Universul, iunie 1907 (Anul 25, nr. 147-176)

1907-06-01 / nr. 147

nners 1 Iunie î.H)7 CERTIFICATE pliante de Resista de Motoare „ERQSSLS? V. STRĂDECKER, București Sausemnatul Gheorghe Bogdan Buicîiu, proprietar, domiciliat în orașul Roman, va exprim mulțumirile «nete pentru motora! din fabrica Crossiey Brothers Openshaw No. 52.300 ce mi l’ați vînguit și montat la moara de pe moșia Fântânele, județul Botoșani, moara instalată tot de D-v. Motorul funcționează cu benzină de la 14 Decembrie 1906, fiind incondițiunile cele mai bune.r(as) Gh. Bogdan Buicîiu. Roman, 21 Maie 1907.. Subsemnatul C. D. Verzeanu, diplomat al școalelor de arte și meserii, al școalei de comerț din București, fost sub-director al școalei de meserii din Ploești, actualmente mecanic, proprietar de mașini agricole, moară și arendaș, ne confirm cu plăcere că motorul de benzină englezesc Crossley «e l’ațî instalat în moara mea din com. Comana, jnd. Vlașca, conduce doar petrechi de pietre de 43 țoli cu cea mai mare ușurință, aceasta datorită solidităței, simplicităței și economiei de benzină, moara aducându-mî ea acest motor cele mai frumoase rezultate. Recomand :«Iar buturor care voesc a-și procura un asemenea onorIOD a vizita moara mea și a se convinge de cale zise. Vă salut cu toată stima (ss) Constantin I. Varxeanu, Gontana (Vlașca) 25 Maiu 1907. Vă confirm cu plăcere că motorul Crossiey ce mirați instalat funcționează perfect de bine cu două perechi de pietre de 43 țoli și nu pot de flat s ă recomand acest sistem de motor, care este de o Construcție simplă și foarte solidă. Vă salut cu toată stima (ss) Ștefan Comănescu. Grădiștea (R.Sărat) 15 Maiu 1907. Am onoarea va confirma că motorul Crossier ce mi s Tați instalat, conduce moara mea spre deplină Danituinire și lucrează economic, consumând foarte pură.benzină. ă salut cu toată stima (ss) Iordache Comăniță. Dochia (Neamț) 15 Maiu 1907. Cu plăcere vă confirm că motorul de benzină Crossiey și moara ce mi le-ați instalat, au dat rezultate bune și vă pot recomanda la toți domnii ce voesc să facă asemenea instalațiuni. Vă salut cu toată stima (ss) I. loanicescu. Drăgane-Bascov (Argeș) Maie 1907. Vă anunț prin aceasta că motorul Crossiey ce mi l’ați montat merge bine, lucrează economic, aducând rezultate bune. Vă mulțumesc și vă salut cu toată stima (ss) IMac D. Steriade MOASA - Stăafiștî-Chirculești (Vlașca) Maiu 1907. Vă aducem prin aceasta mulțumirile noastre pentru motorul Crossiey și MOARA Rolstoti cu două percepsi de pietre ce ni se ațî, instalat și care ne satisfac pe deplin. Vi salutăm N. Kirilescu, Const. Irimiescu, I. Irimiesen, Vasile C. Marian (asociați) Dolhești (Suceava) 13 Maiu 1907. Motorul de Benzină Crossiey ce mi Bați instalat, conduce foarte bine moara mea cu doua perechi de pietre și vă aduc prin aceasta laudă și mulțumirile mele de modul cum am fost servit. (ss) Marin .Viții Sandu Vaideci (OR) 10 Maiu 1907. Fiind pe deplin satisfăcut de motoarele Crossley ce mi-ațî furnisat pentru diferitele mele instalațiuni, vă arăt că atât cel de 15 HP din Maiu 1906 cât și cel de 7 HP din Septembrie 1906 funcționează perfect. Vă rog să bine-voiți a’mi instala fără întârziere ce! de 9 HP ce v'a sosit pentru mine și de care sper că voi fi mulțumit ca de precedentele. Cu toată stima (ss) Leon St. Hornstein, inginer. București, 25 Mai 1907. 481 SUCURSALA ROMANA ,a Fater!© ©!®? a ® Mașini și i’s goan* | Simmering și Bluim-fansfetei Bictruști, Stradela General Labovary 1 Preturi la Recomandarea specialitate : notoare fin iensină, Petrolina $ Gaz umm pentru toate issci sisfcriene, Lararie e ei Arisai | Foarte potrivite pentru mori de țară, industria mică și pentru sondaje de petrol. Cea mai bună și cea mai simplă construcție. Consumul de benzină grea foarte redus — la ei«stea?I © convenabila — UtMOAHHITüß! ii IHEERAT din ransmita faberică Ksíherr I Schrantz, fieoa — I© muma! Ia ü@@I©iat©a isi CösaaaaSliá—■ W eil, Joseph & r lasse âgriesle și Industriale Specialități brenetate 448 BUCUREȘTI, SUSAM SMARBM No. 1 rieprezentant pentru Jiul. Dolj, IS S.IRITZ, Atelier mecanic, str. Libértaiéi . Pneumaticele canelate pentru Automobile din Paris, fabricațiune eminamente franceză, sunt cele mai soîtite și durabile, fiind fabricate din materialul cel mai bun (cauciuc «Para» pur) și după toate cerințele progresului. Reprezentant și Depozitar general pentru România BUCUREȘTI. — & ltm FURNISOR ALBUM:*.Jiu MEGAZINE, 44. CALEA VICTORIEI, 44. — BUCUREȘTI cerere. A se indica esaci mesura dorita. 