Tribuna, aprilie 2007 (Anul 123, nr. 4907-4929)

2007-04-02 / nr. 4907

ft iurgSBiB» Ion SORESCU Dibuim împrumut pentru apă-canal într-o şedinţă de Consiliu Local, toţi consilierii din comuna Sadu au votat pentru contractarea unui împrumut intern în valoare de 1.500.000 lei, respectiv 440.000 de euro. Banii vor fi utilizaţi pentru realizarea investiţiei "Staţie de tratare a apei" şi pentru cofinanţarea investiţiei "Staţie de epurare a apelor menajere şi canalizare", ambele în comuna Sadu. Creditul solicitat va fi rambursat în următorii 15 ani, cu posibilitatea de a nu rambursa nicio rată în acest an. Salvaţi "Mocăniţa Hârtibaciului" Asociaţia "Valea Hârtibaciului", constituită din asocierea consiliilor locale de pe Valea râului Hârtibaciu, şi-a propus, pe lângă promovarea unor lucrări de infrastructură, şi salvarea liniei ferate Sibiu-Agnita. S-au făcut mai multe intervenţii şi demersuri, toate autorităţile locale susţinând acest proiect Ministerul Culturii şi Cultelor are în analiză un dosar de clasare a liniei ca monument istoric, un dosar ce trebuie completat cu piesele lipsă. Ministerul Transporturilor care are linia în proprietate şi pe care a abandonat-o în perioada 1992-2005 a vânturat diverse "soluţii", ultima fiind închirierea liniei, dar la nişte preţuri inacceptabile. Campania iniaţiată de Asociaţia Valea Hârtibaciului împreună cu Asociaţia Ecomuzeul Regional Sibiu şi-a propus ca până la finele lunii martie să strângă minimum 20.000 de semnături "Salvaţi Mocăniţa Hârtibaciului". Proiecte de realizat Primăria cortunei Moşna s-a preocupat intens pentru omagierea, modernizarea şi repararea câmpurilor culturale existente în satele Moşna şi Nemşa. între proiectele de realizat în viitor, primarul Eugen Roba a menţionat asfaltarea în 2007-2008 a 5,5 km de drumuri comunale de interes local, asfaltarea drumurilor care leagă centrul de comună de satele Nemşa şi Alma în canalizări, pietruiri străzi, sală de sport, introducerea telefoniei în satul Alma Vii şi dotarea corespunzătoare a căminului cultural de acolo, reparaţii capitale la sediul Primăriei etc. Bazar cu specific săsesc Aşa cum ne-a obişnuit, Forumul Democrat al Germanilor a găzduit sâmbătă tradiţionalul Bazar de Paşti. Pentru cei care au vrut să cumpere ceva mai deosebit pentru sărbătorile ce se apropie, oferta a fost diversificată şi pentru toate buzunarele. Aşa că dacă gospodinele îndemânatice s-au prezentat cu tricoturi şi macrameuri, la preţuri mai ridicate, copiii s-au axat pe ornamente de Paşti. Nu au lipsit aranjamentele cu ouă şi verdeaţă, sau felicitările. Cei dornici să vadă ce se vinde anul acesta la bazar au fost destui, iar mulţi dintre ei au şi plecat cu destule achiziţii. [EA luni, 2 aprilie 2007 ■ Tribuna2 i cu vânzare de picturi, I Cl I I I "Din Groapă" Tinerii cu probleme de la Şcoala Specială nr. 1 şi-au expus, ieri, de Sărbătoarea Floriilor, în faţa Bisericii Din Groapă, icoanele pe sticlă şi I lucrările din ipsos, spre vânzare cu scop umanitar. Conform reprezentanţilor I Asociaţiei Acord, cea care patronează şcoala specială, la realizarea lucrărilor artistice au contribuit 18 copii, iar banii colectaţi din vânzare se vor întoarce sub formă de cadouri tinerilor. "Asociaţia noastră a sponsorizat şcoala specială pe o gamă mai largă de activităţi, printre care şi secţia de pictură. Astfel, dorim să-i stimulăm în asemenea activităţi. Le-am procurat materialele de lucru şi am cumpărat apoi ceea ce au realizat ei, iar banii strânşi în urma vânzărilor vor fi direcţionaţi tot către ei. De Paşti, împreuna cu Pompierii Sibiu, vom organiza o acţiune de prevenire împreună cu aceşti copii şi le vom oferi şi 170 de pachete cu dulciuri", a spus secretarul Asociaţiei Acord, Nicolae Ghergu. Icoanele şi lucrările din ipsos au reprezentat un mare interes pentru credincioşi, preţurile fiind modice. I.P. Concernul Rewe a ajuns şi la Mediaş ■ Un nou supermarket, purtând amprenta Rewe va fi construit pe Şoseaua Sibiului, în locul uneia dintre clădirile care au aparţinut societăţii Vitrometan. Inspectorii compartimentului Urbanism au mai eliberat o autorizaţie de construire a unui sediu pentru o bancă, dar şi pentru 6 blocuri ANL. VasileANTIPA Tribuna Mediaşul pare să devină o piaţă tot mai atrăgătoare pentru reprezentanţii marilor concerne de super- sau hypermarket-uri. După ce în ultimii ani, lanţuri importante de magazine şi-au inaugurat filiale la Mediaş, la începutul acestei primăveri a venit rândul unui alt concern să solicite autorizaţie pentru amenajarea unui supermarket. Recent, inspectorii compartimentului de specialitate din cadrul Primăriei au eliberat o autorizaţie de demolare pentru una dintre clădirile fostei societăţi Vitrometan, unde concernul german Rewe va construi un supermarket Peny. Lucrările de demolare a fostei clădiri au şi început deja, astfel încât probabil nu peste foarte multă vreme, vor începe şi lucrările la construcţia viitorului magazin, în afara autorizaţiei pentru grupul Rewe, compartimentul Urbanism din cadrul administraţiei medieşene a mai eliberat o autorizaţie pentru amenajarea unui sediu de bancă în Piaţa Regele Ferdinand, dar şi pentru construcţia a 6 blocuri ANL pe strada Sinaia din oraş. Per total, în luna martie, inspectorii responsabili cu lucrările de urbanism din Mediaş au eliberat 52 de certificate de urbanism şi 21 certificate de construire. “Odată cu venirea primăverii, se constată o activitate intensă în cadrul Direcţiei Urbanism din Primărie, datorită numărului foarte mare de persoane fizice , juridice care doresc să demareze o construcţie sau să efectueze modificări la construcţiile deja existente. Acest lucru este extrem de îmbucurător, iar noi ne străduim să rezolvăm cât mai repede solicitările tuturor cetăţenilor. De asemenea atrag atenţia celor care au în plan să întreprindă modificări care intră sub incidenţa legii, să se adreseze Primăriei pentru a evita eventualele sancţiuni”, a declarat primarul Daniel Thellmann. Lansare de carte la Facultatea de Ştiinţe Cel mai nou volum dedicat sociologie din ţară, a celor care practicienilor din facultăţile de se pregătesc pentru licenţă ori PUBLICITATE Tribuna S.C. Casa de Presă şi Editură ANGAJEAZĂ vânzători ambulanţi Informaţii: la telefon 0269/21.12.81,între orele 8.00-16.00 sau la sediul redacţiei din Sibiu, str. G. Coşbuc nr.38, între orele 8-16. PUBLICITATE SJS. Casa de Presă și Editură Tribuna ANGAJEAZA • director vânzări • agent vânzări Cerințe: studii superioare, experienţă în vânzări CV-ul la fax 0269/21.41.41, e-mail: alex.bebeselea@tribuna .ro sau la sediul redacţiei din Sibiu, str. G. Coşbuc nr. 38,între orele 8-16, pentru masteranzi, sub titlul "Practici în asistenţa socială. România şi Germania”, a fost lansat vineri, la Facultatea de Ştiinţe, la catedra de Sociologie. Rezultat al unei colaborări româno-germane, lucrarea oferă informaţii actuale cu privire la formarea specialiştilor şi modelele de practică specifice ariilor majore ale asistenţei sociale din cele două ţări. Sunt expuse atât aspectele comune pe care le prezintă problematica socială din România şi Germania, cât şi deosebirile prezente mai ales la nivelul instrumentelor de abordare a acesteia, specialiştii români beneficiind astfel de soluţii alternative pentru ameliorarea calităţii serviciilor de asistenţă socială. Coordonatorii volumului - Ana Muntean şi Juliane Sagebiel - au optat pentru a lansa Sibiul tocmai datorită statutului de capitală culturală şi, nu în ultimul rând, datorită colaborării foarte bune cu catedra de Sociologie din cadrul Facultăţii de Ştiinţe. Cartea, editată la Polirom, reunese în paginile ei nu mai puţin de 31 de autori români şi germani specialişti în sociologie şi oferă alternative complete la problemele din asistenţa socială. (I. P.)