Tribuna, martie 2006 (Anul 122, nr. 4574-4600)

2006-03-01 / nr. 4574

pag 2miercuri,1 martie 2006 Tinerii democraţi oferă mărţişoare An de an sărbătoarea de 11 Martie ne readuce speranţa, optimismul, credinţa în mai bine şi spor în toate. în această zi se oferă persoanelor apropiate de sex feminin mărţişoare, ca mici semne de mulţumire. Se consideră că mărţişoarele sunt aducătoare de fericire şi noroc. Ele sunt formate în mod tradiţional dintr-o fundiţă roşu cu alb; roşu semnifică iarna şi albul primăvara la care se adaugă alte simboluri ale norocului: trifoi cu patru foi, potcoavă, coşar, inimă. Acest simbol este purtat o săptămână sau două. Membrii Organizaţiei de Tineret a Partidului Democrat Sibiu vor împărţi de 1 Martie sibiencelor peste 300 de mărţişoare. Mărţişoarele au fost confecţionate de tinerii democraţi, care doresc prin acest gest să transmită tuturor femeilor din Sibiu un început de primăvară fericit. Biroul de Presă OTPD Sibiu TSD vesteşte primăvara Tinerii social democraţi le vor aduce sibiencelor primele semne ale primăverii. Mărţişorul, eternul simbol al renaşterii naturii, va fi pus în valoare de o echipă de tineri care, în ciuda primăverii capricioase ce bate la uşă, va aduce în stradă un crâmpei de lumină. Este momentul când toţi ne gândim să dăruim celor dragi un strop de speranţă împletit în şnurul alb-roşu al mărţişorului. Sub zâmbetul timid al ghiocelului, sub albastrul ce respiră o viaţă nouă vom încerca să gândim împreună un altfel de viitor. Organizaţia Municipală a Tineretului Social Democrat urează tuturor sibienilor o primăvară a împlinirilor şi a viselor renăscute. Ecoul strategiei antidrog Adrian POPESCU Campania antidrog a devenit o activitate constantă în România, mai ales că a fost elaborată "Strategia Naţională Antidrog 2005-2012" în concordanță cu prevederile noii Strategii Europene în domeniu, prin care se stabilesc obiectivele generale şi specifice pentru reducerea cererii şi ofertei de droguri, pentru întărirea cooperării internaţionale şi dezvoltarea unui sistem global integrat de informare, evaluare şi coordonare privind fenomenul drogurilor. ( In acest context, "Centrul Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Sibiu" invită tinerii elevi să participe, azi 01.03 a.c., la ora 13.50, în sala Amfiteatrului Liceului CFR Sibiu, la o reprezentaţie teatrală care îşi propune să prezinte, în formulă scenică, impactul fenomenului consumului de droguri în rândul tinerilor. Activitatea continuă campania locală Caravana antidrog" Mesajul meu - Aleg să trăiesc" şi face parte din demersurile de prevenire şi combatere a consumului ilicit de substanţe psihoactive. Activitatea CPECA Sibiu este coordonată de Agenţia I Naţională Antidrog, care din aprilie 2005, a deschis o linie telefonică- 1 0800 8 700 700 - cu acces gratuit, în vederea sprijinirii cetăţenilor care doresc să primească informaţii şi sfaturi în acest sens. "Centrul Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Sibiu" este la a doua acţiune de la asemenea anvergură, primul spectacol teatral fiind găzduit de Colegiul Național "Gheorghe Lazăr" din Sibiu. "Babe" de rang înalt îmbrăcate în şoşoni groşi, adecvaţi vremii de afara, babele sosesc astazi, purtând pe umeri ultimele zvâcniri ale iernii. Ne anunţa fiecăruia, după inspiraţie şi noroc în momentul alegerii, cum va fi anul respectiv, dar şi cum se pare ca ne-ar fi sufletele. Educate