Viața Nouă, octombrie-decembrie 1959 (Anul 16, nr. 4612-4690)

1959-10-01 / nr. 4612

L PROLETARI DIN TOATE TÂRILE.dNiTIVá! Organ al MleMi regional P.MM al Sfatului popular regional Galați ANUL XVI Nr. 4612 JOI 1 OCTOMBRIE 1994 PAGINI — 20 BANI Marea sărbătoare a poporului frate chinez Marele popor al Chinei populare, celelalte țari socialiste și toți oamenii iubitori de pace sărbătoresc astăzi împlinirea unui deceniu de la proclamarea Republicii Populare Chineze.După Marea Revoluție Socialistă din Octombrie, victoria revoluției chineze și proclamarea Republicii Populare Chineze reprezintă cel mai important eveniment din istoria mondiala Victoria revoluției din China și apariția Chinei populare nu numai ca au schimbat în mod radical raportul de forțe dintre socialism și capitalism pe arena mondială în favoarea socialismului, dar a dat și o puternică lovitură sistemului colonial al imperialismului, dînd un nou avînt mișcării de eliberare națională a popoarelor subjugate. •Ziua de î octombrie 1949 a marcat începutul unei noi ere in istoria milenară a Chinei. După o îndelungată și energică luptă revoluționară, sub conducerea glorioasă a Partidului Comunist Chinez, poporul Chinei făcut să triumfe cauza dreaptă a eliberării naționale și a revoluției sociale a Chinei. Cu numai 10 ani în urmă China mai era o țară a mizeriei, foametei și robiei pentru sute de milioane de oameni, o uriașă piață de jaf exploatare pentru monopolurile capiși taliste. In locul vechii Chine slabe 1 la cheremul puterilor străine, s-a făurit un stat popular puternic care a înfăptuit și înfăptuiește uriașe transformări revoluționare. Aplicînd creator teoria marxist-feministă în noile condiții istorice Partidul Comunist Chinez conduce cu succes lupta poporului de peste 600 milioane pe calea făuririi socialismului. După victoria revolluției populare în China, a fost înfăptuită una din cele mai importante reforme din istoria ei: reforma agrară. Aproape 300 de milioane de țărani, printre care milioane de sclavi și iobagi, au primit pămînți din mîinile puterii populare. Lichidînd clasa moșierească, schimbînd în mod fundamental raporturile de clasă, întărind alianța dintre clasa muncatoare și țărănime, reforma agrară a creat condițiile pentru dezvoltarea unei agriculturi înfloritoare, pentru trecerea ulterioară la transformarea socialistă a agricuturii. In anul 1958 producția totală de cereale a atins 250 milioane tone, depășind pe aceea a anului 1949 de 1,3 ori. Construcția de sisteme de irigație a luat o amploare nemaicunoscută. Numai în 1958 au fost irigate 66 milioane de hs., adică 59 la sută din totalul păminturilor arabile. Cu același eroism și energie nestăvilită cu care a Inptrat timp de mai bine de două decenii, și a învins pe fronturile războiului de eliberare, poporul chinez a pornit bătălia pe uriașul front al reconstrucției pașnice, al făuririi unei puternice economii naționale sodrasi din cadrul vastului plan de construcții capitale au fost construite pînă acum în întreaga țară 921 de obiective industriale mari și aproape 10.000 de obiective mijlocii și mici. In anii primului cincinal (1953—1957) au fost creații în China baza inițială industrializării, socialiste. In medie la fiecare 3 zile a fost pusă în funcțiune o întreprindere modernă, industrială sau minieră. Datorită uriașelor succese în construcția economică, viața poporului devine tot mai bună. Numai în anii primului cincinal salariul muncitorilor și funcționarii,tot a crescut cu aproape 40 la sută, iar veniturile țăranilor cu 30 la sută. In R. P. Chineză, se desfășoară cu succes o profundă revoluție culturală, de la lupta pentru lichidarea