Tribuna, februarie 2007 (Anul 123, nr. 4856-4879)

2007-02-01 / nr. 4856

ȘTIRILE DE PE STRADA MEA ... Ajutoare sociale de urgenţă, de înmormântare, cadouri Ion SORESCU La nivelul comunei Orlat sunt înregistrate 16 persoane care, potrivit legii, trebuie să beneficieze de ajutor social. în cursul anului trecut, au fost acordate trei ajutoare de urgenţă unor familii care aveau o situaţie materială precară. Suma necesară pentru plata acestor ajutoare s-a ridicat în anul 2006 la nivelul a 1.300 lei RON. Au fost acordate, de asemenea, trei ajutoare de înmormântare în valoare de 1.500 lei RON şi ajutoare pentru încălzirea locuinţei, în preajma sărbătorilor de iarnă au fost acordate, sub formă de cadouri, pungi pentru persoanele vârstnice cu probleme şi venituri reduse. Pentru persoanele cu venit redus au fost alocate din fondul forestier al Ocolului Silvic Cindrel lemne pentru încălzire. La cererea diverselor autorităţi, instituţii sau persoane autorizate, au fost întocmite peste 500 de anchete sociale, spre a fi folosite de Direcţia de Muncă şi Solidaritate Socială pentru obţinerea diverselor ajutoare, şomaj, integrare profesională etc. » Numărul naşterilor, în scădere îngrijorătoare în cursul anului trecut, în comună au fost înregistrate 31 de decese. Comparativ cu anul anterior, numărul nașterilor este în scădere. Numărul nașterilor a fost de 31, iar cel al căsătoriilor de 19. Primăria a eliberat de asemenea 19 livrete de familie. Complexul Poiana Soarelui - dat în administrare Ocolului Silvic Valea Frumoasei Consiliul Local Sălişte a aprobat darea în administrare pe durată nedeterminată a complexului din Poiana Soarelui compus dintr-o cabană dată în folosință din anul 1973 și complexul zoo - Santa (saivan - grajd), dat în fev..--; ttâdV anul 1977. 1 centru »a act . tii de Conr ÎXUl . ier . oa unui fOI' ' ic și .fiind nies'asu sdyofetris zoo pend'Rtnct, ( rr^gazi; RPL. ilea »sei M. oraș \ Saline ni /a jestor iv sau, iar )ae;^uz3re sau nuri torul '•ri-; ' U ;ra afte iridice T.fil icNti î tcorCh.il scn^ ai 'prwtîniiifl. . se vor ■. o ie :izile : ado, a ârii. continuare din pag. 11 Atunci însă când a venit vorba de costurile necesare amenajării toaletei, suma avansată a produs un veritabil şoc: mai bine de 3 miliarde şi jumătate de lei vechi. Ideea amenajării unei asemenea toalete este mai veche, ea fiind deseori adusă în atenţia deliberativului local de consilierul Miron Neagu. Edilul Mediaşului a introdus acest punct pe ordinea de zi, iar consilierii au adoptat studiul de fezabilitate. Singurii care au votat împotrivă au fost aleşii Partidului Democrat şi ai Partidului Conservator, care şi-au motivat gestul prin costurile exagerat de mari ale acestei toalete. Buimăciţi la maxim de suma avansata pentru construcţia toaletei publice, am încercat să aflăm cum va fi amenajată respectiva locaţie, încât să justifice suma de 3,6 miliarde de lei vechi. Astfel, în referatul 1618 din 22 ianuarie 2007, întocmit de Direcţia Tehnică din cadrul Primăriei Mediaş, PUBLICITATE este stipulat faptul că respectiva clădire aparţine primăriei. Se explică, tot în referat, că toaleta va fi amenajată la parterul clădirii, unde în prezent există 3 garaje şi o anexă gospodărească. Practic, viitoarea „supertoaletă” publică va fi compusă, potrivit referatului dintr-un spaţiu cu destinaţia WC femei, dotat cu 2 toalete şi 3 chiuvete, un spaţiu cu destinaţia WC bărbaţi dotat cu 2 toalete, 3 pisoare şi 3 