Timpul, decembrie 1991 (Anul 2, nr. 236-252)

1991-12-12 / nr. 243

f’aeína TIMPUL IERI. AZI. MÎINE • La Palatul Victoria a început ieri reuniunea săptămînală a Guvernului Dl Theodor Stolojan României, a făcut membrilor guvernului o scurtă informare asupra desfășurării negocierilor cu misiunea Băncii Mondiale. Au mai prezentat informări ministrul industriei, ministrul agriculturii și alimentației și ministrul comerțului și turismului. A fost luat apoi în discuție proiectul legii bugetului și administrației centrale de stat pe anul 1992. Senatul României a adoptat ieri proiectul de hotărîre privind aprobarea plafoanelor de credite financiare externe cu garanție guvernamentală ce se pot contracta în semestrul II al anului în curs și în semestrul I al anului viitor. S-a continuat cu dezbaterile pe marginea proiectului legii audio-vizualului. • Colaborarea pe multiple planuri a fost tema discuțiilor purtate de președintele României, dl Ion Iliescu, cu emisarul special al Emiratelor Arabe Unite. De asemenea, președintele Iliescu a mai primit Ieri o delegație a UDMR, condusă de dl Domokos Géza. Ministrul de externe român, dl Adrian Năstase, va efectua, astăzi și mline, o vizită la Belgrad, pentru convorbiri cu ministrul de externe sârb. Apoi va pleca în Republica Macedonia, pentru convorbiri cu oficialități din această republică. CURSURI DE INIȚIERE LA PATINAJ ȘI KARATE # Duminică, 15 decembrie a.c., patinoarul artificial din Lunca Bîrzavei, municipiul Reșița, își va deschide porțile. Oficiul Județean pentru Sport Caraș-Severin a făcut eforturi deosebite pentru finalizarea cu o săptămînă mai devreme a lucrărilor de reparații curente, programate pentru acest an. Dl Adrian Cocoș, directorul Oficiului pentru Sport, ne-a asigurat că iubitorii patinajului vor beneficia de o ambianță deosebit de plăcută și de o gheață ireproșabilă. Odată cu deschiderea patinoarului vor începe și primele cursuri intensive de inițiere de 10 zile. 9 La Clubul Școlarului și Preșcolarului din Reșița (fosta Casă a Pionierilor) s-a deschis de curînd un curs de karate. Dl Zoltan Lipan ne asigură că încă mai sînt locuri. Cursul se desfășoară pe serii, dimineața și după-amiaza, și este gratuit. In 1991, Societatea de Cruce Roșie din România a acordat numeroase ajutoare, pentru sinistrații din Moldova în urma inundațiilor din iulie 1991, cît și pentru sinistrații din județul Timiș: 2000 paturi, 2 000 seturi complete de lenjerie de pat (valoare 5 milioane lei), 41 corturi de campanie de mare capacitate (în valoare de 6 milioane lei), 7 tone alimente de strictă necesitate, medicamente, inclusiv polivitamine și tranchilizante. De asemenea, s-a hotărît să se aloce pentru zona Bacău suma de 15 milioane lei în scopul construirii de case celor sinistrați. Așa cum rezultă din exemplele de mai sus, contribuția a fost substanțială și ea a venit și de la filialele de Cruce Roșie din țară. Filiala Județeană de Cruce Roșie din Caraș-Severin a înțeles menirea sa, acordînd ajutoare venite de la populația municipiului Reșița și a altor localități, precum și de la unități economice pentru cei aflați în suferință în cazul inundațiilor din Moldova sau al cutremurelor din județul Timiș, cît și victimelor conflictelor ce există în întreaga lume. De curînd, județul Timiș a fost supus unei dramatice încercări, printr-o nouă calamitate, ca urmare a cutremurului din 2 decembrie 1991. Pentru a veni în sprijinul celor aflați în suferință materială și morală, rugăm ca toți cetățenii din Caraș-Severin să ajute Crucea Roșie, devenind membri susținători sau contribuind cu donații bănești din partea firmelor particulare. Fondurile și donațiile în bani se pot depune la CEC în contul 451104/180, deschis în toate orașele și comunele din județ. Aducem mulțumirile noastre firmei VASAN SRL Caransesebeș care prin gestul plin de omenie, a donat în contul Crucii Roșii suma de 50 000 lei. Crucea Roșie în tot ce a făcut și