bine, babele nu ocolesc pe nimeni, de la omul simplu până la cel mai înalt demnitar. Personalităţile Sibiului nu fac excepţie, şi şi-au ales şi în acest an, fiecare, "baba lui". El spera ca babele sa le aducă un an bun, şi să fie pline de soare, aşa cum vor să-şi vadă sufletele şi perspectivele profesionale. Cristina FOT Ramona GĂi şi Sorana MAIER Ion Ariton, prefectul judeţului Sibiu, obişnuieşte şi el să îşi aleagă baba care să-i prevestească cum va fi perioada ce va urma. Ne spune însă, râzând, că nu întotdeauna obiceiul s-a adeverit. Pentru anul acesta, prefectul Ariton şi-a ales ziua de 7 martie şi speră să fie una frumoasă. Subprefectul judeţului Sibiu, Marin Crăciun nu obişnuieşte să-şi aleagă o babă şi nu ştia de acest obicei, însă a răspuns provocării noastre şi şi-a ales ziua de 9 martie. "Sper ca toate zilele să fie bune, atâta timp cât sunt în administraţie", ne-a declarat subprefectul Crăciun, un optimist convins. Deputatul Ioan Cindrea, preşedintele organizaţiei judeţene a Partidului Social Democrat, speră ca în acest an Ziua Femeii să-i poarte noroc. "în fiecare an îmi pun baba de 8 Martie, de Ziua Femeii, poate aduce noroc. Cred că zicala populară se adeverește, în general până acum am avut babe frumoase", spune deputatul Cindrea. Senatorul conservator Ilie Stoica înclină spre același 8 Martie. "De 8 Martie, categoric. Sunt de acord cu zicala populară și sper să nu cad în capcană, iar anul acesta de 8 Martie să fie o zi frumoasă", spune senatorul Stoica. Minerva Boitan, directorul Spitalului Clinic Județean, alege în fiecare an ultima babă. "A mea întotdeauna a fost ultima, ca să n-am probleme cu vremea, până pe 9. La mine în general zicala s-a adeverit, am avut parte de zile frumoase când mi-am ales baba", spune Minerva Boitan. Comisarul şef Mircea Bârgoz a fost surprins de faptul că a venit deja vremea babelor. "Am şi uitat că încep mâine. Nu mi-am ales încă, dar acum mă hotărăsc şi aleg ziua de 8 Martie. Sper să fie o babă drăguţă, pentru că anul din faţa noastră pare a fi un an greu pe toate planurile", spune Mircea Bârgoz. Marcel Rusu, preşedintele Tribunalului Sibiu, este consecvent "babei" sale." în fiecare an, îmi aleg baba, şi anul acesta va fi pe 8 Martie, ca în toţi anii. întotdeauna a fost o zi însorită şi senină. Am nevoie de o babă bună, pentru că anul următor este foarte stresant şi agitat, având în vedere modificările din justiţie", spune Marcel Rusu. La rândul său, subprefectul Rodica Târlea îşi alege câte o babă, în fiecare an aceeaşi, ziua de 9 martie. "Cred în această tradiţie şi în general zilele de 9 martie au fost însorite şi frumoase", spune Rodica Târlea. Ilie Mitea şi-a ales şi el baba de 8 Martie. Directorul executiv al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor spune că, de regulă, în majoritatea anilor a ţinut cont de acest obicei, însă de fiecare dată când şi-a ales câte-o babă, în ziua respectivă a plouat. Motiv pentru care am putea spune că acest obicei nu se adevereşte în cazul lui Ilie Mitea. "Cred în aceste obiceiuri, la fel cum cred şi într-o altă tradiţie, Medardus-ul, care de fiecare dată s-a adeverit", ne-a declarat Ilie Mitea. Prim-procurorul Ion Poiană, prins cu munca de zi cu zi, nici nu a realizat că se apropie babele. "Nu mi-am ales baba niciodată şi nu am timp", recunoaşte Ion Poiană. Nici senatorul Nicolae Neagu nu trece cu vederea vechile tradiţii. "în acest