Universul, noiembrie 1898 (Anul 16, nr. 291-320)

1898-11-01 / nr. 291

Boalele secrete — Nentința Bărbătească — Se vindecă repede fără durere și împiedicare, după experiență de 28 ani de specialitate în boli lumești (de la 1870). dr. T SIOR VI. 1, STRADA EMIGRAȚII, No. 1 intrarea Mintal prin str. sfr. Voevoz ''onsultațiî de la 10—1 dimineața . Oc3s., Silia și de la 5—8 seara l . l de așteptare pentru fiecare. 1 Dr. 1.POEMAR.U . Cu o practică în spitale «i experiență proprie de 9 ani. — Strada Romană No. S3. — Consultațiuni pentru orice boale de la 1—3 p. m. Cei fără mijloace au o reducere de jumătate din prețurile obicinuite, adică 21. 50 b. vizita la domiciliul bolnavilor și 11. 50 b. consultația ; de asemenea un scăzământ însemnat la mai multe farmacii din Capitală. Numeroase certificate de mulțumire din partea celor greu bolnavi vindecați. — Tratament al boalelor de stomac după metodele cele mai noi. B-ral S Kiliao Chirurg primar al spitalelor, șeful serviciului de ginecologie din spitalul Filantropia, reintorcându-se din străinătate, dă consultații de boalele chirurgicale și sifilitice, de la 5—7 p. m., în toate zilele. ’Marița și Joia consultation speciale pentru femei. Cu această ocaziune se anunță onor. public că, având la dispoziția sa o casă de sănătate și o sa 8 spadal de dr. Iuriac face orice operații de resortul chirurgiei, în condițiúnüe cele mai avantagioase. S’a făcut cu deplin succes în această casă operațiuni de stricturi, emoroide, hernii, raclagiuri, laparoonii, extirpuri de tumori,etc. etc., prin metoada sa proprie. — Str. Sf. Ionică, S — Dr. Menelsch. De la Facultatea din Paris Special pentru Boale de Femei și de Copii Consultațiuni de la 2—4 p. m. STRADA ACADEMIEI no. 45 (Vis-a-vis de ministerul de interne) Intrare și prin calea Victoriei No. 86 576 35 Doctoral E. HANOLESCU — SI A S3 O Ș — de la Facultatea de medicină din Paris Boale de femei, copii și syphilstica Consultațiuni de la 2 — 5 p. m. 321, Calea Moșilor, 321 883 24 Dr. Mia Schchmann — de la Facultatea din Paris — Calea Griviței, 10 Alături de Ministerul de Finance Special în boale interne de Copii și Kamas Consultatiuni de la 2—4 p. m. 1007.—24 Dr. O. Hart Fost medic de spital și de oraș — Calea Călărașilor No. 1 — special in boalele interne, de copii și sofintice Orele de consultatiune de la 2—4 p. m. 1040 ’ 30 Br. A. Barasch De la facultatea de medicină din Paris Fost elev al profes. Fournier Consultațiuni pentru boalele Interne, de piele și syfilis — De la 2—S p. m. — Jalea Victoriei 93 (colț cu str. Fântânei) 1608 ’ __________ 36 Mir ® Steiner — DENTIST — De la facultatea din Philadelphia (America) S’a reîntors din străinătate și și-a reluat Consultații de la 9-12 a.m. și de la 2-5 p.m. Pentru stirace gratis Luni de la 8—9 Jalea Victoriei 53. (Pasagiul Român) 1124.—36 Casa de Sănătate 51. Strada Teilor 51 .— Consultațiuni speciale pentru — Boale Interne, Nervoase și Syalitice Boalele secrete la bărbați și femei In toate zilele de la 10—12’dimineața Vindecarea sigură. Tratament special Consultația nmmnit Seu N.B. Se primesc bolnavi interni în tratamentul Casei de Sănătate cu prețuri moderate. Prospectul se trimete gratuit. 1191 30 POLICLINICA de COPII CASA de SĂNĂTATE București, strada Teilor No. 51, București. D. dr. Rappaport, special în boalele de copii va da consultațiunî în toate zilele de la 3—4 p. m. Consultațiunî pentru serac. 1 lea N.B.—Se primesc, bolnavi interni In tratamentul Casei de Sănătate cu prețuri moderate. Prospectul se trimite gratuit. 