Tribuna, martie 2004 (Anul 120, nr. 3960-3986)

2004-03-01 / nr. 3960

Anul CXX, serie nouă, nr. 3960 JFOVAT ÎN mm SLAVICI COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Luni, 1 martie 2004 8 pagini (ca supliment), 5000 lei (la abonați ■ 2000 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro “Sibiu, Capitală Culturală Europeană 2007” Conferinţa de presă din 28 februarie a.c., de la sediul PSD, a avut ca temă prioritară demersurile pe care le întreprinde Sibiul pentru a primi suportul unei candidaturi în tandem cu Luxemburgul. Importanţa demersului a fost subliniată de secretarul de Stat Ioan Cindrea şi, în special, de prefectul Mircea Silvestru Lup, care a amintit de recenta deplasare a unei importante delegaţii sibiene la MCC, pentru a susţine oferta locală. Din delegaţie au făcut parte, împreună cu ceicitaţi, viceprimarul Ioan Banciu, preşedintele CJS, Constantin Morar, precum şi directorii instituţiilor de cultură. Prefectul a anunţat demersurile diplomaticoculturale pe care le întreprinde acad. prof. dr. Răzvan Theodorescu, ministrul Culturii şi Cultelor, cu omologul său, Erna Heniko, privind acceptul de asociere dintre Sibiu și Luxemburg în vederea candidaturii comune pentru statutul de Capitală Culturală Europeană, în 2007. Theodorescu va face parte din comitetul guvernamental român desemnat să negocieze cu partea luxemburgheză. “Începând cu 2000, Guvernul României, iar pe plan local, Prefectura, CJS și Primăria municipiului Sibiu au cooperat excelent in- tr-un efort zonal, înscris in cel npţional, privind integrarea în structure cu: „10 atlantice.A. POPESCU cont. în pag. 8 * proiect susţinut de “artileria grea” a PSD * Grevă de avertisment pe calea ferata! * între orele 7 şi 9, în întreaga ţară, salariaţii CFR sunt în grevă de avertisment * Astăzi, între orele 7.00 şi 9.00, sindicaliştii din transportul feroviar, din întreaga ţară, se află în grevă de avertisment! Protestul ceferiştilor vine ca urmare a eşecului negocierilor purtate între reprezentanţii sindicatelor din CFR şi administraţiile unităţilor de cale ferată. Revendicările salariaţilor din transportul feroviar sunt legate de nivelul de salarizare scăzut, aceştia solicitând refacerea grilei de salarizare începând cu salariul minim de 2.800.000 lei. Sindicaliştii susţin că, în prezent grila de salarizare în transportul feroviar porneşte de la 2.500.000 lei, fapt ce duce la diminuarea salariilor cu 12 procente. Pe lângă creşterile salariale, protestatarii solicită şi acordarea de tichete de masă, precum şi reducerea timpului de lucru. Renunţarea la disponibilizările colective programate să aibă loc în acest an este o altă revendicare a federaţiilor sindicale din CFR, în Sibiu, la greva de avertisment de astăzi iau parte peste 350 de angajaţi ai CFR. “Sper ca revendicările noastre să fie luate in serios de oficialii Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, altfel potestele sindicaliştilor de la calea ferată vor continua până la declanşarea grevei generale", a declarat Ion Şandru, liderul de sindicat al ceferiștilor sibieni. Dragos D. ■' 200 11PROGES pentru mmenajiri interioare S-A DESCHIS pe Str. E. Bieltz PARCHET LAMINAT de la 167.000 iei mp* FOLIE GRATUITĂ I str. K. Ilicite bl. 27 U-I:0742/079.7J3 Azi, în toate chioşcurile, I Bibhotsca „ AstFT3 ~~ & 1 3 ! i - — ii ii j&ig? '■**.. f zjmmmmmmmm aft Sibiu, apreciată şi in Elveţia La finele lunii trecute, comandantul Academiei Forţelor Terestre “Nicolae Bălcescu”, dl. gl.bg.dr. Nicolae Uscoi, a participat la lucrările Grupului de Lucru pentru Dezvoltarea Curriculară a Consorţiului PfP pentru Academiile Militare şi Institutele de Cercetare, din Elveţia, unde au fost dezbătute probleme de perspectivă ale sistemului de management informaţional şi difuzare la distanţă a unor cursuri avansate. Cu acest prilej a participat şi la Plug Fest 2004, manifestare consacrată promovării tehnologiilor informatice în sisteme de educaţie universitară şi postuniversitară. Ca de fiecare dată, contribuţiile părţii române au fost deosebit de apreciate, membrii grupului solicitând să-şi desfăşoare una din sesiunile viitoare din nou la Sibiu, oraş căruia-i păstrează o frumoasa amintire, ne-a informat Itcol. Miron Brezoiu, ofiţer de relaţii publice la AFT Sibiu.