Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1978 (Anul 30, nr. 6363-6437)

1978-01-04 / nr. 6363

Accent sporit pe o organizare de calitate Experienţa bună dobîndită în '77 trebuie cunoscută şi amplificată In Raportul prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Conferinţa Naţională a partidului se sublinia: -Trebuie să acţionăm cu mai multă hotărîre pentru organizarea ştiinţifică a producţiei şi a muncii, stabilind răspunderi şi sarcini precise în toate sectoarele, inclusiv in serviciile funcţionale unde se impune o folosire mai raţională a cadrelor in activitatea de specialitate". Se exprimă astfel pregnant una din condiţiile transformării cantităţii într-o nouă calitate, această nouă calitate presupunînd obligatoriu creşterea productivităţii muncii pe calea organizării ştiinţifice a producţiei şi a munci. În acest context, Cabinetul organizării economico-sociale a acţionat permanent, atît prin instruirea personalului din unităţile economice din activităţile de proiectare, tehnologie, organizare şi producţie in asimilarea celor mai noi procedee şi tehnici de organizare a producţiei şi a muncii, cît şi prin acordarea de asistenţă de specialitate în elaborarea unor studii şi lucrări privind organizarea ergonomică a locurilor de muncă. Astfel, în cursul anului trecut, au fost organizate şi s-au desfăşurat două cursuri de instruire în studiul muncii şi elemente de ergonomie cu participarea a 132 cadre tehnice şi economice din unităţile industriale şi ale cooperaţiei din oraşele Agnita şi Cisnădie. Aceste cursuri s-au finalizat prin elaborarea de studii şi lucrări de către cursanţi, care vizează organizarea ergonomică a unor locuri de muncă din unităţile respective. De asemenea, lucrătorii Cabinetului, împreună cu un larg activ obştesc format din cele mai valoroase cadre din compartimentele de organizare şi proiectare ale unităţilor economice şi de cercetare-proiectare ale judeţului, au elaborat studii şi lucrări privind organizarea ergonomicilă a locurilor de mancă. Pe această linie, în cursul anului 1977 s-au realizat 5 locuri de muncă model, două ateliere-model şi o secţie-model din punct de vedere al productivităţii muncii. In acest sens, rezultate remarcabile în organizarea ergonomică a locurilor de muncă s-au obţinut la întreprinderea de piese auto, „Balanţa“, „Flamura roşie" şi întreprinderea de utilaje şi piese de schimb din Sibiu, precum şi la întreprinderea mecanică Mîrşa, unde obiectivul principal urmărit a fost creşterea productivităţii muncii, reducerea costurilor de fabricaţie, concomitent cu îmbunătăţirea condiţiilor de muncă, crearea unei ambianţe adecvate în muncă, favorabile unei eficienţe ridicate. Exemplificînd prin organizarea model a secţiei de echipament hidropneumatic de la „Balanţa“ Sibiu, ce a constat în reorganizarea fluxurilor de fabricaţie, creşterea gradului de tipizare şi unificare, eliminarea unor locuri înguste la operaţiile de turnare-uscare, organizarea pe stoc a producţiei de echipament HP, numai în anul 1977 s-a obţinut o creştere a pro(Continuare în pag. a III-a) ing. GHEORGHE CONSTANTIN de la Cabinetul judeţean de organizare economicosocială ACTUALITĂȚI Acţiuni pioniereşti Pionierii din Tălmaciu prezintă azi, ora 9, la clubul „Firul roşu“ spectacolul de cîntec şi poezie „Culorile copilăriei“. Tot azi, pionierii de la Şcoala generală din Racoviţa vor fi oaspeţii muncitorilor de la întreprinderea mecanică Mîrşa. • Astăzi, de la ora 10, în parcul Subarini va avea loc concursul „Săniuţa fuge, zboară“. Participă pionieri sibieni din clasele I—IV. Mîine, 5 ianuarie, Casa pionierilor şi şoimilor patriei din Sibiu găzduieşte de la ora 10 în ciclul „Basme pentru cei