Viaţa Capitalei, noiembrie 1949 (Anul 1, nr. 153-177)

1949-11-01 / nr. 153

• ’ ’ ** ’ • ] SPORTURILE In întâmpinarea zilei de 7 Noembrie Tinerei«! Capitalei a luat parte la al doilea cros de calificare Ieri dimineaţă s’a desfăşurat cea de-a doua alergare de calificare a crosului „Să întâmpinăm Ziua de 7 Noembrie", care a mobilizat in Capitală mii de tineri şi tinere. Deşi timpul nu era prielnic, toţi sportivii cu entuziasmul lor tineresc, s'au avântat în întreceri, pentru a sărbători aşa cum se cuvine cea de a 32-a aniversare a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie. La aerodromul „Dinamo" s’au întrecut tinerii din sectorul IV Roşu, pe stadionul Oiuleşti sportivii de la C.F.R., pe şoseaua Plevnei au alergat studenţii de la institutele superioare şi facultăţi; pretutindeni au participat numeroşi tineri. 200 de participanţi la Dinamo începând de la ora 8 dimineaţa, aerodromul Dinamo a fost populat de tineret mult. Au participat peste 2000 de sportivi de la „F. Q. Gh. Gheorgniu-Dej“, „Dinamo Cotreceni“, „Arte Grafice“, Şcoala administrativă de băieţi No. 2, „Laminorul", „Bere Griviţa", Şcoala profesională No. 3, liceul de fete No. 13, liceul No. 11 Militari, circumscripţia 34 şi 36 U. T. M. Gheorghe Tancu lucrează la secţia croitorie a fabricii de confecţiuni „Gh. Gheorghiu-Dej". — „Când m’am sculat dimineaţa, — ne-a spus ţi, — am văzut că frigul s’a lăsat de-a binelea. Mă gândeam dacă să particip sau nu 'a cres. Dar imediat mi-am răspuns: „Voiu alerga, pentmcă vreau astfel să-mi exprim ataşamentul faţă de cauza clasei muncitoare din care fac şi eu parte". Mi-am pus trainingul ca să nu răcesc, am participat la alergare şi acum sunt bucuros că m-am clasat primul la 4000 metri. Cu Scheling Ioana, de la aceeaşi fabrică, am stat de vorbă imediat după ce a terminat CUIsa de 800 metri. Scheling este la primele ei întreceri şi totodată la prima ei performanţă mai însemnată. A terminat cursa a patra. — „Sunt fericită că am reuşit să mă calific printre primele, pentru ca astfel să pot alerga la proşul cel mare, de la 8 Noembrie. Până atunci, antrenamente şi iar antrenamente". O organizare bună la ON F■ R. Numeroşi concurenţi au fost deasemeni şi pe stadionul Giuleşti, unde au luat parte tinerii din sindicatul Căilor Ferate. S’a remarcat în acest sector buna organizare a oraşului. Stadionul a fost frumos pavoazat, au fost comisari de parcurs care au urmărit concurenţii cu motocicletele, au fost bine marcate startul şi locul de sosire, încât fiecare concurent ştia ce traseu are de parcurs. In ţară în ţară, crosul a cunoscut in multe locuri, un frumos succes. Astfel, la Constanţa 7000 de tineri au luat startul într’o întrecere plină de entuziasm. In Argeş, 5000 de alergători, dintre care 2000 tete, au luat parte numai în judeţ. La Baia, în plase au fost 152,6 concurenţi. Foarte slabă a fost mobilizarea la Oradea, unde s’au prezentat 250 concurenţi şi sub orice critică la Caracal, unde nu s’a organizat nicia alergare. Cu tot timpul defavorabil, U.T.M.