Tribuna Sibiului, martie 1970 (Anul 3, nr. 631-656)

1970-03-05 / nr. 634

Pag. 2 nţtfri*ţfyţ:«r* ■. *?'«[•?»tsi ›•', * 1 -• ~* ■■■ ‡ . Sămănătorul Francisc Huber Kast din Cristian auzise zicala care spune că dacă semeni vînt, culegi furtună. Şi nu prea înţelegea ... Dar dacă sameni, să zicem, jeratic, ce culegi? — se întreba el. Şi a văzut. într-o zi s-a dus cătinel cu cazanul cu rumeguş al sobei pină în magazie. Voia să mai pună rumeguş în el. Pe drum, însă, după ce l-a încărcat, jeraticul a fost împrăştiat pe jos, fără ca Francisc să ştie. Pînă la urmă a aflat şi el ... Magazia şi nişte obiecte din ea arseseră. Incendiul a cuprins şi acoperişul casei. Pompierii din comună, însă, au lucrat bărbăteşti şi au stăvilit focul. Abia acum înţelege F. Kast că dintr-o scînteie de neglijentă iese un incendiu cît asa ... Cazanul care vorbeşte Miron Tatu din comuna Slimnic are un cazan pentru făcut ţuică. Abia acum, după atîta amar de vreme, şi-a dat omul seama că alambicul lui vorbeşte. De fapt nu el, ci ţuica. Din cauza asta a şi păţit-o Tatu. Intr-o zi a fiert un cazan de ţuică. A fiert-o şi a fiert-o, pînă cînd aceasta s-a trezit. Prima întrebare pe care i-a pus-o proprietarului: „Ce-ai făcut cu uiumul?". El susţinea că s-a îmbătat ţuica şi visează. Pînă la urmă au fost găsiţi cei 221 litri de uium însuşit. Tatu a fost deferit justiţiei. Ca să vedeţi minune. Ţuica nu era beată ... Rubrică redactată de M. SLATINEANU cu concursul corespondenților . " Povestea porcului Nu este basm de loc. A fost un porc ca multi altii ... Avea 116 kg şi a devenit comis voiajor. De la Sibiu a fost trimis la Cisnădie, la complexul alimentar nr. 81, din cartierul Măgura. Era proaspăt bărbierit şi-şi odihnea mădularele în aşteptarea cumpărătorilor. Dar halimaua a început de îndată ce şi-a făcut el apariţia la magazin, unde s-a prezentat ca un porc bine crescut (116 kg), cu factură în regulă, cerînd insistent să fie luat şi el în evidenţă. Parcă au fost pe vorbă cei care îl aşteptau. Mai întîi, Ioan Meteş, delegat de la I.C.S. Alimentara Sibiu, a plătit o jumătate şi a luat-o cu el în oraşul din care porcul plecase numai de o oră. Cealaltă jumătate a fost împărţită de binefăcătorul Simion Pop, responsabilul unităţii, unor favoriţi, la preţul ei, de 15,27 lei kilogramul. în magazin se mai afla Ioan Tochici, coordonator al unităţilor comerciale din Cisnădie şi, bineînţeles, măcelarul Ilie Bendic, care nu-şi mai aminteşte nimic, pe motiv că e „prea mic". La deschiderea magazinului, la ora 16, cumpărătorilor li s-a vîndut .. . peşte congelat. Din cele relatate, e clar că năvodul a fost aruncat. Cei în drept să-l tragă la mal . . . Are pește de soi . .. I „Prinsul academic“ de la Dumbrăveni In Dumbrăveni e un restaurant mare şi lat. O inscripţie te pune în gardă că acolo „servesc masa cei care doresc“. Foarteteligent. Ospătară, tinerică şi drăguţă, care te întreabă mestecînd ceva între maxilare, îţi prezintă meniul săptămînii pe şorţul ei alb, stropit cu vin roşu, puterea ursului. Dacă vrei să te speli, se cruceşte de aşa maniere, dar te duce în bucătărie. Colegele sale te poftesc să-ţi speli mîinile într-un lighean murdar, căci canalul de la chiuvetă stă înfundat de la facerea lumii ... Pe sobă poţi face cunoştinţă cu cîrnaţii „proaspeţi" pe care i-ai comandat, prăjiţi de un sfert de văleat, care te aşteptau ca pe plinea caldă. Mai picant decît orice este originalul meniu: „mitutei", „vozreus roşie" (probabil varză roşie), „fleecia de porc", „pună ochiuri“ şi etc. La ieşire, un