Steaua Roşie, octombrie 1961 (Anul 10, nr. 233-258)

1961-10-24 / nr. 252

2 n întîlnirea de duminică, care se părea că nu va necesita mari probleme pentru formaţia tîrgumureşeană, au trebuit să se consume totuşi 88 minute de joc pînă ce tabela de marcaj a arătat 1—0 în favoarea gazdelor. Aşa stînd lucrurile, s-ar părea că cele două echipe — Mureşul şi Vagonul — au prestat un fotbal de calitate, de la egal la egal, şi numai poziţia favorabilă a lui Solyom în minutul 83 a făcut să schimbe soarta întilnirii. Drept vorbind însă, tîrgumureşenii puteau să-şi adjudeca victoria cu multă vreme înainte, dar ratările copilăreşti ale înaintării (Nagy II a ratat şi un 11 metri) au exasperat publicul. Mureşul a dominat mai mult şi dacă ne-am lua după situaţiile de pe teren, putea cîştiga chiar la scor. Dar înaintarea echipei a „combinat“ atit de mult, pînă s-a încurcat în propriile picioare. Nu e mai puţin adevărat că oaspeţii s-au prezentat la Tg. Mureş cu o formaţie bine rodată, cu mult elan şi putere de luptă. Bine s-a prezentat la Vagonul şi apărarea, în rîndurile căreia Duşan a fost ca un stîlp de beton. Caracteristica principală a acestei întîlniri a fost lupta epuizantă dar dezorganizată, caracteristică (de ce oare?) întîlnirilor de campionat. De aceea, în partida de duminică miile de spectatori tîrgumureşeni prezenţi pe Stadionul „23 August“ din localitate n-au văzut un joc de calitate, ambele echipe angrenîndu-se într-un joc emfaz, iar formaţia locală „excelind“ într-o totală ineficacitate. Lipsa unui jucător din linia de înaintare (Hajdú, selecţionat în echipa de juniori a R.P.R.), nu justifică cu nimic ineficacitatea unor jucătorica Nagy II, Józsi, sau chiar Selymes. La calitatea slabă a întilnirii au contribuit şi oaspeţii, care apărîndu-se supranumeric, au imprimat întilnirii un aspect de rugbi şi nu de fotbal. Reţinem totuşi calmul şi siguranţa portarului Kiss, cit şi impetuozitatea stoperului Duşan, care în rolul de „măturător“ a fost excelent, reuşind să dezorganizeze toate atacurile Mureşului. Aceeaşi remarcă şi pentru apărarea imediată a Mureşului, care s-a achitat cu brio de multele situaţii critice create în faţa porţii lui Boroş. Spectatorii, cu toate că echipa favorită a ciştigat la limită, au plecat nemulţumiţi de la joc şi pe considerentul că de unde înainte vreme caracteristica principală a formaţiei locale era jocul în viteză şi pe contraatac, duminică, n-au reuşit să vadă nici măcar o singură situaţie de acest fel. înaintării Mureşului i-a lipsit un „creier“ inteligent în organizarea şi coordonarea contraatacurilor, în finalizarea acestora cel puţin cu şut la poartă, dacă nu cu gol. Nici un jucător din tripletă — Józsi, Selymes’ şi Nagy, — n-au reuşit să se achite de această sarcină. Fără să pomenim de ratarea copilărească a loviturii de penalti în minutul 60, Nagy a mai ratat nu mai puţin de 3 mari ocazii de gol, dintre care cea din minutul 24, cînd a lăsat să treacă balonul pe lingă el (pasă de la Selymes), este inadmisibilă. Jocul începe în nota de dominare a gazdelor, care încă în primul minut îl „încearcă“ (inefica------------^tov-----------ce) pe Kiss. In minutul 7 un șut al lui Selymes este respins cu greu în corner. De acum oaspeţii se apără supranumeric (retrag pe linia de fund şi pe cei doi mărginaşi Oroszhegyi şi Dodeanu), în dorinţa de a face cu orice sacrificiu un