analfabetismului, pînă la importante realizări în domeniul științei și tehnicii. In noul an școlar au fost încadrați în școlile de toate gradele 100 milioane de cursanți. Recenta plenară a C. C. al P. C. Chinez a trasat o serie de obiective principale in îndeplinirea planului economiei naționale pe 1959. Reglementarea planului a permis îndeplinirea cu trei ani înainte de termen a obiectivelor fixate de cel de al doilea plan cincinal, în ceea ce privește tîneifc produse industriale și agricole importante. Marile victorii obținute de poporul chinez , în cei 10 ani de la eliberare se datoresc în măsură hotărîtoare politicii juste a Partidului Comunist Chinez, în frunte cu tovarășul Mao Tzedun. Lupta Partidului Comunist Chinez se bucură de sprijinul întregului popor care se unește strîns în jurul partidului și guvernului. Unitatea moral-politică a marelui popor chinez își găsește expresia în inițiativa creatoare a maselor în construcția socialismului. . O mare însemnătate în obținerea victoriilor poporului chinez o au prietenia și colaborarea frățească și multilaterală sovieto-chineză, marele ajutor frățesc pe care Uniunea Sovietică îl acordă Republicii Populare Chineze. Prietenia sovieto-chineză reprezintă o forță uriașă cum nu a mai cunoscut istoria omenirii. Această prietenie care unește populația de peste 850 milioane a celor două țări păcii, este un bastion de nădejde, al democrației și socialismului. Republica Populară Chineză este o mare putere mondială al cărui gra: este auzit de popoarele tuturor țărilor. China promovează o politică externă de apărare a păcii in Asia și în lumea întreagă. Ea a adus o contribuție importantă la stingerea focarelor de război din Coreea și Indochina. In ciuda încercărilor cercurilor reacționare de a izola marea Chină pe plan internaționali, 39 de țări cu o populație de peste un miliard de oameni recunosc și întrețin relații diplomatice cu R. P Chineză. Uneltirile de a împiedica China să-și ocupe locul ce-i revine de drept în Organizația Națiunilor Unite întîmpină an de an o rezistență tot mai hotărîtă. Restabilirea dreptului ilegitim al Chinei în O. N. U. este cerută în prezent de întreaga omenire iubitoare de pace. O prietenie strînsă, frățească, leagă poporul romín cu marele popor chinez. Deși sînt situate la mii de kilometri depărtare popoarele romín și chinez, se simt unite prin legături indestructibile. Poporul român urmărește o bucurie succeseie pe care marele popor chinez le deobîndește în construirea socialismului, în creșterea prestigiului internațional al R. P. Chineze. Cu prilejul celei mai mari sărbători a R. P. Chineze poporul român urează gloriosului popor chinez noi și strălucite succese în dezvoltarea economiei și culturii sale, în restabilirea integrală a drepturilor sale naționale și internaționale, în construirea socialismului și apărarea păcii. A 8 Citiți In pagina 4-a — Călduroasa primire făcută lui N N. S. Hrușciov la Pekin. — Cuvîntarea rostită de N. S. Hrușciov pe aeroportul Souda. — După vizita lui N. S. Hrușciov în S. U. A. — Comentariile presei americane. — Interviul acordat ziarului „Pravda“ de Ilya Ehrenburg. A 33-a gospodărie colectivă Zilele trecute in satul Docăbeasa, din raionul Iești, a avut loc deun eveniment de seama in viața satului: înființarea unei gospodării agricole colective. Din inițiativa comuniștilor de aici și uniiîmi îndemnul partidului, 47 familii de țărani muncitori și-au unit laolaltă 93 ha. teren, aducînd totodată și inventarul viu și mort. Inițiativa a pornit de la țăranii muncitori Vlad Crăciun, Grigore Țapu, Toader Crăciun și alții care au fost și primii care au făcut cereri pentru înscrierea în gospodăria