face are la bază doar sumele realizate din donațiile și cotizațiile membrilor săi. De aceea, facem apel la sufletul d-voastră generos, de cetățeni români, să fiți alături de Crucea Roșie pentru ca ca, la rîndu-i, să-i poată ajuta pe cei aflați în suferință. Vă mulțumește FILIALA JUDEȚEANĂ DE CRUCE ROȘIE CARAȘ-SEVERIN CONCURSUL DE LITERATURĂ „EMINESCU LA ORAVIȚA“ Casa de Cultură „Mihai Eminescu" din Oravița, Asociația Culturală „Accente“, Muzeul Județean Caraș-Sevestrin — filiala Oravița organizează un concurs de creație literară în cadrul manifestărilor culturale „Eminescu la Oravița“ din 15 ianuarie 1992, cu patru secțiuni: poezie, proză, eseu-critică literară. Lucrările dactilografiate la două rînduri (5 poezii, 1-2 proze care să nu depășească zece pagini, eseul de asemenea pînă la zece pagini), multiplicate în cîte 3 exemplare fiecare, vor fi însoțite de datele autorilor (nume, prenume, loc de muncă, adresă, locul și data nașterii, nr. telefon) și trimise pe adresa : Casa de Cultură „Mihai Eminescu“, str. 1 Decembrie 1918, tel. 71248, cod 1750, Oravița, județul Caraș-Severin. Termenul ultim al expedierii plicurilor, ce vor purta obligatoriu mențiunea „pentru concurs“, va fi 15 decembrie 1991. Un juriu alcătuit tăți ale culturii din personaliși literaturii noastre contemporane va decide asupra calității artistice și literare a lucrărilor prezentate, premiind pe cele mai bune. PENTRU SALVAREA FIINȚEI UMANE TREBUIE UNITE TOATE FORȚELE SOCIETATEA COMERCIALĂ „POIANA MĂRULUI“ SA CARANSEBEȘ vă asigură, cu ocazia REVELIONULUI 1991, un sejur plăcut în stațiunile Muntele Mic și Poiana Mărului, în perioada 28 decembrie 1991 — 2 ianuarie 1992. Preț informativ 6 500 lei/persoană. Locuri limitate (200). înscrieri la sediul societății (Str. Mihai Viteazul, nr. 8, Caransebeș) pînă în data de 20 decembrie 1991. A53 415746 primăria și vacanța de iarna Pentru că sărbătorile de iarnă sînt foarte aproape, ne-am adresat dnel jurist Maria Popescu, secretar al Primăriei municipiului Reșița, pentru a afla în ce măsură este pregătită municipalitatea pentru aceste evenimente. Și cînd spunem aceasta, ne referim desigur la copiii noștri, pentru care sărbătorile de iarnă au o rezonanță aparte. „La ultima ședință de lucru a primăriei, ■ din 5 decembrie a.e., s-au abordat și problemele ce țin de apropiatele sărbători de iarnă, ne-a spus Interlocutoarea. Au fost invitați liderii marilor sindicate și factorii din comerț, pentru a se stabili un program de măsuri. Bradul va fi amplasat în parcul de lingă Muzeul Județean, iar în jurul său vor fi așezate cîteva chioșcuri cu produse pentru copii. E adevărat anul acesta, nu va fi un orășel al copiilor, ci doar un loc simbolic. Apoi, brazii din părculețul aflat în fața Universalului Vechi, cei din Piața 1 Decembrie 1918, precum și cei din parcul alăturat poliției se vor împodobi cu ghirlande. Prin sindicate, se vor face pungi cu dulciuri și jucării, în valoare de circa 400 lei pachetul. Apelăm în acest context și la privatizați, pentru a se aproviziona cu produse destinate copiilor, la prețuri ceva mai accesibile; în momentul de față, chiar dl Șerban Antonescu, primarul municipiului, se află „la fața locului“, cum se spune, pentru a pune la punct această operațiune. Cinematografele „Dacia“ și „Cultural“ vor organiza gale de filme pentru copii. De altfel, și teatrul „G.A. Petculescu“ va susține o serie de spectacole pentru copii, în perioada Crăciunului. Noi am căutat să renunțăm la nota impusă altădată, dar, avînd în vedere vremurile actuale, nu cred că trebuie să ne hazardăm, totuși, în promisiuni“. (Daniel BOTGROS). Ziarul „Timpul" eale editat de Societatea Comercială „Timpul* S.R.K Reșițarad IttM. Plata Republicii nr . tel. 12739 13168 11901 telex 74239 Tiparul S.C. Helicon Banat S.A. • Filiala Reșița Comanda 326/1991 1 ? decembrie 1991 CINE PRINDE HOȚII ? In perimetrul comunei Șosea Montană și în principal pe teritoriul satului