Tribuna Sibiului, februarie 1975 (Anul 27, nr. 5800-5803)

1975-02-06 / nr. 5800

Anul XXVII, nr. 5800 ======== Joi 6 februarie 1975 . — 8 pagini, 50 bani în cadrul unei impunătoare întruniri de la uzinele „23 August", vibrantă manifestare a dragostei şi înaltei preţuiri pentru secretarul general al partidului Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, propus candidat în circumscripţia electorală nr. 1 „23 August“ din Capitală, pentru alegerile de deputaţi In Marea Adunare Naţională Intr-o atmosferă de caldă vibraţie şi entuziasm, adunarea cetăţenilor din circumscripţia electorală nr. 1 „23 August“, municipiul Bucureşti, dind glas voinţei unanime a locuitorilor acestei puternice zone industriale a Capitalei — ilustrare vie a dinamismului dezvoltării economico-sociale a ţării — a propus candidatura tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Unităţii Socialiste, in alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională. Aeeastă propunere constituie o expresie elocventă a înaltei stime şi preţuirii tuturor cetăţenilor României socialiste pentru cel mai iubit fiu al naţiunii, strălucitul militant revoluţionar care a făcut atît de mult pentru binele şi fericirea patriei, pentru cauza socialismului, înflăcărat comunist care de peste patru decenii militează în rîndurile mişcării noastre revoluţionare, îndeplinind misiuni de cea mai înaltă răspundere, întruniţi luni la amiază, în hala fabricii de motoare a întreprinderii „23 August“, peste 6 000 de cetăţeni — muncitori, ingineri, tehnicieni, economişti ai acestei mari citadele a metalurgiei româneşti, din alte întreprinderi — „Republica“, Maşini-unelte şi agregate, „Electroaparataj“, F.R.B., Filatura de lînă pieptănată, „Progresul“ etc., ca şi numeroşi cetăţeni din acest cartier, tineri şi vîrstnici, şi-au manifestat cu însufleţire sentimentele de profundă gratitudine faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cele mai alese sentimente de dragoste şi respect faţă de secretarul general al partidului, faţă de omul care întruchipează cu strălucire voinţa întregii naţiuni. Adunarea a fost deschisă de tovarăşul Marin Enache, prim-secretar al Comitetului P.C.R. al sectorului III. In cadrul adunării a luat cuvîntul tovarăşul Gheorghe Cioară, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., preşedinte al Consiliului municipal al Frontului Unităţii Socialiste. „Ne revine deosebita cinste şi onoare — a spus vorbitorul — să propunem, în numele Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, ca în circumscripţia electorală nr. 1 a municipiului Bucureşti, pentru Marea Adunare Naţională, să candideze tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Unităţii Socialiste. Propunerea ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie candidatul Frontului Unită(Continuare în pag. a II-a) Adunările generale ale oamenilor muncii Angajare fermă, amplă în marea întrecere socialistă Desfăşurată sub semnul exigenţei, al înaltei responsabilităţi, adunarea generală a colectivului de muncă de la Centrul de proiectări judeţean Sibiu a constituit un prilej festiv de afirmare a iniţiativei creatoare, de manifestare a spiritului de autodepăşire. Discuţiile purtate pe marginea dării de seamă a Consiliului ştiinţific al centrului au gravitat în jurul neajunsurilor, care au impietat asupra bunei desfăşurări a activităţii in cursul anului trecut. Bunăoară, pornindu-se de la nerealizarea indicatorului cheltuieli la 1000 Iei producţie marfă, in luările de cuvint ale participanţilor s-a arătat că depăşirile de costuri provin din neîncadrarea în plafonul admis de cheltuieli, a tuturor elementelor preţului de cost. „Deşi am economisit însemnate cantităţi de metal, material lemnos, combustibil etc. — arăta in cuvîntul ei tehniciană Estera Dordea — în ’75 trebuie să avem în vedere că prin creşterea sarcinilor de plan cu 21,9 la sută suntem obligaţi a ne spori căutările in direcţia găsirii celor mai eficiente soluţii. Aş sugera folosirea pe scară largă a plaselor sudate şi zidăriei din BOA, introducerea in proiecte a finisajelor mecanizate etc.*. Ing. Dumitru Dinu, recomanda realizarea unor secţiuni şi îmbunătăţirea rezistenţei tehnice a unor materiale. (Continuare In pag. a IV-a) V. BARBU Primul bilanţ . Bilanţul statistic încheiat la sfîrşitul lunii ianuarie evidenţiază un fapt de muncă şi întrecere deosebit: planul de producţie pe prima lună a anului a fost realizat şi depăşit la principalii săi indicatori în industria judeţului. Succesul, se integrează atmosferei de înaltă emulaţie crea primele succese toate care domneşte în unităţile economice, acum, în preajma alegerilor de deputaţi. Intr-o perspectivă mai largă noua izbîndă a detaşamentului muncitoresc din judeţul nostru se înscrie firesc în efortul general pentru îndeplinirea angajamentului patriotic — cincinalul în patru ani și jumătate. Centrul Avrigului (Continuare in pag. a IV-a) r • învăţămint. O Artă. DIN SUMAR: Cultură. In pag. a IlI-a • Interviu In exclusivitate: „Finisajul este dator să realizeze diversificarea şi aspectul comercial!