978 15 Viile de la Sarata (gara Dimes]) De vînzare cu preț moderat, 170 decalări vin de Bourdeaux 550 decalitri vin de Bourgogne 380 decalitri vin de Sarata Buturugi de viță franceză pentru altoi: Bourdeaux, Bourgogne, Côtes-du-Rhône etc. 60 sci mia franco, gara Ulmenî. A se adresa comandeie : H. Datiere, inginer, gara Ulmenî. -1153 IlTAIPLâk Uli Cng»lala Furtul din str. Nerva Trăian. — Erî, pe la orele 8 și jumătate seara, s’a prezintat la prăvălia d-lui Lambru Brătescu, din strada Nerva Traian No. 132, un individ necunoscut cu o ladă de luminări de stearină, pe cari voia să le vîndă, D. Brătescu pricepând că luminările sunt de furat, spuse necunoscutului să aștepte puțin și oși afară. Peste câteva minute se întoarse cu un sergent de stradă, dar el nu mai găsi decât lada cu luminări. Intrucât privește pe necunoscutul hoț, el se făcuse nevăzut. Bătaia, de la fabrica Opier.— O frumoasă fată anume Marița Bernard lucrătoare la fabrica Opier și cu locuința la părinții ei în strada Aquila No. 24, eșind’ erî de la lucru, se pomeni cu un lucrător tot de acolo, anume Ștefan Radu, că sare asupra ei și începe să-i care la pumni. In câteva minute biata fată fu plină de sânge, cu leziuni grave la cap. Sergentul de stradă interveni atunci, dar Ștefan Radu fugi, făcându-se nevăzut. Cauza acestei bătăi nu se știe, căci fata Marita Bernard, la întrebările ce i se pun în această privință, respunde că nu știe nimic. Furtul din str. Răscruci.— Din ordinul d-lui procuror Villacres, serviciul de siguranță a început urmăririle și el a reușit să prindă pe un individ R. Danielovici, cu o căruță cu marfă de manufactură, în momentul când voia să intre pe bariera Colintinei. Întrebat unde voește să ducă acea marfă, el a răspuns că la dînsul acasă, în strada Călușei No. 33. Marfa pe care Danielovici să făcuse stăpân, aparține d-lui I. Georgescu, comerciant în str. Răscruci No. 9. Căruța cu marfă a fost adusă în curtea poliției, iar Danielovici fu arestat. IBI ei Var& ca Ucis cu dinamită.— O groaznică nenorocire s’a întâmplat în Valea Boca, din județul Argeș. Un italian Bello Giovani punea dinamită pentru a sfărâma niște munți pe unde trebuia să treacă o șosea. Deodată, dând foc fitilului, dinamita făcu explozie și aruncă în aer stânca pe care se afla nenorocitul lucrător. Bello Giovani fu prefăcut în bucăți și împrăștiat în tot lungul vădurea. Nu s’a găsit, în urma acestui teribil accident, decât niște bucăți de stâncă pătate de sânge. Crima din comuna Stoicănești. Un locuitor din comuna Stoicănești, județul Argeș, s’a dus Dumineca trecută la cârciumă și după ce a băut, s’a luat la ceartă cu alți săteni cari se aflau acolo. Cearta degenera curând în bătaie. Atunci Petre și cu Constantin Ioniță scoaseră cuțitele și străpunseră pe V Ioniță, care muri pe loc. Cei douî asasini au fost prinși și arestați. Cadavrul din curtea școaleî de băeța No. 1 din i’eetîciu.—Un lucrător Ciarino Antonio săpa zilele trecute o groapă în curtea școaleî de băeți No. 1 din Tecuci. Ajungând la o adâncime de un metru și jumătate, a dat peste un cadavru care era cu fața în jos. Se bănuește că e la mijloc o crimă și s’au început cercetările. Intrucât privește identitatea cadavrului, nu s’a putut stabili, fiind deja intrat în putrefacție. *l«lV^irc»ag›lbJE»g3raaESX'eBgggTIgSCMmn TOTTI Procesul M Lnccheni (Prin fir telegrafic) — Amănunte — Geneva, 29 Octombrie. Martorii și agenții de poliție depun că Luccheni a exprimat satisfacția sa că a reușit să asasineze pe împărăteasa Elisabeta. El a declarat că dacă la 10 Septembrie ar fi avut 50 de franci, n’ar fi comis atentatul în contra împărătesei, ci ar fi plecat în Italia ca să asasineze acolo pe regele Humberto, ceea ce de altmintrerea o va face un altul, a adăogat dînsul. El s’a dus la Geneva ca să asasineze acolo pe ducele d’Orleans, dar a sosit prea târziu ; totuși, după el, zilele ducelui sunt numărate și soarta sa se va îndeplini în termen de un an, întrebat