-iştii din Sect. II Galben participă la crosul ,,Să întâmpinăm ziua de 7 Noembrie" Tenis Gogu Visiru a învins pe Schmidt Eri după amiază s-au jucat pe terenurile Centrului de Antrenament Nr. 2, alte două partide de tennis din „Criteriumul de toamnă" , la care participă toţi jucătorii fruntaşi. Gogu Viziru a dispus de Schmidt după un joc strâns în care învin- sul a silit pe campion să se întrebuinţeze serios. Setul prim a fost cel mai disputat, Gogu Viziru câştigând cu’ 9—7. Schmidt i-a fost un partener de joc, care a arătat lucruri bune. Setul doi a revenit lui Viziru cu 6—4 , ca pe ultimul să-l câştige cu 6—3. In a doua partidă Marin Viziru a isbutit să treacă de G. Cobzue. Scorurile realizate în cele patru seturi jucate sunt: 6—4; 3—6 6—4 ; 6—4. »Scrisul Liber" a câştigat cupa Arte Grafice Eri după amiază a avut loc pe terenul C.A.M., partida de football dintre „Scrisul Liber" şi „Buletinul Oficial", pentru cupa Arte Grafice. In formă bună și cu o tactică mai bine aplicată, „Scrisul Liber" a învins cu 5-1 1 (2—0) prin punctele marcate de Moldoveanu (3) Holmger și Samoilescu. »Record" (Mediaş), campioana de handbal Echipa fevenină de handbal „Record’-Mediaş, a căştigat campionatul R.P.R., învingând în finală pe C.S.U.-Bucureşti cu 4-1 (0-1). Alte rezultate © La Budapesta, echipa R. P.Ungară A a învins R. P. Bulgaria ,cu 5:0 (1:0). La Sofia, R. P. Ungară B a întrecut R. P. Bulgaria cu 2:0. • © La Praga, R. Cehoslovacia a dispUs de R. P. Polonă cu 2:0 (1:0). k © La Cluj, ștafeta atletică femenină a clubului Dermata a bătut recordul țării, la 3X800 m., alergând 8:26,3. © La Timişoara, A. Raica a stabilit un nou record de juniori la aruncarea greutăţii, aruncând 13.20. ¤ Echipa femenină de basket a Capitalei, a învins echipa Clujului cu 42-27. © La box, Sectorul II Negru, a învins ori în Capitală, Sectorul I Galben, cu 29-16. «9 La tir, Rodica Dabija, a obţinut în cadrul concursului de la poligonul „Gh. Vasilichi", 190 puncte din 200 posibile. Aurel Neagu a realizat numai 185-Si a tras cu armă serie, 20 focuri, culcat. La Brăila, echipa oraşului a învins la atletism echipa oraşului Galaţi, cu 400 290. Dinamo a obținut în cadrul campionatului de rugbi o frumoasă victorie asupra C.S.C.A. cu 3-0. ■ — Campionatele de călărie ale R.P.R. Campionatele de călărie ale R. p. R. au început ieri dimineaţă pe Hipodromul Băneasa- Trap. Bine organizate, întrecerile au contribuit la propaganda acestui frumos sport, probele dând loc la lupte strânse. La concursul de ieri au participat in afara călăreţilor militari şi concurenţi reprezentând numeroase grupări sindicale din Capitală: Sibiu, Târgovişte, Oradea, Arad, Braşov, etc. Cea mai grea probă a zilei a fost cursa de cros călare pe 2000 m., concurenţii având de sărit 12 obstacole, iar echipele fiind alcătuite din trei călăreţi. In general, parcursul tuturor probelor a impus elementelor participante o pregătire serioasă. La proba de ştafete s-a observat că nu toate echipele au făcut un schimb corect. Din această pricină, avansul luat pe prima parte a parcursului a fost pierdut. O cursă frumoasă a fost aceea a campionatului de înălţime, unde om şi cal au format un tot la trecerea obstacolului. Un punct de atracţie l-a constituit „carouselul" echipei naţionale, care a stârnit admiraţie. Concursul continuă azi după amiază, la ora 15. Intrarea la concursul hipic este liberă şi ar fi bine ca tinerii muncitori, ostaşii şi elevii să fie aduşi să urmărească probele acestea. Campionat categorie mijlocie: Maior Bălcoiu (E. H. A.). Campionat categorie înălţime: sit. Zahei C. (Oradea). Proba pentru copii : Lungu Alex,Braşovia . VIATA CAPITALEI IN CINSTEA WARES REVOLUTI! DIN OCTOMBRIE Halterofilii bucureşteni au bătut opt recorduri In cinstea zilei de 7 Noembrie, halterofilii bucureşteni, participând la un concurs disputat în sala „Buletinului Oficial", au reuşit să înregistreze