420 Băile BÂLȚĂTEȘTE (Seamț)" I Se aud lasepe la 1 juma a. e. ** Băi sărate concentrate ; Idroterapie ; Inhalații moderne, cu oxigen și comprimat ; Pulverizații minerale ; Masaj și gimnastică medicală. I H — Parcuri de brazi ; Oțeluri confortabile și case țărănești; Băi moderne de porțelan. — Speciale pentru : Boale de femei, copii ,crotuloșî și anemici, iar critici și reumatisanțî, constipațî și nervoșî. — Excursiuni plăcute și ușor de făcut In împrejurimi ; Orchestră bună: Baluri de două ori pe săptămână , Poștă și Farmacie ; Medic Í cu un Intern in permanență; Masseur și Masseură speciali ; Bucătărie aleasă ; Direcțiune nouă. — Pentru detalii a se adresa : Mircea Arapu, Botoșani, sau Dr. I. Botescu, Calea Grivița No. 119, București. — Cură cu renumita sare purgativă de Bălțâtești sau băi la de simiciliu cu sarea de Băi de bălțâtești. De vinzare la toate Farmaciile și Drogueriile , Depozit central la Administrația Băilor Bălțătești, si William Foster I Sc., Ltd LINCOLN, ANGLIA Lficomobile trecrătoare, JiBBBala“ Mimi«HSGî cîî perfecțiuni boi Batoze de porumbeu »buri „Misaimate*5 etc. THEODOR UMRATH, Societate în Comandită fosscam-Praga Treerăt-sare de mână, Sarmhirl d-s irser-i sa saauei m dâîmis mărimi • Batoze de porumb simple și duble zzezh î'ttcăfears de pae,s ?âa, © scsal, etc. —~—~ SEMĂNĂTOARE M RIMDURI Depozitați frenerali: ~ Milller BlilLa — EMU 4M, jDoxazz £l ® r T.-Severin, 29 Decembrie 1906. „ — Societate * în ' powANWTA*' MAȘINI AGRICOLE ȘI INDUSTRIALE Mitte VITOLtI Răspunzând la onor. D-tră scrisoare din luna curentă, vă confirm cu plăcere că pressa hydraulică de vin din fabrica «Merrem & Ii Hofgen» ce mi-ațî furnizat în toamna a. c. a funcționat excelent, rămânând pe deplin mulțumit. Presa este de o constructiune foarte ingenioasă, se umple și se golește in timpul cel mai scurt, practic și comod. Manipulațiunea este cât se poate de simplă și tescovina se presează repede și absolut uscat, evitând astfel lăsarea strugurilor mult timp expuși în putini. Presa în totul fiind foarte solid construită și mult practică, pot afirma că nu lasă nimic de dorit și că acest sistem ar trebui răspândit în toate podgoriile noastre. Sdrobitoarea de struguri și aparatul de ales ciorchinele sunt de asemenea foarte practice. Cu toată stima JP, J Portesc« 431 RECITOARE SISTEMATICE (dulapuri pentru conservat mâncări), îiăl, Mașine pentru făcut înghețată , SStropstourc. — Atelier special pentru Reparație — ALBERT BEEDEL S» București, str. Carol 37 (lângă Camacia íistfórfer r» Apele Minerale SLANIC (B Moldova) Vindecă sigur boalele de stomac, intestine, ficat, rinichi, bășică uduluii, autritum, diatesaurică etc. — Cu aceste ape se poate face cura la domiciu tot așa de bine ca si la isvor. Isvorul No. 1 e apa cea mai higienica și digestivă, băută la bară cu vin sau simplă. Pentru comande a se adresa farmacistului IOAN WERNER, Furnisorul Curței Regale, Iași. . 352 l octo-sabat Hotelul și Restaurantul POPESCU situat in fața Parcului Statului, s'a deschis de la Maiu. Se găsesc odăi de la cele mai elegante până la cele mai modeste. Sunt și apartamente cu bucătărie. Persoanele cari angajează camere au mare avantaj. Roga vizita Hotelul înainte de a lua in altă parte. Portarul este in pensia trepță la gară. Cu sumăr19_____ Administrația Dr. LMBMtf Fost intern al Spitalelor civile Faceri și Boale Chirurgicale Instalație specială pentru tratamentul boaielor GENITO-URÍNARE Consultațiuni 2—4 p. mn. PLOEȘTI, Str. Romană S3 Fânsărie și lingerie iawinaism» Casă elvețiană 0. SALMANia BUCUREȘTI str. Baratiét 4—3 BRAILA Calea Regală 7S CRAIOVA Str. Lipscani No. 4 PLOEȘTI Piața Unirei Ba gros și Es detail Se confecționează după comandă: SaMsir; plap ® i&e și perse, umplute cu ILäPOK. La cerere se trimit mostre Preturi absolut fixe 278 ȘAMPANIE Pentru logodne, nunți, banchete etc. Șapipanie Carte Blanche calitate escelenta lei 2.90 Butelia mare. Expediții zilnice contra ramburșea, poșta in colete până la 8 Butelii și cu calea ferată în lăzi de 6—13 până la 80 Butelii. Adresați comande depositului S. G. Șerbanescu, sub Hotel Regal, București. 