Tribuna Sibiului, februarie 1975 (Anul 27, nr. 5800-5803)

1975-02-06 / nr. 5800

Pagina 2 Tribuna Sibiului Anul XXVII, nr. 5800 Adunări pentru desemnarea candidaţilor în alegerile de deputaţi de la 9 martie (urmare din pag. I) România şi activitatea laborioasă a preşedintelui Nicolae Ceauşescu. Cu aceeaşi ocazie, au fost desemnaţi să candideze în circumscripţiile electorale judeţene nr. 13 şi 15 tovarăşa Victoria Găldean, ajutor de maistru la întreprinderea „7 Noiembrie“, membru supleant al biroului Comitetului judeţean de partid, respectiv, tovarăşul Traian Petru, vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean, membru al biroului Comitetului judeţean de partid. MEDIAŞ1 Marţi, 4 februaie, la Casa de cultură a sindiicatelor a avut loc adunarea electorală de depunere a candidaturilor pentru Marea Adunare Naţională şi Consiliu popular judeţean. Adunarea, desfăşurtă într-o atmosferă entuziastă, marcată de numeroase momente în care participanţii şi-au manifestat ataşamentul fierbinte faţă de politica partidului nostru, încrederea în viitorul luminos al patriei, în planurile pe care ni le-am croit, a prilejuit în acelaşi timp rememorarea celor mai de seamă succese obţinute de medieşeni în timpul actualei legislaturi. Tovarăşul Vasile Bărbuleţ, secretar al Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R., a prezentat asistenţei propunerea Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste ca tovarăşul Richard Winter, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, să candideze pentru Marea Adunare Naţională, în circumscripţia electorală nr. 4 Mediaş-vest. Mai mulţi vorbitori — Toader Moldovan, primarul Mediaşului, Nicolae Lascu, primarul Copşei Mici, Ioan Kloos, secretar al Comitetului comunal de partid Şeica Mică, Elena Duculeci, secretara comitetului de partid de la întreprinderea „Tirnava“, Liane Schlosser, cercetătoare la I.C.P.A.O., Nicolae Lazăr, director al Şcolii generale din Axente Sever, Ion Tătaru, director adjunct la „Emailul roşu“ , au evidenţiat personalitatea celui propus. In continuare a luat cuvintul tovarăşul Richard Winter, care a exprimat calde mulţumiri conducerii partidului, Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, celor prezenţi pentru încrederea care i s-a acordat. In cadrul aceleiaşi adunări, tovarăşul Richard Winter a fost desemnat să candideze pentru Consiliul popular judeţean în circumscripţia electorală judeţeană nr. 48 Copşa Mică, iar tovarăşa Letiţia Stănilă, directoarea întreprinderii „Tîrnava“ Mediaş, membră supleantă a C.C. al P.C.R., în circumscripţia electorală nr. 30 Mediaş. AVRIG ln sala căminului cultural, miercuri, 5 februarie a.c. şi-au dat întilnire muncitori, ingineri, tehnicieni, ţărani cooperatori, mecanizatori, profesori, medici, tineri care votează pentru prima oară, pensionari din Avrig, Cisnădie şi alte localităţi din zonă, pentru a participa la adunarea prilejuită de depunerea candidaturii pentru un loc de deputat în Marea Adunare Naţională , în circumscripţia electorală nr. 7 Avrig. Luînd cuvintul, tovarăşul Vasile Bărbuleţ, secretar al Comitetului judeţean de partid şi al Consiliului judeţean al F.U.S., s-a referit la deosebita semnificaţie a alegerilor de deputaţi de la 9 Martie. După o amplă prezentare a împlinirilor economice şi social-culturale ale judeţului şi zonei, în perioada ultimei legislaturi, vorbitorul a propus în numele Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste candidat în această circumscripţie electorală pe tovarăşul Ion Traian Ştefănescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului. Cei prezenţi au primit cu deosebită bucurie propunerea, adoptînd-o unanim. Pe marginea propunerii ,au luat cuvîntul tovarășii Viorel Pescaru, secretarul Comitetului de partid de la întreprinderea mecanică Mîrşa, Ioan Haidu, muncitor, secretarul Comitetului U.T.C. de la „Sticla“ Avrig, Aurica Hămbăşan, inginer la I.S. „Textila“ Cisnădie, Aurel Gavrilă, preşedintele C.A.P. Scorei şi Marcel