opt poui recorduri. Iată nouţi campioni: Cat. Cocoş: Ştefan Ştefan (B- Oficial) — smuls — 58 kg. (vechiul record 58 kg.), Ştefan Ştefan (B. Oficial) aruncat 78 kg. (vechiul record 77,500 kg.). Cat. pană : Cosma (Dinamo) — smuls — 66 kg. (vechiul record 64,500 kg.), Cosma — împins — 74 kg. (v. record 72 kg.), Cosma — aruncat — 90,500 kg. (vechiul record 89 kg.). Cat. mijlocie: lepeie (Dinamo) — împins — 80 kg. (vechiul record 78,200 kg). Cat. semigrea: Piticaru (Dinamo) — smuls — 78,500 kg. (vechiul record 77 kg.). Piticaru ~ aruncat — 108,5 kg. (vechiul record 107 kg.). In cadrul aceluiași concurs s’au relevat doi halterofili începători care s’au apropiat de recordurile naţionale. Aceştia sunt Corneanu (Dinamo) la categoria semigrea în stilul „aruncat" 90 kg ,iar la „împins“ a ridicat 78 kg. In cadrul aceleiaşi categorii Lefter a ridicat la „aruncat" 92,5 kg, şi la „smuls" 72,5 kg. Inaugurarea noului velodrom din Capitală Sâmbătă după amiază a fost inaugurată noua pistă de beton a velodromului din şos. Ştefan cel Mare. Cu această ocazie s’a disputat campionatul R.P.R. de viteză care a continuat şieri dimineaţă. Totodată s'a disputat şi campionatul de viteză al categoriilor inferioare (III şi IV). Campionatul R.P.R. a fost câştigat de dinamovistul Mircea Mihăilescu, urmat de Petre Gnat , care a fost revelaţia campionatelor, Iulian Gociman şi Ion Oeneanu. Timpul cel mai bun a fost reuşit de Petre Gnat (CSCA), 13 sec. 4/5, iar finala s-a disputat între Mircea Mihăilescu şi Gnat. Prima încercare (care se numeşte manşă) a fost câştigată de Mihăilescu ,într’un timp slab, atacând abia la 150 de metri de sosire. In cea de a doua încercare, după parcurgerea primilor 400 m, lui Gnat îi scapă piciorul din ratrapă (cureaua cu care se leagă piciorul de pedală). Acesta se opreşte şi ridică mâna în sus semnalând defectul mecanic. Juriul constatând că Gnat n’a suferit niciun defect mecanic, îl declară pe Mircea Mihăilescu câştigătorul manşei secunde şi totodată campion al R.P.R. de viteză pe anul 1949. La categoriile inferioare a fost declarat campion ostaşul Ioniţă de la Clubul Central Sportiv al Armatei ,care a dispus în finală de dinamovistul Reinhart, după ce acesta din urmă i-a smuls la mare luptă prima manşă- In ordine s-au clasat Octavian Amza (CSGA) şi Maxim (Dinamo). Cel mai bun timp pe 200 m., în campionatul paligoriilor inferioare a fost realizat Sâmbătă după amiază de Dumitru Doncu (Dinamo) în 14 2 5. Din cauza ploii, aşteptându-se să se usuce pista, reuniunea de ori dimineaţa a început la o oră întârziată nemai fiind timp pentru disputarea campionatului R.P.R. de urmărire pe echipe, care va avea loc Aiiercuri după amiază la ora 14. Trebuie subliniat că Marin Niculescu şi I. Ocneanu au fost eliminaţi în cursele de Sâmbătă. D. Rădulescu ! Jocurile de football de eri Cuplajul de eri de pe arena, U.C.B., din cadrul „Cupei de toamnă” a oferit două jocuri aprig disputate, iar cele unsprezece goaluri înscrise au asigurat partidelor nota spectaculoasă. Vremea, rece a făcut ca a■ sistenta să fie redusă. Totuşi 2500 spectatori au urmărit cele două jocuri care au plăcut prin dârzenia cu care fiecare echipă şi-a apărat şansele. Ci F, 1R1 B,C îi. Ci Bi 6-1 (2-1) Partida dintre CER B şi U.C.B, a fost mai interesantă decât arată scorul ridicat care indică o disproporţie de forţe. Foştii districtuali şi acctuali divizionari B au început jocul curajos dar lipsa de eficacitate a atacului i-a împiedecat să marcheze. Dovadă că unicul goal obţinut a fost înscris tot de un feroviar (Urechiatu, care a marcat în propria-i poartă■ CFR.B, deşi condus cu 1-0 a ştiut să strângă rândurile şi să egaleze prin Lungu, ca apoi să obţină alt goal prin Suru, terminând repriza la 2-1. După pauză apărarea V .C.B.ului hărţuită de atacul feroviar şi neajutată de propria înaintare slăbeşte şi permite C.F.R.B.