(A.P.) Un zâmbet de... “Mărţişor” O rază din lumina şi puterea germinativă ce inundă chipul şi sufletul tainic al naturii, indind in primii ghiocei şi cei dintâi muguri, o rază ce se pogoară din inaltul albastru preschimbându-se în iubire, bucurie, frmuseţe, dorinţă de a proteja şi de a clădi un zâmbet ce se întrupează din seninătatea, candoarea şi puritatea sufletului unui copil se îngemănează pentru eternitate în mărţişor, în două fire, alb şi roşu. împletirea lor perfectă nu pare să cunoască început sau sfârşit, căci universul de adânci semnificaţii care a generat-o e nelimitat (M.S.) Johannis, în Consiliul de Administraţie de la Pediatrie Primarul Sibiului, Klaus Johannis, a fost desemnat de Consiliul Local să reprezinte municipalitatea în Consiliul de Administraţie al Spitalului Clinic de Pediatrie Sibiu. Alături de Johannis, al doilea reprezentant al municipalităţii la Pediatrie a fost desemnat directorul economic al Primăriei Sibiu, Viorica Bândescu. Prezenţa în consiliile de administraţie ale spitalelor a reprezentanţilor consiliilor locale, este prevăzută de Legea spitalelor nr. 270/2003. Măsura a fost luată întrucât Consiliul Local are în competenţele conferite de lege asigurarea condiţiilor materiale şi financiare necesare pentru buna funcţionare a instituţiilor şi serviciilor publice de sănătate. (S.F.) întâlnirea de la Snagov, cu consilierii de preaderare, a însemnat şi recunoaşterea ultimatumului de la Bruxelles, şi existenţa numeroaselor probleme pe “mp”, şi hotărârea premierului “să devenim convingători”, în Justiţie “ne vom angaja cu energie"; în ce priveşte corupţia, vom face o “decantare internă” ca să stabilim ce e moral şi ce e imoral, după care “ne vom axa pe obţinerea de rezultate concrete”, lucrând “zi şi noapte”, că doar “este şi vina noastră, într-un fel”. Vom termina cu ambiguitatea din adopţii. Pentru eficientizarea administraţiei vom reorganiza, dar nu ca până acum. Vom trece de la restructurarea prin amplificare, la restructurarea prin simplificare, vom restructura Guvernul şi vom folosi Cancelaria nou înfiinţată ca instrument de veghe generală. Va trebui “să ne facem corect temele", în văzul populaţiei care va avea acces la informaţia reală pe care “unii colegi” mai secretaşi au dosit-o uneori. Vom creşte “vizibilitatea activităţilor”! Discursul premierului Năstase a pendulat între autocritica discretă şi promisiunea vânjoasă. Printre “crăpături” s-a observat clar dorinţa de schimbare. Tocmai când savuram vestea că “vom termina cu ambiguităţile”, am aflat şi numele celor doi viitori vicepremieri, care, prin surprindere, au devenit trei. Pe Dan Ioan Popescu, la Economie, şi pe Ioan Rus, la Sociale şi Administraţie, îi ghiciserăm mai demult mai greu de înţeles este apariţia lui Ioan Talpeş, ales să se ocupe de Integrare, de Justiţie şi de Apărare. De altfel, premierul Năstase părea uşor emoţionat când l-a anunţat şi chiar şi-a pronunţat speranţa că va fi bine primit “atât în interior, cât şi în exterior”. Greu de crezut Domnul Năstase crede că “numirea lui Talpeş este o dovadă că autorităţile pot lucra în echipă!”. Greu de înţeles. Mai degrabă se înţelege a fi o ambiguitate continuată, motivată într-un cunoscut stil ambiguu. Şi, se mai poate înţelege că preşedintele Iliescu, odată desprins din scaunul de la Cotroceni, va putea, prin fostul său consilier, să rămână aproape, să controleze chiar, delicatele probleme de integrare, de justiţie şi de apărare a ţării. O dovadă că vrea să rămână în “echipă”, chiar şi după ce legea îl va absolvi de obligaţia de a conduce destinele României. Printr-o mică rocadă, domnul Ion Iliescu ar putea deveni un consilier de nădejde al domnului Ioan Talpeş. La ascensiunea lui Talpeş s-a lucrat într-adevăr, şi ziua şi, mai ales, noaptea, în echipă restrânsă. Mihai BRATU