Tribuna, decembrie 2006 (Anul 122, nr. 4808-4830)

2006-12-02 / nr. 4808

ȘTIRILE DE "PE STRADA MEA sâmbătă, 2 decembrie 2006 ■ Tribuna 2 I.PAMPU Centru de Documentare şi Informare, la grădiniţă Autorităţile din comuna Micăsasa au anunţat inaugurarea Centrului de Documentare şi Informare (CDI) la grădiniţa din localitate, fiind primul astfel de centru din judeţ, pentru preşcolari. Cei care au sprijinit acest proiect au fost Consiliul Judeţean Sibiu, Casa Corpului Didactic şi Consiliul Local Micăsasa, iar investiţia se cifrează la suma de 30.000 RON. De asemenea, alte investiţii vor fi continuate în cursul anului 2007 la sala de sport a şcolii din localitate, care necesită reparaţii capitale. Pasarela mai are nevoie de 150.000 RON Potrivit reprezentanţilor Primăriei Micăsasa, un proiect major de investiţie în localitate este construcţia unei pasarele de acces peste râul Târnava Mare. Totuşi, deşi proiectul se află în derulare, autorităţile susţin că mai este nevoie de fonduri pentru a-l duce la îndeplinire. "Costul total al investiţiei este de 650.000 RON şi dispunem de 500.000 de RON, suma necesară pentru finalizare fiind de 150.000 RON", au arătat autorităţile. Proiectul pentru canalizare a primit finanţare Administraţia locală din Micăsasa a primit aviz favorabil din partea Guvernului privind finanţarea proiectului care cuprinde amenajarea sistemului de canalizare şi a staţiei de epurare în comuna Micăsasa. Studiul de fezabilitate a fost depus prin programul de dezvoltare a infrastructurii din zonele rurale, instituit prin Ordonanţa 7/2006. "Suntem, de asemenea, prinşi în proiectul de gestiune a deşeurilor menajere împreună cu oraşul Copşa Mică", au mai anunţat reprezentanţii Primăriei. Investiţii la căminele din Ţapu şi Micăsasa Căminul cultural din localitatea Ţapu a fost modernizat în acest an. Autorităţile au amenajat interiorul cu gresie, apă curentă prin săparea unei fântâni şi dotarea căminului cu instalaţie proprie de canalizare. De altfel, la căminul din Micăsasa, s-au amenajat două camere frigorifice, iar înlocuirea ușilor și geamurilor și amenajarea grupurilor sociale sunt în graficul pentru începutul anului viitor.  Primul val de indignare a venit din partea locatarilor Ide pe străzile Târgului, Unirii, Cetăţii şi Măgurii, care acuză autorităţile de indolenţă în privinţa restric- Iţionării severe a traficului greu în zonă. Localnicii se plâng că tavanul caselor în care vieţuiesc a început să cadă, iar în zidurile câtorva imobile au apărut deja afisuri. "Maşinile mari care trec în fiecare zi prin faţa casei mi-au avariat locuinţa. O parte din tavanul camerei s-a desprins. Cine suportă daunele?", se întreabă unul dintre protestatari veniţi să-şi clarifice problema la şedinţa CL. O parte dintre cei care au de ■suferit de pe urma tranzit tului autovehiculelor "grele" spun că zgomotul pe care îl produc maşinile este insu- 1 portabil şi poluează fonicaria. Edilii au hotărât să interzică accesul tuturor auto- 1 vehiculelor pe strada Cinjdrelu - încă nefinalizată - şiau decis amplasarea unui indicator pentru avertizarea şoferilor. De asemenea, s-a dispus aplicarea unor sancţiuni contravenţionale a conducătorilor auto care intrau pe această arteră, fapt care i-a scos din minţi pe "norocoşii" surprinşi de către funcţionarii din primărie. Totuşi, iniţial, administra- Iţia locală nu a ţinut cont de locuitorii care au casele pe strada Cindrelu şi nici de comercianţii care s-au găsit înimposibilitatea de a-şi aproviziona unităţile tocmai de teama amenzilor. Câţiva dintre ei, care au fost sancţionaţi, denunţă demersul autorităţilor.’"Este inacceptabil aşa ceva. Ni s-au aplicat amenzi de parcare doar că am staţionat două minute până când am deschis poarta casei. Urma să bag maşina în garaj şi au venit cei de la primărie (n.r. - de la Seriviciul de Administrare Parcări) şi mi-au dat amendă", a spus, furibund, un localnic. Patronul societăţii Rov Decor susţine că, deşi s-a promis eliberarea unor permise de liberă trecere pentru maşinile care fac aprovizionarea, puţini comercianţi au intrat în posesia lor. "Ni s-au aplicat doar amenzi. Autorizaţiile speciale nu le-am văzut", se plânge patronul. Oamenii înfuriaţi au spus, la unison, ca decizia autorităţilor este nejustificată deoarece nu a existat un proiect aprobat într-o şedinţă CL. "Este doar în faza de proiect. Nu au avut nici un cadru legal şi nici nu ni s-a cerut părerea. Vor doar să oprească traficul", ne-a declarat Doina Ghiuriţan, unul dintre contestatari. Krech: "Amenzile au fost anulate" Primarul din Cisnădie, Johann Krech, a declarat că problema amenzilor este reolvată, iar funcţionarii de la Serviciul de Administrare a Parcărilor au fost pedepsiţi. "Există în momentul de faţă în derulare un contract de asfaltare a străzii Cindrelu cu firma Comtram, iar până nu se termină lucrarea, traficul rămâne închis. Apoi, se