colectivă Tot ei au desfășurat și o susținută muncă pentru lamurirea și atragerea de noi familii de țărani muncitori pe drum raionul Berești mul agriculturii socialiste. Un sprijin puternic in această acțiune l-a constituit exemplul colectiviștilor din comuna Vinderei, care au obtinut anul cu 300—409 kg. acesta grîu la ha. mai mult față de țăranii muncitori înovărășiți, lucru ce a vădit superioritatea muncii în gospodăria colectivă. La inaugurare, noii colectiviști au hotarít să dea numele gospodăriei lor —Iă citic „Drumul roeratismului". Cu același prilej ei au ales în conducerea gospodăriei pe cei mai harnici și buni gospodari Ca președinte a fost ales țăranul muncitor Grigori Țapu. Unindu-se in marea familie colective, a gospodăriei coleftitiști au și trecut să jucreze pămîntul laolaltă. C. Avramescu corespondent La S. N.G. s-a deschis Universitatea populară muncitorească Pentru îmbogățirea cunoștințelor de cultură generală a muncitorilor de la S. N. G., din inițiativa comitetului de întreprindere și a comitetului U. T. M. cu sprijinul comitetului de partid, anul acesta a luat ființă o universitate populară muncitorească. La cursurile universitare s-au înscris 305 tovarăși, din care peste 90 la sută muncitori direct productivi. Lecțiile la universitate vor fi predate de un corp de lectori și conferențiari ai S.R.S.C.-ului cît și din partea unui grup de ingineri și tehnicieni , din S. N. G. Ieri într-un cadru festiv, în sala mare a șantierului, s-au deschis cursurile Universității populare muncitorești. De la masa prezidiului, tov. Ionel Cont din partea comitetului de întreprindere a arătat scopul și importanța Universității populare muncitorești din șantierul naval. Directorul Universității populare muncitorești, Inginer Ion Drașoveanu a anunțat programul de desfășurare a cursurilor, după care în fața cursanților a fost predată prima lecție despre : „Marx și Eagles întemeietorii socialismului științific“. sg** Declarația guvernului R. P. ia propunerile guvernului în problema dezarmării Guvernul R. P. Române salută cu căldură propunerile de însemnătate istorică ale guvernului Uniunii Sovietice cu privire la dezarmarea generală și totală, care corespund întrutotul intereselor vitale ale popoarelor lumii, ale tuturor statelor, indiferent de orînduirea lor socială. In condițiile actualei dezvoltări a științei și tehnicii, cînd există arme de o putere destructive fără, precedent și cînd un eventual război ar cauza omenirii pierderi incșlcutabile, singura cale pe deplin eficace pentru eliberarea omenirii.p de un asemenea pericol este lichiderea tuturor mijloacelor de ducere a războiului. Măsurile preconizate de guvernul sovietic privind dezarmarea generală deschid calea eliminării oricărei posibilități de conflicte militare între state. Realizarea lor exclude cu desăvîrșire ivirea unei situații care ar asigura avantaje unilaterale unui stat sau grup de state în dauna securității .Belerlane. înfăptuirea programului de dezar țdare propus de U.R.S.S. ar face ca razbi-ul rece“ să rămână definitiv de domeniul trecutului, ar înlesni considerabil aprecierea si colaborarea între ioalg siciile, în spiritul coexistenței pașnice. Totodată, ea ar da posibilitatea ca imensele, resurse materiale si energii urraÄ care se irosesc astăzi partim crearea de mijloace de ""distrugere, să fie folosite in mod constructiv, pentru îmbunătățirea vieții popoarelor. Tocmai pentru că deschid asemenea perspective, cuvântarea rostită în fața Adunării Generale a O. N. U de președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., N S. Hrușciov și declarația guvernului sovietic au trezit un interes atît de profund