Tribuna, octombrie 2000 (Anul 116, nr. 2919-2944)

2000-10-02 / nr. 2919

COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXVI, serie nouă, nr. 2919 Luni, 2 octombrie 2000 8 pagini, 2000 Iei (la abonați - 900 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro, http://www.tribuna.logon.ro E-mail: tribuna@sibnet.ro,pubtrib@sibnet.ro GJM? Chiar dacă avem un prezent de tinichea, care s-a impus autoritar în viaţa noastră, chiar dacă ne jenăm să mai zicem că “viitor de aur ţara noastră are”, cum proorocea poetul, Angel Proorocu, Radu Ştefan, Mihai Pătraşcu şi Daniel Dumitran ne-au adus aur şi argint tocmai din Asia. Aur şi argint olimpic, sclipitor ca pt tOMHLUI, minţile acestor copii. Olimpiada de informatică, desfăşurată între 24 septembrie şi 2 octombrie în China, a însemnat un succes românesc, lotul ţării noastre, compus din patru elevi, încununându-se cu tot atâtea medalii, două de aur şi două doar de argint. La olimpiada din China s-au aliniat la start 65 de ţări, cu tot ce au avut ele mai bun prin şcoli, în materie de informatică. Olimpicii români, însoţiţi de doi profesori (nu tu maseur, nu tu medic, nu tu bucătar, nu tu psiholog) au aur, deci noi avem aur. Sunt şi nelipsitele guri rele care spun că “aurul” îl vor prelucra alţii. Mihai BRATU Agenda vieţii spirituale “Cele cinci pieţe din Sibiu vor funcţiona numai cu autorizaţie sanitară în regulă” , precizează viceprimarul Daniel Fântână * Viceprimarul Daniel Fântână este hotărât să aducă pieţele din Sibiu la normalitate, în sensul că acestea vor funcţiona doar dacă întrunesc condiţiile stabilite de autorizaţia sanitară. “Acest lucru presupune o curăţenie susţinută, rezolvarea igienei alimentare. în 2 şi 3 octombrie a.c. vom trece la degresarea zonelor şi spălarea cu hidranţi. Mai mult, azi (29 septembrie) a fost recepţionat grupul sanitar de la Piaţa 1 Mai, care a costat 100 milioane de lei. Cel de la Obor a intrat şi el în circuitul public, după o investiţie de 400 milioane lei. In condiţii bune se află cele de la Piaţa Cibin şi V. Aaron, cu singura observaţie că la ultimul grup social amintit au început să se fure plutitoarele!?”, a afirmat viceprimarul sibian. Următoarea prioritate pentru administraţia publică se îndreaptă spre Piaţa Rahova. Aici este vorba de o lucrare mai dificilă, estimată per total la două miliarde de lei. Urmează ca, la finalul licitaţiei, constructorul câştigător să respecte integral tema proiectului. Lucrarea, din motive financiare, nu poate fi terminată în 2000, dar termenul de graţie a fost stabilit mai 2001. Viceprimarul Daniel Fântână ne-a mai declarat: “Cred că vom schimba şi partenerul pentru curăţirea pieţelor. Cu un efort financiar de 200.000.000 lei ne vom dota cu un tractor, o remorcă şi containere, urmând ca serviciile să fie asigurate de angajaţii administraţiei publice. Ne-am mai gândit şi la iluminarea nocturnă a pieţelor, dar şi la modul de depozitare a produselor din piaţă, anume pe grătare de lemn”. A. POPESCU Al X-lea simpozion de tineret pentru studii transilvane a fost găzduit de staţiunea Păltiniş Timp de trei zile (29 septembrie - 1 octombrie a.c.), staţiunea Păltiniş a fost gazda unui interesant simpozion care a reunit asociaţii montane, ecologice şi de turism din Transilvania. Practic, pe durata celui de-al X-lea simpozion de tineret pentru studii transilvane, cei peste 50 de participanţi şi-au propus o temă interesantă: “Păltiniş - Quo vadis?!,” mai ales că staţiunea este supusă de la revoluţie încoace unor agresiuni arhitectonice necontrolate. Dacă în prima zi participanţii au dezbătut problemele protecţiei mediului şi legislaţiei aferente, dezbateri urmate de proiecţii de diapozitive axate pe istoria staţiunii, în a doua zi, după prezentarea activităţii, preocupărilor şi proiectelor pe care le au ONG-urile cu profil turistic şi ecologic, organizatorii au oferit celor prezenţi şansa să dezbată, în cadrul unei mese rotunde, o altă temă care preocupă turismul zonal, anume “Păltiniş - Quo vadis?!”