Murgoi, directorul întreprinderii „Firul Roşu" Tălmaciu. Luînd cuvîntul, tovarăşul Ion Traian Ştefănescu a mulţumit pentru propunere şi susţinerea călduroasă a candidaturii, referindu-se apoi la succesele obţinute de poporul nostru în ultimul deceniu, subliniind contribuţia de excepţională însemnătate a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la elaborarea şi înfăptuirea politicii partidului şi statului. In aceeaşi adunare a fost aprobată candidatura pentru circumscripţia electorală judeţeană nr. 56 Avrig a tovarăşului Ilarie Munteanu, directorul întreprinderii mecanice Mîrşa. SIBIU Miercuri, 5 februarie a.c., şi-au dat întilnire în sala clubului „7 Noiembrie“ din Sibiu, oameni ai muncii din întreprinderile „Flamura roşie“, „7 Noiembrie“, I.P.L., „Libertatea“, „Victoria“, întreprinderea de prelucrare a laptelui, locuitori ai comunelor Cristian, Şura Mare, Slimnic, Şeica Mare, alţi cetăţeni din cadrul circumscripţiei electorale M.A.N. nr. 3 — Sibiu-nord, spre a desemna candidaţii Frontului Unităţii Socialiste pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională. Adunarea a fost deschisă de tovarăşul Simion Scutea — secretar al Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R. Au fost propuse din partea Frontului Unităţii Socialiste să candideze pentru circumscripţia electorală M.A.N. nr. 3 Sibiu-nord, tovarăşele Elena Jurca — director la întreprinderea „Victoria“ şi Maria Tudor — director la întreprinderea „Libertatea“. Luînd în discuţie propunerile făcute, cetăţenii au susţinut candidaturile, făcînd aprecieri asupra realizărilor ultimei legislaturi, referindu-se la perspectivele celei ce vine, la calităţile candidaţilor propuşi, şi s-au angajat, să transpună exemplar în viaţă hotărîrile Congresului al XI-lea al P.C.R. In aceeaşi adunare au fost desemnaţi să candideze Elena Jurca — circumscripţia electorală judeţeană nr. 21, Dimitrie Stoica şi Ioan Mihăilescu — circumscripţia electorală judeţeană nr. 24. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, propus candidat în circumscripţia electorală nr. 1 „23 August“ din Capitală, pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională (Urmare din pag. I)ţii Socialiste în circumscripţia electorală nr. 1 a fost primită de miile de cetăţeni cu entuziasm, cu ovaţii şi aclamaţii. Minute in şir, se scandează cu însufleţire „CEAUŞESCU-P.C.R.“, „CEAUŞESCU-P.C.R.“. In numele colectivelor întreprinderilor şi locuitorilor din circumscripţia electorală nr. 1 „23 August“, propunerea a fost susţinută cu neţărmurită bucurie, cu recunoştinţă şi ataşament deplin de către vorbitorii: îng. Alexandru Roşu, directorul general al întreprinderii „23 August“, Constantin Giogu, secretarul comitetului de partid al întreprinderii de ţevi „Republica", prof. Dumitru Giurea, directorul Liceului nr. 29 „Alexandru Sahia“, Marcelian Dumitru, secretarul organizaţiei U.T.C. de la F.M.U.A.B., Pavel Simici, medic la spitalul clinic „23 August“, Anicuţa Dumitru, de la Filatura de lină pieptănată Bucureşti, Elena Stănescu, preşedinta comitetului sindicatului de la întreprinderea „Electroaparataj" şi loan Matei, pensionar. In încheierea adunării, participanţii au adresat o scrisoare tovarăşului Nicolae Ceauşescu prin care îl roagă să accepte propunerea de a fi candidat al Frontului Unităţii Socialiste in circumscripţia electorală nr. 1 — 23 August, în alegerile pentru Marea Adunare Naţională de la 9 martie. „Făcîndu-ne cinstea deosebită de a ne reprezenta, ca şi pină acum, in forul suprem legislativ al ţării — se arată in scrisoare — aceasta constituie pentru noi o mare onoare şi, totodată, un imbold în întreaga noastră activitate pe care o desfăşurăm pentru realizarea obiectivelor şi sarcinilor ce ne revin pentru înfăptuirea măreţelor hotărîri adoptate de istoricul Congres al XI-lea al P.C.R.". Adunarea ia sfirşit într-o atmosferă de mare însufleţire. Se aclamă cu entuziasm pentru partid, pentru tovarășul Nicolae Ceaușescu, pentru patria noastră socialistă. CRONICĂ ELECTORALĂ In aceste zile continuă afluxul cetăţenilor spre casele alegătorului pentru a participa în anumite manifestări cultural-educative dar şi pentru a controla dacă au fost trecuţi pe listele de alegători. Listele de alegători din judeţul Sibiu cuprind un număr de aproximativ 294 000 de cetăţeni. Continuă adunările populare organizate sub egida Consiliului judeţean al Frontului Unităţii Socialiste, în cadrul cărora activişti ai Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R. fac expuneri privind: democraţia socialistă, prevederile Legii electorale, perspectivele dezvoltării judeţului nostru în lumina hotăririlor Congresului al XI-lea al P.C.R. De pildă, tovarăşul Simion Scutea — secretar al Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R. a vorbit cetăţenilor din Aîţîna despre dezvoltarea judeţului Sibiu în ultimii cinci ani şi în cincinalul viitor. La Păucai tovarăşul Marin Panait — directorul Cabinetului judeţean de partid a vorbit cetăţenilor adunaţi la Casa alegătorului despre principiile care stau la baza politicii externe a ţării noastre şi despre posibilităţile de dezvoltare ale comunei şi judeţului în viitorii ani. Probleme asemănătoare a dezbătut tovarăşul Ilarie Munteanu — directorul întreprinderii mecanice Mîrşa la întîlnirea recentă cu cetăţenii din comuna Porumbacul de Jos. întilniri asemănătoare au avut loc la Bazna, Poiana Sibiului, Hoghilag şi în alte localități. - v_ La cinematograful „Arta** din Sibiu Premiera de gală a filmului In prezenţa unor reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, a unui public numeros şi entuziast, luni seara a avut loc la cinematograful „Arta“ din Sibiu, un spectacol de gală cu filmul „Zidul“, nouă producţie a Casei de filme trei. Pelicula aduce un vibrant omagiu celor care, cu preţul unor mari sacrificii, au tipărit şi difuzat cuvintul partidului in condiţiile ilegalităţii. Premiera a prilejuit întîlnirea cu un grup de creatori: Gabriel Oseciuc (interpretul rolului principal), Cornelia Pavlovici, ing. Andrei Papp (autorul coloanei sonore, de o deosebită acurateţe şi funcţionalitate), Iosif Demian (autorul imaginii, binecunoscut publicului pentru mari izbinzi artistice anterioare), şi Constantin Vaeni (regizorul filmului). Despre ultimul, criticul Ecaterina Oproiu spunea: ... „talent copt, gindire artistică matură, semnează „Zidul“, care poate fi considerat o versiune modernă şi nu numai modernă, ci şi contemporană a Meşterului Manole“* Actorul Radu Basarab şi regizorul Iulian Visa au condus un dialog viu şi interesant, reuşind să contureze personalitatea artistică a oaspeţilor. In încheiere, regizorul Constantin Vaeni a mulţumit organelor locale de partid şi de stat, întreprinderii cinematografice pentru invitaţia de a prezenta filmul la Sibiu, subliniind receptivitatea şi căldura cu care publicul sibian primeşte filmele româneşti, exprimind satisfacţia echipei pentru această întilnire cu cinefilii din municipiul de pe Cibin. Aplauzele de la sfîrşitul proiecţiei aveau să răsplătească din plin eforturile cineaştilor, constituindu-se în semn al recunoaşterii valorii acestei pelicule, făcută de tineri în numele recunoştinţei datorate înaintaşilor, pornită de la un fapt real, simbol al dirzeniei, hotăririi şi luptei pentru un ideal înalt uman. Sînt de altfel şi gmdurile regizorului Vaeni care declară: „Aş repeta acum, la întîlnirea primului meu film artistic de lung metraj cu publicul, o replică definitorie pentru deşii „Zidi!“ nul eroului principal. Important este să te baţi, să vrei să te baţi . . . Şi, parafrazindu-l, eu am încercat aşa ... realizînt astfel „ZIDUL“. E felul meu de a mă bate ...“. R. OCTAVIAN Colegiul de redacţie: VICTOR DOMŞA (redactor şef), IOAN NISTOR (secretar general de redacţie), EMIL DAVID, IOAN DOBRA, ALEXANDRU GRAD. Redacţia şi administraţia: Sibiu, B-dul Victoriei 11, (intrarea prin strada Justiţiei). Telefon: 1 28 10, 1 31 83. Tiparul: întreprinderea poligrafică Sibiu, Șos. Alba Iulia, nr. 40.