afiş te somează că acolo este „interzisă consumarea băuturilor străine". Bine, dom'le, că nu-i lasă pe cosmopoliţi să-şi facă de cap ... Ăştia ar fi în stare să compromită restaurantul. Pînă şi uşile cu vopseaua leproasă, murdare, ar crăpa de ruşine şi le-ar sări lacătele de cîte o oca. Și ... s-ar dărîma șandramaua ... TKTBTTNTALÍRTTTLUT Cîţiva dintre cinefilii Casei pionierilor din Sibiu urmărind proiecţia unui film realizat nu de mult sport... sport... Us pBar: FOTBAL • Jucînd în cadrul programului de pregătire în vederea reînceperii campionatului județean, formaţia Progresul Sibiu, liderul clasamentului, a înregistrat un scor de egalitate în compania Metalului I.O.S. Golurile au fost înscrise de FI. Popa şi respectiv C. Opriş.• Remarcabilă este victoria cu 5—1 realizată de C.F.R. Sibiu (formaţia este întinerită considerabil) în campania Textilei Cisnădie (ambele activează în campionatul judeţean). Golurile poartă semnăturile lui Brinzea (3), Petre (2) şi Găvan (1). • Pe terenul Electrica din Sibiu a avut loc partida de fotbal dintre A.S.A. Sibiu şi Chimia Oraşul Victoria. După 90 de minute de joc scorul a rămas alb. GH. TOPIRCEANU Rodnică activitate precompetiţională încă un pas spre realizarea exemplară a sarcinilor (Urmare din pag. I) industria judeţului nostru va trebui să-şi bazeze întregul spor de producţie, la care s-au angajat întreprinderile, pe creşterea productivităţii muncii. In această direcţie trebuie îndreptate şi măsurile tehnico-organizatorice adoptate. Pînă acum planul productivităţii muncii a fost depăşit cu 1,7 la sută, nu însă în proporţia în care a crescut producţia globală. Rezultă deci că şi în prezent unele întreprinderi folosesc un număr mediu scriptic peste nivelul planificat, care la nivel de judeţ însumează peste 500 de salariaţi. Aceasta este una din cauzele care au determinat neîndeplinirea indicatorului productivităţii muncii la Fabrica de şuruburi Mediaş (99,8), Fabrica de tricotaje Agnita (98,8), întreprinderea de industrie locală M.A.C.O. Sibiu (91,6) şi întreprinderea de industrie locală E.L.C.A. Mediaş (92,6). Pentru reglementarea relaţiilor economice dintre întreprinderi de la 1 martie a. c. a intrat în vigoare legea contractelor. Din acest act normativ rezultă o serie de drepturi şi obligaţii care să ridice pe noi trepte ale responsabilităţii relaţiile reciproce dintre unităţi. Tocmai de aceea, faptul că pînă la această dată mai apar încă 378 de contracte neonorate în termen, în sumă de peste 25 milioane lei, trebuie să constituie un prilej de serioasă analiză, în special pentru conducerile Combinatului de pielărie şi încălţăminte, a Combinatului textil Sibiu, C.E.I.L. Sibiu, uzina „Independenţa" Sibiu, Fabrica de şuruburi Mediaş, care deţin ponderea contractelor restanţă, în paralel, apare necesitatea acoperirii cu contracte a întregii producţii planificate. Şi din acest punct de vedere lucrurile nu stau pe raze. Planul de producţie pentru trimestrul II, la nivelul judeţului, este acoperit cu contracte doar în proporţie de 89,5 la sută, iar pentru export 87,8 la sută. Cel mai scăzut grad de contractare a producţiei marfă apare la Combinatul textil Sibiu 74,7 la sută (export 56,5 la sută), Combinatul de pielărie şi încălţăminte 88,3 la sută (export 53,8 la sută), Fabrica de geamuri Mediaş 40 la sută, Fabrica de şuruburi Mediaş 32,1 la sută, fabrica „Record“ Sibiu 40 la sută şi altele. Despre necesitatea urgentării încheierii contractelor credem că nu mai este nevoie să amintim. Din prezentarea sumară a