Tribuna, aprilie 2001 (Anul 117, nr. 3071-3094)

2001-04-02 / nr. 3071

Anul CXVII, serie nouă, nr. 3071 mmm&m FOMT mm COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Luni, 2 aprilie 2001 8 pagini, 2500 lei (la abonaţi -1200 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro . ministrulĂnăronescu a recunoscut că programa de admitere publicată pe Internet conţine numeroase erori * broşura editată de minister in _acest sens va cuprinde viperaţă1^ Lansarea de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) a broşurii care cuprinde programa de admitere la toate universităţile din România a stârnit nemulţumirea multor responsabili din conducerea Universităţii sibiene “Lucian Blaga”. Motivul? Numeroase date cuprinse în broşura respectivă sunt eronate. Aceste inexactităţi i-au fost semnalate, la sfârşitul săptămânii trecute, personal doamnei ministru Ecaterina Andronescu, în cursul unei întâlniri avute cu Biroul Senatului Universităţii “Lucian Blaga”. La finalul discuţiilor purtate cu universitarii sibieni, ministrul Andronescu a recunoscut că există posibilitatea apariţiei unor greşeli. “Vom verifica luni (n.n., astăzi), la minister, şi vom face corecturile de rigoare la site-ul pe Internet. Cât priveşte broşura, ea a fost deja tipărită, dar putem încă adăuga o erată", a spus Ecaterina Andronescu, care a mai adăugat că “este regretabil ceea ce s-a întâmplat”, lăsând să se înţeleagă că vinovaţii vor suporta consecinţele. Potrivit unor surse din Universitatea sibiană, au fost semnalate greşeli în programele de admitere la Facultatea de Ştiinţe, Facultatea de Litere, Istorie şi Jurnalistică, Facultatea de Teologie, Colegiul Universitar. Florin STAICU Ministerul Educaţiei a furnizat date greşite despre Universitatea “Lucian Blaga” Ministrul secretar de stat Ioan Opriş “a spionat mediul cultural la Sibiu Ministrul secretar de stat Ioan Opriş, din cadrul MCC, a plecat de la Sibiu cu sentimentul împlinirii misiunii ministeriale încredinţate de ministrul Culturii şi Cultelor, acad. Răzvan Theodorescu, însoţit de consilierul şef al Inspectoratului pentru Cultură şi Culte Sibiu, prof.drd. Alexiu Tatu, ministrul secretar de stat a avut mai multe contacte cu oficialităţile locale. Dacă împreună cu primarul Klaus Johannis a trecut în revistă strategia şi demersurile de la nivelul municipiului privind patrimoniul arhitectural medieval şi pârghiile de colaborare cu MCC, la sediul Consiliului Judeţean Sibiu, preşedintele Eftimie Costeiu a demonstrat că-şi cunoaşte patrimoniul din subordine, mai mult, a prezentat stadiul investiţiilor de la Teatrul “Radu Stanca” şi de la proiectul de reconstruire a unui edificiu cu reală importanţă istorică şi culturală, Teatrul “Thalia”. Un alt punct important din program a fost dedicat episcopului Bisericii Evanghelice, Excelenţei Sale Christoph Klein. Pe parcursul discuţiei au fost făcute referiri la monumentele Bisericii Evanghelice de pe raza județului şi municipiului, dar şi la stadiul în care se află lucrările de restructurare şi reamenajare de pe str. Mitropoliei (unde a funcţionat Casa de Cultură a Studenţilor) şi unde va funcţiona un Centru naţional de cultură şi arhivistică pentru germanii din România. Datele urmează să fie prezentate ministrului Răzvan Theodorescu care, înainte de vizita de la Sibiu (anunţată până în vară), vrea să vină cu lecţia învăţată acasa Adrian POPESCU în drum spre Ungaria 12 transfugi somalezi prinşi la Western! # nici unul dintre ei nu avea actele în regulă * Poliţiştii sibieni au prins, vineri seara, 12 cetăţeni somalezi care se îndreptau spre frontiera cu Ungaria. Cei 12 călătoreau ce trei taximetre din Bucureşti. Surse din poliţie spun că între cei 12 se afla şi un copil de doi ani şi că doar 4 dintre ei aveau acte, dar erau expirate. Somalezii solicitaseră