-ului să înscrie încă de patru ori prin Andrei Rădulescu (2) Filotti şi Suru. Victoria este meritată deşi la un scor prea mare, U.C.R. nu are atac şi eforturile apărării sunt inutile dacă înaintarea nu e eficace. CFRB a jucat bine, fiind omogen dar cu un atac mai slab ca de obiceiu. A condus Popescu Cristian. Dinamo A.-CFR (Iaşi) 3-1 (2-0) Bucureştenii au trebuit sa lupte serios pentru a învinge un adversar care a combătut cu tărie ameninţând deseori poarta gazdelor. c.f.r. (Iaşi) a realizat ori cel mai bun joc din câte a susţinut în Capitală. După aspectul jocului nici un spectator nu ar fi fost suprins dacă rezultatul era egal. Dinamo a intrat în jocul adversarului şi o repriză n’a ştiut să „iasă” din el. In ultimul minut al primei reprize a reuşit să înscrie de doă ori prin Tiu popescu şi Ozon. După pauză tot Ozon a înscris, iar de la învinşi Buimitriuc a redus handicapul. Noua formulă de atac (Farcaş-Ozon-Bartha-Nicuşor D-tru, Titi Popescu) nu se dovedit prea bună. Scoaterea lui Bartha şi introducerea lui Ozon în centru, iar Moisescu Inter a fost folositoare. Arbitru Săraru C-tin. Rezultate din ţară Piteşti I.T.P. — Textila (Sf. Gh.) 0-0. Oradea U.T.A. — CFR (Or.) 1-0 (1-0). Iaşi Muntenia Moreni — C.S.U. Iași 1-0 (1-0). Sibiu C.F.R. Sibiu — Metalul 1—0 (0-0)* O fază a jocului C.F. R.-B.—C.S.U.Iaşi ACTIVITATEA COMITETELOR GOSPODĂREŞTI DIN CAPITALA Strânsa legătura cu cetăţenii din cartier şi colaborarea cu organizaţiile de massă, asigură împlinirea sarcinilor Comitetelor gospodăreşti înrghe Coşbuc (fostă Rond) şi buna funcţionare a acestei pieţe constituia o preocupare permanentă pentru Comitetul gospodăresc. O adevărată înţelegere a treburilor gospodăreşti a dovedit-o acest comitet in gospodărirea Ripti. In cadrul lucrărilor edilitare a fost amenajat un parc în faţa Cari Filaret (acolo unde înainte era un maidan de gunoi) şi două solurii.Cu concursul comitetului gospodăresc a fost amenajată şi biblioteca „Ana Ipătescu" care astăzi e o adevărată mândrie a cartierului, cartier în care se găsesc oameni cu multă dragoste de carte. O muncă permanentă de lătmărire şi agitaţie este dusă de către acest comitet. Acest comitet mai are însă şi lipsuri care trebuesc lichidat. Activitatea culturală a Comitetului este destul de redusă. Inainte se prelucrau o serie de materiale din „Scânteia** cu cetăţenii din cartier. Asemenea acţiuni ar trebui continuate. Comitetul gospodăresc tifjt circunscripfia 27 m* colaborează cu alte comitete Circumscripţia 217 cuprinde un mare număr de străzi şi este locuită de circa 30 mii de cetăţeni, in mare majoritate muncitori şi mici funcţionari. In ultimii ani s-au făcut în cartier numeroase lucrări care au contribuit efectiv la îmbunătăţirea traiului. După instalarea Comietului Provisoriu al Capitalei, lucrările au căpătat o şi mai mare ionpanta. Un rol deosebit în ducerea la bun sfărşit a acestor munci l-a avut Comitetul Gospodăresc, înfruntând o serie de greutăţi şi având sprijinul organizaţiei de Petrifof Comitetul Gospodăresc din această circumscripţie a