478 OGAZOHE DE VINZARE : Salon. Siiupoc, dormitor și alte mobile. 5. BULEVARDUL PAC RE, 5 la Legațiunea Elenă 447 Ste CAUTA BV“ MAGAZINER, 11 la Societatea „Propășirea“ cu cunoștințe speciale branșa pielăriei. — Se cere garanție — Adresa: Decebal 5, Bucuresci 457 Trei p. s. mmm Medicul oficial definitiv „ BAS LOnfiOVORA S’a stabilit, pentru tot timpul sezonului, la Băile Govora, Hotelul Statului.ro. 4. 4641 ns» I Stârpirsa șoareeHw Ssi de CASĂ și de CÂMP prin Biacillus iypii fîînri din P Totd’auna proaspăt, afect garantat !Un tub mare 2 Lei H (cu instrucțiunea necesară) II Ajunge pentru o casă, magazie H sau un pogon (x/2 hectar). Pentru n cantități mari reduceri: 185'i Slaboratorul Cr. 0, Robin I 5, Str. I. C. Brătianu, Telefon I I si la Drijiterile principale. I Craiova: Farm, Pohl, Frații Para Ammirescu. Brăila: Far. Petzali«... faptul că o d-soară, bogată dar cam bătrână, Maria K- a declarat că va lua de soț pe Voigt, care este în vârstă de 67 ani și in cazul când ea va muri înainte de eliberarea sa, Ii va pune la dispoziție un capital de 100000 mărci. Din Pueho (Ungaria) se anunță că emigrarea din acele părți ia din ce in ce proporțiuni tot mai mari, cea mai mare parte dintre emigranți se duc în Bosnia și Herțegovina, din care cauză există o mare nevoe de brațe, de muncă. .......... ... In orașul Ancona (Italia) din cauza ploilor și a vechimei s’a dărimat deunăzi o casă cu două etaje, îngropând sub dărimături 8 persoane, din cari 5 au murit.. Deunăzi s’a intimplat un grav accident de tramvaie la Atena. Cazanul unuia din tramvaele cu aburi ale companiei belgiene a făcut explozie rănind 15 persoane, dintre care 4 au murit. Publicul a învinuit de accident direcția companiei care, urmând să schimbe felul de tracțiune, ar fi întrebuințat un material vechin și prost. Autoritățile au deschis o anchetă și au arestat pe Dalmouly, directorul belgian al societatei, și Lacké, inginer-șef, sub Învinuirea de Omucidere prin imprudență. La Budapesta a apărut un nou ziar maghiar sub titlul «Radikális 48», care cere intre altele desființarea Camerei magnaților, a latifundiilor și a bunurilor bisericești. .*j -Rector al universităței din Budapesta pentru anul Școlar 1907-1908 a fost ales profesorul dr. Aurel Török, .* Procuristul Czeisler, de la marea firmă comercială Iosef Stadler) a Încercat să se sinucidă într'o cabină de bac din orașul Hódmezővásárhely. Sinucigașul a lăsat o scrisoare prin care declară că este victima unui duel american," care a avut loc acum 2 ani. Adversarul său, pe care la revăzut in orașul Hódmezővásárhely, ii aduse aminte de datoria’a și nu cedă de loc nici chiar atunci când Czeisler ii oferi suma de 30,000 coroane, dacă-i va absolvi de această indatorire. Czeisler era ginere. U2W 0JFA.TME. ZI •■X>úiea/t& «äa -vișine. • — Se pune intr o tingire un kgr. de zahăr, se toarnă d'asupra o jumătate kil litru de apă și se așază la un foc în până ce zahărul se dizolvă bine. Se iubește focul până ce se leagă amestecul ca pentru șerbet. In urmă se pun trei sferturi de kilgr. de vișine fără sâmburi și se mai adaogă puțină vanilie. După ce dă în câteva clocote, se lasă să se răcească și apoi se pune in borcan. „Universul“ îs praraese (De la caresp. noștri particulari) Miercuri, 30 Maiu. BOTOSANI. — in chiestia dispariției sumei de 7000 lei de la Creditul Agricol.— Cele scrise de un ziar din Capitală in această, chestie sunt exagerate. Administratorul creditului, d. Ifrim Maximovici, a pierdut in adevăr cheile de la caseta cu bani, dar imediat ce le-a găsit și constatat lipsa sumei de 6998 lei a și depus banii. Nu s’a putut descoperi până acum nimic asupra modului dispariției celor 7000 de lei. Parchetul cercetează: Aprodul Fiorescu este ținut la dispoziția parchetului. Afacerea a produs in ’adevăr mare senzație in oraș, d. Maximovici,‘administratorul credituiuii, fiind unul dintre cei mai corecți funcționari. CALAFAT. — Sinuciderea comerciantului llu initru Strelea.