“. în pag. a IV-a politic-ideologic şi economic de masă. în pag. a V-a • Raid-anchetă. Aprovizionarea punctelor forestiere. în pag. a Vl-a • Dintre multe altele. • Curier juridic. • Informaţii. în pag. a Vil-a • Să cunoaştem Legea electorală. • Pe 1 Pe teme ale învăţămîntului în pag. a VIII-a • Sport. • Programul TV. Apunări pentru desemnarea candidaţilor în alegerile de deputaţi de la 9 martie • Printre candidaţii de deputaţi pentru Marea Adunare Naţională şi Consiliul popular judeţean, membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ai Comitetului Central al partidului, alţi activişti de partid şi de stat, conducători de unităţi industriale, muncitori, personalităţi bine cunoscute ale vieţii noastre publice. SIBIU Luni, 3 februarie, ora 16, Casa de cultură a sindicatelor din Sibiu a găzduit adunarea consacrată desemnării candidatului F.U.S. în circumscripția electorală M.A.N. nr. 1 — Sibiu-sud. După o semnificativă incursiune în aria realizărilor dobîndite de poporul nostru, condus de partid, în perioada actualei legislaturi, tovarăşul Richard Winter, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid Sibiu, a prezentat şi a propus, în numele Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, candidatura in această circumscripţie a tovarăşului Nicolae Giosan, preşedintele Marii Adunări Naţionale a Republicii Socialiste România. Propunerea a fost întîmpinată cu deosebită satisfacţie şi unanim aprobată de cei prezenţi. Intr-o atmosferă de inaltă vibraţie patriotică, cei prezenţi au ovaţionat pentru Partidul Comunist Român, pentru secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Au luat cuvîntul, susţinînd cu căldură candidatura tovarăşului Nicolae Giosan, evidenţiind meritele sale, tovarăşii: Nicolae Hurbean, prim-secretar al Comitetului municipal Sibiu al P.C.R., preşedintele Consiliului municipal Sibiu al F.U.S., Ion Pralea, maistru la întreprinderea „Balanţa“, Wilhelm Müller, director la I.C.R.T.I., Virgil Popa, primarul comunei Poplaca, şi prof. Ioan Munteanu, directorul Liceului agricol Sibiu. In cuvîntul său, tovarăşul Nicolae Giosan a exprimat mulţumiri pentru entuziasta susţinere a candidaturii sale, a prezentat impresionantele înfăptuiri ale poporului nostru, sub conducerea clarvăzătoare a partidului, evidenţiind pe larg prestigiul de care se bucură In lume (Continuare In pag. a II-a) Nu doar „o maşină pentru... confort“ Adesea ne confruntăm, pe lingă probleme de importanţă vitală, cu nemulţumiri ce-şi au aria de manifestare în afara locurilor de muncă ale cetăţenilor, în afara orelor de serviciu. Printre acestea a făcut „carieră“ în ultima vreme nemulţumirea mai multor locuitori din Hipodrom, sectorul C.T.-2, faţă de neliniştea existentă în şi între blocuri. Nişte sesizări ne-au determinat să întreprindem o anchetă în cvartalul respectiv pe baza unor chestionare la care ne-au răspuns peste patruzeci de cetăţeni de virste şi ocupaţii diferite. Sondajul ne pune în faţa unei situaţii care, credem noi, trebuie să dea de gîndit nu numai organelor locale de stat şi miliţiei, dar mai ales, şi in primul rînd, celor care locuiesc aici (De altfel, situaţia nu e singulară!). Să apelăm, însă, la rezultatul anchetei. Nu vom reda In detaliu cele constatate. O sinteză a acestora poate fi edificatoare. : 1. Sursele zgomotelor, ale „neliniştii“ de la blocuri: claxonarea (deşi interzisa) ambalarea şi trîntitul portierelor auto; trîntitul uşilor (de la intrarea In blocuri şi în aparta- SONDAJ mente); jocul copiilor (printre blocuri şi pe scări); bătutul covoarelor in afara orelor planificate pentru asemenea activităţi gospodăreşti; scurgerea apei (prin conducte) de la nivelele superioare; audiţii „puternice“ la radio şi televizor; sindrofiile de familie prelungite (uneori „peste limitele bunului simţ“) zgomote de la şantierul de prefabricate aflat in apropiere. In mare cam acestea ar fi sursele gălăgie. Ţinem să facem Insă o precizare: o parte din posesorii de autoturisme exclud maşinile din gama „obiectelor“ care poluează liniştea, unii părinţi dau vina doar pe copiii vecinilor şi, în sfîrşit, amatorii de sindrofii nu se simt stînjeniţi de acestea. Dincolo de latura anecdotică a unor răspunsuri, faptul rămîne fapt şi nemulţumirea nemulţumire. Ne-a plăcut cu deosebire un răspuns la una din întrebările noastre. lată-li „Sint pentru intîlnirile Intre familii, pentru petreceri care creează şi consolidează prietenii, solidaritate intre oameni, cu condiţia ca acestea să nu depăşească buna cuviinţă*. Ce bine ar fi ca toţi să gîndească In acest fel. 2. De ce se întîmplă toate acestea, care sunt cauzele care duc la astfel de comportamente, de situaţii neplăcute? (Continuare in pag. a VI-a) T. SUCIU g. neghina