Transilvania Jurnal, iunie 2002 (Anul 5, nr. 1245-1269)

2002-06-01 / nr. 1245

Un parașutist militar s-a zdrobit de pământ Un parașutist militar a murit ieri după efectuarea unui salt de instrucție. Conform Ministerului Apărării Naționale, în jurul orei 13.30, soldatul în termen Tiberiu Benu (21 de ani), încartiruit la baza de instrucție pentru parașutiști Câmpia Turzii, s-a accidentat mortal după ce a sărit dintr-un avion tip AN 26, de la înălțimea de 800 de metri. Primele investigații indică faptul că militarul nu a deschis parașuta la timp. Tiberiu Beny era de loc din Sibiu și fusese încorporat în februarie acest an. Saltul de vineri era al șaselea salt efectuat. Pentru elucidarea circumstanțelor în care a avut loc accidentul a fost constituită o comisie condusă de col. Vasile Soare, comandantul trupelor de parașutiști. De asemenea a fost sesizat Parchetul Militar Cluj. (C.Ș.) pagina 5 Firmă plătită cu 15 miliarde să facă treaba Ministerului Integrării Europene primarul Gheorghe Funar spune că Adrian Năstase a hotărât să blagoslovească cu circa 15 miliarde de lei SC Multiproduction Media Group pentru realizarea unui program de cercetare asupra contextului aderării României la structurile europene Ioan Rus nu are timp sau chef să negocieze cu UDMR Cluj problema retrocedării imobilului din Piața Avram Iancu nr.15 către Eparhia Reformată și amânarea negocierilor cu PSD în vederea semnării acordului local de colaborare macină nervii liderilor UDMR Cluj Supliment Auto • Week-end auto la Sibiu • Revoluția de la FIAT • O țară pe săptămână: Polonia 3 Si!"!) p c:ri: i.• î paginile 7-10 PARLAMENTUL TRANSILVANIEI, DOMINAT DE MARKO SI VADIM . Societatea Academică din România (SAR) a dat publicității Raportul de avertisment privind potențialul de criză al României pe 2002. Documentul este structurat pe trei secțiuni - Socială, Economică și Politică. O publicăm integral pe ultima, unde se analizează recenta dezbatere asupra reformei prin regionalizare. Concluzia SAR este aceea că sistemul administrativ românesc are nevoie de o conducere mai bună, nu de schimbări radicale de structură. Totodată, una dintre concluziile Societății Academice din România este că, dacă Transilvania ar avea un parlament regional, acesta ar fi dominat de PRM și UDMR. I Angelina Jolie a primit o cerere în căsătorie din Japonia Superba actriță Angelina Jolie are fani pasionați în îndepărtata Japonie. La începutul actualei ediții a Campionatului Mondial de Fotbal, starul de la Hollywood a primit o scrisoare de dragoste chiar din Țara Soarelui Răsare, una dintre organizatoarele competiției. Tabloidul „Unlimited" relatează că un înfocat admirator al celei care a întruchipat-o pe diva digitală Lara Croft în lungmetrajul „Tomb Raider” a cerut-o pe aceasta în căsătorie prin intermediul unei scrisori electronice (e-mail). Respectivul mesaj nu a fost însă adresat direct actriței ci trimis redacției publicației citate în scrisoarea de dragoste, după ce își anunță intenția de a o lua de nevastă, amorezul cu ochi oblici își manifestă și dorința de a-i trimite Angelinei o pereche de mănuși din piele. „Le-aș fabrica din piele de câine, dar nici măcar un câine nu îi este mai fidel decât sunt eu’’ se spune în declarația de dragoste, care însă nu precizează dacă pretendentul va purcede la fabricarea mănușilor din propria piele. Opt directori sau redactori șefi ai unor ziare centrale, în majoritatea lor, spun că Talpeș și Dâncu ar trebui demiși, după scandalul strategiei de contracarare a atacurilor la adresa imaginii României. Bineînțeles, nu se va întâmpla așa ceva, războiul puterii cu presa scrisă (cu cea audio-vizuală nu e cazul) urmând să continue pe nebănuite culmi de băgat sula în coaste. Eveniment pagina 4 Carla Ștefan Editorial pagina 4 întâmplă? de Daniel Săuca Al doilea Club Rotary la Cluj-Napoca de la înființarea în 1994, clubul local a realizat împreună cu Rotary International acțiuni comunitare în care s-au investit peste 300 de mii de dolari Un bebe de șase zile a fost supus unei operații pe cord deschis Copiii vrepi a zilei de 1 lume uii plăcutul prilej de edoit