—(Amănunte).Dupa, cum v’aoi depeșat eri Marti, marele comerciant Dumitru Streica s’a sinucis trâgându-și un glonte de revolver în gură. In ziua sinucidere, la 7 dimineața, a fost la cafeneaua Mirica, bând cafea cu mai mulți prieteni, și a discutat despre afaceri și altele. Pe la 7 jum., s’a îndreptat spre casă,unde fără să-l observe cineva a luat revolverul dintr’un sertar și s’a îndreptat spre un chioșc din curte. Acolo s’a așezat cu fața în sus lângă ușe și a descărcat un glonte în gură.’ La auzul, deturîăturei a alergat soția sa, care era ocupată prin casă și mai mulți vecini. La vederea sinucisului, desoiata soție a căzut în nesimțire. Vestea sinuciderii se lău ca fulgerul în tot orașul. Cauza sinuciderii este marile încurcături bănești ce le avea în piață, cum și mersul prost al afacerei de cereale. Sinucisul făcea un întins comerț de măcelărie și acum in urmă se apucă și de negoț cu cereale. Era in etate de 50 ani. ____ GIURGIU.—De la Curtea cu juri.—La 1 iunie se va deschide sesiunea de vară a Curtei cu juri, sub președinția d-lui Ștefan Miculescu, menium la Curtea de apel din București, asistat de d. Procopiu . Ans iíembru de ședință la tribunal și Toma Dragu, supleant. Fotoliul ministerului public va fi ocupat de d. Chiril Alimănescu. Se vor judeca următoarele procese : La 2 Iunie : Petre Nedelea1 G gcăp pentru omucidere ; la 4 Iunie : Tudor Tusea pentru omucidere ,la 5 și 6 Iunie: Tudor Burciu și alții, peutru asasinarea arendașului Gh. Coposu din Putinei, la 7 iunie , Gh. Zisu pentru omucidere , se va judeca în conturhace, criminalul fiind dispărut. In această sesiune se vor judeca și mai multe procese țărănești provocate in urma răscoalelor. Crima sau sinuciderea? Primarul cota. Vida Cârtojani, comunică telegrafic că aseară, la orele 4 locuitorul Const. Rusu din acea comună s’a sinucis trăgându-și un glonte de pușcă în gulă, moartea i-a fost instantanee. Șeful plutonului de jandarmi rurali din Preajba însă telegrafiază in același timp că în urma cercetărilor făcute, sunt bănueli că Rusa ar fi fost asasinat de concubina sa pe când dormea. Parchetul a însărcinat pe d. medic primar al județului să facă autopsia cadavrului, iar procurorul Alimănescu a plecat la fața locului spre a ancheta cazul. Eftta e gravă. Locuitorul Dam. V. Saltana din Glavacioc, voind să ia caii lui Ion Ioniță ce intrase in locurile semănate cu ovăz a fost lovit la cap de Al. Ion Ioniță cu un par. Pacientul in stare gravă a fost internat in spitalul din Adunații- Budesti. S’a’deschis o anchetă. Depunerea jurămi Stiriilin recruțilol.—"Soldații recruți din reg. 5 Vlașca ce formează contigentul 1907 au depus erî jurămînt in tabără"după ce s’a oficiat un serviciu divin, ee către confesorul garnizoanei, preotul Marin Popescu. Asista d.- locot.-col. Vasilescu și întreg corpul ofițerescS. ■ ’■ După depunerea jurămintului d..loc.-col. Vasilescu a ținut o cuvintare, arătând importanța jurămintului. PLOEȘTI. — Atins tip filsertație sfinlăîă.—Carol Bartolomeu, cunoscut din corespondențele noastre din trecut, prin excrocheriile ce a săvârșit asumându-și titlul de inginer hotarnic, a fost atins de demență. Azi-noapte a spart geamurile casei sale și a încercat să-și asasineze soția și copiii, și apoi să se sinucidă. Prin ajutorul vecinilor, alienatul a fost dezarmat. Furt de bani. — Costică Pandelescu și Vasile Voicu, băețî in prăvălia ’ d-lui Toma Andreescu, comerciant de cereale din obor, furau zilnic bani stăpânului lor. Fiind prinși, ei au fost dați ,pe mâna poliției. S’a constatat că muniții au furat de la d. Toma Andreescu aproape 1.000 lei. Rănire.Tudor Pop a tăiat la gât pe Ion Oprescu, din str. Berești. Victima a fost dusă la spitalul „Constantinescu“ iar incub patul arestat. Otrăvire. — Era femeia Mița, soția sergentului de oraș Ion Năstase, făcând curățenie in localul circ., III, a găsit intr’un sertar al unei mese niște hapuri de stricnina ce serveau pentru omorirea câinilor. Crezând că sunt medicamente, femeea a Înghițit un cap. Fiind cuprinsă de dureri, s’a chemat ,d. dr. Segail, care a salvat-o de la moarte. Furt.Cunoscutul hoț, Tudorache Hoțu, a fost arestat ori, fiindcă a săvirșit un furt de lemne,de la fabrica’de săpun, al d-lui G. Petrosen. Rănire gravă.