Tribuna, martie 1933 (Anul 6, nr. 5)

1933-03-02 / nr. 5

ANUL VI. Nr. 5 JOI 2 MARTIE 1933 Redacţia şi Administraţia: SiBIU, Str. Metropoliei Nr. 29 Director : Nicolae Coman Droc Anunţuri: Rândul u/u 2,50 Lei 1MB5V în pagina de text 350 LeiTRIBUNA Preţul unui exemplar 3 Iei, Preţul abonamentului: 1 an...................Lei 150’1,4 an...................... 80’Instituţii şi autorităţi „ 500" Pentru America 3 Dolari Răsfoind istoria politică universală, pretutindeni găsim că capetele încoronate au fost descoronate din cauza greşelilor politice , sfetnicilor, ori de pe urma falselor rapoarte asupra situaţiei reale în stat, depuse de slujitorii francmasoni făţarnici, linguşitori, nesinceri şi necinstiţi. Un împărat ori un rege fiind numai un singur om, nu poate să se ocupe singur, să controleze singur, toate funcţiunile aparatului statului. Azi ştie toată lumea că Francmasoneria, care pretutindeni urmăreşte detronarea capetelor încoronate, prăbuşirea statelor creştine şi nimicirea bisericei creştine, este condusă de marii capitalişti internaţionali în frunte cu I. P. Morgan din New- York, a cărei avere este de 48 de milioane de dolari americani. Acest singur om este de 50 de ori mai bogat decât toată averea populaţiei României de 18 milioane 421 de mii de suflete. Nu există stat în lume în care I. P. Morgan să nu aibă plasate, prin împrumuturi, zeci de miliarde, ceri prin dobânda pe care o plătește poporul, de pe urma împrumutului, îi aduc alte zeci de miliarde venit, fără muncă, pe an. Nu există stat în lume în care I. P. Morgan să nu exercite, prin oamenii săi speciali, influenţa sa asupra politicei şi destinelor statului respectiv. Nu există stat în lume, excepţionând Italia lui Betino Musolini, Chilie din America de Sud şi Persia din Asie, în care guvernele să nu fie compuse din oameni înrolaţi în lojile francmasone, în cari au depus un jurământ că vor servi după ordinele şi prescrimos pe cari le primesc dein superiorii lor, fără a cunoaşte, fără a fi văzut vreodată în viaţa lor, pe aceştia. Jurământul este atât de îngrozitor încât cel care l-a depus este sigur că a doua zî nu mai trăieşte, dacă calcă acest jurământ. Cred că azi sunt puţini publicişti şi oameni cu adevărat iubitori de popor, cari să nu ştie că guvernele francmasone ruse au detronat şi asasinat pe ţarul Nicolae a 11ice, cele germane francmasone au detronat pe Wil ROMULUS DAMIAN Kelm al X-lea al Germaniei şi acum mai recent detronarea lui Alfons al XIIlea, regele Spaniei, se datoreşte tot francmasoneriei, cu ajutorul partidului social-democrat, creafiunea francmasoneriei şi unealta marilor capitalişti internaţionali, pe ceri elementele creştine inconştiente îi atacă după învăţăturile conducătorilor necreştini, cari râd bine de prostia lor şi încasează frumoase sume de bani de la aceşti capitaliştii fă.S a munci cinstit şi onorabil. Azi in Spania cârmuesc socialiştii internaţionali, oamenii Francmasoneriei. Ei cârmuest cz de bine încât zilnic sunt în Spania mii de atentate, incendieri de biserici şi de case, jafuri pe străzi şi spargeri cu omoruri în plină zi, crescândă nelinişte şi nesiguranţă. In România de azi cârmueşte guvernul francmason Vaida. Toţi miniştrii sunt francmasoni. Ba ceva mai mult, unul din ei este jidan de origină: Eduard Mirco, născut la Brăila în anul 1881, ministrul de azi al lucrărilor publice şi comunicaţiilor. Să nu credeţi nici o clipă că celelalte partide politice nu sunt în ghiarele francmasoneriei. Dar asupra acestei teme vou vorbi mai târziu, când voiu ţine 1® Sibiu o conferinţă asupra Francmasoneriei şi demascarea secretelor sale. Eu servesc adevărul pur în politica ţării şi pentru că eu iubesc poporul nssu