. _____________, conf. în pag.8 A. P. La Sibiu A treia reuniune internaţională a firmei germane M&P International GmbH & Co.RG La Sibiu s-a desfăşurat, vineri, a treia reuniune internaţională a firmei germane M&P International GmbH & Co.RG, care are reprezentanţe în multe ţări europene, reunite în concernul Yeyes Deutschland GmbH, producător cu o tradiţie de peste 100 de ani, de insecticide, odorizante şi produse de curăţenie. Reprezentanţa din România se află la Sibiu, sub denumirea S.C. Global Ro S.R.L., unde director general este Ioan-Virgil Muntoiu, care în cadrul conferinţei ne-a declarat că piața românească este acoperită în procent de 80% de produsele firmei. cont. In pag.8 Silvia BOIA Emil Constantinescu şi-a anunţat vizita la Sibiu Preşedintele României, Emil Constantinescu, va vizita municipiul Sibiu mâine, în cursul zilei de ieri, prefectul judeţului, Lucian Călin, a convocat oficialităţile locale şi reprezentanţii instituţiilor descentralizate, la sediul instituţiei, pentru pregătirea acestei vizite. Programul preşedintelui României de la Sibiu urmează să fie anunţat astăzi. După toate probabilităţile, pe lângă vizitarea unor obiective instituţionale, în program mai sunt incluse întâlniri cu oficialităţi locale şi reprezentanţii presei, vizionarea unui spectacol de teatru. Adrian POPESCU Facultatea de Geografie-Turism Deschiderea anului universitar 2000/2001 Miercuri, 4 octombrie 2000, de la ora 11, în Aula “Simion Mehedinţi” a Facultăţii de Geografie-Turism din Sibiu, str. Turnătoriei 5-7, are loc deschiderea festivă a anului universitar 2000/2001. Momentul festiv coincide cu inaugurarea oficială a noului sediu în care va funcţiona Facultatea de Geografie-Turism, precum şi Colegiul de Topografie, Cadastru Funciar şi Organizarea Teritoriului. Vom reveni. C. GEAMANU Prognoza vremii pe luna octombrie I Tribuna descifrează un cod managerial de succes Un manager şi un investitor au cucerit piaţa autohtonă Directorul general al SC Agrovet din Sibiu, ec. Costin Tancu, şi omul de afaceri, prof.univ.dr. Mihai Berea, au pus pe picioare o societate care azi bate la uşa pieţei UE. Au preluat cu ani în urmă 2000 mp de relicve demne de a exemplifica cum arată imobilele din Kosovo. Cu perseverenţă şi profesionalism, Agrovet a devenit un partener curtat în ţară şi peste hotare, angajat în producţia industrială, agricolă şi în prestări servicii. ______________ conf. în pag.8 Adrian POPESCU Foto: Fred SUSS O FEMEIE “A AJUNS ÎN COMĂ LA SPITAL O femeie în vârstă de 42 de ani din Sibiu a fost grav accidentată sâmbătă, în jurul orei 14.00. Evenimentul s-a petrecut pe DJ 106, la un kilometru de la ieşirea din municipiul Sibiu. Potrivit Poliţiei, Vasile Manea, în vârstă de 21 de ani, din comuna Sadu, aflat la volanul unui Audi 80, cu număr de înmatriculare SB-04-MJ, a intrat, la un moment dat, într-o depăşire neregulamentară. Manea a acroşat-o pe Magda Boeriu din Sibiu, care se deplasa regulamentar pe partea stângă a drumului. Femeia a fost transportată la Spitalul Judeţean în comă de gradul II. S.F.