mici" manifestarea „Depănînd fir de poveste", îşi dau concursul şoimi ai patriei din clasele I şi II. Centrul de informare şi reclamă al U. J. C. M. Sibiu Vineri, 6 ianuarie a.c., în Piaţa 6 Martie nr. 9 din Sibiu, U.J.C.M. deschide un centru de informare şi reclamă, deschis zilnic de la 10— 18 (duminica închis). Centrul oferă informaţii directe sau prin telefon (nr. 12 00) asupra serviciilor şi lucrărilor — pe bază de comenzi — ce se efectuează in toate cooperativele din judeţ, precum şi asupra produselor ce se desfac prin reţeaua de magazine a Uniunii şi a cooperativelor. Tot aici se primesc propuneri privind diversificarea gamei de produse și servicii. ACTUALITĂȚI 19s PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VĂ! ORGAN Al COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU Al P C.R. Şl al CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anuil XXX, nr. 6 363 Miercuri, 4 ianuarie 1978 4 pagini, 30 bani Succes de prestigiu al cineclubului pionieresc „CIBINIUM“. Participînd la ediţia a VI-a a „Festivalului filmelor premiate, realizate de amatori „Ecran mureşan“, care s-a desfăşurat între 28—29 decembrie 1977 la Tîrgu-Mureş, cineclubul „Cibinium" al Casei pionierilor şi şoimilor patriei din Sibiu s-a întors încărcat de premii şi trofee. Astfel, filmul „Lacrimi pe rugină“ a obţinut premiul pentru calităţi artistice deosebite; filmul „Flăcări pe glie“, premiul pentru forma artistică a mesajului politic; filmul „Mii de meşteri mari" a fost premiat pentru frumuseţea prezentării patosului muncii, iar filmul „Răspunsuri“ pentru frumuseţea metaforei cinematografice. Cineclubului „Cibinium" i s-a decernat de asemenea şi cea mai înaltă distincţie a festivalului: Premiul cel mare (o cupă de cristal) şi Diploma de onoare pentru cea mai bună selecţie de filme. Felicităm pe această cale membrii cineclubului pionieresc, îndrumaţi cu multă pasiune şi pricepere de către tovarăşul Marcel Weltmann şi le urăm noci şi va loroase succese. încredinţăm astăzi tiparului alte răspunsuri la întrebările: ce a însemnat anul 1977 pentru Dv. — ce aşteptaţi de la 1978? MARIA PINCA (secretara Comitetului de partid de la „Libertatea" Sibiu): „Cel mai emoţionant moment din anul trecut a fost fără îndoială, participarea mea la lucrările Conferintei Nationale a partidului. Cinstea care mi s-a făcut de a fi aleasă în prezidiul înaltului forum, magistratul Raport al tovarăşului Nicolae Ceaușescu, îndemnurile adresate femeilor reprezintă tot atîtea stimulente pentru activitatea mea viitoare. De 1977 mă mai leagă ceva: este anul căsătoriei! Dorinţa cea mai mare pentru acest an este ca, împreună cu colegii mei de muncă, să ne ridicăm la înălţimea sarcinilor puse în foţa noastră. Aştept, de asemenea, să mă mut cu solul meu în apartamentul proprietate personală construit în cartierul V. Aaron“. HORIA LUPU (profesor, liceul „St. L. Roth“ Mediaş): „Satisfacţiile pe care mi le-a pricinuit liniştea vieţii familiale s-au repercutat pozitiv şi asupra activităţii mele profesionale. Rezultatele muncii mele îmi place să le văd in rezultatele muncii foştilor mei elevi. Un exemplu: Ion Micu c a reuşit al doilea In vara trecută la examenul de admitere la facultatea da filozofie clujeană. In 1978 doresc ca activitatea mea publicistică si cîştige In maturitate şi angajare". VIRGIL IRIMIE (factor poştal, Oficiul P.T.T.R. Sibiu): „1977 mi-a adus cel de-al cincilea titlu consecutiv de fruntaş în întrecerea socialistă. In 1978 împlinesc 20 de ani de muncă în poştă, aniversare pe care o doresc însoţită de încă un titlu de fruntaş. Satisfacţia mea este legată, desigur şi de majorarea retribuţiei cu 4 luni mai devreme". HELMUTH BENING (picior