Tribuna Sporturilor, 1998 (Anul 8, nr. 400-449)

1998-05-25 / nr. 419

Pagina 4 Tribuna Sporturilor Anul VIII, nr. 419/ 25.05.1998 - 31.05.1998 Gata şi Divizia B! ■ Eşalonul doi al fotbalului a tras şi el oblonul, sâmbătă ■ iată câteva amănunte despre meciurile din seria a doua ■ învingând, cu fanfară şi majorete, pe UTA, Olimpia Satu Mare revine, după două decenii, în Divizia A. A arbitrat Sorin Corpodean, care şi-a ispăşit suspendarea. La meci a asistat şi Zoltán Ritli . Electroputernicii, vorba crainicului stadionului din Valea Roşie, i-au întrecut clar pe jucătorii de la "Poli" Timişoara (3-1), Fabian reuşind o triplă. El este curtat şi de concitadina Universitatea, şi de Rapid. Fraţii Mihăilescu, sponsorii lui Electro, vor pune sâmbătă, 30 mai, când se joacă barajul cu FC Oneşti la Târgovişte, autobuze şi bilete de meci la dispoziţia fanilor olteni, iată cum, cu un singur meci blătuit (4 - 1 la Alba lulia, în penultima etapă), Bondrea se vede atât de aproape de Divizia A ■ UMT- ul a jucat pentru concitadina Poli şi a salvat-o după succesul contra ceferiştilor clujeni (scor 3 -1, triplă Petre Narcis) ■ Târgmureşenii au zdrobit, fără folos, pe Gloria Reşiţa (scor 7-1, trei goluri Chiratcu), preşedintele Cornel Cacovean confirmând că de astăzi, 25 mai, este la Steaua ■ Gaziştii au cedat greu la Deva, dar exemplarul jucător care este Marius Lungu a împlinit 30 de ani. La mulţi ani, bătrâne! ■ La Ştefăneşti, Dacia şi Unirea Dej pare că au jucat tenis dacă luăm în considerare scorul (6 - 4). A arbitrat bine sibianul Nicu Florescu ■ La Câmpulung, ARO a depăşit cu 5 - 3 pe Apulum, Pleş (de la gazde) şi Mândroc (de la oaspeţi) reuşind duble. S-au acordat trei penaltiuri, unul fiind transformat de portarul Atanasescu (aceeaşi performanţă a reuşit portarul Rotaru de la ASA) ■ FC Baia Mare a bătut Corvinul, dar Sdrobiş a ratat şi promovarea, şi barajul şi-şi va căuta servici undeva pe la el, prin Moldova. M.B. Trial de box la "Bolta rec? Sâmbătă, 23 mai a.c., s-a disputat în incinta grădinii de vară “Bolta rece", prin amabilitatea patronului Toma Banea, un trial de box între echipele cluburilor C.S.M. Sibiu (antrenori Gheorghe Niţă şi Emil Bihorean), Prosper Tg. Mureş (antrenor Petru Giurca) şi Astra Braşov (antrenori Traian Georgea şi Gheorghe Florea). Iată rezultatele tehnice ale competiţiei: copii, ctg. 30 kg István Csapai (Mureş) c. ab. Florin Botezatu (Sibiu); ctg. 33 kg Peter Mucui (Mureş) c.p. Răzvan Luci (Sibiu); ctg. 33 kg Valentin Luciu (Braşov) c.p. László Kalo (Mureş); ctg. 42 kg Adrian Bleoca (Sibiu) c.p. Augustin Rad (Mureş);ctg. 57 kg Dom Mikloş (Mureş) c. R.S.C. Dorin Mititelu (Braşov);cădeţi ctg. 40 kg Remus Luciu (Braşov) c.p. Dezsi Grecul (Mureş); ctg. 40 kg Şandor Baiko (Mureş) c.p. Alin Homeucă (Braşov); ctg. 54 kg Marcel Borcea (Braşov) c.p. Nicolas Scoarţă (Sibiu); juniori ctg. 57 kg Ovidiu Berciu (Sibiu) c.p. Mihai Timar (Sibiu); ctg. 60 kg Adrian Panainte (Sibiu) c.p. Gheorghe Mititelu (Braşov); ctg. 60 kg Ioan Curtuşan (Sibiu) face meciul cu Claudiu Dumitraş (Sibiu); ctg. 60 kg Marius Lăcătuş (Sibiu) c.ab. István