situația creată în România și pornind de la faptul că doborîrea dictaturii antonesciene și alungarea hitleriștilor era sarcina întregului popor, Partidul Comunist Român și-a fixat tactica, a elaborat platforma politică menită să ducă la realizarea unui larg front național antihitlerist, la baza căruia trebuia să stea unitatea clasei muncitoare. în acest sens, Partidul Comunist Român a trasat sarcină, membrilor de partid să militeze în vederea organizării de acțiuni la care să participe, uniți, muncitori comuniști și socialiști, ca și muncitori fără de partid, înfăptuirea unității de acțiune a clasei muncitoare, în fabrici și uzine, urma să fie consolidată prin înțelegeri realizate cu conducătorii Partidului Social-Democrat pe baza unei platforme comune de luptă împotriva fascismului. Această linie politică, de realizare a unității, atît de jos cit și de sus, se întemeia pe rezultatele și pe experiența obținută în anii premergători războiu-Prof. E. STAN (Continuarea în pagina a II-a) Cu brațele-ncarcate de flori și de lumina Cu brațele-ncărcate de flori și de lumină Venim la sărbătoarea întregului norod, Din toate, cea mai mare,mai caldă, mai senină Și mai îmbelșugată în cîntece și rod. E ziua înfrățirii prin muncă, e avintul Ce nu cunoaște graniți, nici munți, nici ocean. Năvalnici soli ai păcii înviorăm pămîntul în freamătul de luptă mai plin din an în an, în mîinile vînjoase purtînd ciocane, seceri Venim de pretutindeni, ca neînvinsul val. Purtăm un singur suflet de muncă și întreceri Și nu cunoaștem stăvili în marșul trumfal. De n-ar fi munca noastră, îndemnul ce ne poartă întrecere-n lumină și freamăt și avint, Pămîntul s-ar preface într-o planetă moartă, Ar rătăci prin haos — un plutitor mormint. Dar viața cîntă-n valuri de holde ca o mare, întiiul Mai domnește pe-ntregul nostru glob S-aprinde pe stindarde o singură chemare : — „Stăpîn să nu mai fie, să nu mai fie rob !“. FRONTUL UNIC MUNCITORESC La radio și televiziune Astăzi, in jurul orei 9,00, stațiile noastre de radio și televiziune vor transmite mitingul și demonstrația oamenilor muncii din Capitală. Ritmul dinamic de creștere economică, îndeplinirea și depășirea sarcinilor de plan și a angajamentelor luate de oamenii muncii în întrecerea socialistă au devenit de mult timp un fapt obișnuit, cotidian, care reflectă în esență atașamentul maselor față de partid, voința lor nestrămutată de a înfăptui politica sa înțeleaptă de edificare a României socialiste multilateral dezvoltate. Acum, în preajma aniversării 1 50 de ani de la înființarea Partidului Comunist Român, oamenii muncii din județul Bacău ca și întregul nostru popor, aduc cu mândrie și recunoștință omagiul lor, prin fapte și realizări de seamă, conducătorului încercat al destinelor lor. Ca o încununare a muncii, entuziaste desfășurate în întrecerea socialistă de către toate colectivele unităților economice din județ, sarcinile de plan și angajamentele pe Continuare în pagina a IlI-a) 25 de ani de activitate rodnică Salutul Comitetului județean Bacău al P.C.R. și al Consiliului popular județean adresat ziarului „Steagul roșu“ Cu prilejul împlinirii a 25 de ani de activitate a ziarului „Steagul roșu“, Comitetul județean Bacău al P.C.R. și Consiliul popular județean adresează un călduros salut și felicită colectivul redacțional, colaboratorii, tipografii, corespondenții și lucrătorii din domeniul difuzării presei. în răstimpul de un sfert de veac de existență, ziarul a adus un sprijin eficient la acțiunea complexă de educare comunistă a maselor de oameni ai muncii din cuprinsul județului, la mobilizarea acestora pentru înfăptuirea politicii partidului și statului nostru. Punînd în centrul preocupărilor sale înalta îndatorire de propagandist, agitator și organizator colectiv ziarul nostru județean a constituit un important instrument de partid pentru antrenarea energiilor umane și materiale din județ în activitatea organizatorică, economică și social-culturală, pentru realizarea unei contribuții cit mai mari a oamenilor muncii de pe meleagurile băcăuane la propășirea României socialiste multilateral dezvoltate. Această aniversare, care are loc în pragul sărbătoririi Semicentenarului partidului, găsește colectivul redacțional angajat într-o efervescentă activitate politică, economică și ideologică pentru îndeplinirea mărețelor sarcini puse de către Congresul al X-lea în fața întregului popor. Comitetul județean de partid și Consiliul popular județean, apreciind rezultatele deosebit de valoroase obținute de colectivul ziarului „Steagul roșu“, în cei 25 de ani de existență, îi urează și pe mai departe noi și importante succese. în perspectivă, în fața colectivului redacțional se impune cerința de a lucra cu și mai multă dăruire și asiduitate spre a răspunde sarcinilor de mare însemnătate, izvorîte din obiectivele majore ale etapei ce o parcurgem, pentru a realiza, zi de zi, un ziar cu o înaltă ținută ideologică și publicistică, profund ancorată în realitatea vieții cotidiene, militând cu vigoare pentru dezvoltarea conștiinței socialiste a maselor, mobilizarea oamenilor muncii de la orașe și sate la înfăptuirea politicii gloriosului nostru partid, pentru continua înflorire a României socialiste. COMITETUL JUDEȚEAN BACǍU AL P.C.R.: CONSILIUL POPULAR JUDEȚEAN