Bogodinț o ceată (sau mai multe?!) de hoțomani își fac mendrele după cum au chef. Fură tot ce le pică la mină, de la clăi de fin și grămezi de tulei, pînă la lemnele pregătite de gospodari pentru iarnă. Așa ceva nu s-a mai pomenit de cînd e satul sat. Oricum, truda și agoniseala sătenilor se duce întruna pe apa sîmbetei. Poliția locală pare cu totul depășită de valul de furtișaguri care se fac aici en-gross. Mai ales că se constată că unele infracțiuni sînt săvîrșite de borfași de pe raza comunelor vecine. Pînă umblă locuitorul păgubit cu căciula in mină pe la toate posturile de poliție din împrejurimi, ii apucă durerile de cap și i se face lehamite, și tot nu ajunge la nici un rezultat care nu e cazul să intervină poliția județeană spre a da o mînă de ajutor în protejarea sătenilor și prinderea periculoșilor infractori? CE SE MAI ÎNTÎMPLA 0 Ziarele „România liberă“, „Adevărul" și „Tineretul liber“ au declarat grevă de avertisment în semn de protest față de scumpirea de 2,35 ori a prețului hîrtiei și alte asemenea aberante creșteri de costuri. O Asociația pentru Handicapații Psihic din județul Caraș-Severin convoacă adunarea generală anuală. Sunt invitați să participe toți membrii asociației, precum și cei care dintr-un motiv sau altul doresc să sprijine activitatea acestei asociații. Adunarea generală va avea loc sîmbătă, 14 decembrie a.c., ora 11, la Casa de Cultură a Sindicatelor din municipiul Reșița. Primul cîștigător al concursului nostru de ieri este un abonat al ziarului din Lupac. Nu-i știm încă numele, dar îl așteptăm cu ziarul și buletinul de identitate la redacție, îi așteptăm și pe ceilalți cîștigători... 9 Odată cu venirea vacanței de iarnă, în timpurile îndepărtate, copiii aveau prilejul de a petrece cîteva zile de neuitat în taberele organizate de Inspectoratul Școlar Județean, la munte. Anul acesta pauză mare în materie de tabere. De la Administrația Taberelor ni s-a comunicat că așa ceva nu se mai organizează datorită imposibilității asigurării energiei termice. In acest caz, copiii vor rămîne să tremure de frig lingă părinții lor... • Respectarea cuvîntului dat reprezintă blazonul unei firme. Nu același lucru se poate spune despre televiziunea prin cablu, de la Reșița. După ce anunțase branșarea primilor abonați pînă la sărbători, patronii firmei au hotărît începerea lucrărilor abia in primăvară. Se pare că această întîrziere se datorează frigului. • Procurarea cartofilor pentru acest sezon de iarnă pune la grea cumpănă spiritul gospodăresc din fiecare unitate. In special instituțiile care au menirea să asigure hrana necesară pentru consumurile colective, se confruntă cu mari dificultăți. Totuși, unele dintre acestea reușesc prin strădania conducerilor lor să rezolve în mod optim și această ecuație. In rindul acestora se află și Spitalul Orășenesc din Oravița care a adus recent din Iugoslavia 18 tone de cartofi pentru cantina spitalului. La prețul de 54 lei/kg. PIINEA LA MOLDOVA NOUA Printre atîtea reie, constatăm (și semnalăm) bucuroși că la Moldova Nouă nu se pune problema pîinii, acum, nici pentru Nici pentru mai tirziu. Produsul este proaspăt, gustos și in cantități suficiente. La Fabrica de Pîine Moldova Nouă, vedem și primim relații. Se lucrează continuu, în trei schimburi, de la cele trei cuptoare ieșind pe poartă 11 mii de pîini, bine crescute și bine coapte. Dar fabrica produce și diverse specialități, mult apreciate de locuitorii orașului. Unele probleme se ivesc sîmbăta și duminica, la desfacere, nu pentru că nu ar exista marfă, dar fiind zile de piață, numărul cumpărătorilor din localitățile din jur este mult sporit. In urmă cu două luni, alt necaz. Datorită făinii din griu încolțit, piliea fost proastă și brutarii au rea cunoscut. Acum insă în fabrică nu mai intră decit materie primă de cea mai bună calitate. Atît Director general: Gheorghe Jurma Director comercial : Gheorghe Zincescu Redactor șef: Petru Buzz!