modului cum au fost realizaţi principalii indicatori pînă la sfîrşitul lunii februarie, încercăm să desprindem cîteva concluzii. In general se constată că noua formă de organizare a industriei, a contribuit la mobilizarea tuturor factorilor pentru o mai bună desfăşurare a activităţii productive. Ritmicitatea producţiei a fost factorul determinant în îndeplinirea şi depăşirea volumului producţiei globale şi marfă vîndută şi încasată din majoritatea întreprinderilor judeţului nostru. Se impune intensificarea eforturilor în direcţia sporirii productivităţii muncii şi, prin aceasta, încadrarea în numărul mediu scriptic planificat. Pînă la sfîrşitul lunii martie această problemă trebuie rezolvată de către toate întreprinderile judeţului nostru. Totodată, este necesară îndreptarea atenţiei spre urmărirea şi respectarea strictă a termenelor contractuale, atît pentru producţia destinată consumului intern, cît şi pentru piaţa externă. Numai în felul acesta vom putea spune că în anul acesta industria judeţului nostru a făcut paşi mari spre ridicarea nivelului eficienţei activităţii economice. . . . HANDBAL (feminin) „Cupa tineretului de la sate" Victorii scontate! A luat sfîrşit turul trei de sală din cadrul campionatului feminin de handbal, ce a avut loc în sala Armatei din str. Lomonosov. Pe primul loc se află echipa Record Mediaş, cu un avans de zece puncte faţă de a doua clasată, tînăra formaţie din Sibiu — C.S.M. N. Iată de altfel rezultatele înregistrate în etapa de duminică, 1 martie 1970: Record Mediaş—Voinţa Sibiu 25— 8 (13—4) Liderul clasamentului a dispus uşor de Voinţa, care, cu o apărare foarte penetrabilă şi o portăriţă complet neinspirată, a primit un mare număr de goluri. Steaua roşie Sibiu—Tricotajul Agnita 26— 11 (12—5) Steaua roşie s-a mişcat mult mai uşor în teren, în dorinţa şi de a se menţine pe locul trei în campionat. Acest loc este o bună performanţă faţă de campionatele anterioare în care a ocupat poziţii mult mai modeste. C.S.M. II Sibiu—Firul roşu Tălmaciu 6—0 # In deschiderea meciurilor din campionatul feminin de handbal, a avut loc partida amicală de handbal feminin dintre Şcoala sportivă Sibiu şi Textila Sebeş, campioana judeţului Alba. Prima repriză a fost echilibrată, cu toate că Școala sportivă a ratat foarte mult în atac. In repriza a doua Școala sportivă s-a detașat, Textila căzînd complet atît tehnic cît și fizic. Scor final 16—10 (7—7). MMM Au fost desemnaţi campionii judeţului In zilele de 1 şi 2 martie, 38 sportivi, clasaţi pe locurile Întîi la etapa pe centre de comună a competiţiei iniţiată de C.C. al U.T.C. „Cupa tineretului de la sate”, şi-au disputat întîietatea pe pîrtia Onceşti din Păltiniş pentru titlul de campioni ai judeţului Sibiu la probele de coborîre, slalom şi fond. Iată primii trei clasaţi: fond fete: Rodica Pop, Sălişte; Margareta Nemenz, Biertan; Aurelia Stănilă, Răşinari, băieţi: Iacob Sandea Răşinari; Vicenţiu Popa, Sălişte; Simion Paştină, Arpaşu de Jos. Coborîre, fete: Elfriede Herbert, Şura Mare; Maria Cînceanu, Răşinari; Aurelia Stănilă, Răşinari; băieţi: Werner Gabel, Şura Mare; Ioan Opriş, Şura Mare; Peter Herman, Aţei. Slalom băieţi: Werner Gabel, Şura Mare; Peter Herman, Aţei; Wilhelm Herbert, Biertan. I. IONESCU Pronoexpres Tragerea excepţională a MĂRŢIŞORULUI Extragerea I: 33, 18, 9, 41, 10, 39. Extragerea a II-a: 17, 5, 28, 10, 34, 35, 18. Extragerea a IlI-a: 16, 20, 24, 36, 5, 4. Extragerea a IV-a: 39, 27, 38, 22, 12, 13. Extragerea a V-a: 6, 16, 33, 7, 36, 37, 34, 15. Fond de premii