de președintele, dacă a voit să asasineze pe împărăteasa, Lucceni răspunde : Dacă ași fi voit-o m’așî fi dus la Montreux și nu la Geneva. Ceî l’alțî martori n’adaogă nimic noj La ora i și un [sfert, ședința se întrerupe, apoi se reia la orele 2 și 45 m. Numitul Marirelli, arestat ca complice al lui Luccheni, declară că a fabricat, după cererea lui Luccheni, mânerul pilei, instrumentul crimei. Interogat, Luccheni mărturisește că a lovit pe împărăteasa cu premeditare. Când a cumpărat pila, el a avut de gând să omoare pe cineva, dar nu știa încă pe cine. Luccheni zice că a făcut tot posibilul pentru ca atentatul să reușească și insistij 2 — asupra faptului că n’a avut complici. Președintele întrebând pe acuzat ceea ce l-a împins să omoare pe împărăteasă, acesta respunde: miseria. Luccheni declară că mai intâiu el a pândit pe ducele d’Orleans.—Mai declară că a văzut pe împărăteasa la Viena, iar nu la Budapesta.— Această declarație este nouă. Luccheni declară că a comis crima sa în Elveția nu pentru că această țară a suprimat pedeapsa cu moarte, dar că a ales pe împărăteasa Austriei ca victimă, pentru că era o împărăteasă.Ca motiv al actului său, Luccheni dă răsbunarea și declară că nu simte nici cea mai mică pocăință. Președintele întrebând pe acuzat dacă actul ce a comis l-ar mai repeta încă, Luccheni respunde în mod afirmativ. (Mare mișcare în auditoriu). Procurorul general ia cuvîntul și începe prin a face o laudă mare Impărătesii Elisabeta, ale cărei virtuți înalte le laudă. Face să reiasă că poporul elvețian a veștejit actul lui Luccheni. Relevând faptul că Luccheni a lucrat cu premeditare, pledează respingerea circumstanțelor ușurătoare. Avocatul Moriand, apărător din oficiu al lui Lucheni, roagă pe jurați, luând ca model pe nobila împărăteasă defunctă care a căutat întotdeauna să obție grațierea condamnaților, de a nu da un verdict nemilos, pentru că umanitatea poate să reușească în 20 de ani de a face dintr’un criminal un om mai bun. Interogat, Luccheni declară că n’are de adăugat nimic pentru apărarea sa. Președintele pune juriului trei cestiuni în privința omorului și a premeditării. Jurații au răspuns în mod afirmativ la toate cestiunile, respingând circumstanțele ușurătoare. Lucceni este condamnat la reclusiune pe viață. In momentul condamnărei sale, Lucheni strigă : Trăiască anarhia ! Moarte aristocrației! MĂCEREȚIAzî Sâmbătă, 31 Octombrie la toate chioșcurile și vînzătorii de ziare Ziarul umoristic colorat „ Veselia4” care a apărut și cuprinde, pe lângă materia hazlia cea mai variată și un mare tablou de actualitate în 6 culori reprezintând: Scandalul cu botezulimul copil în biserica Frecupeții-Noni. «Veselia» se vinde cu 10 bani în toată țara. OIN IAȘI Crimă Sandu a Căsăndroaiei era păzitor de vite dimprenă cu Vasile Nedelcu, la vitele d-lui Negruți din Voinești. De mai multe ori i se păru lui Sandu cum că tovarășul său îl pârăște stăpânului, și că de la Sf. Dumitru dînsul va rămânea din această cauză fără nici o slujbă, tocmai asupra etnei. Urmărit de acest gând, dânsul hotărî să-și răsbune asupra tovarășului seu, cum i s-o prezintă ocazia. Sâmbătă pe la orele 4 p. m. Nedelcu se duse la Curte pentru ca să se răfuiască în privința lefei, dar negăsind pe nimeni, el se întoarse spre casă. Prin dreptul unei păduri din Slobozia îi est înainte dintr’un tufiș și zărind pe Nedelcu se repede asupra lui și cu un ciomag îi sfărâmă în bucăți gamba lui Nedelcu. Victima fu în urmă luat de către un văr al seu și dus la spitalul din Voinești, unde după o jumătate de oră muri. D. procuror Popovici și d. jude de instrucție Sculy, cari au anchetat două zile această crimă, au constatat cum că pe corp defunctul nu prezintă nici o leziune; asemenea au