Tribuna, ianuarie 2002 (Anul 118, nr. 3302-3326)

2002-01-03 / nr. 3302

Anul CXVnn, serie nouă, nr. 3302 Joi, 3 ianuarie 2002 8 pagini, 3500 lei (la abonați -1500 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://wwww.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Ca martor şi... beneficiar al unei nopţi de neuitat - noaptea Revelionului 2002 la Cercul Militar Sibiu - pot depune mărturie, alături de alţi 140 de participanţi - că organizatorii au găsit şi aplicat cele mai fericite soluţii pentru a mulţumi pe toată lumea într-o atmosferă electrizantă, optimistă şi încărcată de surprize plăcute. “Reţeta" unui revelion reuşit sută la sută constă - din câte am putut să desluşesc la capătul a nouă ore de petrecere - în organizare, măiestrie culinară şi antren. Organizarea, fireşte, nici nu putea să nu iasă de nota 10 din moment ce în ea s-a implicat direct amfitrionul acestui revelion, general de brigadă Nicolae Usco, sprijinit de întreg “statul său major" din Academia Forţelor Terestre “Nicolae Bălcescu”, în jurul său s-au adunat, cum spuneam, mult peste o sută de persoane - conducători de instituţii judeţene, oameni de afaceri cunoscuţi, dascăli universitari, magistraţi şi, fireşte, cadre militare care au alcătuit un omogen “grup de şoc” ce a forţat trecerea în deplină armonie a cumpenei dintre ani, cu bună dispoziţie şi exuberanţă. La capitolul măiestrie culinară şi-a dovedit încă o dată profesionalismul desăvârşit echipa binecunoscută a Restaurantului Militar Sibiu alcătuită din şeful de complex - Gheorghe Nichita, şefii de unitate - Ion Popelea şi Nie Pleşa, secondaţi de maestrul bucătar Gheorghe Tăran. Despre toţi aceştia, numai cuvinte de laudă pe care le poate confirma alături şi fotoreporterul nostru. Reuşita Revelionului 2002 a fost întregită de şirul de surprize care a dat culoare şi antren întregii nopţi: tradiţionalul pluguşor cu răvaşe şi dedicaţii, un program artistic de ţinută oferit în exclusivitate de ansamblul “Ceata junilor”, o suită de dansur moderne care a electrizat sala, o tonicola om care nimeni nu a plecat cu mâna goala. Una peste alta, norocoşii prezenţi în noaptea cea mai lungă la Cercul Militar Sibiu pot spune că au păşit cu dreptul în 2002, cu bateriile încărcate, mai optimişti, cu mai mult chef de muncă şi viaţă. Fiindcă, după chef, urmează chiar şi la români - să nu uităm! - viaţa cea din toate zilele unui nou an. Emil DAVID In noaptea de Revelion 30 dintre ei au suferit fracturi după ce au alunecat pe zăpadă , alte 3 persoane au băut până au ajuns în spital . 110 sibieni au ajuns chiar în noaptea de Revelion la Serviciul de Urgenţă al Spitalului Clinic Judeţean Sibiu. Cele mai multe au fost fracturile, 30 la număr, din cauza zăpezii şi a gheţii de pe trotuare. Doi tineri de 17 ani şi un bărbat de 43 de ani au băut atât de mult în noaptea de Revelion încât au ajuns la spital. De asemenea, 5 persoane au fost victime ale unor agresiuni, ne-a declarat dr. Carmen Natea, purtător de cuvânt al Spitalului Clinic Judeţean Sibiu. Comparativ cu alţi ani, însă, noaptea de Revelion a fost mult mai liniştită pentru medicii de la Urgenţă, în 1 ianuarie, la spital au ajuns 15 sibieni cu colici abdominale din cauza abuzului de mâncare şi alte 5 persoane care au făcut exces de alcool. Nici în această zi nu au lipsit fracturile şi entorsele, 24 la număr. O femeie de 40 de ani a fost bătută şi a suferit un traumatism cranio-cerebral. Acum ea este internată în Secţia Neurochirurgie. Sorana MAIER £000 In cursul zilei de ieri DRUMUL SPRE PĂLTINIŞ A FOST BLOCAT O ORĂ , Incidentul s-a produs deoarece s-a defectat un utilaj de deszăpezire care acţiona în zonă . Drumul spre staţiunea Păltiniş a fost blocat, ieri la amiază, timp de aproximativ o oră. “Incidentul s-a datorat faptului că un utilaj care acţiona acolo s-a defectat, iar până am trimis un alt utilaj, din cauza viscolului, drumul s-a blocat”, ne-a declarat Călin Petre, director general la Drumuri Judeţene. Echipajele