Tribuna Sibiului, iulie-septembrie 1977 (Anul 29, nr. 6205-6282)

1977-09-15 / nr. 6269

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE DINŢI-VĂI ¥I.v'r'£i.v‘^ ‘ ■‘.‘/.‘-•V..,".' -V -V -V ORGAN Al COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL PC.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXIX, nr. 6 269 JOI, 15 septembrie 1977 4 pagini, 30 bani VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI CEAUŞESCU IN JIEIiul IAŞI Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a început, miercuri, 14 septembrie, o vizită de lucru în judeţul Iaşi, împreună cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu se află tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Manea Mănescu, Emil Bobu, Cornel Burtică, Iosif Cgiar, Teodor Coman. ...Ora 9,15. Avionul prezidenţial aterizează pe aeroportul din Iaşi. In intimpinare a venit tovarăşul Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean, care urează tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului un călduros bun-venit. La scurt timp, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, in aclamaţiile mulţimii, care ovaţionează îndelung pentru partid şi secretarul său general, se urcă la bordul unui elicopter special, îndreptîndu-se spre Paşcani. La coborîrea din elicopter, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu sînt intîmpinaţi cu calde cuvinte de bun venit de către Eugen Nichifor, prim-secretar al Comitetului de partid orăşenesc. Din mii de piepturi au izbucnit urale şi ovaţii. S-a scandat „Ceauşescu-P.C.R.", „Ceauşescu şi poporul". Pe arterele oraşului, străbătute apoi de coloana oficială, locuitorii Paşcaniului au făcut aceeaşi manifestare de dragoste şi stimă. Din maşina deschisă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au răspuns cu simCu prilejul vizitei de lucru în judeţul Iaşi a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi deschiderii anului de învâţâmînt 1977—1978, posturile noastre de radio şi televiziune vor transmite direct azi în jurul orei 10,30, adunarea populară din municipiul Iaşi. —— De asemenea, cu prilejul vizitei de lucru în judeţul Botoşani, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, posturile noastre de radio şi televiziune vor transmite direct azi, în jurul orei 16, adunarea populară din municipiul Botoşani, patie şi căldură aplauzelor şi uralelor mulţimii. Vizita de lucru a secretarului general al partidului în Paşcani a început la întreprinderea de tricotaje şi perdele, unitate care, prin profilul ei, este unică în ţara noastră, fiind creată pentru a răspunde cerinţelor populaţiei în acest domeniu. Intîmpinată cu bucurie de tînărul colectiv al fabricii, vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu a prilejuit o analiză atentă şi responsabilă cu ministrul industriei uşoare, cu directorul întreprinderii şi cu alţi specialişti, a modului cum această tînără unitate s-a dezvoltat şi îşi îndeplineşte sarcinile şi obiectivele ce-i revin în acest an şi pe întregul cincinal. Sunt înfăţişate, în acest sens, unele date care denotă preocupările colectivului pentru sporirea continuă a producţiei, pentru creşterea calităţii şi diversificarea acesteia în pas cu cerinţele populaţiei, pentru realizarea unei eficienţe cit mai ridicate. Apreciind realizările deosebite de pînă acum, tovarăşul Nicolae Ceauşescu cere să se continue eforturile şi preocupările în direcţia îmbunătăţirii esteticii şi funcţionalităţii produselor, să se acţioneze pentru lărgirea gamei sortimentale şi să se adopte noi structuri de tricoturi, în pas cu cerinţele pieţei. Vizitîndu-se unele secţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu se interesează de condiţiile de muncă şi viaţă ale tinerilor ce lucrează aici, de modul cím (Continuare în pag. a IlI-a) Debut în noul an de învâţâmînt Pregătire pentru muncă şi viaţă, educaţie comunistă — obiective primordiale ale şcolii Azi este prima zi de şcoală. La Sibiu sau Mediaş, la Agnita sau Dumbrăveni, în toate şcolile, acest început de an şcolar stă sub semnul sarcinilor de mare răspundere trasate şcolii româneşti de Plenara C.C. al P.CR. din 28—29 iunie a.c. înainte de a comenta principalele orientări imediate şi de perspectivă raportate la condiţiile specifice judeţului, vom trece în revistă aspectele legate de dezvoltarea bazei materiale de studiu Se află într-un stadiu avansat lucrările pe finisaje la Şcoala generală nr. 17 din cartierul sibian Vasile Aaron, prevăzută în final cu 24 săli de clasă şi un atelier cu 140 locuri. La Şcoala generală din Avrig au fost construite 10 săli de clasă, iar la Racoviţa numărul acestora va fost suplimentat. Invăţămîntul preşcolar dispune în prezent de unităţi moderne, încadrate cu personal de specialitate. Faţă de acum doi ani, numărul locurilor în grădiniţe a crescut cu 480 locuri la Sibiu şi 240 locuri la Mediaş. Adăugăm aici efortul pentru dotarea corespunzătoare a laboratoarelor cu aparatură şi instrumente de cercetare, apte să aprofundeze prin munca de observare şi cercetare a elevilor, cunoştinţele asimilate în timpul orelor de curs. In structura şcolară, liceului îi revin sarcini importante în acţiunea de educare şi formare multilaterală a tinerilor pentru muncă şi viaţă. Statistica