Universul Sport, septembrie 1938 (Anul 1, nr. 166-195)

1938-09-15 / nr. 180

Joi 15 Septembrie 1938 Pagina Boxului 11 Duminică 18 Septembrie pe arena Brătianu, o mare gală de box Revanșa Panaitescu - Marinescu  Duminică 18 Septembrie la orele 10 dimineața, gruparea „Turda“ organizează pe arena Brătianu, o mare gală de box în cadrul căreia vor boxa D tru Panaitescu campionul României la categoria muscă și Al. Marinescu care acum o lună a reușit să facă i. D. în prima repriză pe „Zigoto“, răsturnând toate calculele. E drept că performanța lui Marinescu a fost mai mult accidentală, totuși revanșa era imperioasă, dat fiind prestigiul de care se bucură Panaitescu în concernul boxului european, în urma victoriei obținute asupra lui Valentin Angelman, fost campion mondial și actual campion al Europei. A doua întâlnire profesionistă se va disputa între excelenții Vasile Stoian și Beniamin Adania. Deoarece învingătorul acestei întâlniri devine automat chalenger de drept al titlului național la categoria ușoară deținut de Lucian Popescu, anticipăm un match „strâns“ iar un pronostic e foarte greu de dat întrucât ambii adversari sunt de forțe egale. Programul amator va prilejui apariția pe ring a două elemente, de clasă internațională: Const. David, campion național amator la categoria ușoară și Nicolae Rădan campion al României la categoria cocoș și campion al Micei înțelegeri. Ei vor fi încadrați de elementele de frunte ale boxului nostru amator, ca: Ilie Impăratu, Jelesneac, Jupatu, L. Sân Gheorghe, etc. PROGRAMUL IN ÎNTREGIME SE PREZINTĂ ASTFEL AMATORI 3 reprize a 3 minute Ilie Impăratu (Tir) — Const. Turoianu (Turda), Nicolae Rădan (Turda) — Const. Weber (Central). Const. David (C. F. R. Galați) — Marin Jupatu Turda), Grigore Jelesneac (C. F. R. Galați) — L. Sân Gheorghe (Turda); Brădeanu (Turda) — Valentin Andrei (Turda). Biletele vândute la gala de Duminica trecută, care a fost amânată, rămân valabile. N. RADAN Matchul Gheorghe Popescu -Costel Dumitrescu, la Ploești? ! E foarte probabil ca matchul dintre Gheorghe Popescu campionul la categoria pană și României Costel Dumitrescu chalenger, să aibă loc la 18 sau 25 Septembrie la Ploești. In cadrul aceleași gale, 1lie Petrescu, campionul României la toate categoriile va face un match de antrenament în compania lui Felix Voucher amator. Campionatul Angliei la categoria pană Se duc tratative foarte insistente pentru angajarea unui match între Benny Caplan și Spider Kelly. Matchul urmează să se dispute în ziua de 19 Octombrie, la Belfast, pentru titlul imperiului britanic la categoria pană. Henri Armstrong a abandonat titlul mondial de categorie pană , New York, 13. — Boxerul negru Henry Armstrong, deținătorul titlurilor de campion mondial la categoriile : pană, ușoară și semimijlocie, a renunțat la primul titlu, punându-l la dispoziția federației internaționale de box. Vestea sosită de dincolo de ocean nu trebue să surprindă. In matchul cu Lou Ambers, match care i-a adus titlul mondial al categoriei ușoară. Ambers s-a apropiat bine de limita superioară a categoriei. Și, cum el deține și titlul categoriei semi-mijlocii, nu i-ar conveni să jongleze — în materie de greutate — cu 78 kg. In plus, nu trebue să uite că Mike Jacobs se gândește — și Henry Armstrong este de acord — la organizarea unui match între Al. Hostack, învingătorul lui Freddie Stelle și campion mondial la mijlocie, și negrul fenomen. Desigur că, și în această Situație, Henry Armstrong va trebui să jongleze cu greutatea dar — cel puțin așa se pare — tendința de creștere în kilograme a negrului a început să se contureze tot mai bine. Deci, mai curând pare posibil un match Armstrong — Hostack pentru titlul mondial mijlociu, decât o întâlnire Armstrong — Montanez pentru titlul categoriei pană. Ar mai fi de spus că, nu este exclus ca Armstrong să fi abandonat titlul categoriei pană spre a da posibilitatea lui Pedro Montanez să devină campion mondial și aceasta pentru motivul că portoricanul de culoare face destul de ușor categoria. Presupunerile de mai sus pot foarte bine fi desmințite de evenimente. Nu este însă imposibil ca viitorul să le confirme în întregime. Jack Doyle cerut în America Mike Jacobs intenționează să-l opună lui Max Baer Jack Doyle, unul dintre cei mai buni grei ai Angliei, este căutat în America. Deși în ultimul timp el nu a strălucit prin performanțe de prima mărime — nu este un boxeur prea egal — Jack Doyle se bucură de mare stimă, dincolo de