pot lua hotărâri şi în privinţa traficului, în ceea ce priveşte amenzile, pot să spun că a fost un exces de zel din partea lor (n.r.referindu-se la subordonaţi). Am oprit sancţionările, iar aceştia au primit penalizări. Toate amenzile care au fost date împotriva legii au fost anulate. Situaţia este în curs de reglementare şi, imediat după ce se vor termina asfaltarea şi marcarea străzii, se va lua o decizie împreună cu cei afectaţi în această privinţă", a explicat şeful administraţiei din Cisnădie. Şedinţă cu "cântec" întrunirea aleşilor locali a început prin desemnarea consilierului Ioan Hămbăşan drept preşedinte, după care s-a aprobat ordinea de zi. Spiritele s-au încins imediat ce Hămbăşan a propus retragerea proiectului de hotărâre care conţinea rezolvarea parţială a problemelor oamenilor - exact cel prin care s-ar fi interzis accesul maşinilor de mare tonaj (de peste 10 tone) pe străzile cu probleme - pe motiv că nu există anexat un aviz din partea comandantului Poliţiei Cisnădie, plecat în concediu. "N-ai voie să-l scoţi de pe ordinea de zi. Odată votată ordinea, nu se mai pot aduce modificări. Nu este legal", a răbufnit consilierul Ioan Stroilă. "Nu este adevărat. Sunt preşedintele de şedinţă, iar dacă un proiect nu întruneşte toate condiţiile, atunci poate fi retras de pe ordinea de zi. Legea îmi permite acest lucru", i-a replicat la fel de tăios Hămbăşan. După un schimb dur de replici între cei doi aleşi, la care asistau stupefiaţi câţiva locuitori ai oraşului, şedinţa a fost suspendată pentru o pauză menită să tempereze spiritele, iar cei care au venit să-şi rezolve problemele, pentru a doua oară, au plecat aca- j să cu un gust amar, pro- j iectul de limitare a traficu- j lui a fost respins, iar re- zolvarea speței a fost amâ- f nată. Brazi de Crăciun, în Piaţa din Ştrand • Din 8 decembrie, sibienii îşi vor putea procura brazii de Crăciun din Piaţa Agroalimentară Ştrand • Preţurile variază între 17 lei şi 400 lei pentru molid şi 25 lei până la 450 lei pentru brad, în funcţie de mărime • Ioan VIDRIGHIN incinta Pieţei Agroalimentare Ştrand, unde livrarea pomilor "Anul acesta ne-a va începe vineri, a declarat directorul Robert decembrie, ora 10. Blaj - Direcţia Silvică Sibiu va Pentru persoanele juripune la dispoziţia cumpădire, vânzarea brazilor sepa răiorilor 25.000 pomi de face în punctele Plantaj (pe Crăciun, din specia brad şi Valea Avrigului) podul 2.000 din specia molid. Richirie (pe Valea Porum- Recoltarea acestor pomi de bacului) din cadrul Ocolului iarnă se va face cu ocazia SilvicAvrig şi în punctul Bâlea lucrărilor de operaţiuni cui din cadrul Ocolului Silvic rurale în regenerările natu- Arpaş. rale de brad din cadrul ocol- Preţurile de vânzare, stabilelor silvice Avrig şi Arpaş.elite de RNP-Romsilva, sunt Pentru populaţia Sibiului, diferenţiate în funcţie de Direcţia Silvică a închiriat specie şi înălţime. Directorul DS Sibiu, ing. Robert Blaj, afirmă că la exemplarele mai mari de 10 ml, pentru fiecare ml în plus, preţul va creşte cu 80 lei. Menţionăm că toate preţurile de mai sus includ TVA. Dimensiune/ml Molid/lei Brad/lei 0,7-1,3 17 25 1,4-2 23 30 2,1-3 27 35 3,1-4 85 100 4,1-5 120 125 5,1-6 150 150 6,1-7 170 170 7,1-8 190 210 8,1-9 300 350 9,1-10 400 450 Toate microîntreprinderile rămân cu impozit pe venit în 2007 Microîntreprinderile vor plăti, anul viitor, o cotă de impozit de 2% din cifra de afaceri, iar regimul diferenţiat de impozitare, care va introduce un sistem distinct pentru firmele care au preponderent activitate de consultanţă, va intra în vigoare în 2008. "Proiectul normelor de aplicare a Codului Fiscal arată că diferenţierea microîntreprinderilor cu activitatea preponderentă de consultanţă se va face începând din 2008, pe baza rezultatelor de anul viitor. Din prevederile actuale rezultă că în 2007 toate microîntreprinderile vor avea acelaşi regim”, a declarat, joi, Roxana Popel, senior manager la divizia de taxe a firmei de consultanţă PricewaterhouseCoopers. Normele Codului Fiscal nu au fost încă aprobate de Guvern. Microîntreprinderile, firme cu până la nouă angajaţi şi o cifră de afaceri de cel mult 100.000 de euro, pot alege în prezent între plata unui impozit de 3% pe cifra de afaceri sau de 16% din profit. Modificările la Codul Fiscal care vor intra în vigoare anul viitor prevăd creşterea impozitului pe venitul microîntreprinderilor la 2,5% în 2008 şi 3% în 2009. Noile prevederi stabilesc însă că microîntreprinderile care realizează mai mult de jumătate din cifra de afaceri din activităţi de consultanţă şi management trebuie să plătească impozit pe profit, cu o cotă de 16%. Autorităţile au urmărit prin această măsură să elimine posibilitatea plăţii salariilor prin intermediul unor contracte de consultanţă, modalitate utilizată în general de persoanele cu salarii mari pentru a evita plata contribuţiilor de asigurări sociale.