autorităţilor române azil politic. Pentru unii dintre ei nu s-a luat încă o decizie, iar alţii au contestat deja, în justiţie, respingerea solicitării. Cele 3 maşini au fost oprite de poliţişti pe DN1, în dreptul localităţii Veştem, din cauza vitezei excesive. Taximetriştii au declarat că au primit câte 70 de dolari pentru o cursă Bucureşti-Satu Mare. Somalezii au fost trimişi, în noaptea de vineri spre sâmbătă, la un centru de emigranți din Capitală. Florin STAICU A crede în trăinicia înţelegerilor dintre partidele noastre politice, indiferent la ce nivel sunt făcute şi sub ce ambalaj sunt aruncate pe piaţă - convenţii, pacte, protocoale etc. - este o naivitate la fel de mare ca şi aceea de a crede în discreţia presei. Planul politic românesc este prea dezacordat ca să se poată cânta pe el o singură partitură coerentă. Presa sesizează din timp primele dezacorduri şi, cu toate astea, politicienii le cântă mai departe. Ei se întâlnesc, totuşi, într-o armonie perfectă în două împrejurări: când au loc ceremoniile parlamentare de mărire a salariului propriu, sau când e vorba să semneze un document care repetă un alt document deja semnat şi intrat în vigoare. In 1995 se semna la Snagov o declaraţie privind aderarea României la UE. In martie 2001 se semnează, tot la Snagov, o declaraţie politică de susţinere a integrării României în NATO. Cu mic, cu mare, s-au întrunit, pe malul lacului, partidele parlamentare, ce a mai rămas din partidele neparlamentare, sindicatele, patronatul, biserica, mediile academice, militare, adică tot ce ţine de pârghia politică, de drept sau de fapt, pentru a semna un fel de Program naţional de pregătire a aderării la NATO, ca şi când n-ar şti toată lumea că suntem, mai de multişor, o ţară care ne-am declarat deja adeziunea la structurile euro-atlantice. N-a fost auzit glas parlamentar care să nu sublinieze voinţa de aderare, sondajele de opinie au confirmat asentimentul populaţiei, cu toate ocaziile şi pe la toate forurile europene am umblat cu rugămintea-n proţap, am făcut paşi “teoretici” în direcţia aderării. Atunci, dacă NATO ştie, noi vrem, paşii teoretici s-au făcut, se impune întrebarea: la ce a folosit toată festivitatea de la Snagov? La îngroşarea unor litere deja scrise? La declanşarea unor blitzuri pentru o poză de familie? Altceva se cuvine să facem: nişte paşi “practici”. Mihai BRATU din România se produce de 20-30 de ori mai mult alcool decât în Germania” , constată preşedintele Consiliului Administrativ al Biami International, dl. Wilhelm Grama . Recent, la Hotel Continental, timp de două zile, au fost găzduite lucrările simpozionului “Calitate şi eficienţă în producerea alcoolului”, care a atras la Sibiu peste 50 de participanţi din toată ţara. Simpozionul a fost apreciat de specialiştii prezenţi la Sibiu ca unul util şi de maximă eficienţă, pe parcursul căruia au fost dezbătute alternativele din industria spirtului, au fost făcute consideraţii recente privind hidroliza amidonului, necesitatea de a acorda o atenţie sporită controlului de calitate. Mai mult, noutatea a venit în domeniul materiei prime, al enzimelor Novozymes, destinate fabricării alcoolului etilic din materii prime amidonoase, folosirea celuciastului în industria producerii spirtului din grâu. Din datele tehnice şi excelenta documentaţie pusă la dispoziţie de către reprezentanţii societăţii “Biami International”, prin directorul de imagine, Lucian Sălcudean, a rezultat o pertinentă analiză economică asupra enzimelor Novozymes în industria spirtului. Despre această importantă activitate din mediul economic local şi naţional, dl. Wilhelm Grama, preşedintele Consiliului de Administraţie Biami International, ne declară: “Atât participanţii, cât şi noi, organizatorii, cont. in pag.2 Adrian POPESCU Foto: Fred MSS . ___________