Ocean. Poate că excentricitatea lui este unul din motivele care au determinat pe marele promotor yankeu Mike Jacobs să apeleze la serviciile lui. UN MATCH CU MAX BAER Și, pentru ca Jack Doyle să se simtă în bună companie, Mike Jacobs intenționează să-l opună lui Max Baer, fost campion mondial la toate categoriile și un boxeur care a excelat în aventuri care mai de care mai excentrice. PEDRO MONTANEZARMSTRONG? Mike Jacobs a lăsat să se creadă că în programul reuniunii în care va fi utilizat Jack Doyle ar urma să figureze și matchul diintre Pedro Montanez și Henry Armstrong pentru titlurile mondiale la categoriile ușoară și semi-mijlocie, pe care cel din urmă le deține Ca reclamă americană ideea este cum nu se poate mai strălucită. Dar ce vor zice negrii din Har- Locatelli și La Milano se va desfășura în ziua de 24 Septembrie o importantă reuniune internațională de box. întrunirea va prilejui reintrarea a doi boxeuri cari, în ciuda vârstei lor, continuă să joace rol de vedetă. Este vorba de italianul deto Locatelli și francezul Kid Nitram, ambii foști campioni ai cu- Kid Nitram la Milano rupea. După matchul nul cu Oriandi, primul va înfrunta pe compatriotul său Turiello, iar secundul se va răzfui cu italianul Piazza. Kid Nitram mai are un angajament la Milano pentru luna Octombrie când va înfrunta pe Mario Galadei, învinsul lui Doculescu, —-------- 0 Din nou la ordinea zilei mare reuniune mixtă de box în organizarea grupării „Central“ Duminică 25 Septembrie la orele 82 seara, tânăra grupare „Centria“, singura care a oferit toată vara gale de box în scop propagandistic cu intrări libere și ale cărei programe au fost întotdeauna din cele mai bune, organizează pentru Duminică 25 Septembrie a. c. la orele 8y2 seara o nouă reuniune mixtă de box, al cărei cap de afiș îl deține întâlnirea excelenților Ion Gorun fost campion național și Sandu Petrescu, revelația sezonului actual, întâlnire care are drept scop desemnarea competitorilor la titlul României de categorie cocoș. Lupta va fi — fără să exagerăm — cea mai formidabilă din câte s’au vizionat până acum în vara asta. Va fi fără îndoială un match extrem de „tare“, întrucât se întâlnesc două elemente de reală valoare. Pe deoparte Ion Gorun — învingătorul lui Eugen Hunt — are de partea sa tehnica cea mai desăvârșită, viteza și rutina ringului, trei calități de necontestat care vor căuta să-și spună cuvântul în această ciocnire. Pe de altă parte, Sandu Petrescu va pune în luptă viteza, precizia în lovituri, eschivele sale magistrale și mai ales ambiția care a fost cel mai puternic stimulent, în toate matchurile profesioniste — deși puține la număr — dar pe cari le-a câștigat de-o manieră cât se poate de categorică. Să nu uităm matchul cu Stamate care a avut loc în vara aceasta, un match magnific și unde Stamate pornise mare favorit. Totuși Sandu Petrescu răstoarnă toate calculele hârtiei și din repriza treia și-a dominat atât de categoric adversarul, încât, numai datorită rezistenței sale de fier, Stamate a ajuns până la ultimul sunet de gong. Iată de ce spuneam că această întâlnire va fi cu adevărat un „regal“ datorita Stilului extrem de spectaculos pe cari ambii combatanți il posedă. Dar despre aceasta întâlnire, vom mai reveni. Restul programului alcătuit din șase întâlniri, între amatori cu reale calități, vor constitui desigur încă din punct de atracție al reuniunei dela 25 Septembrie. PROGRAMUL II ÎNTREGIME SE PREZINTĂ SUB URMĂTORUL ASPECT Amatori: MATCH PROFESIONIST 10 reprize a 3 minute : D. Georgescu (Central) — M. Constantinescu (Turcia); D. Dumitrescu (Central) — Costel Gheorghiu (Central); Gh. Tătărăscu (Central)— Ion Chiriac (Turda). Ilie Impăratu (Tir)— C-tin Tutoianu (Turda). Gino del Fabrio (Central)Gh. Cojocaru (J. C.) Costel Ștefănescu (Central) — Petre Ionescu (Turda). îI Pentru desemnarea competitorilor la titlul României de categorie cocoș: Ion Gorun — Sandu Petrescu. P. S. O echipă de sergenți va asigura menținerea ordinal la reuniunea de mai SANDU PETRESCU Gala de box de la Târgoviște a fost amânată Sâmbătă 17 Septembrie urma să se desfășoare în sala de arme din Târgoviște, o interesantă reuniune de box cu scop propagandistic, în organizația grupării „Turda“. Capul afișului SS deținea opoziția pe ring a campionului amator al României la categoria semi-grea, Petre Tofan. Din motive bine determinate gala a fost amânată pentru data de 1 Octombrie c., când se va desfășura cu acelaș program anunțat. ‘ ’ "-1