izbutit să înfăptuiască o serie de realizări positive, încă din cursul lunii Mai. Comitetul Gospodăresc şi delegaţii de stradă au antrenat la muncă voluntară pentru pietruirea şoselii giurgiului mii de locuitori ai cartierelor înconjurătoare. „Tot prin muncă voluntară a cetăţenilor mobilizaţi de Comitetul gospodăresc a fost amenajat pentru copiii din cartier un salariu pe strada Maiorescu şi un teren sportiv bine utilat lângă hala Şerban Vodă. O grădiniţă de copii a fost amenajată, iar dia este la curs de amenajare. Zonele de verdeaţă au fost mărite eoducându-se îmbunătăţiri parcului Pieptănari care a devenit un flux pe loc de odihnă. Terenurile cultivable din regiune au fost atribuite la diferiţi muncitori care le-au cultivat cu zarzavat Un fapt vrednic de relevat este iniţiativa Comitetului gospodăresc care a organiat un centru de conservare a legumelor dotându-1 cu utilajul necesar. Prin munca voluntară au fost prelucrate peste 12.000 kgr, legume transformate în conserve de iarnă. In ceea ce priveşte aprovizionarea cetăţenilor cu cartofi pentru iarnă, vânzarea decurge mulţumitor. Activiştii Comitetului gospodăresc au dus o susţinută muncă de lămurire în rândul ţăranilor muncitori care aprovizionează Capitala, îndrumăndu-i să desfacă mărfurile direct consumatorilor. Datorită spiritului de vigilenţă de care este animată activitatea Comitetului gospodăresc, a fost înlăturată plaga speculanţilor clandestini. O deosebită atenţie este acordată de acest Comitet gospodăresc, ridicării nivelului sanitar al cetăţenilor din cartier. Ţinând un comntact permanent cu autorităţile sanitare, delegaţii de stradă semnalează cazurile de boală, focarele de infecţie, locuinţele murdare şi insalubre. Mamele din cartier sunt îndrumate către cele două dispensare unde primesc ajutoarele necesare pentru copil. Un sprijin preţios în această muncă l-au dat medicii dispensarului care dau indicaţii populaţiei din cartier pentru evitaarea epidemiilor. Totuşi dispensarele resimt o lipsă acută de medicamente. Comitetul gospodăresc ar trebui să sesizeze organele de resort de această problemă. Dacă în munca lor, membrii Comitetului gospodăresc au înregistrat o serie de succese, mai există o serie de lipsuri care pot fi remediate. O mai mare atenţie trebue dată mobilizării cetăţenilor la muncă voluntară pentru a permite efectuarea unor lucrări edilitare importante. Parcul Pieptănari trebueşte îngrădit, iar cetăţenii trebue sa aibă grijă să-l păstreze în bune condiţiuni. Comitetul din circumscripţia 27 trebue să mobilizeze cetăţenii la lucrările edilitare de pe şos. Olteniţei. Deasemenea să arate Secţiunii comerciale a Comitetului Provizoriu Bucureşti, necesitatea în-fiinţării de noi magazine de Stat. Aproiacta în cartierul Giurgiului Comitetul gospodăresc din şos. Giurgiului are ca sarcină principală să acord şt o atenţie deosebită colaborării cu circumscripţiile vecine, condiţie necesară pentru extinderea lucrărilor edilitare. Delegaţi de stradă cari nus-şi îndeplinesc sarcinile Comitelui gospodăresc şi activiştii cineinscripţiei 17 ap avtt de dus - muncă susţinută pentru antrenarea cetăţenilor în diferite acţiuni cu caracter gospodăresc. Şedinţele plenar'« ale Comitetului se bucură de prezenţa unui public numeros, foarte activ, şi care a dat o serie de sugestii fo. lositoar®. Reorganizat prin cooptarea unor noi delegaţi de strada care se bucură de încrederea şi simpatia cetăţenilor, Comitetul duce o muncă