sticlat, „Vitrometan" Mediaş): „1977 este anul consacrării mele profesionale. Am găsit soluţiile la două proiecte de invenţii înregistrate şi pentru care aştept brevete în curînd. Tot în 1977 au fost aplicate în întreprinderea noastră două inovaţii care-mi aparţin: „Lucru cu pigment în relief" şi „Decorarea cu eis“. La „Olimpiada sticlarilor“ din acest an voi face tot ce-mi stă în putinţă ca să recîştig locul pe ţară, poziţie pe care o devin din anul 1974 şi pe care am pierdut-o în 1977 din vina mea...". MARTIN ADAM (tipograf, întreprinderea poligrafică Sibiu): „Anul 1977 mi-a adus o mare bucurie pe linie profesională. Este vorba de cîştigarea concursului „Cartea de aur", ediţia a (Continuare în pag. a III-a) Anchetă realizată de MIRCEA UITU -ANCHETA NOASTRĂ -■ 41 Impresii, dorinţe şi proiecte din 1977 şi, bineînţeles, pentru 1978! Şi-n zootehnie ... Semne bune anulare Am admirat, nu o dată, vacile de înaltă productivitate de la ferma I.A.S. „Viile Sibiului". In mai multe rînduri am scris despre iniţiativele acestui destoinic colectiv. La finele anului trecut am purtat, din nou, o discuţie cu şeful fermei interesîndu-ne de noutăţi. „Ştiţi ceva — am să vă „vînd" un pont. Treceţi pe la ferma 2 „Dealul Ocnei". Ei nu lucrează în rasă pură ca noi şi totuşi obţin rezultate demne de toată lauda". Am ascultat sfatul inginerului Radu Neagoş şi nu am regretat. Ferma nr. 2 deţine un efectiv de 950 taurine din care 505 vaci cu lapte. La 30 octombrie anul trecut a îndeplinit planul şi pînă la 31 decembrie a livrat suplimentar 2 600 hl lapte. Sporul de producţie, peste plan, pe vacă furajată a fost de 440 litri. Concomitent s-a realizat şi depăşit indicatorul la fătări. A fost redus cu 21 lei preţul de cost pe hl de lapte. Beneficiile cu care a încheiat anul depăşesc 200 000 lei. „Rezultatele — ne-a spus inginerul Teodor Flentea — sunt determinate de eforturile susţinute pe care le face partidul şi statul pentru sporirea producţiilor agricole, de ridicarea permanentă a experienţei colectivului, de încrederea lui în adevărul că munca este unicul izvor de bunăstare şi belşug". La acestea se mai poate adăuga crearea unei puternice baze furajere (după evidenţe la principalele culturi producţiile planificate au fost depăşite) respectarea regulilor de zooigienă, valorificarea la capacitate a potenţialului productiv al animalelor“. Acesta este pe scurt bilanţul cu care ferma 2 „Dealul Ocnei“ a încheiat cel de al doilea an al cincinalului. Dar, respectînd principiul „Ziua bună se cunoaşte de dimineaţă“ şi adaptîndu-l la noul an observăm că îngrijitorii au serbat revelionul în fermă. La ora 24 cu paharele pline au ascultat Cuvântarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu transmisă la posturile de radio şi televiziune. La ora 5 au fost toţi, conform tradiţiei, prezenţi la locurile de muncă. La ora 6 s-a consemnat un prim eveniment. Medicul veterinar C. Dimitris şi îngrijitoarea fruntaşă Elena Burduja au asistat la fătarea primului viţei din 1978. Laptele muls în zilele de 1, 2, 3, ianuarie a fost la nivelul sarcinilor sporite ale anului 1978 (anul acesta sporul de producţie pe vacă furajată trebuie să depăşească cu 600 de litri nivelul anului trecut). Cei 9 viţei tătaşi pînă ieri sînt sănătoşi şi inimoşi. Sesizînd aceste semne de bucurie, copiii îngrijitorilor, tînăra generaţie a ieşit la sorcovit neuitînd să adauge la urăriie de cuviinţă şi memorabilele cuvinte: „Semne bune anulare“. 18 ® ii m i BEii* Aşa arată „giganţii" din tînărul cartier de locuinţe „Vasile Aaron“ din Sibiu. Ei se înscriu intre sutele de apartamente ce alcătuiesc acest nou şi tînăr cartier sibian Foto: FRED MSS * » mmm m m mm mmm m * » « % i m « 11 I. FLESCHLII