Ştiința şi Tehnică, 1990 (Anul 42, nr. 1-12)

Numerele paginilor - nr. 1 - 1

AVEM DATORIA ГГ01 GCtUI г 13tfОГГП61 ~DГООГЗГП 3 rGV/ЯТРI 4TANT A QT TT7| тмтр Au Supunem atenţiei dv. Proiectul Platformei-program a publicaţiei noastre spre a realiza o amplă dezbatere cu cititorii şi colaboratorii oneşti ai revistei noastre, pentru conturarea unei activităţi viitoare in deplin consens cu dorinţa şi voinţa întregului popor, drept modele pentru tînăra generaţie studioasă. 5. Vom găzdui în paginile revistei, fără nici o reţinere, informaţii privind manifestări şi realizări tehnico-ştiinţifice de peste hotare, sprijinind în acest fel integrarea realizărilor ştiinţifice şi tehnice româneşti în circuitul mondial de valori. 6. Dorim să realizăm o largă colaborare cu toate revistele de popularizare a ştiinţei şi tehnicii din întreaga lume, pentru o cît mai corectă şi operativă informare a cititorilor noştri. 1. Singurul crez pe care-l vom sluji, ca o înaltă datorie patriotică faţă de popor, faţă de societatea românească renăscută, va fi adevărul ştiinţei, nealterat de nici un compromis politic. 2. Principala preocupare a noastră va consta în promovarea în rîndul tuturor categoriilor de oameni ai muncii, şi în special la tineri, a unei autentice culturi ştiinţifice şi tehnice prin prezentarea adecvată a celor mai importante cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii contemporane şi cultivarea cu obiectivitate a tradiţiilor naţionale şi mondiale în această direcţie. 3. Ne vom implica activ în asanarea neajunsurilor şi însănătoşirea structurilor de promovare a ştiinţei, a învăţămîntului, a unei politici obiective a ştiinţei pentru realizarea unui cadru organizatoric capabil să valorifice cu eficienţă capacitatea şi talentul de creaţie ştiinţifică şi tehnică ale poporului şi structurarea unui învăţămînt care să continue cele mai valoroase tradiţii ale şcolii româneşti. 4. O atenţie deosebită o vom acorda cultivării personalităţilor ştiinţifice autentice, oneste, creatoare de şcoală în ştiinţă, care să servească de la înfiinţarea sa, in urmă cu 40 de ani, revista „Ştiinţă şi tehnică" a avut ca principal obiectiv ridicarea nivelului de cunoaştere ştiinţifică şi tehnică al tuturor cititorilor, in mod special al tineretului. Faptele de muncă, spiritul creativ, competenţa şi devotamentul tinerilor in procesul de producţie — aspecte pe care le-am semnalat în paginile revistei noastre — ne-au convins, şi am incercat să convingem şi pe alţii de acest lucru, că tineretul român este cu adevărat revoluţionar, capabil de sacrificiu, in spiritul progresului. în aceste zile fierbinţi pentru întregul popor, tineretul a făcut dovada, intr-adevăr, a forţei sale revoluţionare. Colectivul redacţional al revistei „Ştiinţă şi tehnică" işi exprimă profunda admiraţie pentru eroismul tinerilor şi, in egală măsură, oroarea faţă de modul singeros prin care s-a încercat stoparea acestui elan revoluţionar. Avem datoria să oferim tineretului garanţia că jertfele lui pentru instaurarea democraţiei, libertăţii şi demnităţii naţionale nu au fost zadarnice. Avem datoria morală să contribuim, dispunind de o presă liberă, la traducerea In fapt a obiectivelor înscrise in Platforma-program elaborată de Consiliul Frontului Salvării Naţionale, prin publicarea unor articole care să contribuie la ridicarea nivelului de cunoaştere şi de înţelegere a ştiinţei, de promovare a spiritului novator. Avem datoria de a veghea ca in paginile publicaţiilor noastre să-şi găsească locul articole de o înaltă ţinută ştiinţifică, menite să răspindească in rindul maselor adevărul ştiinţei, să contribuim, prin tematica abordată, la eliminarea dogmelor ideologice şi promovarea adevăratelor valori ale umanităţii. Avem datoria să înfăptuim toate acestea Intru binele tinerilor care ne vor citi, Intru gloria tinerilor care nu ne mai pot citi.