general: 2 726 767 lei. TIMPUL Vreme relativ călduroasă cu cerul schimbător. Vor cădea precipitaţii slabe sub formă de ploaie şi pe alocuri lapoviţă şi ninsoare. Vîntul va sufla slab din sud şi sud-vest. Minimele vor fi cuprinse între minus 4 şi minus 2 grade, iar maximele vor oscila între plus 3 şi 7 grade. CINEMA SIBIU: PACEA: Cînd se arată cucuveaua (orele 9,00; 11,30; 14,00; 16,30; 19,00; 21,00); ARTA: Reconstituirea (orele 9,30; 11,45; 14,00; 16,15; 18,30; 20,45); TINERETULUI: Mărturia lorei( 10,00; 12,00; 14,30; 16,30; 18,30; 20,30). MEDIAȘ: PROGRESUIV : Păcatul dragostei (orele 9,00; 11,15; 14,00 16,30; 19,00; 21,15); TINERETULUI Prieteni fără grai (orele 10,00; 16,30 18,30; 20,30). UNIREA: Paria (orele 10,00; 16,00; 18,00 şi 20,00). CISNĂDIE: POPULAR: Războiul domniţelor (orele 11,00; 14,00; 16,00; 18,00 şi 20,00). AGNITA: 8 MAI: Ultimul miliardar (orele 10,00; 16,00; 18,00 şi 20,00). COPŞA MICA: POPULAR: Creola, ochi-ţi ard ca flacăra (orele 17,00 şi 19,00). DUMBRĂVENI: 7 NOIEMBRIE: Război şi pace, seriile III şi IV (orele 17,00 şi 20,00). BAZNA-BAI: Comedianţii, seriile I şi II (orele 16,00 şi 19,00). OCNA SIBIULUI: Noaptea generalilor (orele 17,00 şi 19,00). APOLDO DE SUS, 23 AUGUST: Lovitura puternică (orele 17,00 şi 19,00). Cadru din filmul românesc Războiul domniţelor. HSăptămîna mecanizatorilor" (Urmare din pag. I) liste de convieţuire In comun, trăsătură etică a tînărului", o expunere cu privire la „Politica Internă şi externă a partidului şi statului nostru*, ţinută de lt. col. V. Comşa, o altă expunere, pe tema: „Sarcinile organizaţiilor U.T.C. din I.A.S. şi I.M.A. pentru educarea tineretului şi mobilizarea lui la Îndeplinirea sarcinilor de plan pe 1970“. Printre acţiunile cele mai importante se numără şi desfăşurarea concursului în cadrul „Olimpiadei mecanizatorilor", o confruntare în teorie şi practică a celor mai îndemînatici şi pasionaţi mecanizatori din judeţul nostru. Concursul a avut drept scop cunoaşterea de către tinerii mecanizatori a sarcinilor stabilite de partid şl de stat privind dezvoltarea şi modernizarea agriculturii ţării noastre, ridicarea continuă a pregătirii profesionale şi realizarea unui larg schimb de experienţă privind îngrijirea şi folosirea raţională a tractoarelor şi maşinilor agricole. „Olimpiada mecanizatorilor“ a antrenat un număr de peste 800 tineri mecanizatori. Concursul s-a desfăşurat în etape, pe secţii, ferme, unităţi şi a culminat cu etapa pe judeţ, cuprinzînd o probă practică şi una orală. Printre lucrările practice la care au fost supuşi concurenţii la etapa judeţeană amintim reglarea semănătorilor SPC-6, reglarea jocului supapelor la motorul D-103, reglarea prizei de putere la tractoarele U-650, reglarea injectoarelor la motoarele D-36 M şi D-103, montarea pompei de injecţie la motoarele D-103 etc. Rezolvarea acestor probleme a impus o certă orientare profesională, un spirit de aplicabilitate practică rapidă a cunoştinţelor teoretice. Proba practică s-a desfăşurat, ca şi în anul trecut, în atelierele Liceului agricol din municipiul Sibiu, iar cea orală — în sala Casei de cultură a tineretului. La etapa judeţeană au participat 13 concurenţi, mecanizatori din I.M.A. şi I.A.S. din judeţ. Urmărite cu emoţie şi răsplătite cu aplauze de o asistenţă numeroasă, formată din tineri mecanizatori veniţi din toate colţurile judeţului, răspunsurile exacte au desemnat cîştigătorii fazei judeţene a „Olimpiadei": • locul I: Mihai Zöllner, (I.M.A. Sibiu), locul II: Mihai Stenzel (I.A.S. Ruja), locul III: Liviu David (I.A.S. Agnita). Cîştigătorul locului I la etapa judeţeană va participa la finala pe ţară a concursului din cadrul „Olimpiadei mecanizatorilor". Olimpiada, ca şi celelalte acţiuni au constituit un bun prilej pentru schimburi fructuoase de opinii şi de experienţă, un îndemn pentru munca permanentă de ridicare a calificării de autodepăşire. Veşti de la T.A.P.L. Mediaş ■0 La T.A.P.L. Mediaş, încă din 24 ianuarie, funcţionează un curs de ridicarea calificării la care participă peste 60 de salariaţi. La acest curs se predau lecţii teoretice şi practice despre regulile de comerţ, comportarea lucrătorilor respectivi faţă de clienţi etc. In această săptămînă se va deschide un nou curs. Este vorba de cel de calificare în meseriile de ospătari şi bucătari. De asemenea, semnalăm că în datele de 7 şi 8 martie, T.A.P.L. Mediaş organizează două expoziţii cu vînzare, cu produse de cofetărie şi patiserie — la: cofetăria „Trandafirul" și alta cu semipreparate, la „Gospodina". Z. RISNOVEANU Anulm, nr. 634 Uzina chimică „Carbosin“ Copşa Mică str. Uzinei nr. 2 angajează de urgență: — 1 INGINER CONSTRUCTOR. Se asigură locuinţă. Informaţii suplimentare la biroul personal telefon 16." Combinatul chimic LIVRE AIA Amoniac Acid ozo-fic 98 Y* Uree f , Hidrat- 5/ sulfat de hidra2/no Acid Sul fur/c-tehniC'furrons c/e acumu/atori Sulfit de sodiu tehnic ■formaldehidet -tehnică 29 d37Y* Hex ameh/en fetru mine fehm co fomna ceai te a Adezn/i ureoform aldehidici pentru Industria femnului Rășini ureoform atde hi dice modi fr care Ure!if IS pen tru impistituri ale stic/o Lire h i HM si HE - pentru industria hîrtiei fie preț T£ pentru apreturi textile Schimbători de ioni cation ii?' puternic acizi - vonit CS3 Nitroceluloză -p^men fată pentru tacuri - prostifaiâ pentru tocuri - orbita pentru cel uleidatcoorizatâ pentru tocuri (E50, E620, E950) | Amoniu - 120tant termic oi fonic Meter not de sinteză Carbonat de propriu alimentar Bicarbonat de amoniu tehnic Întreprinderea comunală Sibiu angajează de urgenţă: — 1 tehnician principal (normator) — instalatori tehnico-sanitari (gaz metan — apă). Informaţii se dau la sediul întreprinderii, str. Eschile nr. 6, serviciul personal administrativ, telefon 146 50. Cooperativa „Muncalor“ Sibiu timp laangajeaza: — TÎMPLARI CALIFICAŢI — FEMEI NECALIFICATE, LA LUSTRUIT Informaţii la resortul personal-învăţămînt, Piaţa Unirii nr. 4, camera 128. MICA PUBLICITATE Vînd birou modern, canapea şi altele. Sibiu telefon 123 94. Familia avocat Nicolae Popa din Braşov mulţumeşte pe această cale tuturor celor care au participat cu gîndul şi prezenţa la durerea trăită prin pierderea iubitului tată, socru şi bunic NICOLAE POPA decedat la 21 februarie 1970. 9 999999999999999999999999999999999999999999999999999999 TELEVIZIUNE 16.30 Campionatul mondial de hochei — grupa B. R.F. a Germaniei—Norvegia (repriza a III-a). Transmisiune directă. 17.30 Emisiune în limba maghiară. 18.05 Mult e dulce și frumoasă ... 18.30 Cronica ideilor. Document. 6 MARTIE 1943. 19.00 Campionatul mondial, de hochei grupa B: * România—Bulgaria. (repriza a III-a). Transmisiune directă. 19,45 Telejurnalul de seară. 19,55 Pauză. 20.00 Concursul şi festivalul internaţional de muzică uşoară Braşov România 1970. ’• Concurs de interpretare (III).• Recitaluri: Bogdana Karadoceva (Bulgaria), Mirta şi Raul (Cuba), Nicoletta (Franţa). In pauză: Reportajele Festivalului. 23.00 Telejurnalul de noapte. Telesport. Campionatul mondial de handbal masculin, semifinală. Comentează Cristian Ţopescu.