român mai presus de orice, consider de datorintă sfântă luminarea poporului şi înarmarea se contra demagogiei şi minciunei. Azi poporul este minţit pe toate cărările şi exploatat cu toate ocaziile de francmasoni politici, până şi Constituția ţării întregite este întocmită de francmasonii din partidul liberal în aşa fel că spiritul juridic constitue pe M.S. Regele de prizioner partidelor politice, cu ajutorul sistemului parlamentar. Parlamentar si Senatul partidelor politice compuse din fel si fel de oameni, dintre cari multi, foarte mulft sunt certată cu morala publică, este „FACTOTUM". In felul aceste M. Sa Regele nu numai că este aproape desbrăcat de drepturile conferite prin Constituție, dar ce este mai grav nu poate luai măsurile pe cari le doreşte întotdeauna cu Inimă caldă de iubire faţă de poporul român, pentru stârpîrea hoţiilor şi furturilor ordinare ce se comit zilnic în averea poporului. Toate legile celelalte cu privire la jaful din banul public sunt redactate in «doi ptr cu numărate portițe de suprimare imediată e judecătorului curajos îndrăznind sâ pedepsească pe cutare sau cutare ministru „hoț de bani publici“ Căci Constituția țării întregite nu prevedea independenţa strictă şi absolută“, a corpului magistralilor. Astfel efi bietul judecător, fiind şi el omul având şi el greutăţile şi necazurile si de, este de multe ori expus la capriciul cutârei sau cutărei lichea socială, dar... cu mandat de parlamentar in buzunar. Constituţia a formulat sistemul parlamentar in aşa fel că regimul parlamentar împiedică directiva şefului statului, care este M. Sa Regele Carol al II lea, în guvernământ. Formula învechită : „Regele domneşte, nu guvernează“, este cea mi bună dovadă că aşezământul nostru politic, economic şi moal se află într'o parsgbă îngustă, întunecată şi înăbuşitoare. Că partidele politice, fără excepţie, au dreptul să fie necinstite, corupătoare, vicioase, nedrepte şi apăsătoare pentru popor. Au dreptul să tulbure ţara fînând-o în agitaţii permanente şi în lupte nesfârşite între fraţi, nelăsând posibilitatea şefului statului, M. S. Regelui Carol al Iea, să dea ţării o guvernare liniştită şi la înălţimea chemărei sale. Nai în programul nostru „naţional-socialist creştin“, în a căror nume scriu aceste rânduri, am cerut şi continuăm a cere modificarea Constituţiei pentru ca să putem pedepsi cu judecători, în corp independent strict şi absolut, ce toţi hojii aşa după cum cer interesele României întregite, cere trebue să trăiască, chiar dacă va trebui să pierim noi toţi. Pentru ca partidele politice să nu mai poată manevra cu persoana factorului constituţional, pore grind şi calomniind după cum se place. Noi servim credincioşi pe M. S Regele pentru că servim poporul. Noi atacăm partidele politice demascând hoţiile şi mişeliile lor, pentru că luminăm şi înarmăm poporul. Noi credem că paradele politice conduse de oameni înrolat* în lojile francmasone prin însăș* natura faptului că au jurat SO' utgmn sa îndeplinaascft întocmai toate ordinele politice, financiare, economice sociale, pe cari le primesc dela superiorii si conducătorii Francmisonariei universale, nu pot servi In mod perfect cinstit pe M. S. Regele Carol al 11-lea nu pot reprezenta cu sf£nțenie reală numai interesele poporului român. Sufletul acestor oameni este într-o continuă luptă de frământări psihice, cari întorcându-le judecata limpede îi determină să fie așa cum îi vedem : confuzi cu ei însuşi în acţiunile lor politice, răi slujitori Regelui şi ţării, lacomi şi intriganţi în viaţa lor de toate zilele. M. S. Regele are tot dreptul să fie îngrijorat de această situaţie. M. S. REGELE CAROL AL II-lea Ziar Naţional Independent