în lumea întreagă în marea majoritate a țărilor, se manifestă din partea guvernelor înțelegerea necesității de a acorda deplina atenție protystterior guvernuluisovietic menitonat SȘb suțîtineze problema centrală a vieții internaționale contemporane. Ele se bucură de sprijinul și aprobarea popoarelor, a unor largi cercuri guvernamentale, personate și influente în viața politică și economică de pretutindeni. Guvernul român consideră că în prezent există condiții favorabila*e pentru ca propunerile guvernului sotimic sa fie treiduse in viață. In ultima, Române cu privire Uniunii Sovietice vreme se constată unei îmbunătățiri asemne certe ale situației internaționale, ale unei slăbiri a tensiunii în relațiile dintre state, o atmosferă mai propice ca înainte pentru rezolvarea problemelor nereglementate. . Vizita președintelui Consiliului de Miniștri al U. R. S. S., N. S. Hrușciov, în Statele Unite a adus contribuție însemnată la crearea unui climat favorabil destinderii în situația internațională. Guvernul și poporul român împreună cu întreaga opinie publică internațională salută cu satisfacție acest fapt. In mod deosebit, trebuie relevat că șefii guvernelor U.R.S.S. și S.U.A. — așa cum se arată în comunicatul comun — au căzut de acord cu privire la necesitatea IgTO-vKripun mijloace pașnice a tuturor problemelor nereglementate în relațiile dintre state și au declarat ca cele două guverne vor depune toate eforturile pentru soluționarea constructivă celei mai importante probleme care a se pune în fața lunii — problema dezarmării generale. Aceasta îndreptățește speranța că problema dezarmării își va găsi soluția, spre binele întregii omeniri. Firește, traducerea în viață a propunerilor sovietice depinde de voința tuturor guvernelor și în primul rînd a guvernelor marilor puteri. Guvernul român își exprimă convingerea că nu pot exista piedici de deînlăturat în calea realizării unui acord internațional privitor la dezarmarea generală și consideră că programul de dezarmare atotcuprinzătoare și totală, însoțit de un control general și total efectuat cu participarea tuturor statelor, elucidează odată pentru totdeauna chestiunea controlului, invocată de anumite cercuri drept pretext pentru frmarea oricărui progres, în problema dezarmării. În același timp, guvernul romîn împărtășește partejul de vedere expus în declarația guvernul U. R. S. S. că dacă în momett de față, dintr-o cauză sau alta, puterile occidentale nu se vor declara dispuse să accepte o dezarmare generală și totală, s-ar putea trece la discutarea și adoptarea unor măsuri parțiale corespunzătoare în domeniul dezarmării și consolidării securității. Desigur, evoluția favorabilă a situației internaționale nu este pe placul acelor cercuri care doresc menținerea războiului rece și care vor încerca și pe viitor să stăvilească procesul de destindere, să pună piedici în calea înțelegerii înre state. De aceea, trebuie unite eforturile tuturor popoarelor și guvernelor atașate cauzei păcii, pentru a nu permite acestor cercuri sâ împiedice realizarea scopurilor dorite cu de întreaga omenire, de a-și asigura o viață pașnică și liniștită. ___ In cadrul politicii sale consolere de pace, guvernul român a sprijinit și pînă acum toate propunerile constructive menite să ducă la realizarea unei înțelegeri în problema dezarmării și a făcut aceasta nu numai cu vorba, dar și cu fapta. Astfel, au fost efectuate reduceri succesive ale efectivelor armate ale țării noastre, pe teritoriul R. P. Romine, nu se găsesc nici un fel de trupe sau baze militare străine. In aceeași direcție se situează și propunerile guvernului român cu privire la dezvoltarea unei largi