—Ștefan Radu a fost grav rănit la cap de Costache Ion. Pacientul a fost internat la spitalul Boldescu, iar agresorul arestat. Electepaîe,—D. Gpgu L Zam-i fi reșca, conservator, va candida ca independent la balotajul col, II do Cameră. • --4S>-«^'4^5Cayaw^nnr.ill ^ ^ ^ . Afacerea avocatelui Borneasa Am publicat că parchetul de Ilfov a atestat pe avocatul Th. Borneanul fiindcă în calitate de sfătuitor al tînenihii Petre P. Orbescu a luat, pe nedrept acestuia, o sumă fie peste 800 mii lei, parte in numerar, parte in polo. " " 1.S " ’ ’ ''"'Y Eri Borneanu a fost adus la cab. 2 de intrucție și d. judecător Ionescu-Dolj T a luat un luing interogator. Borneanu și-a menținut declarația făcută d-lui prim-procuror, adică că banii i-a luat ca onorar pentru diferitele servicii ce a făcut tânărului Orbescu precum și pentru susținerea proceselor ce acesta are cu d. Ath. Bălănescu. Tot cri a fost ascultat și tinărul Orbescu. Acesta susține că Borneanu a întrebuințat diferite tertipuri, spre a î siinge banii. Uosifiraniirea mandatului Eri după amiazi Borneanu ,a fost dus la secția 3-a a tribunalului spre a i se confirma mandatul de arestare. Tribunalul a fost compus din d-niî Balș, președinte și Băicoianu,supleant. D. prim-procuror a cerut tribunalului confirmarea mandatului, intrucât fapta comisă de Borneanu e de o extremă gravitate, I. avocat V. Fotescu, apărătorul lui Borneanu, a susținut că ceea ce i se impută lui Borneanu nu e un fapt penal, fiind vorba de o convenție între părți. In consecință d-sa a cerut infirmarea mandatului, mai ales că Borneanu e un om bine cunoscut și până acum el n’a comis nici o incorectitudine. Tribunalul,după, o lungă deliberare, a confirmat mandatul de arestare.. Această afacere a provocat mare senzație în lumea juridică. IV. T. SPORT Alergar 1 la 1 Bucuresti — Jóul, 31 Maiü -IS07 — ZIUA VllI-a Ziua a 8-a este una din cele remaniate din programul vechiu. Pe programul ei figurează premiul Pajero, acum înființat, și care este rezervat cailor români : premiul de primăvară, una din alergările noastre de frunte și premiul Subscriptorilor, loterie al cărei premiu câștigător este însuși învingătorul alergărei. De notat marele număr de înscrieri, mai' cu seamă' în premiul Lilliput și qualitatea escepțională a cailor din Subscriptors. Premiul de Primăvară promite o alergare senzațională între Best Light, care 'nu trebue judecat pe ultima lui eschibițiune și care se va găsi pe distanța lui cea mai bună, Ever Ready,Opința și Maria de mult rezervată pentru acest premiu, însăși Glenamoy nu este de dat la o parte. — Orele 3 d. a. — Premiul Rudi.— Distanța 2000 metri. Premiul 1 2500 lei. II 300 lei, 111 150 leî.— Bătălie 3 ani, 50 kg., a d-lui G. Bădescu . Eolat 4 ani, 63 kg., al d-lui Al. Marghiloman : Grii Sânger 4 a., 63 k., al d-luî Al. Marghiloman Opanez, 3 ani, 51 jum. Tina, 4 ani, 61 jum. kg d-lui G. Negropontes.., Bara Kiri, 3 ani, 51 jum. kg., al d-lui G. Negropontes. — Orele 3 jum. d. a. — Premiul Lilliput. — Distanta 3000 ra. Premiul 1 2009 lei, si 200 tel.—Galilmani, 4 ani, 58 jum. kg., al d-luî G. Bădescu ; Misene, 4 ani,52 jum. kg., al ü-tui Al. S. Zissu ; Satina, 3 ani, 51 jum. kg., a d-luî Al Marghiloman ; Sabar, 4 ani, 63 kg., al d-luî Al. Marghiloman ; Craidon, 4 ani, 63 kg., al d-lui maior Păianu ; Ruth, 3 ani, 51 jum. kg.,a d-luî Al Zănescu ; Amug, 3 ani, 47 kg., a d-lui Sf. G. Moruzi ; Fruit Picker, 6 ani, 61 kg., al d-lui St. G. Moruzi ; Cneaz, 4 ani, 65 kgl., al d-lui căp. G. Manu ; La Briante, înv., 63 kg., a d-lui căp. G. Manu ; Prididi, 3 ani, 50 jum. kg., al d-lui G. Negropontes ; Jubilant, 3 ani, 57 kg., a d-lui G. Negropontes. — Orele 4 d. a. — Premiul de Primăvară. — Distanța 2000 m. Premiul 1 4000 lei. ■II 400 lei, 111 200 lei.