Transilvania - Analele, 1905 (nr. 1-6)

1905-01-15 / nr. 1

; 2. pentru cumpărarea unui plan nou de calitate superioară; 3. pentru spesele de betonare a canalului din grădina şcoalei; 4. pentru plata speselor de parchetare a salei de lucru de mână şi pentru pardosirea coridoarelor din edificiul şcoalei; în fine 5. pentru văpsirea uşilor şi ferestrilor dela aceeaş zidire. 4. (82—1905.) Secretarul I prezintă deciziunea Nr. 1904 C. 477/4 din 13 Ianuarie 1905 a judecătoriei cercuale din Făgăraş, prin care s’a predat succesiunea după fer. Zinca Roman născ. Ţepeş moştenitorilor legali cu îndatorirea stabilită prin învoiala acestora din 14 Noemvrie 1904, de a plăti Asociaţiunii din această succesiune suma de „ 10.000"— pentru un scop filantropic, care se va destină prin un act special. Declaraţiunea definitivă a moştenitorilor în privinţa meniţiunei acestei donaţiuni încă n’a întrat la biroul Asociaţiunii. Se ia act. 5. (64—1905.) Dl Andreiu Bârseanu, directorul desp. Braşov, cu scrisoarea sa din 30 Decemvrie a. tr., a trimes la biblioteca Asociaţiunii 54 scrieri în 58 vol. remase de la reposatul Nicolae de Şuştai. Şapte volume, între cari şi un exemplar din „Enciclopedie“ au fost predate bibliotecii şcoalelor centrale române din Braşov, conform însemnărilor testatorului aflate ulterior, iar trei volume au fost destinate pe sama bibliotecii despărţământului. Se ia act. Dlui Andreiu Bârseanu i se exprimă mulţămită pentru serviciile făcute. 6. (1288—1904.) Secretarul I raportează, că în conformitate cu dispoziţiunile luate prin deciziunea Nr. 258 din 22 Decemvrie a. tr. a publicat şi cu ocaziunea ultimei aniversări un apel pentru răscumpărarea felicitărilor de anul nou in favorul fondului Muzeului şi că au întrat sub acest titlu la cassa Asociaţiunii K 1224-20, deci mai mult decât în anii premergători. Consemnarea răscumpărărilor a fost publicată şi de astădată în un mic călindar, care s’a trimes tuturor donatorilor. Se ia act. 7. (33 şi 40—1905.) Dl Dr. Gavriil Suciu, advocat în Haţeg, donează pentru Muzeu un inel, aflat în comuna Cârneşti (lângă Grădişte). După părerea unor experţi inelul ar fi de pe timpul cavalerilor teutoni. Tot dela dl Suciu s’a mai primit şi o diplomă nobiliară de pe timpul lui Mihail Apafi, procurată dela un ţăran din jurul Haţegului. Comitetul central ia act despre aceste donaţiuni şi exprimă dlui Suciu mulţumită pentru interesul ce-l arată Muzeului nostru. ( 8)100—1905.) Comitetul Societăţii române de lectură din Sibiiu prin scnstrurea sa din 25 Ianuarie a. c. declară, că primeşte condiţiunile stabilite prin deciziunea Nr. 220 din 24 Noemvrie a. tr. pentru închinarea unei părţi a etajului I din palatul Muzeului şi că o închiriază cu începere dela 1 Februarie a. c. Se ia act.