colaborări interbalcanice și la încheierea unui tratat balcanic de înțelegere și securitate colectivă care are în vedere crearea în această parte a lumii a unei zone în care să nu existe arme nucleare și rachete. Alăturîndu-se chemării lansate de guvernul sovietic de a se înfăptui propunerile privitoare la dezarmarea generală și totală, guvernul român își exprimă „speranța că această chemare va găsi un ecou pozitiv în Undia guvernelor tuturor țărilor. R. P. Romînă speră de asemenea că Organizația Națiunilor Unite și Comiettd pentru dezarmare se vor analiza cu toată răspunderea și vor lua hotărri adecvate în vederea traducerii lor în viață. In ce-l privește, guvernul Republicii Populare Romîne este hotărît să-și aducă întreaga contribuție la înfăptuirea acestui țel măreț. pre noi succese In întrecerea socialistă La Depoul C.F.R.-Galați Angajamentul inițial luat de banul Republicii Populare Române, cu fracționiști de la Depoul C.F.R. din Decembrie. Galați se cifra la 1.555.890 lei, însuflețiți de pe vederile plenarei C.G. al P.ML R. din 13—14 iulie ceferiștii de aici au discutat din nou posibilitățile ce le au și, astfel prin folosirea maximă a rezervelor interne au hotărît să sporească angajamentul de economii la prețul de cost, la 2.000.000 lei. Antrenați în întrecerea socialistă, pe care au desfășurat-o cu multă intensitate de-a lungul celor trei trimestre, din acest an, BILANȚUL REALIZĂRILOR DE PINA ACUM ARATĂ CA EI AU OBȚINUT ECONOMII DE: COMBUSTIBIL, LUBRIFIANT, MANOPERA ȘI ALTELE IN VALOARE DE 1.722.378 LEI. Pînă la realizarea integrală a angajamentului de 2.000.000 lei pe întregul an, le-au mai rămas de realizat doar 277.622 lei. Ținînd cont că media realizărilor pe cele 9 luni se cifrează la peste 190.000 lei, există posibilitatea ca suma de 277.622 lei să poată fi realizată Noiembrie, cinstind integral pina la 7 astfel, cea de a 42-a aniversare a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie. Este drept că pînă în prezent ceferiștii n-au luat vreo hotărire în acest sens, însă, organizația de bază început să consulte pe muncitori a și in vederea sporirii din nou a angajamentelor cu care să intîmpine și cea de-a XII-a aniversare a proclamării de la 30 Cheză și a succeselor pe care colectivul Depoului C.F.R. Galați le obține constă in avântul in muncă pe care organizața de bază prin membrii și candidații săi a știut să-l insufle fiecărui muncitor, in felul acesta panoul de onoare a devenit neîncăpător pentru numărul mare de fruntași printre care se află mecanicii de locomotivă Gh. Stoica, Ștefan Radnef, Vasile Irimia și Ștefan Dumitru, fochiștii Teodor Zlate, Nicolae Drăgoi și Constantin Irimia, iar din atelierele de reparați în fruntea întrecerii se situează șeful de echipă Vasile Cojocaru, lăcătușii Vasie Andronache, lancu Zaharia, Constantin Toma și cazangiul Zaharia Chilie. La atelierele navale „Viitorul Condițiilor materiale tot mai bune de muncă și trai asigurate de partidul și guvernul nostru, colectivul de muncitori, ingineri și tehnicieni de la atelierele navale „Viitorul“ Brăila lerăspund prin realizarea unor reparații navale de bună calitate și la un preț de cost tot mai scăzut. Stabilind devize ferme de reparații, extinzînd în toate sectoarele productive munca în acord și gospodărind cu chibzuință fiecare material, colectivul de muncă de aici, a reușit ca numai pînă la data de 19 septembrie a. c. să realizeze un volum de economii în valoare de 484.000 lei. Numai prin extinderea muncii în acord au fost obținute în acest timp economii de manoperă care se cifrează la 338.410 lei, întrecerea socialistă care se desfășoară între sectoare și la care participă peste 500 muncitori din care 13 brigăzi de tineret, bazată pe obținerea de economii tot mai însemnate de materiale, își aduce din plin contribuția la sporirea realizărilor. În ultimele două luni de zile în fruntea acestei întreceri s-a situat sectorul mecanic care a realizat economii la materiale de peste 18.000 lei. El urmează îndeaproape sectorul amenajări cu peste 14.000 lei și construcții corp cu 6.300 lei.  