—Ever Ready, 4 ani, 62 jum. kg., al d-luî G. G. Plessea ; Beauty II, 4 ani, 58 kg., al d-luî Al.S. Zisso; Galloping Grey, 3 ani, 50 jum. kg., al d-luî Al. S. Zisso ; Opaita, 4 ani, 56 jum. kg., a d-lui Al. Marghiloman ; Glenamoy, 6 ani, 60 jum. kg., al d-lui G. Bădescu ; Best Light, 6 ani, 60 jum. kg., al d-luî G. Negropontes ; Morla, 3 ani, 46 jum. kg., a d-lui It. G. Moruzi. — Orele 4 jum. d. a. — Premiul Pajer... — Distanța 2100 m. Premiul 1 3000 lei, II 300 lei, III 200 leg.— Marama, 4 ani, 60 kg., a d-luî Al. S. Zissu ; Eclat, 4 ani, 58 kg., al d-luî Al. Marghiloman; Grai Sânger, 4 ani, 56 jura. kg., al d-luî Al. Marghiloman ; Sainte Sophie, 6 ani, 58 jur. kg., a d-luî G. Negropontes ; Hara Kiri, 3 ani, 51 kg., al d-lui G. Negropontes ; Cneaz, 4 ani, 57 jura. kg., al d-lui căp. G. Manu ; Bătălie, 3 ani, 46 kg., a d-lui G. Bădescu. — Orele 5 d. a. — Premiul Subscrtptorilor.— Distanța 2200 i. Premiul I 4009 lei. H 300 lei. III 200 lei.—Black Slave, 3 ani, 57 kg., al d-lui St. N. Arion ; Amira, 3 ani, 52 jum. kg., a d-lui Îl. G. Moruzi ; La Briante, Inv., 67 jum. kg., a d-luî căp. G. Manu ; Cozia, 4 ani, 65 jum. kg., a d-luî Al. Zănescu ; Salba, 3 anî, 54 kg., a d-luî Al. Marghiloman ; Bridiai, 3 anî, 57 kg., al d-luî G. Negropontes ; Marițica, 3 anî, 48 jum. kg., a d-luî G. Negropontes ; Willness, 3 anî, 55 jum. kg., a d-luî Al. S. Zissu. — Orele 5 jurn. d. a. — Premiul Armatei. 4 Distanța 3600 m. Premiul 12000 lat, 11300 leî. III 200 leî.—Dimiana, 4 anî, 62 kg., a d-luî It. Anghelescu . Pariute, 5 anî, 82 kg., al d-luî St. G. Moruzi : Brandon, 4 ani, 72 kg., a d-lui It. Gr. Soutzo Long of War, 5 anî, 64 kg., a d-luî lt. Gr. Soutzo. PROITO STIXCXD'Sil In premiul Rudi, caii cei tineri primesc o bună descărcare și printre ei ar trebui căutat învingătorul. Opanez ar trebui să câștige, sau Tina. Premiul Litliput ar pătai să aducă o mică compesație grajdului atât de puțin norocos al d-lui Negropontes. După reprezentanța lui vedem pe Fruit Picker și Misunea premiul de Primăvară, Opatia și Best Light ar trebui să fie principalii protagoniști. Premiul Subscriptorilor se va deslega între Black Slave și Amira. In premiul Armatei* Partyto nu poate fi bătut. . . Expoziția de la Azilul „Elena Doamna“ Eri, la orele 11 dim. a avut loc la azilul „Elena Doamna“, secțiia normală deschiderea expozițiunilor de țesătore, sericicultură și lucru Manual. Această festivitate a fost onorată cu prezenta’ M. S. Regina și a A. S. R. Principesa Maria, in vasta sală de țesători«, frumos decorată, erau așezate 28 războae; linal oferit de A.S. R. Principesa Elisabeta, la care a lucrat M. S. Regina și 27 ale, elevelor cu țesăturile românești cele mai frumoase. După vizitarea tuturor războaelor, s'a procedat la distribuirea diplomelor iscălite de A. S. R. Principesa Maria, pentru țesătorie, celor 27 de absolvente și la împărțirea unor distincțiuni oferite de M. S. Regina. De aci M. S. Regina și A. S. R. Principesa Maria împreună cu toți cei prezenți ai trecut in sala de expoziție a lucrului manual, unde elevele d-nei Bolea și-au expus lucrul lor. De remarcat niște benți de roche comandate de A. S. R. Principesa Maria lucrate pe pânză cu fir, o splendidă roche de pânză motiv românesc, și confecționată după ultimele cerință ale modei, o scoarță de evanghelie, in fine o serie de lucruri artistice. Apoi s’a vizitat expoziția sericicolă, care este prea frumos și cu totul original ornată. Act M. 8. Regina a cerut informațiuni d-re. Elena Frunzeanu, profesoară de sericicultură la azilul Elena Doamna, relativ la cultura vermilor și a diferitelor rase cultivate anul acesta in școală. In fine M. La, în mijlocul dorurilor intonate de eleve sub conducerea d-lui profesor Ștefănescu, a părăsit azilul la ora 1 p. m. D-ra M. Müller Verghi, directoarea azilului Elena Doamnă, secția normală, merită toată lauda pentru aceste inițiative, căci preparând viitoarele învățătoare ■ pentru sericicultură și țesătorie, se va contribui la ridicarea materială a țarei noastre. IMURIM TOATA LUMEA Un monstru.