mai constatat că criminalul, la comiterea crimei, își pusese mustăți false pentru a nu fi cunoscut de tovarășii lui. Furt D. Vasile Cihodariu, din strada Școalei de Arte No. 12, alaltă ori a fost victima unui furt îndrăsneț. Un pungaș probabil, profitând de ocazia că ferestrele de la salon erau deschise, se introduse înăuntru și de pe o masă a șterpelit un ceas de aur cu lanț de aur, 4 inele de aur și un broș de aur, toate în valoare de peste 350 lei. Autorul acestei pungășii îndnisnețe încă n’a fost prins până în prezent. Telegramă din T lagărele (De la corespondentul nostru particular) Turnu-Magurele, 30 Octombrie. Sosita ora 2 p. m. In vederea alegerilor V’am comunicat era lista guvernamentală pentru alegerile comunale de Lună și Marți 1 și 3 Noembrie. Vă trimet azi lista partidului conservator pentru colegiul întăi: Nicolae Maimarol, Gheorghe Baroț, Niculae Ciclopide, Gheorghe Ivănuș și Stan Dorcescu. * * * Lista guvernamentală pentru alegerile comunale din Roșiorii de Vede se compune astfel: Mihail Mănciulescu, Drăgoescu, A. Anastasiu, Hristescu, Soare, Tache Vasiliu, Gheorghe Niculescu, Iorgu Grigoriu și Ion Buciuc. Iar lista conservatorilor din acel oraș se compune din : Belitoreanu, fost primar; Niță Săvulescu, mare comerciant , Protopopescu, etc. Aflu că amicii d-lui Kirițescu, ar fi reclamat la București cum că retragerea celor douî candidați de pe lista lor, s’ar fi datorind mijlocire administrației. Aureliade. Originalul acestei depeșe se află expus la magazinul G. Becker, calea Victorie No. 68 (Piața Teatrului Național). * ❖ $ Noul minister grecesc — Prin fir telegrafic — Atena, 29 Octombrie. Ministerul s’a constituit precum urmează : d-ni: Zaimis, președinția consiliului și afacerile străine ; Triantaillako, interne ; Gorpas, rezbelul ; Minolis, marina ; Monferatos, justiția și în mod provizoriu instrucția publică ; Negris, finanțele. Atena, 29 Octombrie. Cabinetul va cere disolvarea Camerei peste 25 de zile. Alegerile se vor face la începutul lui Februarie. Din Craiova (Corespond parte a ziarului «Universul») Craiova, 29 Octombrie, întruniri Partidul liberal a ținut Mercur seară, 28 Octombrie, o întrunire publică, (aproape intimă) în salonul clubului liberal. Au vorbit d-nii G. Ciocazan, I. Mitescu, M. Romanescu și alții. Toți arată că partidul conservator nu se ține de cuvînt. Sfârșesc prin îndemnarea cetățenilor la votul pentru liberali. * _ * * Partidul conservator a ținut îerî, Vineri 30 Octombrie, ora 8 seara, o mare întrunire publică în sala Belle-Vue. Au vorbit d-ni: Ulyse Boldescu, Aurel Eliescu, avocat, I. Bumbacilă, Tanoviceanu, profesor, și diferiți delegați din toată Oltenia. Diverse Luna viitoare se așteaptă aci d-nn Spiru Haret, ministrul instrucțiunii. * * Duminecă 8 Noembrie se deschide și stagiunea operei cu «De-ași fi rege». Repetițiile continuă în toate zilele de la 8—10 dim. și de la 2—6 seara.* * * In fiecare seară se țin consfătuiri intime atât la clubul conservator, cât și la cel liberal, acestea în vederea alegerilor de la 1 și 3 Noembrie. Animația în oraș e mare. Pe strade, în cafenele, nu auzi discutându-se decât politică și iar politică. * * * Liceul «Carol I» a făcut touî o escursie la «Luncă». La ducere, au cântat cântece naționale și patriotice ; acolo s’a jucat «Oină», iar la întoarcere aceleași cântece ca și la ducere. Cortegiul era impunător. Aceste escursiuni se fac în toate roțile. Demisie D-niî Sterie Staicu și George Isvoranu, consilieri ai județului Dolj. Și-au dat, săptămâna trecută, demisiunea. Cauzele nu se cunosc. Călătoria suveranilor germani — Prin fir telegrafic — Baalbeck, 30 Noembrie. Majestățile lor germane au sosit și au fost primite cu entusiasm.