Printre cei care s-au evidențiat în obținerea , de , economii se numără șefii de echipă Gh. Simionescu de la secția mecanică și Teodor Tihon de la tubulatură precum și maiștrii Gh. Haralambie, Eugen Mihalea și Tovarășa Edvica Trifaș de la unitatea A din cadrul întreprinderilor textile gălățene, este o muncitoare cu un înalt nivel profesional. De când lucrează în această unitate ea a calificat la locul de muncă 3 tovarășe iar pe altele 70 le-a ajutat să-și ridice nivelul profesional. Drept rezultat în sectorul in care ea lucrează procentul de deșeuri a scăzut în ultima vreme cu 45 la sută față de limita admisă. ÎN FOTO . Muncitoarea Edvica Trifaș controlind împreună cu alte două tovarășe din sectorul său de muncă calitatea semitortului. In raionul Brăila rezultatele pot fi mai bune In raionul Brăila, înî Vederea organizării și desfășurării în huse comdițiuni a campaniei agricole de toamnă, comitetul raional devpartiri și-a întocmit un plan de masini. Coafonii acestui plan la 4 și 5 septembrie a avut loc o ședință cu comitetul 1, raional de partid cu aparatul de partid, cu secretarii organizațiilor de organizatorii de partid din G.A.S. bază, și S.A.T., directorii G.A.S. și S.M.T. și președinții Q.A.C. Cu acest prilej s-au trasat sarcinile imediate ce regin unităților G.A.S., S.M.T. și gospodăriilor colective. Printre altele s-a stabilit ca pînă la 25 septembrie, întrucît timpul din vara aceasta a fost secetos, să se însămînțeze 30 la sută din Sumatra iar pina la 10 octombrie să iși termine însămînțările. S-a subliniat necesitatea de partid și de stat ca organizațiile să controleze sistematic, permanent și cu răspundere realizarea sarcinilor trasate. Pentru efectuarea unui control sistematic și eficace membrii biroului comitetului raional de partid, în special secretarii precum și membrii comitetului executiv al sfatului popular raional au fost repartizați pe grade de comune care, ajutați de activiștii de partid și de stat sa răspundă de întreaga muncă ce se desfășoară și S. M. T. în G. A. S., G. A. C. La rîndul lor, secretarii comitetului de partid au instruit birourile organizațiilor de baza tru sprijinirea sfaturilor populare penti desfășurarea unei munci politice de masă temeinice și concrete. La îndrumarea comitetului raional de partid, s-au întocmit planuri operative pe fiecare unitate în parte pentru însămîntuirea culturilor din toamna anului E. GEORGESCU (Continuare în pag. 3-a) .In aceste zile, muncile agrunole de toamnă sînnt în toi. A început bătălia pentru însămînțârire de toamnă, e bîne ,știut vă de belufateum se vak diurnă Aici această perioadă depinde șii recolta anului viitor. Executarea însămînțărilor la timpui optim și în terenuri pe care arăturile au fost făcute la o adîncime de peste ,30 centimetri va asigura o recoltă sporită de grît.. 3 V .. V, =«««U= PROBLEMA ZILEI Preocupare în vederea bunei aprovizionări de iarnă a oamenilor muncii care sînt zilele cînd gospodinele sau cetățenii din Galați sau Brăila, nu merg în piețele orașelor pentru a se aproviziona cu cele necesare. Aici de la un sezon la altul, cumpărătorii găsesc tot mai multe produse. Și cît de mulțumiți sînt aceștia cînd legumele, zarzavaturile sau fructele sînt proaspete, iar vînzătorii îi deservesc bine