intensă pentru satisfacerea nevoilor populaţiei Au fost înlocuiţi o serie de delegaţi care neglijau total nevoile cetăţenilor din raionul lor. Astfel, au fost îndepărtaţi Luca Florian, delegatul străzii Stupinei şi inginerul Aburd Ion, care au dovedit un total nezinteres faţă de doleanţele cetăţenilor. In activitatea sa, Comitetul gospodăresc a întâmpinat o serie, de greutăţi cauzate de carenţa Oficiului de închiriere din această circumscripţie. Cu toate străduinţele activişti, ior Comitetului pentru rezolvarea unor chestiuni care erau de competinţa Oficiului, nu s’a putut obţine niciun rezultat în această direcţie. Personalul acestui Oficiu are o atitudine nesănătoasă faţă de publicul solicitant şi mai ales faţă de populaţia muncitoare din cartier. Mulţi oameni ai muncii sunt siliţi să-şi piardă zile întregi fără fin a-şi putea soluţiona cererile. Deasemenea acest Oficiu tergiver sează rezolvarea cererilor chiar atunei când există posibilităţi pentru o rezolvare rapidă. Realizările Comitetului gospodăresc circumscripţia 17 In timpul verii, Comitetul gospodăresc împreună cu delegaţii de atudo au antrenat la muncă voluntară circa 800 de cetăţeni car® au prestat un număr de 2800 ore muncă voluntară. S-au amenajat, în colaborare cu circumscripţia 15, scuarul din Piaţa Dabija şi un frumos teren de sport pe strada Mitiţă Constantinescu Tot pe acelaş teren a fost instalat în timpul verii un salariu pentru copiii din cartier. O frumoasă grădiniţă a fost amenajată în faţa ateneului popular „Păun Pincio". Din iniţiativa Comitetului gospodăresc, au fost colectate 11.900 kgr. fier vechi pe care D.A.C.lul neglijează să le ridice. Un punct important al activităţii Comitetului îl constitue preocuparea pentru sănătatea populaţiei din cartier. Astfel, delegaţii de stradă au semnalat dispensarului cazurile de boli contagioase, infecţii, etc. In cursul ultimelor trei luni dispensarul din str. Vişinilor, a dat 3647 consultaţii. O grijă deosebită se manifestă pentru copii. In timpul verii, în colaborare cu U.F.D.R.-ul, Comitetul gospodăresc a efectuat 130 de anchete sociale în rândul copiilor, cei slabi şi debili find îndrumaţi spre coloniile de vară. O atenţie deosebită a fost dată problemelor culturale ale cartierului. In circumscripţie sunt 7 gazete de stradă cu articole schimbate destul de des şi care reflectă preocupările cetăţenilor din cartier. 119 analfabeţi au absolvit cursurile şcoalei înfiinţate de comitet în colaborare cu organizaţia U.F.BIR. In ultimul timp, delegaţii de stradă au înregistrat 324 analfabeţi care vor urma şcolile de alfabetizare. In fiecare săptămână, sala Ateneului „Păun Pincio" devine neîncăpătoare pentru sutele de cetăţeni care vin să urmărească programul prezentat. In vederea aprovizionării de iarnă, încă din timpul verii Comitetul gospodăresc a luat o serie de măsuri eficiente. Numeroase echipe de control supraveghiază vânzarea cartofilor şi mălaiului,in lupta pentru combaterea speculanţilor. Comitetul gospodăresc a permnalat organelor Miliţiei câţiva indivizi care au dosit cantităţi de alimente. O doleanţă care trebuie să atragă atenţia forurilor de resort este cererea a numeroşi cetăţeni care solicită deschiderea unui magazin „Alimentara" în fostul local al unui magazin particular din Piaţa Foişor. In munca sa, Comitetul gospodăresc a obţinut o seria de succese. Pentru desvoptarea lor este necesar să se treacă negreşit la lichidarea lipsurilor existente în lunile