— Sultanul a făcut să se pue în mijlocul unei străzi din Baalbeck, o masă de marmură purtând o inscripție care amintește amiciția invariabilă și reciprocă dintre împăratul Wilhelm și dînsul. Cagliari, 30 Octombrie. Majestățile Lor germane vor sosi în portul Gagliari la 5 Noembrie. finiție în 18 © § VA APARE Biblioteca Economică a Universului care va conține Î «&>«§* a M coane vii de TH. SPERANȚĂ Un volum de 112 pagini cu un frumos portret al M. S. Reginei și cu coperta colorată. Se va vinde la toți depositarii și colportorii de ziare din țară cu 35 de bani volumul. Cu 45 bani se trimite france în toată țara. Telegramă din Craiova [De la corespond, nostru particular) Craiova, 30 Octombrie Sosita ora 5 seara Crimă Locuitorul Ghiță Ion Danciu, din cătunul Teiu, comuna Cornu, acest județ, pe când semăna niște grîfi pe proprietatea d-lui Nae Popp, în ziua de 28 Octombrie, s’a luat la ceartă cu nevasta sa Maria, înfuriat peste măsură, a luat un ciomag și a dat o lovitură puternică în capul soției sale, lăsând-o moartă pe loc. Parchetul a temt sesizat și criminalul soț arestat. Sinucidere Țiganul Ion Tismănariu, din comuna Capreni, acest județ, suferind de mai mult timp de îngrozitoarea boală pelagra, s’a strangulat de o grindă din curtea casei sale. In urma anchetei și a autopsiei făcute, s’a autorizat înmormîntarea cadavrului. întrunire Diseară va avea loc o mare întrunire în sala Bele-Vue, ținută de partidul conservator din localitate, Crișan. Originalul acestei depeșe se află expus la magazinul G. Becker, cafea Victoriei No. 68 (piața Teatrului Național). DIN PARIS [Prin fir telegrafic de la corespondentul nostru particular) Paris, 30 Octombrie. Sosita la ora 3 p. m. Franța salută pe Germania Știrea dată de ziarul «Echo de Paris» cum că patru vase de războiu franceze ar merge să salute pe împăratul Wilhelm Ia Genua sau la Cagliari (Sardinia, Italia) a produs aici cea mai mare senzație. Știrea aceasta însă nu se confirmă. Unele ziare spun că această știre nu poate fi decât o farsă. Afacerea Dreyfus Ziarul «Radical» spune că înalta Curte de casație a primit în afacerea Dreyfus un document de o importanță decisivă. Ziarul “Siecle”, acuză din nou pe fostul ministru de războiu, Cavaigiac, că ar ține conciliabule misterioase cu generalul Zurlinden, guvernatorul Parisului. Colonelul Picquart remâne la închisoare Făcându-se alte instrucțiuni contra fostului colonel Picquart, acesta va sta în închisoare încă mai multe săptămâni. O. Bandl. Paris, 30 Octombrie. Sosita la ora 4 seara. întoarcerea maiorului Marchand Maiorul Marchand și căpitanul Baratier pleacă azi din Cairo mergând la Fascoda spre a lua misiunea franceză care se află acolo. Ei se vor întoarce în Franța trecând prin Abisinia. Călătoria lor va dura timp de șase luni. G. Eiimir Originalele acestor depeșe se află expus la magazinul G. Becker, calea Victoriei No. 68 (Piața Teatrului Național). Tâlhăria de la Bâneasa Alaltă eri, la orele 9 seara, factorul rural de la circumscripția I, anume Florea Pascu, trecea prin pădurea Băneasa cu trăsura cu care ducea corespondența spre oficiul Budești. Lângă un stejar factorul venut pe un individ care se vuita, iar puțin mai înainte, ca la 10 metri, pe alți două cu figurile suspect. Florea Pascu înțelese numai decât că aceștia trebue să fie niște tâlclari și dădu bice cailor. Scopul era ca factorul să se dea jos spre a vedea pe acela care se vuită și atunci tâlharii să-l omoare și să fure grupurile de bani cari se aflau cu corespondența. Neisbutind însă, căci fatorul înțelese scopul lor, tâlharii eșiră acum înaintea lui și începură să-l lovească cu ciomegele, zicându-i că de ce nu s'a oprit ca să dea ajutor omului care se văita. Bietul factor, deși plin de sânge și amețit de lovituri, totuși puse