Țara, iunie 1944 (Anul 4, nr. 897-918)

1944-06-01 / nr. 897

ABONAMENTE: LA SATE: anual .... 500 Lei jumătate an 300 Lei LA ORAŞE : anual .... 600 Lei jumătate an 350 Lei Primării şi notariate 1000 Lei Imiltanul întreprinderi 5000 Lei Cererile pentru orice fel de publicaţii şi abonamente se vor adresa Administraţiei SIBIU — Daruri pentru răniţi. Dna Ana Dordea şi dnele Maria şi Ana Poplăceanu din localitate au distribuit Sâmbăta trecută la Spitalul Z. I. Anexă 485 cozonaci şi lapte la peste 100 de răniţi. Conducerea spitalului mulţumeşte pe această cale donatoarelor. • — Apel. Societatea Naţională de Cruce Roşie — Filiala Sibiu, face un călduros apel la populaţia oraşului pentru a recruta noi donatori cari să-şi ofere sângele lor „Centrului de Transfuzie şi Conservarea sângelui“ pentru transfuziile atât de necesare răniţilor din spitale. * — Oferiţi daruri pentru răniţi. Comitetul de Patronaj judeţean şi Comitetul de Patronaj al municipiului Sibiu, potrivit unor luminoase tradiţii patriotice vor oferi daruri răniţilor de războiu aflaţi în spitalele din Sibiu şi cu prilejul sărbătorilor Rusaliilor. Ţinând seama de numărul extrem de mare al răniţilor din Sibiu, care se ridică la peste 3000, facem un călduros apel la generozitatea publicului din Sibiu şi judeţ să contribue cu daruri (cozonaci, ouă şi vin) pe cari să le depună sau să le trimită la Prefectura judeţului până Sâmbătă 3 iunie a. c. orele 10 dimineaţa. Să nu uităm că este o datorie sfântă a tuturor românilor de a contribui fiecare cu ce putem la alinarea suferinţelor celor cari s’au jertfit pentru Patrie, Neam şi Rege şi totodată o recunoştinţă. Comitetul de Patronaj. — Cursuri de ingineri la München. Cursuri de vară pentru studenţii străini de tehnică şi ingineri, se ţin de la 6—26 Iulie a. c. Informaţiuni prin: Institutul German pentru Ştiinţă, Secţia Sibiu, str. Mitropoliei 19/1. * — In staţia Sibiu se află de prisos vagonul Nr. 102536 încărcat cu efecte de strămutare, identificat de noi că aparţine dlui Lupea Alionte fost restaurator în Chişinău cu domiciliul necunoscut în prezent. „Nici un locuitor nu are voie a găzdui persoane streine de localitate şi în special evrei, transnistrieni, ucrainieni, etc. fără forme legale. Cei găsiţi în neregulă, atât găzduitorii cât şi găzduiţii vor fi aspru sancţionaţi şi chiar internaţi în lagăr“. Chestor: S. Codreanu. Si Spectacolele cinematografice din Sibiu sunt următoarele: APOLLO prezintă în premieră, ceamai formidabilă comedie a anului, cu c®l mai mare comic italian, Macario, în cel maii bun film al lui „MĂTUŞĂ LUI CARLO*". Vă v®ţi distra de minune, veţi râde 2 ore cu lacrimi. Comedia care a stârnit hohotul de râs a 2 generaţii. CORSO prezintă în premieră filmul ,,GABRIELE DAMBRONE“ cu Gusti Huber şi Ewald Balser. CINEMARIO prezintă în premieră marele film inlandez „In umbra teroarei“ cu Regina Linnenhaimp şi Tanio Paulo celebrii artişti din ,,Să-mi cânţi ţigane“. Juri. Je noui la toate cinematografele. Reprezentaţiile încep zilnic de la orele 5, 7 şi 9. Dumineca şi sărbătorile între orele 3, 5, 7 şi 9. SIBIU. Muncitoarele de la fabrica de ciorapi „Areca“ din localitate, încadrate în organizaţia „Muncă şi Lumină“, conduse de dna înv. Paulina Chişiu, educatoarea acestei organizaţii, au vizitat din nou răniţii din spitalele Z. I. In ziua de 13 Mai s-a vizitat răniţii din spitalul Z. I. 620 adăpostit în Internatul Liceului „Gh. Lázár“ şi spitalul anexă de la Institutul Marcelor „Ursuline“. Grupul de vizitatoare a fost primit la primul de d. căpit. Marin, iar la al doilea de d. col. dr. Barbu. S-au distribuit: prăjituri, ţigări, chibrite, flori, diferite cărţi de cetit şi reviste în valoare de 17.000 lei. Suma a fost donată de dnii Wilhelm Zack şi Johan Hill, inimoşii directori ai întreprinderii respective. Conducerea spitalelor mulţumeşte şi pe această cale, atât donatorilor, cât şi membrelor secţiei „Muncă şi Lumină“ de la fabrica „Areca“. Cu inima zdrobită de durere aducem la cunoştinţa rudelor, prietenilor şi cunoscuţilor, că bunul şi uu veci neuitatul nostru soţ, tată ,şi frate ATON TOMOVICI Consilier 1. r. de la Tribunalul din Cernăuţi în etate de 62 ani, a decedat în ziua de 27 Mai 1944, orele 22 — în refugiu — după o scurtă dar grea suferinţă, în Clinicile Universităţii din Cluj—Sibiu, înmormântarea scumpului nostru defunct a avut loc ieri, 30 Mai 1944, orele 16, din Capela Cimitirului Central Sibiu. Odihnească în pacel Adânc îndurerata familie Mica pusicitate CORESPONDENŢA * * Membrele org. „Muncă şi Lumină“ de la secţia Fabricei „Areca“ din nou printre răniţi Cititorii ziarului nostru cari vor achita abonamentul de acum înainte pe anul întreg, vor putea ridica de la Administraţia ziarului nostru, în mod gratuit, diferite cărţi de actualitate CC „Fabrică română de Creioane Societate anonimă, Sibiu Convocare pentru ziuă de 30 Iunie 1944, la ora 10, în camera direcţiunii fabricii, strada Râului Nr. 36, la adunarea generală ordinară Nr. 14. Ordinea de zi: 1. Darea de seamă asupra anului 1943, raportul consiliului de administraţie şi al comitetului de censori. 2. Descărcarea consiliului de administraţie şi al comitetului de censori. 3. Alegerea comitetului de censori. 4. Alegerea consiliului de administraţie. 5. Repartizarea beneficiului net. 6. Fixarea salariului administratorilor delegaţi. Sibiu, 27 Aprilie 1944. Consiliul de administraţie Pentru exercitarea dreptului de vot la adunarea generali, acţionarii sunt obligaţi a depune cel puţin cu 5 zile înaintea adunării generale acţiile lor la casa fabricii. Dacă adunarea generală convocată în regulă nu întruneşte condiţiunile de a decide în mod valabil, atunci se va ţine in ziua de 8 Iulie 1944, la ora 10, in acelaşi local, o nouă adunare generală, care in sensul §-ului 9 din statute va hotărî valabil, fără a lua în considerare câţi membri ar fi prezenţi şi orice parte din capital ar reprezenta aceştia. tt „G R A Ţ I O S A* SOCIETATE ANONIMĂ SIBIU Convocare Pentru ziua de 30 Iunie 1944, la ora 10, în camera direcţiunii fabricii, str. Răului Nr. 39, la adunarea generală ordinară Nr. 19, a societăţii. Ordinea de zi: 1. Darea de seamă asupra anului 1943, raportul consiliului de administraţie şi a comitetului de censori. 2. Descărcarea consiliului de administraţie şi a comitetului de censori. 