Toth (Mureş); ctg. 63,500 kg Augustin Staicu (Braşov) c.ab. Petru Nistor (Sibiu); ctg. 67 kg Adrian Palaghia (Braşov) c.ab. Adrian Boromiza (Sibiu); ctg. 75 kg Ionuţ Coman şi Adrian Bighiu, ambii din Braşov, încheie meciul prin dublă descalificare pentru non combat; seniori ctg. 60 kg Şandor Pop (Mureş) c ab. Florin Stoia (Sibiu); ctg. 67 kg Adrian Crimiţ (Braşov) face meciul cu Adrian Staicu (Braşov). Trebuie să menţionăm aici că din cauza lipsei posibilităţilor de împerechere (au avut prioritate sportivii oaspeţi pentru a nu fi făcut deplasarea inutil) mulţi pugilişti sibieni de certă valoare au trebuit să fie simpli spectatori sau să boxeze între ei, ceea ce face ca scorul acestui trial să nu fie semnificativ. Vrem să mulţumim şi pe această cale patronului Toma Banea pentru sprijinul acordat în organizarea acestei manifestări sportive. Victor cociu, preşedintele Comisiei Judeţene de Box urmare din pag. 1 preşedinte al Asociaţiei Presei Sportive din România, întrecându-l cu vreo 300 de voturi pe Ovidiu Ioaniţoaia (Pro Sport). I s-a mai tăiat din macaroană lui Bercovici. • în fine, s-a stabilit că în perioada 4-12 iulie a.c., să se desfăşoare a 35-a ediţie a Turului ciclist al României, 1367 km împărţiţi în nouă etape. Etapa a 7-a va fi Cluj-Turda-Alba lulia-Sibiu, 160 km. • Ion Crăciunescu, fost arbitru FIFA, fost observator FRF, fost preşedinte la Universitatea Craiova, fost consilier în probleme de arbitraj al unui post de televiziune, este, în prezent, consilier al Firmei ISM, de impresariat, a fraţilor Becali, în această calitate, va umbla prin ţară şi va racola fotbalişti pentru a fi vânduţi în străinătate. Şi ăsta le ştia pe toate şi-a ajuns samsar. • Cornel Dinu a fost confirmat ca antrenor principal la Dinamo, având ca obiectiv câştigarea Cupei şi a campionatului. El va fi secundat de Florin Cheran şi Ţete Moraru. "Procurorul" este greu de urnit din ograda dinamovistă unde se simte ca peştele în apă. • Echipa de tineret a României n-a mai pierdut im meci oficial IIIii lui de trei ani și jumătate. Ea a debutat în CE de fotbal pierzând în faţa Olandei cu 2-1 (1-1) exact atunci când nu trebuia. Tipic româneşte! • în cinci luni, valoarea lui Gabi Popescu a crescut de 6 ori, în ianuarie l-a luat Salamanca de la Craiova cu un milion de dolari, iar acum Salamanca l-a cedat Valenciei contra şase milioane. Mă gândesc că Valencia va renunţa, în aceste condiţii, la Adrian Ilie, pentru care va lua un vapor de bani. • Astăzi începe turneul de tenis de la Roland Garros, la care vor participa şi Irina Spârlea, Ruxandra Dragomir, Cătălina Cristea, Dinu Pescariu. Pescariu a avut ghinion, în primul tur întâlnindu-l pe suedezul Thomas Enquist (nr. 19 ATP) • S-a încheiat "parodia" grupelor Cupei Ligii la fotbal. Câştigătoarele celor patru grupe zonale: Steaua, FCM Bacău, Petrolul şi U Cluj s-au calificat pentru semifinale. Bani cheltuiţi aiurea. • Fotbaliştii din lotul pentru Franţa au coborât de la Poiana Braşov şi îşi vor continua pregătirile la Săftica, urmând ca la 1 iunie, Puiu Iordănescu să anunţe lotul de 22. • Astăzi sosesc în ţară