trecute. Unul din factorii care vor asigura în viitor succese şi mai importante decât până acum, este intensificarea colaborării cu organizaţiile de massă, un creeastg după amiază de toamnă, pe strada Cuibul cu barză, într'o odaie spaţioasă, 30 de persoane, femei şi bărbaţi, între 25 şi 50 de ani, se străduesc cu multă dragoste, sub îndrumarea unui învăţător, să prindă firul alfabetului. Pentru a înfiinţa această şcoală de alfabetizare, Comitetul gospodăresc al circumscripţiei 31 a trebuit să ducă o perseverentă muncă de lămurire în rândurile neştiutorilor de carte din cartier. Aceştia au şovăit la început să vină la şcoală Acum îşi dau seama de foloasele şcolii şi vin la cursuri cu bucurie. In circumscripţia 31, Comitetul gospodăresc duce o rodnică muncă culturală. Sute decetăţeni sunt îndrumati de către Comitet, la şezătorii® ,Ateneului Popular care au loc în fiecare Duminică. Ofişiu Griviţa are scurma „Casă a mamei 5» cei»iluîurii In oraşul Grviţa se simţea mai de mult lpra unei „Case a mamei şi copilului" La o şedinţă de Comitet, o cetăţeancă s’a ridicat şi a vorbit hotărît: — Noi putem şi trebue să amenajăm o „Casă a mamei şi copilului“ în cartierul nostim... Comitetul şi-a însuşit această propunere. După şedinţă, la câteva zile numai, a început amenajarea unei „Case a mamei şi copilului“, cetăţenii primind sprijinul Comitetului Provizoriu. Tot în acest cartier, cetăţenii, mobilizaţi de Comitetul gospodăresc, au lucrat în ultimele 5 zile, peste 800 ore de muncă voluntară la pavarea Bulevardului Eroilor şi străzii Banu Mărăcine. ★ Am crătit mai sus numai o mică parte din însemnatele realizări ale Comitetelor gospodăreşti din Capitală. Exemplele dat© în reportaj dovedesc varietatea problemelor de care se preocupă aceste Comitete. Acolo unde comitetele au dus o intensă activitate pe teren, stând de vorbă cu cetăţenii, lămurindu-l asupra diferitelor probleme şi mobilizându-l în acţiunile întreprinse, rezultatele sunt satisfăcătoare. Acolo însă, unde nu a existat o strânsă legătură cu terenul, acolo unde vigilenţa nu a fost trează s’au strecurat elemente duşmănoase, foşti negustori şi speculanţi, ca delegaţi de stradă. Pe de altă parte, se constată că în timp ce unele comitete au dus o rodnică muncă pe tărâm cultural sau sanitar, neglijând lucrările edilitare şi munca voluntară, altele, dimpotrivă, au obţinut realizări importante de ordin edilitar dar au neglijat activitatea culturală sau sprijinirea aprovizionării. Această situaţie îşi are explicaţia în lipsa unei juste planificări a muncii la unele Comitete gospodăreşti. Aceste lipsuri pot fi înlăturate. Lichidarea lor depind dinsă de felul cum Comitetele gospodăreşti vor şti să întărească p® viitor colaborarea cu organizaţiile de massă, de felul cum ele vor izbuti să lărgească şi să intensifice munca de lămurire pe teren. din Activitatea Comitetelor Gospodăreşti Sectorul IV Roşu PIERDERI Pierdut tichetele de pâine Octombrie-Decembrie ale cartelelor cu numărul 072S29, 072272. 036483. Le declar nule. In săptămâna dela . 31 Oct. la 6 Noemb. 1949 $ ■---------------------------------, prezintă ACTUALITATEA I INIMAGINI 9 Nr. 86 © BUCUREŞTI! Inaugurarea Expoziţiei Industriei ‘ Sovietice ©Dotarea primelor intre- j prinderi cu fond de rulment propriu ® REŞIŢA I întreceri socialiste în cinstea zilei 7 NOEMBRIE © FAGARAS : Insămânţările de toamnă la gospodăria agricolă de Stat ..Horia, Cloşca şi Crişan” • BUCUREŞTI : Meeting aviatic