Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1979 (Anul 31, nr. 6672-6747)

1979-01-03 / nr. 6672

Mesajul adresat de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU întregului nostru popor cu prilejul Anului Nou Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1978 cu noi şi mari realizări în opera de construcţie socialistă. Muncind cu abnegaţie şi elan, eroica noastră clasă muncitoare a asigurat îndeplinirea programului de dezvoltare şi modernizare a industriei, a cărei producţie a crescut în cei trei ani ai cincinalului intr-un ritm mediu de peste 5 la sută. S-au obţinut, de asemenea, succese deosebite în agricultură, în creşterea producţiei agricole, în dezvoltarea tuturor ramurilor economiei naţionale. Ca urmare, a sporit avuţia socialistă, venitul naţional, ceea ce s-a reflectat în îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale întregului nostru popor. Aplicind programul de creştere mai rapidă a veniturilor oamenilor muncii, in acest an am încheiat înainte de termen prima etapă a majorării retribuţiilor; de asemenea, au fost mărite pensiile, alocaţia pentru copii, s-a trecut la aplicarea săptămînii de lucru reduse Succese de seamă am obţinut in înflorirea ştiinţei şi invăţămintului, a creaţiei literar-artistice, în făurirea culturii noi, socialiste. Toate aceste realizări oglindesc forţa creatoare a poporului nostru, liber şi stăpîn pe destinele sale, hotărîrea sa de a înfăptui neabătut Programul elaborat de Congresul al XI- lea, unitatea de granit a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, în jurul Partidului Comunist — conducătorul încercat al întregii naţiuni pe calea socialismului, bunăstării şi fericirii. Pentru minunatele rezultate obţinute în construcţia socialistă în anul 1978, doresc să adresez clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor fiilor patriei — români, maghiari, germani, sârbi şi de alte naţionalităţi — întregului nostru popor, cele mai calde felicitări, precum şi urări de noi şi tot mai mari succese în activitatea viitoare. Peste citeva clipe intrăm în anul 1979 — cel de-al patrulea an al cincinalului. Prin obiectivele ce ni se propunem prin continuarea dezvoltării un ritm înalt şi modernizarea forţelor de producţie, a întregii economii naţionale, anul viitor va marca, fără îndoială, ouă treaptă în ascensiunea rapidă a României pe drumul civilizaţiei şi progresului. Sarcina centrală în acest an este ridicarea la un nivel tot mai faialt a activităţii economicosociale, realizarea unei calităţi noi, superioare în Întreaga operă de construcţie socialistă. Aceasta impune să valorificăm tot mai eficient potenţialul material şi uman de care dispunem, să promovăm cu fermitate cele mai noi cuceriri ale revoluţiei tehnico-ştiinţifice în toate domeniile. Ţinînd seama de dificultăţile pe care le generează criza mondială de materii prime şi (Continuare in pag a Ii-a) (Continuare în pag. a II-a) NICOLAE GASTONE Revelionul constructorilor de maşini de la „Independenţa“ Peste 250 de oameni ai muncii de la prestigioasa întreprindere constructoare de maşini sibiamă «Independenţa“, împreuna cu membrii familiilor Iar, şi-au dat intilnire în noaptea Noului An pentru a petrece „Revelionul”, această noapte de tradiţională bucurie, în care bilanţul realizărilor îndeamnă gîndul spre împlinirile viitoare, ca intr-o mare şi unită familie muncitorească, în sala cantinei restaurant de pe platforma industrială II împodobită sărbătoreşte, sub reflexele multicolore ale unuiui impunător brad, erau prezenţi reprezentanţi ai secţiilor metalurgică, utilaj metalurgic, cazangerie, mecanică II şi III, ai atelierelor de proiectare, cadre de conducere. Colective de muncă despre ale căror deose în Interiorul ziarului: • Mediaşul la cumpănă de ani . La cea mai aşteptată noapte • Semne pentru vocaţia ospitalităţii • în munţi, la cabane Colindători sosiţi la restaurantul „Continental" - unul din monumentele de atracţie la graniţa dintre ani Foto: FRED NSS „Flamura roşie" Sibiu. Aceşti băieţi de la Mecanică III şi aceste fete de la Stilouri au