an, mi-am ales baba pe 6 martie, pentru că cifra 6 este una norocoasă pentru mine, eu fiind născut într-o zi de 6. Este normal să-mi doresc o zi frumoasă, pentru că toţi ne dorim să avem un an bun", spune senatorul democrat. Grigore Popescu, directorul Direcţiei Judeţene a Finanţelor Publice, alege întotdeauna 8 Martie. "De când mă ştiu, 8 Martie este baba mea, dar ştiţi că există o alternativă la babe, după babe urmează moşii, şi atunci e bine ca şi femeile să-şi aleagă ziua cu moşi", spune Grigore Popescu. Scandal cu iz sexual la Şcoala nr. 12 DragoşDEAC Afirmaţiile unor elevi ai Şcolii nr. 12 din Sibiu, lansate în urmă cu două luni, potrivit cărora o angajată a unităţii ar fi fost văzută de copii în timp ce întreţinea relaţii sexuale cu un alt angajat al şcolii, au provocat un val de agitaţie în cadrul personalului didactic din respectiva unitate. Treptat, lucrurile s-au aşezat, o comisie de anchetă a şcolii a analizat spusele elevilor şi chiar a luat măsuri împotriva acestora pentru denaturarea adevărului. Totuşi, scandalul continuă să bântuie în continuare şi există suspiciuni că în alimentarea cu zvonuri ar fi implicaţi şi profesori ai respectivei şcoli. Ieri, contactat de Tribuna, inspectorul şcolar judeţean adjunct Roberto Dietrich şi-a exprimat îndoiala faţă de aşa-zisul scandal sexual de la Şcoala nr. 12, declarând: "Din câte cunosc, nu există nişte dovezi solide în acest caz şi de aceea trebuie tratată cu multă atenţie această problemă. Ştiu că anumiţi elevi au declarat că o angajată a şcolii a fost surprinsă într-o ipostază indecentă, însă nu cred că ne putem lua doar după ce declară nişte copii. Mai mult, persoana incriminată nu este cadru didactic, ci are responsabilităţi economice în şcoala respectiva. De aceea, ISJ nu se poate implica direct în acest caz, ci poate doar supraveghea desfăşurarea anchetei efectuate de comisia Şcolii nr. 12. Oricum, vom analiza situaţia creată şi dacă vor fi descoperite nereguli sunt sigur că vor fi aplicate măsurile disciplinare, dar şi cele legale impuse de rezultatul anchetei". Până în prezent, singura măsură disciplinară luată în scandalul de la Şcoala nr. 12 Sibiu a fost trimiterea în consiliul profesoral a elevilor care au făcut declaraţiile şi scăderea notei la purtare pentru aceştia, pe motiv că au minţit şi, prin spusele lor, au adus atingere imaginii şcolii Tribuna actualitate Protecţia Consumatorilor face schimb de experienţă cu Ungaria ■ Ilie Mitea şi şeful ANPC vor pleca săptămâna viitoare în ţara vecină ■ discuţiile se vor axa pe legislaţia europeană şi pe modul de lucru al laboratoarelor Larex ■ Sorana MAIER Ilie Mitea, directorul executiv al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, va pleca, săptămâna viitoare, într-un schimb de experienţă în Ungaria, împreună cu preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din România, Cătălin Teodorescu, şi doi dintre şefii OPC-urilor din ţară. Vizita are drept scop realizarea unui schimb de experienţă vizavi de legislaţia europeană în domeniul protecţiei consumatorilor şi modul ei de aplicare, dar şi o colaborare între laboratoarele Larex de la noi şi cele din Ungaria. "Intenţia noastră este să realizăm o legătură pe zone, între noi şi partea ungară, pentru a putea să depistăm şi să verificăm pe o rază mult mai mare răspândirea unor produse nocive", ne-a declarat Ilie Mitea. Vizita va dura aproximativ o săptămână.