meci nul. Şi era gata-gata să le reuşească aceasta, dacă Solyom nu era inspirat în minutul 88 să marcheze prin surprindere, înaintarea gazdelor nu ştie să folosească nici un antidot împotriva acestui sistem de apărare, ba mai mult, cu toată susţinerea lui Szakács (cel mai bun de pe teren) şi a lui Tuzson, în loc de a căuta drumul cel mai scurt la poartă, se roteşte la nesfîrşit în jurul careului, sau al balonului. Oaspeţii, deşi se apără supra-numeric, fac destule clipe grele lui Boroş prin Chiru şi Negru, dar şi înaintarea acestora greşeşte, lăsîndu-se angrenată într-un joc individual. Pînă în minutul 88 cînd s-a marcat unicul gol, asistăm la o luptă epuizantă (dar anapoda), pentru balon, fazele de gol alternînd şi de o parte şi de alta. In minutul 88 întreaga echipă a Mureşului este în atac, iar o centrare frumoasă a lui Tanászi îl găseşte (în sfîrşit) pe Solyom, care din învălmăşeală de la cca. 8—9 metri expediază puternic în gol. Uneori părtinitor, dar fără să influenţeze rezultatul, arbitrajul lui Alexandru Ionescu a corespuns. ATANASIE POPA Tîrgumureşenii au cîştigat abia în minutul 88 Mureşul Tîrgu-Mureş — Vagonul Arad 1—0 (0-0) Balonul va trece peste bară Belara La Cluj s-au intîlnit reprezentativele de tineret ale R. P. Romíno şi R. P. Polone. După un joc spectaculos tinerii noştri fotbalişti au învins cu 2—1. Ambele goluri au fost marcate de către Miţaru. * In cadrul turneului balcanic, formaţia Steagul Roşu Braşov a întrecut pe Fenerbahce Istambul cu 3—1 prin golurile înscrise de către Mészáros (2) şi Nagy. Prin această victorie braşovenii şi-au mărit considerabil şansele de a cîştiga acest turneu. * In cele două semifinale ale „Cupei R.P.R.“ s-a înregistrat o surpriză. Astfel, fotbaliştii din Turda au eliminat pe experimentaţii fotbalişti ai U.T.A. cu rezultatul de 3-0. Rapid Bucureşti a învins pe multipla campioană C.C.A. cu 2-0. * Echipa de juniori a ţării noastre a întâlnit la Bydgoszcz selec- Jţionata R.P. Polone. întîlnirea s-a soldat ,cu victoria juniorilor polonezi care au ciştigat cu'2», unicul gol al juniorilor noştri a fost înscris de către tîrgumureşeanul Hajdú. C. S. M. Cluj — I. R. A. Tîrgu-Mureş 6—1 (3-0) Meciul fiind programat în deschidere la întîlnirea internaţională de tineret R.P. Romînă—R.P. Polonă a atras pe Stadionul „Gh. Gheorghiu-Dej“ din Cluj aproape 20.000 de spectatori. I.R.A. a avut o sarcină foarte grea în compania fruntaşei clasamentului. Terenul alunecos nu a permis jucătorilor un control bun al balonului. C.S.M.-ul a intrat pe teren cu formaţia ei „standard“. In schimb I.R.A. nu se foloseşte de o serie de titulari (Túrós, Curtifan, Asztalos), înlocuindu-i pe aceştia, cu Pákai, Kobori şi Anderson. In această situaţie echipa nu a mai putut da randamentul dorit, greul meciului atîrnînd pe umerii apărării, şi aceasta destul de nesigură, în frunte cu portarul Rosonczi. Imediat după începerea jocului, fundaşul Călbărosu execută o lovitură liberă de la 20 de metri. Apărătorii mureşeni nu fac zid. Rosonczi apără defectuos şi mingea sare din pieptul său în poartă, (1-0). In continuare, în minutul 8, Oprea majorează scorul, ca apoi tot el, să transforme în minutul 30 o lovitură de pedeapsă de la 11 metri. După reluare, mureşenii acţionează şi mai nervos, comiţînd multe greşeli care îi costă goluri. Astfel, că in minutul 58 Kunkuli înscrie de la 10 metri. Peste