— Se semnalează nașterea, in Caucas, a unui monstru înspăimântător. Acesta are un cap de maimuță, și deasupra nasului un singur ochiu, anormal de mare și foarte lucitor. Ai zice un nou ciclop. Picioarele sunt scurte, dar brațe, e foarte lungi, ■ cu niște mâini extraordinare de câte 8 degete. Se zice că monstrul trăește. Un sarcofag din 1405.—In biserica Santa Maria Gloriosa din Veneția, unde se fac actualmente importante reparații, s’a descoperit,” reconstruind un zid care desparte biserica de sacristia, sarcofagului generalului Republicei Venețiiane, Paolo Savelio, mort la 3 Octombrie 1405, la asaltul din Padova. Scheletul ‘ este foarte bine păstrat. S’a mai găsit cuirasa și o singură cismă, dar nu s’a găsit spada, sau vre-o altă armă. Scheletul a fost scos,spre a se putea repara interiorul sarcofagului, apoi se va pune iarăși înăuntru și depus la locul primitiv. Sarcofagul care poartă urmele unor motive bizantine, este ornat cu statua ecvestră a lui Savelio. Congresul farmaciștilor ȘEDINȚA DE DIMLVTENțări s’a deschis in sala germană din str. Brezoianu, congresul societăți farmaciștilor din țari.. D. dr. N. Angelescu, deputat, prezidentul soc. farmaciștilor, pronunță cuvântarea de deschidere, aplaudată de asistență, printre care vedem «sf. dr. Duma, inspector sanitar, delegatul ministrului de interna. D-sa stărue asupra doleanțelor«»* pulul farmaceutic, care în atâtea rinciurî au fost aduse la cunoștința autorităței superioare fără nici o indrumare spre bine, precum și asupra stărei precare în care a ajuns farmacia in [ară. Spune că față de 3S farmacii în București, sunt 26 de dregsserii, cari nu fac numai comerțul de droguerit prevăzut de lege, ci fac și nefarmaciștii clandestini. D. dr. Duma, inspector sanitar, ia angajamentul de a arăta ministrului plângerile farmaciștilor. R rca naste că acest corp merită atenția autorităței superioare administrativi». D-niu Hențiescu și Nicolau relcită pe d- dr. Angeles« pentru mșrfa a sale ca deputat. Dr. Angelescu, mișcat, maițSemeși» colegilor pentru felicitările lor. Aduce la cunoștința corpului farmeeeafic, broșura farmacistului Abu re!asupra reorganizărei farmaciei forțară. Se încinge o discuție la care iau parte farmaciștii Schuster, Benedict și dr. Angelescu, care «© cotea inoportune măsurile propuse for «cete schițe de reforma farmacie fgură. D. farmacist Nicolau prezintă adunărei volumul „Farmaciștii noștri“ care, scos pe spesele sale, ee Tinde in folosul clădirii unui local al sac. farmaciștilor. Telegrame!« congresnuns D. Angelescu propune iar congresul primește să se trimită următoarele telegrame M. S. Hegelül ți ministrului de interne. M. S. Hegelül Societatea farmaciștilor din România, întrunită în a 26-a ei adrmare generală, transmite Majestației Voastre expresia sentimentelor sale de respectuos devotament și cu acest prilej membri soe noastre asigură Tronul de neclintita lor crodiotfc Să trăiți, Slre 1 îrăiască M. S. Hagi ca 1 Traiască Dinastia î Președinta dr. IV. I. Ausefescu D-lui ministru de interne Membrii societăței farmaciștilor din România, întruniți în a 26-a adunare generală, salutând prezența dv. în fruntea departamentului internelor, își exprimă credința că viitoarea modifica re a lege sanitare va ține seamă de doleanțele corpului farmaceutic, exprimate in memoriile adresate predecesorilor d-vonstrut. Membrii corpului farmaceutic din România convinși că sub administrația d-voastră se vor bucura de deplina ocrotire a drepturilor lor, va exprimă prin mine omagiile lor de respectuos devotament. Preșudiate dr. N. J. Angelescu. —.1 ——pasasio ............. Evenimentele din Essia (Telegramele Agenției Române] fieneral asasinat Alabad. 30.Agenția Westails află că generalul Uiganin, șeful căilor ferate din Asia centrală, a fost asasinat. T" AH asasinat Tomasov (guvernământul Lublin), 30.