și conștiincios. Cu adevărat se poate arăta că în acest an, atît desfacerea produselor în piețe cît și aprovizionarea pentru iarnă se desfășoară în mai bune condițiuni decît în anii precedenți. Mărturie a acestui lucru stau cifrele și datele care își au întodeauna semnificația. Iată doar cîteva din care reiese preocuparea unităților comerțului nostru de stat pentru continua îmbunătățire a aprovizionării oamenilor muncii. Să arătăm, de exemplu, cum s-a desfășurat desfacerea produselor în cele peste 100 unități ale O.G.L. „Aprozar" din orașul Galați și Brăila în perioada de vîrf — 1 iulie — 20 septembrie a. c. Acordînd o deosebită atenție aprovizionării și desfacerii, lucrătorii din cadrul acestor unități au reușit să desfacă populației muncitoare 1795 tone roșii, 475 tone ceapă, 676 tone varză, 276 tone rădăcinoase, 1376 diferite legume, 2.800 tone cartofi, 103 tone cireșe și vișine, 170 tone caise, 860 tone mere, pere, prime și altele. Demn de releral este faptul că, față de aceeași perioadă a anului trecut, s-au desfăcut cu 780 tone mai multe legume și fructe dintre care 390 tone cartofi și 300 tone fructe. Datorită faptului că în acest an oamenii muncii din agricultura regiunii noastre, au muncit cu mai mult avînt pentru mărirea suprafețelor cultivate și pentru sporirea producției de legume și zarzavaturi, s-a reușit ca pe piețele orașelor să se desfacă mai multe produse și la un preț mai redus. Astfel, față de anul 1958 prețul la legume a scăzut cu 0,47 lei, la cartofi cu 0,12 lei, iar la fructe cu 0,18 lei. In același timp s-a acordat atenția cuvenită și bunei aprovizionări a populației cu produse pentru iarnă. Astfel, s-au pregătit și amenajat silozurile de la Galați și Brăîet unde se va depozita și pâsta o cantitate de 2.300 tone carfe îi și ceapă, iar alte 700 tone ar fi insilozate în pămînt. De asemenea se vor mai însiloza 360 tone rădăcinoase și 660 tone fidețe. ■ In prezent la marele siloz de depozitare din Galați se lucrează intens la sortarea și depozitarea țepei. Pînă în prezent s-ar fi depozitat peste 15 vagoane , ceapa. Trebuie arătat însă că dacă secția Comercială a Sfatului popular orășenesc Galați (șeful secției tov. I- Kesler) amenajarea a dovedit preocupare în unor hale pentru distribuirea produselor lactate, pasări, etc. nu același speru a făcut și in ceea ce privește asigurarea spațiului de depozitare a produselor pentru iarnă. Din această cauză în momentul de față Q.C.L. „Arc”” Galați, are un deficit de spațiu ric, tranzit de peste 500 tone. Este necesar ca această situație sa fie grabnic lichidată Ii întrucît vremea nu așteaptă. Realizarea de cit mai multe semi industrializate a stat de- asemenea în centrul preocupării conducerii C. C. ,1.. ,„Aprozar“. Ca urmare în acest an se va realiza o sate de 340 tone semînț^stbșitVate dintre care 60 tone bulion, 100 tone murături, 120 tone varză murată etc. Din această cantitate s-au și realizat pînă nuci? rmbt 50 tone bulion, 15 tone castraveți, 30 tone , foi de viță și altele. Pentru buna aprovizionare a oamenilor muncii, O. c. L. „Aprazar“ Galați a luat de asemenea masuri că centrele să aibă asigurare cantitățile necesare de cartofi, ceapă, legume etc. să înființeze încă 5 centre sezoniere în cartierele muncitorești și experimental se studiază posibilitatea deservirii consumatorilor cu aceste produse la domiciliu. Avînd asigurate toate condițiile necesare, lucrătorilor din cadrul O.C.L. „Aprozar" le revine sarcina de a munci cu spirit de răspundere, de a avea o atitudine corectă față de consumatori pentru ca în felul acesta aprovizionarea oamenilor muncii cu produsele necesare să se facă în cele mai bune condiții și.