Constantin Lăcătuş şi Cornel Galescu, membri ai expediţiei Cho-Oyu 1998, care a escaladat Himalaya, 8210 metri. Fotbal, Divizia D • Record - CFR Retezat PIM 0 -1 (0 -1). Cele două redutabile formaţii ale acestui eşalon fotbalistic, ce s-au înfruntat întregul sezon competiţional, pentru cucerirea primului loc, s-au întâlnit într-o simplă partidă de orgoliu (soarta campionatului fiind decisă în precedenta etapă), urmărită însă cu viu interes de spectatorii prezenţi în tribuna stadionului medieşan. în ciuda terenului aproape inpracticabil şi a mizei reduse, ambele combatante au depus eforturi considerabile pentru obţinerea unei victorii de prestigiu, oferind celor prezenţi nenumărate faze interesante, inteligent elaborate şi extrem de spectaculoase la cele două buturi, unde au ratat pe rând numeroase bune Situaţii de gol. Mai ambiţioşi şi cu o apărare imbatabilă, sibienii au realizat o izbândă meritata graţie golului reuşit de M. Stîngu în chiar minutul doi al întrecerii • C.S. Incstar - Textila 5 - 0 (1 - 0). Doar în prima repriză textiliştii din Cisnădie au făcut faţă atacurilor dezlănţuite ale gazdelor’, care totuşi au deschis scorul în min. 44 prin M. Părău. In a doua parte a întâlnirii agniţenii ambalează din plin motoarele şi se detaşează pe tabela de marcaj, în urma golurilor înscrise în ordine de M. Părău(53), I. Becheş (65), C. Oliu (75) şi din nou I. Becheş în minutul 87 , Carpaţi Mecanica - Romanofir 4 - 0 (2 - 0). Rămaşi în inferioritate numerica, după eliminarea în min. 30 a jucătorului M. Sorcă (pentru al doilea galben], tălmăcenii au cedat psihic, permiţând tânărului unsprezece din Marşa să se distanţeze " labil. " ......................................................... strigă COMESOO rişa confortabil, datorită golurilor marcate de I. Ionuţ ( G. Titirigă (min. 44), G. Spătaru (46) şi V. Sinu (60) • A.S.A. 0 - 4 (0 -1). Formaţia din Şeica Mare, continuând seria bunelor evoluţii, a făcut un frumos cadou mentorului ei tehnic Geza Pavlovici (aflat încă în spital), încheind actuala ediţie de campionat cu o victorie în deplasare, care-i permite ocuparea treptei numărulmin. 28 din trei a clasamentului. Autorii golurilor: V. Găman (min. 44 din lovitură de la 11 m), C. Orlandea (73), I. Macavei (77) și portarul C. Firchiș care în min. 85 a transformat cu precizie un penaltim Geromed - Sticla 4 - 0 (2 - 0), în ciuda distanţei enorme, care le separă în top, cele două echipe aparţinând aceluiaşi sector de activitate, au oferit o dispută interesanta şi atractivă, diferenţa de valoare fiind fidel oglindită pe tabela de scor, modificată succesiv în urma golurilor înscrise de R. Naciu (3), I. Slăvitescu (6 autogol), P. Buluca (75) şi M. Părduţ (77) • Viitorul - Unirea 2 - 3 (2 - 0). După startul furtunos al băznenilor, soldat cu cele două goluri realizate de R. Bulugea, gazdele cedează treptat iniţiativa formaţiei adverse, ocnerii punctând de trei ori prin N. Cerghezan (50-80) şi F. Szabó (77) • Sparta - Vitrometan 1 - 3 (1 - 2). Partidă viu şi aprig disputată între două echipe bine pregătite, fiecare încercând din răsputeri să obţină cele 