3. Alegerea comitetului de censori 4. Repartizarea beneficiului net. 5. Fixarea salariului administratorului delegat. Consiliul de administraţie Pentru exercitarea dreptului de vot in adunarea generală, acţionarii sunt obligaţi a depune cel puţin cu 5 zile înaintea adunării generale acţiile lor la casa fabricii. Dacă adunarea generală convocată în regulă nu întruneşte condiţiunile de a decide în mod valabil, atunci se va ţine în ziua de 9 iulie 1944, la ora 10, în acelaşi local, o nouă adunare generală, care în sensul §-u lui 9 din statute va hotărî valabil, fără a lua în considerare câţi membri ar fi prezenţi şi orice parte din capital ar reprezenta aceştia. Serg. NEICĂ GRIGORE din sat. Grăniceri întărire, corn. Luduş, jud. Cluj-Turda, îşi caută soţia Maria, refugiată din corn. Halbora, jud. Iaşi. Rog pe cine ştie ceva de ea să-mi comunice pe adresa de mai sus. Sorg. TAPOLCEA AUREL din sat. Grăniceri întărire, corn. Luduş, jud. Cluj-Turda, roagă Pe toţi acei ce ştiu şi cunosc unde este refugiat d. Nae Fânaru din com. Movileni, jud. Iaşi şi Qaitinca Fâjiaru din corn- Groponiţa, Jud. Iaşi, să-l anunţe pe adresa de mai sus._________ CAUT urgent apartament din 4—5 camere, cu gaz, baie şi toate dependinţele. Pot oferi eventual în schimb un apartament cu 3 camere în centru, gaz, baie, etc. Adresa la ziar. __________________ CAUT urgent un apartament cu 2—3 camere, baie, bucătărie, gaz metan, eventual garaj. Preferabil la centru. Adresa la ziar. S’A PIERDUT livret militar pe numele Serg. loan Moldovan etg. 1925, aparţinând Reg. 2 Roşiori Bârlad. Găsitorul este rugat a-l aduce în Sibiu str. Dogarilor Nr. 3, contra mare recompensă. 95 STUDENTA Academia Comercială cu practică de birou, caut post corespunzător. Adresați: str. Anton Pan Nr. 93 Sibiu. 97 PIERDUT permis de bicicletă, bicicleta Nr. 4274 Sib. pe numele Gündisch Carol din Sibiu str. Teilor Nr. 31, (29). II declar nul în mâna oricui s’ar afla. 98 DE VÂNZARE un cărucior pentru copii „sport“ şi un fier electric în bună stare. Adresaţi: Sibiu str. Bornei Nr. 35. S’A PIERDUT un portmoneu cu mai multe acte pe numele Roman Simion. Găsitorul este rugat a te preda în Tălmaciu la fabrica „Românofir“ la portar. recompensă: 5000 lei.____________________ 100 ATENȚIUNE! avem de vânzare maşină de trecrat în stare de funcţionare de 1100 mm. Adresaţi: Ioan Stănese com. Apolul de Jos Nr.337 jud. Sibiu. 101 EXECUT orice fel de comenzi de împletit lână cu mâna. Adresa: Dna Pop str. Octavian Goga Nr. 28 Sibiu. 102 CAUT pat de dactilografă, cunosc bine dactilografia. Adresa la administraţia ziarului strada Avram Iancu 29. FARMACIILE DE SERVICIU în luna Mai 1944. 30 Fritz Zobel, Ocnei 2. 31 Ştefan Moga, Guşteriţei 16. TARA Termenul de plătire al impozitului statistic Se reaminteşte tuturor locuitorilor din raza Municipiului Sibiu dispoziţiunile legii înfiinţării unui im-pozit statistic de lei 1.000 care este atocat de orice locuitor al ţării de orice sex şi vârstă dela 21—60 ani împliniţi, a cărui plată a fost exigibilă pe data de 1 Mai 1944. Având în vedere numărul mare de contribuabili ce plătesc această taxă, cum şi faptul că cei cari nu plătesc imediat şi în termenul legal această taxă, vor plăti şi vor fi urmăriţi pentru dublul sumei datorate. Se avizează cei notaţi mai sus de a se prezenta de urgenţă la percepţiile respective pentru plata acestei taxe de lei 1.000, de persoană, deoarece din cauza aglomeraţiei la casierii vor risca să fie urmăriţi la dublul sumei datorate după expirarea termenului legal. Anni IV. _ Nr. *97