chiuvete. Va mai fi amenajat un spaţiu pentru cabina taxat bilete şi unul pentru amenajarea magaziei de depozitat obiectele de curăţenie. Tot în referat se menţionează şi faptul că instalaţiile de apă, canalizare şi cea electrică vor fi modificate pentru „a satisface cerinţele impuse de noua destinaţie a imobilului”. Toate aceste lucruri, enumerate mai sus, costă nici mai mult, nici mai puţin, decât 3,6 miliarde de lei vechi, adică mai bine de 100.000 de euro. „Ideea amenajării acestei toalete o consider o realizare personală, deoarece am venit de mai multe ori cu această propunere. Sper să iasă un lucru bun acolo şi Mediaşul să aibă în sfârşit o toaletă publică modernă. La câteva săptămâni de la intrarea în Uniunea Europeană, nu mai puteam continua în această situaţie, fără o toaletă în tot oraşul", a declarat vizibil satisfăcut de aprobarea studiului, consilierul Miron Neagu, în şedinţa de luni dupăamiază a fost aprobat doar studiul de fezabilitate, însă există toate şansele ca toaleta să fie amenajată, în cazul în care consilierii locali vor aviza favorabil proiectul tehnic. Atunci vor da practic, undă verde pentru începerea construcţiei. Am încercat să vedem ce se poate face cu aproape 4 miliarde de lei. Lăsând la o parte faptul că se pot cumpăra fără probleme 5 apartamente sau vreo 2-3 case la Mediaş, cu 3,6 miliarde de lei vechi există toate şansele de reabilitare a grupurilor sanitare de la un număr de 3 şcoli din oraş. Şi acesta este doar un termen de comparaţie. Cu siguranţă mai sunt şi altele, pentru că să nu uităm, vorbim de 100.000 de euro. Se aude, stimaţi domni consilieri de la Mediaş? PUBLICITATE Bancă străină caută personal specializat pentru viitoarea agenţie ce se va deschide în Sibiu pentru următoarele posturi: 1. Director Agenţie bancară - experienţă de minimum 3 ani în poziţie similară, cu demonstrate aptitudini gestionare, manageriale şi dezvoltare comercială; 2. Ofiţeri Credite - experienţă de minimum 3 ani pe poziţie similară, inclusiv în analiza şi gestiunea creditelor; 3. Ofiţeri bancari- Front-Office, experienţă în efectuarea de operaţiuni în lei, valută şi casierie de minimum 3 ani, aptitudini în vânzare/promovare produse şi servicii bancare; 4. Ofiţeri bancari - Back-Office, experienţă în compensare, sistem electronic de plăţi,încasări, gestiune instrumente de plată şi contabilitate bancară de minimum 3 ani. Cerinţe suplimentare: persoane analitice, orientate către rezultate, personalităţi dinamice şi charismatice, aptitudini pentru promovare şi vânzare produse bancare, cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională, limba italiană constituie un avantaj. Persoanele interesate sunt rugate să trimită CV + fotografie la fax: 021 311 96 28. Un WC preţios... „Supertoaletă” publică de peste 100.000 euro la Mediaş in a doua jumătate a lui 2006 Peste 11,5 milioane lei investiţi în şcoli * banii au fost cheltuiţi, în întreg judeţul Sibiu, pentru materiale didactice, dotări, microbuze şi reparaţii la şcoli * unele sume venite de la minister nu au fost cheltuite * Ariton a cerut Inspectoratului să facă o situaţie cu necesarul de microbuze şi s-o trimită la minister * primăriile cer înnoirea parcului auto * unele şcoli nu au primit avizul pentru construcţie * Sorana MAIER Peste 11,5 milioane lei, adică aproximativ 115 miliarde lei vechi, au intrat, în a doua parte a anului treimcut, în şcolile din judeţ. Cea mai mare sumă, de 5,6 mijlioane a fost destinată reparaţiilor capitale, consolidărilor şi reabilitărilor. Christine Marita Kleimens, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Sibiu, a prezentat, în şedinţa Colegiului Prefectural, situaţia investiţiilor şi a banilor cheltuiţi în şcoli. 