arată că judeţul Sibiu dispune în prezent de 12 licee industriale (7 în Sibiu, 4 în Mediaş, 1 la Avrig), 3 licee agro-indus(Continuare în pag. a II-a) DORIN GOGÂLEA SPIRIT concret, REVOLUŢIONAR — convingător în fapte! A fi comunist, a fi revoluţionar, a fi militant pentru socialism înseamnă a pune umărul unde este mai greu, a face totul, a-i ajuta pe cei mai slabi pentru a putea merge cît mai ferm înainte! NICOLAE CEAUŞESCU Cu cîtva timp în urmă, la Zimnicea, îmi mărturisea un constructor sibian cu solidă experienţă profesională şi de viaţă, cu vorbă şi judecată cumpătate, pe care le-am preţuit de cînd i le cunosc: „Nu ştiu cum se face că aici, la Zimnicea, departe de ochii, controalele şi ajutorul şefilor, băieţii noştri au învăţat să descurce mai bine, singuri, orice problemă. Nu mai aşteaptă sfatul şi îndemnul nimănui şi îi vezi plini de iniţiativă şi răspundere luînd decizii, căutînd soluţii la îndemînă şi nu încrucişînd braţele,cînd au dat de greu“. Vorbele meşterului sibian, uitate atunci pe o filă a carnetului de reporter, au reînviat instantaneu în memorie cînd, de la tribuna adunării populare de la Braşov, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a rostit acest îndemn vibrant: „Desigur, unii ar dori, dacă sunt greutăţi, să le ducă alţii în spate, să le înfrunte alţii, iar ei să le simtă cit mai puţin, să stea la umbră şi să privească cum muncesc ceilalţi, să-i aplaude pe alţii. Aşa nu se poate construi socialismul! Nu în aceasta constă spiritul revoluţionar şi comunist“. Desigur că revoluţionarul adevărat, cel ale cărui fibre sufleteşti vibrează puternic şi sensibil pentru tot ceea ce reprezintă interesul general, constituie astăzi, în societatea noastră nu numai un prototip, un model singular de referinţă. Viaţa, problemele, dificultăţile, încercările, bucuriile, tot ce am trăit în arcul de timp al construcţiei socialiste au plămădit mii şi mii de caractere, de imagini ale revoluţionarului comunist, multiplicate la scara întregii noastre activităţi politice, economice şi sociale. Se înţelege că, dincolo de definiţii (ce definiţie poate exprima un om?) ne-am obişnuit să admirăm, să cinstim, să copiem chiar faptele, felul de a fi al oamenilor noştri de frunte, cei angajaţi într-o luptă declarată, tenace împotriva tuturor neajunsurilor, cei ce refuză statornic hainele strimte ale automulţumirii, cei care işi asumă deliberat răspunderea şi riscul de a face un pas înainte, de a deschide o potecă necunoscută, cei care nu rămîn nepăsători la cel mai mic semn de risipă sau neputință. Exemple de acest gen se nasc nenumărate în jurul nos(Continuare in pag aita) EMIL DAVID ACTUALITĂŢI • ACTUALITĂŢI ------------- gong INAUGURAL ------------ ■ TEATRUL DE STAT SIBIU. Azi, ora 19,30, secţia română a teatrului de stat din Sibiu inaugurează stagiunea 1977/1978 cu premiera „Sînziana şi Pepelea'' de V. Alecsandri, în versiunea scenică şi regia lui Sergiu Savin. ■ TEATRUL DE PĂPUŞI. Astăzi, 15 septembrie, ora 10:30, la Teatrul de păpuşi din Sibiu are loc deschiderea oficială a stagiunii 1977/1978 cu piesa „Cînd voi creşte mare". Este un spectacol muzical de animaţie, scris şi regizat de Mircea Petre Suciu. In rolul principal va apare Lăcrămioara Sevestrian. Compoziţii muzicale: Mihaela Malinski. Festivitate de premiere Zilele trecute, la întreprinderea „Vitrometan" din Mediaş a avut loc festivitatea de premiere a cîştigătorilor concursului judeţean rezervat comisiilor tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor, ediţia 1976—1977. Locul I a revenit comisiei tehnice de la „Vitrometan“ (pentru a GRATUIT — manuale şcolare in 30 milioane exemplare d in anul de învăţămînt 1977—1978, elevilor din şcolile de toate gradele le vor fi puse la dispoziţie 844 titluri de manuale însumînd un tiraj de aproximativ 30 milioane exemplare, cu peste 3 milioane mai multe decit anul trecut. Dintre acestea, pentru buna desfăşurare a invăţămîntului în limbile naţionalităţilor conlocuitoare au fost editate în limbile maghiară, germană, sirbă, cehă, slovacă, polonă, ucraineană, turcă, bulgară, greacă 199 titluri, într-un tiraj de 1 400 000 exemplare. Ţinîndu-se seamă de conţinutul tot mai complex al învăţămîntului şcolar din ţara noastră, de modificările de structură stabilite în ultimul timp, aproape 40 la sută din titluri reprezintă manuale noi sau revizuite, cele mai multe dintre acestea fiind destinate liceelor cu profil tehnic şi economic. (Agerpres) doua oară consecutivi); locul II — comisiei tehnice de la I.M.M.N. Copşa Mică şi locul III aceleia de la „Firul roşu“ Tălmaciu. „Clubul tineretului“ — în extindere La „Clubul tineretului“ din municipiul de pe Tîrnavă se desfăşoară în prezent ample lucrări de extindere. La subsolul clădirii, se amenajează o sală multifuncţională şi o a doua rezervată jocurilor. Decorarea interioarelor se face cu plăci din ceramică, creaţii ale artistului plastic medieşean Eugen Cioancă. Atelierele de aplicaţii practice, laboratoarele şi cabinetele tehnice ale Grupului şcolar M.I.U. Sibiu sunt pregătite pentru noul an şcolar. Cabinetul de tricotaje (dreapta) a fost înzestrat recent cu o serie de aparate, machete şi simulatoare, executate de elevii Şcolii de maiştri (promoţia 1977) Foto: FRED NSS