două minute. Treabă interceptează o pasă, depăşeşte întreaga apărare şi înscrie pe lingă Rosonczi. In minutul 70 Chircoşa, venind în sprijinul atacanţilor, marchează de la 15 metri, 6-0. Unicul gol al mureşenilor este marcat de către Székely, în urma unei combinaţii a întregii înaintări. I.R.A. se află într-o perioadă critică, ceea ce s-a observat încă de la meciul anterior cu C.F.R. Arad, precum şi la jocul de verificare de joia trecută, cînd a pierdut la Reghin cu 3—1 în faţa Avîntului. Aceasta trebuie să dea de gîndit atit jucătorilor cit şi antrenorului. Miile de spectatori şi susţinători ai echipei aşteaptă cu încredere reabilitarea echipei, după această înfrîngere severă. ALTE REZULTATE C.S.M.D. Baia Mare—Industria Sîrmei Cimpia Turzii 2—0; C.F.R. Arad—A.S.A. Crişul Oradea 1 — 1; C.S.M. Crişana Oradea— Recolta Cărei 4—1; C.F.R. Timişoara—Corvinul Hunedoara 2—1. * In campionatul orăşenesc de fotbal s-au înregistrat următoarele rezultate: I.G.L.—Ştiinţa I.M.F. 2—2; Viitorul—Voinţa Sîncrei 4—0; Fulgerul Sîngeorgiu de Mureş—Stăruinţa 0—3; Surdo-Muţii—Griviţa Roşie Sîntana 2—2. HANDBAL IN 7 Mareşal Tîrgu-Mureş — Şcoala sportiva de elevi Petroşani 6—6 (’1-4) Echipa localăa obţinut cu greu !acest rezultat de egalitate, în faţa elevilor din Valea Jiului. încă de la început, oaspetele acţioneaza hotărite de a scoate un rezultat favorabil. Ele iau conducerea, iar spre sfirşitul jo-cului conduc cu 6—4. Mureşencele fac eforturi mari pentru a egala, care pînă la urmă le reuşeşte. In urma acestui meci s-a con- statat că Mureşul pare a fi obosită , acum spre sfirşitul campionatului. Jucătoarele nu mai au vigoarea aceea cu care ne-au obişnuit în trecut. Inatac se combină prea mult, nu ameninţă poarta, iar loviturile de la semi-distanţă peste blocaj sunt din ce în ce mai puţine. Apărarea este greoaie, fiind deseori descoperită şi pusă pe „picior greşit“. Se cere din partea jucătoarelor mai multă conştiinciozitate laantrenamente, astfel ca echipa să devină din nou fruntaşă,alături de cele mai bune echipe din țară. STEAUA ROȘIE Selecţionatele de baschet ale R.S.F.S.R. la Tîrgu-Mureş Azi şi mîine, sala de sporturi de la I.M.F. va găzdui de la orele 18 întîlnirile prieteneşti dintre selecţionatele R.S.F.S.R. şi ale oraşului Tg. Mureş. Formaţiile sovietice întreprind un lung turneu in ţara noastră în cadrul Lunii prieteniei romîno-sovietice. Baschetbaliştii sovietici au evoluat la Bucureşti în compania selecţionatelor de tineret ale R.P. Române, pe care le-au întrecut, fiind întrecuţi doar la băieţi de către reprezentativa ţării noastre. Duminică ei au jucat la Braşov, oferind un spectacol baschetbalistic de bună calitate. Evoluţia sportivilor sovietici la Tg. Mureş este aşteptată cu un mare interes şi pentru faptul că unii jucători şi jucătoare fac parte din primele selecţionate ale U.R.S.S. întîlnirile de pînă acum de la Tg. Mureş cu baschetbaliştii sovietici au oferit spectacole excelente (Dinamo Moscova, R.S.S. Azerbaidjeană) şi au constituit un preţios schimb de experienţă. Selecţionatele locale s-au pregătit cu atenţie pentru aceste întîlniri, astfel că numeroşilor spectatori aceste partide le vor oferi desigur spectacole de calitate. Urăm pe această cale un „Bun venit“ sportivilor sovietici. SERIA I CIOCANUL TG. MUREŞ - STICLA TIRNĂVENI 2-0 (1-0) CABLUL TG. MUREŞ - STRĂDUINŢĂ CRISTURU SECUIESC 3 -2 (2-1) Meciul a fost presărat cu cubi 1 ale gazdelor au fost realizate de toţi de ambele părţi. Cele 3 goluri : Koncz (2), şi Péntek. CELELALTE REZULTATE ALE SERIEI I: Avîntul Sovata—Voinţa Tîrnă- Iernut—Oţelul Tg. Mureş 2—2; veni 1—2; Viitorul Apalina—Voinţa Sărmaş 3-0; Mureşul Luduş- Avrlul R«S*in_Rapid Odorhe. Energia Fîntînele 1—3; Victoria 4—2. SERIA A II-A: GLORIA TG. MUREŞ - COMPLEXUL GALAUTAŞ 6-2 (1-1) După o repriză egală, la înce- turi ale meciului au fost realizate rut”! ce'eLde:a doUa !eprize ech!’ * Fekete (2), Incze III (2), Poppa din Galauţaş a condus cu 2-1, . „ . . . . apoi a avut o cădere ce a permis umbac pentru Gloria şi localnicilor să înscrie 5 goluri la Simon (2) pentru Compexul Gărînd, cîştigînd la scor. Cele 8 go lăutaş. CELELALTE REZULTATE ALE SERIEI A 11-a: Minerul Bălan — U.AIT.E. O- Metalul Vlăhiţa — Voinţa Tg.dorhei 0—2; Progresul Gheorghieni— Borsecul Borsec 1—0, Mureş 1—2. CHIMICA TIRNAVENI—MUREŞUL TOPLIŢA 4-3 (3-2) Superioritatea gazdelor a fost prezentă de-a lungul celor 90 minute de joc. Chimiştii au atacat periculos şi au înscris în min. 16 prin Stroe. Oaspeţii contraatacă şi egalează prin Dénes în min. 35. Chimiştii fructifică din nou în min. 37 prin Mitică, dar la numai 3 minute, o altă greşeală de apărare se soldează cu un gol marcat de Buteresz de la oaspeţi. In ultimul minut al primei reprize Chimica ia din nou conducerea prin golul marcat de Stroe, din penalti. In repriza a doua, Marinaş de la Chimica ridică scorul în min. 72 la 4—2. De aici se joacă relaxat, chimiştii fiind uşor depăşiţi in apărare, ceea ce se şi soldează cu un nou gol înscris de David de la Topliţa în min. 87. Spectatorii au rămas nemulţumiţi de ieşirile nesportive ale lui Szász de la Mureşul Topliţa, eliminat pentru injurii aduse arbitrului, şi ieşirile condamnabile ale lui Todea de la Chimica şi Barabás de la Topliţa, eliminaţi pentru loviri reciproce, faţă de care se impun măsurile cele mai severe. Meciul dintre Ciocanul Tg. Mureş şi Sticla Tirnăveni a prilejuit o dispută dirză şi pasionantă. Echipa din Tirnăveni, cu elemente noi în formaţie, a opus o rezistenţă deosebită în faţa gazdelor. Jocul a fost presărat cu faze frumoase în decursul celor 90 minute de joc, desfășurindu-se în limita unei sportivități depline, fără durități. Cele două goluri ale gazdelor au fost realizate de Lörinez. Chimica Tirnăveni — C.S.M. Sibiu 6-3 (6-0) Chimiştii nu au evoluat la adevărata lor valoare şi nu au reuşit să reediteze un spectacol de calitate. Aceasta In primul rind datorită faptului că au jucat o singură repriză cu elan, iar pe de altă parte datorită orientării confuze in cea de-a doua parte a jocului. La început, acționînd sigur și cu hotărîre, linia de trei sferturi poartă balonul cu siguranță și străpunge apărarea sibienilor încă in min. 8 prin Szabó, care înscrie spectaculos. Cele două încercări și mărirea scorului la 6-0 este realizat de Loga în min. 22, care pătrunde în botul advers la capătul unei acţiuni ener- i gice de trei sferturi, › | în urma unui balon ,, cules din grămadă și J [ plimbat la mină. Du- , pă reluare, baloane J | le sunt culese de ‚ › oaspefi, care ini- j * tiază cîteva faze pe · ► riculoase. Astfel, în j | min. 70, beneficiind • › de o lovitură de | [ pedeapsă, oaspeţii ‚ ‚ transformă prin Pri- \ | cup, stabilind scorul › ‚ final. 