3 puncte atribuite învingătoarei, mai bine dotaţi fizic, sticlarii s-au detaşat datorită golurilor reuşite de I. Duda în minutele 22 (din penalti), 33 şi 69, respectiv D. Gáspár (min. 35, din lovitură de la 11 m) • "U" Mecanica Sembraz - Construcţii 5 - 0 (2 - 0). Meciul de încheiere al actualului sezon competiţional,deşi lipsit de miză şi consecinţe structurale în configuraţia clasamentului, a constituit un autentic şi frumos spectacol fotbalistic, la care şi-au adus contribuţia ambele combatante, rolul principal revenind de drept tinerei şi splendidei garnituri studenţeşti care - având una din cele mai notabile evoluţii - a răsplătit, măcar in ultimul ceas, strădania şi eforturile mentorului ei tehnic şi spiritual I. Barac, de ani buni un harnic truditor în descoperirea şi lansarea veritabilelor talente. Autorii golurilor: A. Fuşle (min. 6), excelent lansat de B. Miehu); D. Banciu (min. 30) a fructificat, cu o lovitură de cap, centrarea perfectă a lui R. Damian; E. Beza (min. 54) şut violent de la circa 26 m; A. Fuşle (min. 69) foarfecă la o lovitură de colţ; D. Popenţa (min. 79), bombă la vinclu, expediată de la mare distanţă, în afara unsprezecelui de bază al studenţilor (citat în ansamblu) s-au remarcat şi N. Sîrbu, A. Pârăian, P. Marchiş, D. Avram şi L. Iordache de la învinşi. Ireproşabil arbitrajul brigăzii medieşene constituită din centralul C. Tutunaru şi secunzii D. Panţa V.M. şi G. David. Clasamentul final A căzut cortina peste cea mai echilibrata ediţie de campionat 1. Record Mediaş 30 233 4 101-31 72 2. CFR Retezat PIM 30 224 4 90-27 70 3. COMESO Şeica Mare 30 202 8 77-36 62 4. Geromed M. 30 194 7 77-30 61 5. Carpaţi Mecanica M. 30 192 9 85-38 59 6. Sparta Mediaş 30 183 9 81-35 57 7. Vitrometan 30 163 11 70-56 51 8. C.S. Incstar Ag. 30 154 11 63-50 49 9. Romanofir Tălmaciu 30 105 15 35-61 35 10. "U" Mecasem 30 103 17 57-59 33 11. Textila Cisnădie 309 5 16 35-55 32 12. A.S.A. Sibiu 309 2 19 42-86 29 13. Unirea Ocna Sibiului 309 1 20 39-85 28 14. Viitorul Bazna 308 4 18 39-77 28 15. Construcții S. 307 3 20 39-83 24 16. Sticla Avrig 302 0 28 23-14 46 Fotbal, Divizia CARIA IN PRELUNGIRI MINERUL BERBEŞTI MINERUL: Constantin - Grigore I, Călinoiu, Nica, Amad - Ilinca, Carabageac, Grigore II, Pardă - Popa, Lazăr. Au mai jucat Neacşu, Brădeanu şi M. Adrian. ŞOIMII: Pompea (46, Dangl) - Popuşoi, Comăniciu, Radu Călin, Mărginean, Neghirlă (62, Iordache) - Ştef, Huzoaică, Marinac - E. Trifu (46, Turc), Ov. Ilie. Antrenori Dan Călinescu şi Dan Mihăilă. Arbitru: V. Sandu (Bucureşti). Asistenţi: M. Stănescu şi G. Radu (ambii Bucureşti). • Echipa sibiană a abordat partida de la Berbeşti, ultima din acest campionat, fără emoţii, şansele de retrogradare fiind reduse la zero în urma partidei din etapa trecută, contra echipei din Ţicleni. • Şase jucători sibieni din garnitura de bază nu au putut ŞOIMII SIBIU 1-0 (0-0) evolua la Berbeşti, fiind accidentaţi. Este vorba despre Stoica, Adi Munteanu, Floare, A. Rădulescu, Luca şi Tara. • Tratamentul acordat de cei din Berbeşti oaspeţilor a fost unul similar celui suferit de jucătorii sibieni la