Tribuna, iulie-decembrie 1971 (Anul 15, nr. 26-52)

1971-07-01 / nr. 26

proletari din toate țările, uniți-văi NICOLAE KRUCH: Moartea lui Romeo Adeziune unanimă Zi de zi, săptămîni întregi am urmărit cu viu interes vizita delegației noastre de partid și de stat, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, în țările socialiste din Asia. Prin intermediul televiziunii am asistat la primirea mai mult decit entuziastă și prietenească a solilor poporului român, simțind în gesturile cele mai firești ale oamenilor simpli, ca și în manifestările protocolare, stima și dragostea față de solii poporului nostru, adeziunea la mesajul de pace, înțelegere, respect reciproc, prietenie frățească cu toate popoarele lumii socialiste pe care l-au purtat Urmărind etapele vizitei, citind documentele semnate, urmărind principialitatea, spiritul înalt marxist-leninist discursurilor am fost mîndri, că așa ca și în trecutul său isitoric poporul a știut să pună în fruntea țării bărbați care să-i exprime crezul, năzuințele și delegația a putut simți tot timpul, chiar la mii de kilometri distanță, aprobarea unanimă a întregului popor român. Vizita aceasta a confirmat din nou, cu elocvență justețea politicii externe a partidului și statului nostru, rodnicia discuțiilor sincere, deschise, tovărășești în marile probleme ale contemporaneității menite să ducă la întărirea unității tuturor țărilor socialiste, la depășirea divergențelor, la îndepărtarea neînțelegerilor, pentru întărirea sistemului mondial socialist. In țările socialiste din Asia prin glasul tovarășului Nicolae Ceaușescu, întregul nostru popor și-a exprimat din nou hotărîrea de a contribui la victoria păcii și înțelegerii între popoare, la continua întărire a forțelor progresului, păcii, socialismului. Seară de seară, săptămîni în șir, prin intermediul micului ecran, cu toată distanța de mii de kilometri am dialogat cu reprezentanții noștri, i-am simțit aproape și i-am aprobat întru totul. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a exprimat gîndurile și vrerea a 20 milioane de cetățeni ai patriei, mîndri de conducătorii săi, care exprimă, ca nicicînd în istoria sa, întreaga ființă a națiunii. TRIBUNA TU-FU JUn fQ.a ritaie!! De la mările din sud S-au adus mărgăritare. In adîncul lor ascunse Aveau semne fiecare. Le-am privit cu luare-aminte Și mi s-a părut, ciudat, Lacrima de sînge a celor Ce cumplit le-au adunat. Soră bună cu amarul Urgisitei noastre gloate ... Și nici unul să-l răzbească Mila de aceste toate. QaiCL din inimă Flăcările, crude, mi-au mistuit căminul; pe-un vas m-am dus, de aur, să alin durerea mea. Din flaut sculptat, nălțai un cîntec către lună, dar luna s-a umbrit c-un nor, tristă și ea. Către superbii munți mi-am îndreptat speranța, dar ei, nepăsători rămas-au, de nespus. Și mi-a părut atunci că toată bucuria copilăriei mele, cu-al meu cămin, s-a dus. Și-am vrut atunci, viață frîntă, și eu să pier, și m-am plecat adine, adine, pe fața mării. Visînd în luntre, — atunci, trecu o femeie ce luna-mi apăru, în undă-o floare „mei“... Un nou cămin eu mi-aș dura în inima ei. In românește de DAN CONSTANTINESCU