23 de şcoli din judeţ au primit bani pentru investiţii, consolidări, reparaţii,capitale şi reabilitări, iar cea mai mare sumă, de 550 de mii de lei, a primit-o Şcoala din satul Presaca, comuna Păuca. Din aceşti bani. Inspectoratul a cumpărat trei microbuze, unul pentru Aţei, altul pentru Clubul Şcolar Sportiv şi al treilea pentru Palatul Copiilor şi Elevilor, în total, în judeţ fiind nouă microbuze. Prefectul Ion Ariton i-a cerut inspectorului Klemens să facă o situaţie cu toate mijloacele de transport şcolar care sunt în judeţ şi să o înainteze Ministerului Educaţiei şi Cercetării. Inspectorul general spune că majoritatea primarilor cere înnoirea parcului auto. Din suma care a venit de la minister pentru dotarea şcolilor şi investiţii, aproximativ 4 procente nu au fost cheltuiţi. Klemens spune că acest lucru este din cauză că unele şcoli nu au primit autorizaţii de construcţie, sau nu s-au înţeles cu constructorul. De asemenea, în unele şcoli nu s-au cheltuit toţi banii pentru dotări pentru că directorii erau în concedii medicale, iar înlocuitorii nu s-au descurcat, fie pentru că "banii au venit târziu ori s-au schimbat directorii. Bibliotecile şcolare au primit peste 740 de mii de lei pentru a-şi îmbunătăţi fondul de carte, pentru dotarea cabinetelor de psihopedagogie şi logopedie au fost alocaţi peste 530 de mii de lei, iar pentru mobilier în grădiniţe^ 1,7 milioane RON. De asemenea, în cabine-« tele de biologie, fizică şi chiamie au ajuns materiale din?idactice de peste 2,7 milioane RON. “• Sibiul, în direct la Realitatea TV Scriitorii Gabriel Liiceanu şi Andrei Pleşu, alături de jurnaliştii Cristian Tudor Popescu şi Emil Hurezeanu, se vor afla, la jumătatea lunii viitoare, la Sibiu, pentru a realiza o emisiune specială, cu public, într-un format interactiv, au anunţat responsabili din cadrul postului de televiziune Realitatea TV. Anunţul vine după ce directorul de programe al postului a declarat, pentru un cotidian central, că în luna februarie grila de programe a RTV va fi modificată, fiind inserată şi această emisiune interactivă. De altfel, Emil Hurezeanu şi Cristian Tudor Popescu, care au realizat împreună emisiunea "Cap şi Pajură", iar Gabriel Liiceanu şi Andrei Pleşu, gazdele talkshow-ului „Altfel”, se vor mai întâlni, la intervale neregulate, pentru realizarea acestei emisiuni speciale cu public. Oficialii RTV au spus că prima transmisiune va avea loc pe 17 februarie, însă nu au precizat locul, durata sau tematica emisiunii. C.T. Popescu şi-a reziliat, cu aproape o săptămână în urmă, orice relaţie contractuală pe care o avea cu RTV, dar a anunţat că va fi prezent în continuare la jurnalele sau emisiunile Realităţii, ca la orice altă televiziune, fără a avea însă un acord scris. U.P.] joi.1 februarie 2007 ■ Tribuna2 Tribuna 5.C. Casa de Presă şi Editură ANGAJEAZĂ URGENT Tehnoredactor Condiţii: recunoaşterea programelor Pagemaker, Adobe Photoshop - experienţa constituie un avantaj Se oferă: - condiţii salariate atractive - lucru într-o echipă de profesionişti - condiţii de muncă deosebite. CV-urile se depun până la data de 15 februarie a.c., la sediul redacţiei din Sibiu, str.G. Coşbuc nr.38, între orele 8-16.