1, H. .. ___________________*‡ Fabrica „Horia, Cloşca şi Crişan(f Turda Regiunea Cluj, Telefon: 15, 16 sau 17 LIVREXZA pe bază de comandă fsiwik repapfilia: Fibroketon, placi prefabricate din puzderie de cînepă cu liant ciment: — pentru termoizolaţii cu lei 228/mc — pentru pardoseală oarbă şi — pentru pereţi despărţitori cu lei 235/mc Prețul se înţelege franco depozit furnizor. Cu maşini moderne de prelucrare a lemnului executăm orice fel de lucrări în lemn pentruîntreprinderi, instituţii şi persoane particulare a. R. u. c. Atelierul din Calea Voinicenilor nr. 4, Tg.-Mureş. Voinţa Tg. Mureş (la lupte libere) şi A.S.M. Lugoj (la lupte clasice) au ciştigat in grupa de la Tg. Mureş In cadrul penultimei etape a campionatului republican de lupte, în parcul sportiv Voinţa şi în sala de sporturi I.M.F. din Tg. Mureş s-au întrecut tini£ de doua zile la lupte libere şi clasice echipele Progresul Bucureşti, Unio Meteoul Roşu Satu-Mare, A.S.M. Lugoj şi Voinţa Tg. Mureş. Rezultatele întîlnirilor au fost foarte strinse, meciurile fiind echilibrate şi viu disputate, mai ales la lupte clasice. Sâmbătă seara, în parcul sportiv Voinţa s-au desfăşurat întrecerile ce lupte libere, la care echipa locală a avut supremaţia cîştigînd toate întîlnirile. In mod deosebit s-au evidenţiat Ballo Francisc, maestru’ al sportului, Hatházi Carol, maestru al sportului de la Voinţa Tg. Mureş şi Juia Tiberiu de la Unio Meteorul Roşu Satu-Mare. Iată rezultatele întîlnirilor pe echipe la lupte libere: Voinţa Tg. Mureş cu Unio Meteorul Roşu Satu-Mare 7—3; cu A.S.M. Lugoj 8—2; cu Progresul Bucureşti 6—2. Meteorul Roşu Satu-Mare cu A.S.M. Lugoj 6—4; cu Progresul Bucureşti 4—4; A A.S.M. Lugoj cu Progresul Bucureşti 4—6. Duminică, în sala de sporturi a I.M.F. s-au desfăşurat întrecerile de lupte clasice, dominate de luptătorii din Lugoj care au cîş* tigat toate intîlnirile. La acest stil tîrgumureşenii au pierdut cele 3 întîlniri. Iată rezultatele pe echipe la lupte clasice: A.S.M. Lugoj cu Progresul Bucureşti 10—4; cu Unio Satu-Mare 8—6; cu Voinţa Tg. Mureş 10—6, Progresul Bucureşti cu Unio Satu-Mare 9—8; cu Voinţa Tg. Mureş 12—2. Unio Satu Mare cu Voinţa Tg. Mureş 8—6. întrecerile pe echipe combinate libere cu clasice s-au terminat cu următoarele rezultate: Voinţa Tg. Mureş cu Progresul Bucureşti 8—14; cu A.S.M. Lugoj 14—12; cu Unio Satu-Mare 13—11. Progresul Bucureşti cu A.S.M. Lugoj 10—14; cu Unio Satu-Mare 12—12. A.S.M. Lugoj cu Unio Satu- Mare 12—12. PAUS IOAN Cu o formaţie incompletă, boxerii tîrgumureşeni au cedat la scor în faţa pugiliştilor de la C.S.M. Galaţi. Scor final 26—10 in favoarea oaspeţilor. DE CÂRTI cu vînzare organizată în cadrul Lunii prieteniei romîno-sovietice de Comitetul regional A.R.L.U.S. și C.L.D.C. In holul cinematografului „NICOLAE BĂLCESCU“ este deschisă zilnic între orele 9-21, pînă în ziua de 7 Noiembrie, de orice rasă, calitate, la piețe, tîrgurî, darace de lină, cit ît la domiciliul producătorilor. I. I. S. „Bernáth Andrei“ Fabrica de zahăr Tg. Mureş, str. Toldi Miklós nr. 2, Tinde pentru întreprinderi de stat și cooperatiste, materiale disponibile, după cum urmează : Eclise C. F. tip 13,75 Sîrmă otel lată 2,6 x 0,5 mn Ventile otel tip Klingher 15—20 mm Nituri de cazane 10 x 35 — 40 mm Agrafe pentru curele etc. Informații detailate la serviciul aprovizionării din cadrul fabricii. Telefon: 2201 — 2202. Plata prin cont B. R. P. R.