Lonea, cu palme, pumni şi ameninţări. Avându-se în vedere că gazdele se aflau înaintea partidei la +5 la "adevăr", nu vedem rostul unui astfel de comportament. Poate lea intrat în sânge! • în minutul 80 al partidei, Dangl apără penalty-ul obţinut şi executat de Amad. • Pe toată durata partidei sibienii şiau creat două ocazii, ratate de Ov. Ilie şi Marian. • Golul pică abia în prelungiri. Amad îşi răscumpără greşeala de la ratarea penaltyului şi aduce victoria echipei sale în minutul 92! Ovidiu BOICA Cupa "111 II difima . Competiţia de schi alpin, organizată în memoria victimelor avalanşei din Căldarea Bâlii de acum 21 de ani, va avea loc, anul acesta, în perioada 29-31 mai. Pentru prima dată în istoria competiţiei va avea loc şi un concurs de snowboard, dotat şi el cu o cupă transmisibilă. Cei care doresc să participe la competiţie sunt rugaţi să se înscrie la prof. Ernest Seidner sau la prof. Andreas Fazekas, la Liceul Brukenthal, telefon 21.13.22 până în data de 27 mai a.c. IA SALVATORUL VINEREANU urmare din pac. Sâmbătă, 23 mai DINAMO BUCUREŞTI - CSU FOREST SIBIU 68-58 (38-27) Au punctat Căruţaşu 30, Popa 10, Caraiani 9 (3x3), Simic 5 (1x3), Constantinescu 3 (1x3), Bujinovic 3 şi Vinereanu 2 pentru bucureşteni, respectiv Perger 25 (5x3), CI. Muntean 13 (3x3), Tordai 9, Cornel Alecu 4, Bubanja 4 și Kovács 3 pentru CSU Forest. * in această a doua partidă Dinamo s-a impus categoric, conducând de la un capăt la altul al partidei. * La jumătatea primei reprize sibienii nu înscriseseră decăt 9 puncte, față de cele 22 ale bucureștenilor. * în minutul 15, Cornel Alecu îl faultează pe Popa, acesta aruncă cu mingea după sibian, ambii jucători fiind sancţionaţi. Alecu cu fault intenţionat iar bucureşteanul,cu fault tehnic. * La 7 minute de la reluare diferenţa a crescut la 16 puncte: 48-32. * Alecu se alege cu o entorsă în minutul 32, în urma unei recuperări în atac. După 2 minute el revine însă pe teren. * Cu patru minute înainte de final diferenţa de pe tabela de marcaj a crescut la 19 puncte, 67-38. * Slabă prestaţia ambilor arbitri (Marian Oprea - Braşov şi Viorel Constantinescu - Cluj) la ambele partide. Următoarele două partide se vor desfăşura la Sibiu, miercuri (27 mai) şi joi (28 mai), în cazul în care CSU Forest se va impune în ambele partide, duminică, 31 mai, se va juca ultima partidă, a cincea, la Bucureşti. Sperăm că veţi fi alături de echipa sibiană, ca şi până acum, la mijlocul acestei săptămâni. BASCHET, PLAY-OFF, FINALELE ETAPELOR I şi II Dinamo Bucureşti - C.S.U. Forest Sibiu 66-65 şi 68-58 (2-0) Politehnica Moldrom Iaşi - Herlitz Mobex Tg. Mureş 84-74 şi 101-100(2-0) Carbochim Cluj - Erbaşu Steaua Bucureşti 78-89 şi 100-81 (1-1) SOCED Bucureşti - BRD C.S.U. Ploieşti 71-33 şi 80-65 (2-0) Miercuri, 27 şi joi, 28 mai au loc partidele etapelor 3 şi 4 ale finalelor după următorul program: La Sibiu (sala C.S.Ş., ora 17) C.S.U. Forest Sibiu - Dinamo Bucureşti, Tg. Mureş, Herlitz Mobex Tg. Mureş - Politehnica Moldrom Iaşi, Bucureşti, Erbaşu Steaua Bucureşti - Carbochim Cluj, Ploieşti, BRD C.S.U. Ploieşti - SOCED Bucureşti. I. ILIE