Transilvania, 1934 (Anul 65, nr. 1-6)

1934-01-01 / nr. 1

pentru viitor, etc., încercând să dea întregului material publicat un colorit etnic-naţional, să dea astfel gândurilor şi activităţii noastre o direcţie mai concretă, mai limitată poate, dar mai efectivă în vederea scopului pe care-l urmărim. Vom însemna cu drag realizările şi îndemnurile practice ale altor societăţi şi aşezăminte, cari urmăresc acelaş scop, ca şi noi, şi nădăjduim a le fi utili prin comunicarea experienţei noastre. In acest fel vom încerca să ridicăm nivelul tehnic al activităţii noastre, să sporim rodul muncii culturale, măsurate prin rezultatele obţinute şi să creiăm mai trainice şi permanente legături între toţi aceia cari muncesc dezinteresat în cadrele Asociaţiunii noastre şi, dacă va fi posibil, între toţi aceia, cari urmăresc la fel cu noi, ridicarea nivelului cultural al plugărimii noastre. A fi conducător de despărţământ sau cerc cultural, înseamnă o cinste, dar şi o obligaţiune, o cinste sfinţită şi consfinţită abia prin rodnica îndeplinire a obligaţiunii. Dorinţa noastră este de a uşura îndeplinirea acestor îndatoriri, de a sfătui şi stimula fără a ne gândi o clipă la o uniformizare sau nivelare a muncii, dăunătoare independenţei şi iniţiativei creatoare.  O nouă directivă a „Transilvaniei“. De Dr. Gh. Preda, vicepreşedinte al „Astrei“. Posibilităţi materiale permit de astădată apariţia regulată a „Transilvaniei“, subo formă nouă, cu un scop limitat şi bine precizat. „Transilvania“ va rămâne ca un buletin de îndrumare teehnică culturală, atât pentru organizaţiile instituţiei noastre, cât şi pentru alte instituţiuni culturale. Preşedintele „Astrei“, dl profesor Dr. I. Moldovan, un înţelegător al vremurilor şi mai ales a împrejurărilor în care lucrează această instituţie, a propus comitetului central în şedinţa din 13 ianuarie 1934 ca „Transilvania“ să apară cu conţinutul indicat de d-sa în un „Cuvânt înainte“. Odată cu aceste propuneri, domnia-sa indică măsurile ce trebuesc luate în vederea apariţiei „Transilvaniei“ (numirea unui redactor, alegerea unui comitet de redacţie, etc.), propuneri şi măsuri pe care comitetul central (cu comisia de publicaţii din sânul său) şi le-a însuşit complect. Cred că expunerea câtorva momente importante din viaţa de după răsboiu a „Astrei“, în care se evidenţiază 3