caii pe fugă și reuși să scape cu viață. Unul din tâlhari s’a apucat dedusul trăsurei, voind să se urce în ea și a fost ürât o distanță bună, când în cele din urmă a fost nevoit să renunțe la infernalul său plan. S’au început urmăririle pentru prinderea acestor tâlhari, cari se crede a fi niște dezertori din armată. Telegramă din Brăila .De la corespondentul nostru particular Brăila, 30 Octombrie. Sosită la ora ,2 și jum. p. m. Lista guvernnsuentnIn Iată lista candidaților partidului de la putere pentru alegerile comunale de la 1 și 3 Noembrie • Colegiul N. Ionescu ; Alexiu, avocat; Cadavra ; Christache Toma ; Radu Bălan ; Ion Sassu ; Iordănescu și Coeiaș; Colegiul I Moisescu, avocat; ladenseki, Alecu Ștefănescu; Gheorghe lonescu; Stan Budulescu și Nicolae Petrescu. Farcaș. Originalul acestei depese sa află expus la magazinul G. Becker, calea Victoriei No. 68 (piața Teatrului Național). , Tâlhăriile din județul Constanța In noaptea de 24—25 curent, două tâlhari au atacat între Mejdia-Enigna în punctul Centeric, pe sătenii Manea Ion din Adamclisi și Gheorghe Diumagni din Asalbec, iar pe numitul Petcu Ivan Malciu și alți două locuitori i-au amenințat cu puștile. S’au luat grabnice măsuri pentru prinderea acestor tâlhari. In seara de 26 curent, adică a doua zi, tot în județul Constanța, pe drumul dintre comunele Biulbiul și Gobadin, un individ îmbrăcat turcește și care după vorbă părea a fi tătar, a oprit căruța comerciantului Bogasian din cătunul Ceceamacu, comuna Mehmet-Cucușu, care venea de la Murfatlar, unde vînduse orz în valoare de lei 6000. Tâlharul sa lovit cu un ciomag, dar Bogasian a reușit să sară din căruță și să fugă spre Gobadin. Autoritățile din Constanța sunt in urmărire. Telegramă din Iași De la corespondentul nostru particular Iași, 30 Octombrie, urgentă Sosita ora 7 seara Furt cu spargere Astă-noapte o bandit, de hoți au spart cârciuma lui Ițic Svarț, din strada Sărăriei, furând o mulțime de mărfuri și bani. Autoritățile au început cercetări pentru prinderea hoților. întrunire Asta seara va avea loc aci o întrunire publică, convocată de partidul de la putere în vederea alegerilor comunale. La această întrunire vor asista și alegători de prin împrejurimile lașului. Va voia telegrafia la noapte darea de seamă. Miereanu Originalul acestei depeșe se află expus la magazinul G. Becker, calea Victoriei No. 68 (Piața Teatrului Național). Debarcarea stidarului Kitschener-pașa la Londra — Vezi ilustrația — Kilschener-pașa, care în fruntea trupelor anglo-egiptene, a înfruntj puterea dervișilor și a asigurat astfel domnia englezilor în Sudan, aj sosit la Londra, unde ’i s’a făcut o’ impozantă și entuziastă primire. Generalul Ktsehener fu întâmpinat la debarcader de lordul Butler, amiral, de secretarul de stat, lord, Windham, de un reprezentant al cursei, numeroși ofițeri și de o mulțime imensă, bărbați, femei și copii. Lord-primarul Londrei i-a oferit o sabie de onoare de un mare preț. Ilustrația noastră de pe pag. 1 reprezintă debarcarea stidarului Kirschener, îmbrăcat civil și la braț cu lord .Bulhr. O jenire de vapoare la Galați (Telegramă urgentă de la corespondentul nostru particular) Galați, 30 Octombrie. Sosita la ora 8 seara. Vaporul «Constanța» voind să plece azi din port, încărcat cu cereale, la întoarcere în urma unei manevre greșite s’a lovit de vaporul «Amfidritia», proprietatea dlui States din Brăila. In urma acestei ciocniri vaporul «Constanța» se alese cu partea stângă de lângă proră turtită. «Constanța» a intrat în doctul spre a i se face o expertiză ca să se vadă dacă poate continua drumul. Corespondent.Originalul acestei depeșe se află expus la magazinul G. Becker, calea Victoriei No. 68 (Piața Teatrului Național). _ . __ . _