de deszăpezire au acţionat în permanenţă cu două sărăriţe, două tractoare, două bascule cu lamă şi o turbo freză. în cursul zilei de ieri, drumul spre Păltiniş era deschis pe o singură bandă, iar după-amiază echipele de la Drumuri Judeţene încercau să lărgească drumul şi să-l deschidă pe două benzi. Tot ieri, la orele amiezii, se circula pe o singură bandă între Poiana-Jina, Armeni-Alămar-Păuca şi Loamneş- Şoroştin, ne-a declarat ing Rodica Moldovan. Pe celelalte drumuri judeţene se circula pe două benzi, dar în condiţii grele, în ceea ce priveşte drumurile naţionale, aici n-au fost porţiuni blocate, dar ieri traficul se desfăşura în condiţii de iarnă, iar carosabilul era umed. Echipajele de deszăpezire au acţionat cu nisip şi sare în permanenţă, ne-a declarat Marius Tatu, ofiţer de serviciu la Drumuri Naţionale. (S.M.) mea a venit pe lume la un sfert de oră după ce am intrat în noul an . Primul copil care s-a născut în 2002, la Sibiu, este o fetiţă. Maria Sandra Stoia a venit pe lume la ora 0.15 şi a avut la naştere 3,230 kg. Maria este primul copil al familiei Stoia, care locuieşte în Sibiu, pe strada Ion Creangă. La Spitalul Clinic Judeţean Sibiu, la prima naştere din acest an au asistat dr. Dumitru Radu şi asist Mioara Berea. Al doilea copil care s-a născut în 2002 este un băieţel, Robert Alexandru Damian care a venit pe lume în 1 ianuarie, la ora 16.40. Familia Damian locuieşte pe aceeaşi stradă cu familia Stoia, iar Alexandru este al doilea copil. Sorana MAIER între gălăgia guvernamentală şi gălăgia din stradă există o diferenţă. Când se contopesc, gălăgiile nu se mai disting. Când face gălăgie strada, se cheamă că este o demonstraţie de protest. Când face gălăgie Guvernul, înseamnă că nu ne-am dat seama cât de bine trăim. N-am fost destul de atenţi. S-a făcut gălăgie guvernamentală pentru motivul Schengen, s-a subliniat că este un dar pe care românii l-au primit de la Guvern. S-a făcut mare gălăgie la televiziune şi s-a făcut Anul Nou cu vizele de rigoare. Şi am plecat prin Schengen. Cum? “Năvălind”. Televiziunea română i-a prevenit pe locuitorii Schengen că vom “năvăli”. S-a găsit şi rima: “Vom năvăli cu căţel şi cu purcel, să vedem Turul Eifel”. Ce mai poţi să spui auzind astea? îţi retragi imediat paşaportul şi îţi petreci Revelionul, cu căţel şi cu purcel, acasă, în blocul tău. Cine a permis această gălăgie? Cine a făcut-o am văzut. Am văzut întristaţi. Gălăgia guvernamentală s-a contopit cu gălăgia străzii, peste care s-a aşternut “strada” televiziunii. Vom năvăli? Nu vom năvăli, credem noi. Mihai BRATU De la 7 ianuarie 2002 ■ .-t-:-■■«*.. ,v _______-X- ■__'.V ' '■ -V" Laţuri noi la benzină şi motorină Ne-am obişnuit deja ca, la fiecare început de an, să ne refacem socotelile cu viaţa şi ne afundăm mâinile mai adânc în buzunare pentru a ne putea asigura traiul zilnic. 2002 nu face nici el rabat de la această regulă şi ne aduce preţuri mai mari la gaze, benzină, mâncare, băuturi, energie electrică şi multe altele. Ne vom ocupa acum de preţul benzinei care din 1 ianuarie 2002 beneficiază de numerare schimbate, la staţiile PETROM din Sibiu, după cum urmează: * Benzină Super Plus 98 - 18.300 lei; * Benzină fără plumb - 17.450 lei; * Benzină Premium - 17.900 lei; * Benzină Super Plus fără plumb -17.800 lei; * Mo * unul dintre ei a suferit arsuri de gradul IMafetă^___ Doi copii din Sibiu, o fetiță de 12 ani și un băiat de 10 ani, s-au rănit cu petarde în după-amiaza zilei de 31 decembrie. Băiatul a suferit arsuri de gradul II la faţă şi a fost internat. Acum, el este acasă şi urmează tratamentul prescris de medici, iar o dată la două zile vine la spital pentru a-şi schimba pansamentul, ne-au declarat surse din cadrul Spitalului Clinic de Copii. Alte trei persoane au suferit arsuri din cauza petardelor şi au ajuns la Serviciul de Urgenţă. Arsurile au fost însă minore, doar la nivelul mâinilor, iar pacienţii nu au fost internaţi, ne-a declarat, ieri, dr. Carmen Natea. M. Sorp