—Un sergent de jandarmerie a fost ucis. Pentru descoperirea asasinului s'au făcut perchiziții în toate fabricele orașului Numeroși lucratori au fost arestați (Telegramele particulare ale ziarului »Universul») Desmințirea contelui Witte Berlin, 30. — Telegramă din Petersburg. Contele Witte publică în ziarul „Nowoje Wremja“ cum că afirmarea unui ziar parizian că el, Witte, ar fi trimis un raport secret împăratului Wilhelm asupra situației în Rusia este o calomnie, pornită din isvor rusesc, spre a i se compromite poziția. Un căpitan de jandarmi ucis Berlin, 30. — Telegramă din Petersburg. Se anunță din Tomasov, gubernia Lublin, că un căpitan de jandarmi a fost ucis. S’au început cercetări in toate fabricele. Mulți lucrători au fost arestați. INFORMAȚIUNI " JOUI # Mâine,Vineri, ora 1 și jum d. a. precis, Academia Română va ține ședință publică, în care d. dr. V. Babeș va face o comunicare despre : " «Originea și prevenirea febrei tifoide, paratifosului și a unor epizootii». ♦ Membrii comitetului societăței «Gutenberg» s’au constituit in modul următor : Gh. Ețeneanu, președinte; Tache Georgescu vice-președinte. Secretari: Daniil Oprescu si Al. Matican. ® Mâine, 1 Iunie, se deschide sezonul băilor Călimânești și Techirghiol. La Techirghiol se va inaugura și pavilionul primăriei. S’a angajat o orchestră, care va cânta de la 1 Iunie—25 August. ® Concursul general al societăților de gimnastică, scrimă, tragere in țintă, lupte și jocuri, «Populara» și «Apărătorii’Patriei», se va ține în ziua de 10 Iunie, in localul liceului «Matei Basarab», de la 5-7 ore seara cu următorul program : Exerciții cu drapele, greutări, bastoane de fier și măciuci, bastonada, exerciții cu bastoane, lupte, scrime cu floreta și sabia, dansuri naționale. La orele 7 se vor împărți premiile, iar la orele 7 lum. societatea populară va ține adunarea generală. * Ziarul «Tribuna» cu data de 29 Maiü, din Arad anunță următoarele : Azi iar ni s’a făcut parchiziție din partea poliției , se caută cu multă asiduitate manuscrisul adresei de aderență ce vienezii (dr. Popa, dr. Ciurcu, dr. Cuparencu, dr. Doctor, dr. Sturza etc.) au trimis d-lui Vaida, adresă publicată în numărul de la 19 Aprilie al ziarului nostru. <> Studenții facultății de teologie din București au trimis următoarea telegramă d-lui Alex. Vaida- Voevod, in Budapesta : «Trimitem inimile noastre aprigului luptător neîndurat pentru drepturile celor trei milioane ai frați mucenici. Cerurile vor face ca de pieptul tău și al tovarășilor tăi să se nimicească B0»>iMÚa..im an5- Grăbiți-vs d3 aventaii la ziarul DNlVl i BLllL singurul ziar independent, imparțial și cel mai rőspândit din țară, cel mai bine informat și cel mai în curent cu întreaga mișcare politică, economică și financiară din țară și streinătate. Corespondenți spreciali in : Paris, Berlin, Londra, Viena, Budapesta, Roma, Sofia, Constantinopol, etc., etc. CU ICEPERU" DE LA 1 ILATE Ziarul jiDfiîVEHIUL” da arsislosrele insinnate premii ale OMfilsr sîî lj Un mare premiu de....................................................... 1.500 LEI 22 premii de câte .................................................................. 250 LEI 3) Trei loturi întregi ale Loteriei de Stat Român, purtând No. 52.583, 52.594 și 52.599, pentru loteria a XI-a. 4) 5 premii de câte . . ....................................................... Î00 LEI 5) 4 premii de câte ................................................................. 40 LEI 6Í 10 abonamente pe uman la ,,Universul“................... 180 LEI 710 abonamente pe 11 luni.....................................................91.50 LEI.1810 abonamente pe 3 luni............................ 49.50 LEI Câștigul rezultat pentru fiecare din loturile ad sus arătate, va fi atribuit abonatului care la tragerea premiilor noastre va fi câștigat lotul respectiv. cos se poate câștiga iar 900.000 3LEI adică cu nimic si poate câștiga <> AUABF. LAdrit 18 . De asemenea toți abonații primesc gratuit Universul Literar, ziar săptămânal, care conține, pe lângă o bogată materie literară, și o frumoasă ilustrație în culori. Pe lângă acestea abonații vor mai primi gratuit un frumos roman intitulat: FIUL LUI LUDOVIC XVI sI COPILUL REGE. Abonamentele la UNIVERSUL sunt cele mai ieftine : PENTRU AR LE 1 18 ! PENTRU 8 LUNII LEI 9 15 PENTRU 3 LUSH LEI 485 Abonații, spre a participa la tragerea premiilor de mai sus, vor primi Pentru un an 2s bonuri de premii; Pentru sease luni 10 bonuri; Pentru trei luni 3 bonuri de’premii.