petrecut un Revelion frumos, vesel, aşa cum stă bine membrilor unui colectiv muncitoresc cu bune rezultate în realizarea sarcinilor ce-i revin Cele dinţii fapte de muncă în cronica anului 1979 Oameni la datorie, oameni în prima linie pe „frontul“ muncii Ca în fiecare an, ca la fiecare debut de an, închinăm cîteva rînduri din rubrica economică colectivelor de oameni ai muncii care nu-şi încetează nici o clipă activitatea, păşind hotarul dintre ani la locul lor de muncă, realizînd primele producţii, primele recorduri ale noului an. Sínt sectoarele cunoscute îndeobşte sub numele - metaforă „focuri nestinse“, plasate pe axa Copşa Mică - Mediaş. Locurile, fabricile, colectivele sínt Intr-adevăr aceleaşi. In fiecare an aceleaşi, dar faptele, evenimentele diferă, drept pentru care, în dimineaţa zilei de 2 ianuarie, micro-dispeceratul „Tribunei Sibiului" a putut culege, telefonic, o sumedenie de noutăţi pe care vi le prezentăm în continuare. „Gazul metan“, de veghe în 36 judeţe ale ţării ■ De la tehnicianul Carol Ştefănescu, din Comandamentul Centralei gazului metan: „ Oamenii gazului metan veghează transportul pe conductele magistrale, funcţionarea tuturor staţiilor de comprimare şi distribuţia gazului metan, în 36 de judeţe ale ţării. Dacă pîmă astă noapte (n.n. — noaptea de 1 spre 2 ianuarie) nu aveam nici un fel de probleme, o dată cu scăderea generală a temperaturilor şi ninsorile abundente care au căzut în întreaga ţară, veghea trebuie considerabil întărită. S-au constituit urgent comandamente speciale pe lingă toate secţiile de distribuţie care raportează la fiecare două ore funcţionarea reţelelor. „Reamuri" Mediaş primele recorduri ■ De la Elena Marton, şefa subredacţiei Mediaş a ziarului nostru: — Noaptea de Anul Nou avea să consemneze un remarcabil record la cuptorul nr. 1. La ora cînd în, municipiul de pe Tîrnavă oamenii petreceau şi ciocneau pahare pentru împlinirea proiectelor dim noul an, la gura cuptorului, echipa maistrului Ion Cucuet avînd în Dumitru Popa, Ion Bădic şi Dumitru Mitroiu oamenii cei mai de nădejde, realiza o producţie de 10 700 m.p. geam «■as, din care 3 000 m.p. peste plan destinaţi exportului. Recordul echipei Mom Cucuet a ambiţionat se pare schimbul următor, cel al maistrului Vasile Dobrim, avînd în componenţă vechi şi harnici sticlari, din care îi vom aminti pe Ion Blesea, Dumitru Popşor, Gheorghe Deva. Ieri, în cursul unei convorbiri telefonice, Vasile Dobrin ne-a mărturisit hotărîrea de a realiza La acelaşi cuptor o producţie pe schimb de 10 800 m.p. Şi a adăugat: „Vrem ca anul 1979 să fie pentru mine Şi pentru echipa noastră — anul calităţii" . Să le dorim succes!... Grupaj realizat de EMIL DAVID Drum bun ... Şi la cumpăna acestor ani, sirenele locomotivelor din depoul sibian au răsunat prelung, semn de tradiţională tirane .La mulţi ani“ şi „Drum bun”. Le-au ascultat acolo, în depou, îng. Vasile Berghea, şefii de tură Ilie Simon şi Mircea Maier, mecanicii Nicolae Pristav, Vasile Popa şi îngrijitoarea Irina Dencz. O parte din cei pentru care Revelionul 1979 a însemnat o nouă dovadă de hărnicie şi precizie. La scurt timp cu un alt semnal prelung mecanicul de locomotivă Ion Galasiu anunţa plecarea acceleratului 226, primul tren ce părăsea Sibiul la noul an 1979. % Gînduri bune pentru cei dragi__ Multe dintre acestea au fost transmise prin intermediul telefonului. Imensitatea maximă a mesajelor a fost atinsă în centrala telefonică sibiiană intre orele 23,00 (31.XII — 78) și 03 (1.1.1979). Mii de comenzi. Mii de apeluri la care telefonistele de serviciu au răspuns cu solicitudine şi amabilitate. Am stmat-o pe tovarăşa Ana Alexandrescu, care a condus echipa, şi am sesizat în vocea ei urmele oboselii. Parcă ghicimidu-mi gîndul mi-a spus« „Nici nu prea simţi oboseala atunci cînd ştii că ceea ce faci este util“. I-am dat dreptate mulţumindu-i în numele tuturor celor ce au apelat la serviciile echipei care le-a mai cuprins pe Valeria Crăciun, Aurora Verdez, Lia Lazăr, Iuliana Paştiu, Ruxandra Ilie, Gabriela Sas, Constanţa Matei şi Aristiţa Zbîrcea. TRAIAN RUSH