Viața Nouă, aprilie-iunie 1964 (Anul 20, nr. 6008-6083)

1964-06-25 / nr. 6079

A, X Y A ,/V Nr. 6079 întreprinderile textile din Galați produc țesături din bumbac. In ultimii ani întreprinderea a fost modernizată prin introducerea de războaie automate, carde, canotiere automate etc. Preocuparea de bază a colectivului de aici este lupta pentru calitatea superioară a produselor. IN FOTOGRAFIE : Aspect din secția filatură — atelierul carde, dotat cu mașini de mare productivitate Informat DESPIE fICTINTILTED ORG MAZHTILOIl DE FHD1ID S-a analizat activitatea cabinetului tehnic Tehnica nouă pătrunde tot mai mult în cadrul Șantierului naval din Galați, iar o contribuție însemnată in această direcție o are mișcarea de inovații și raționalizări care cuprinde in sfera ei un număr însemnat de muncitori, ingineri și tehnicieni. Din analiza făcută recent de către comitetul de partid asupra activității cabinetului tehnic a reieșit că aici colectivul și-a îmbunătățit in mod simțitor munca. Atît planul de activitate al cabinetului cit și planul tematic cu inovațiile propuse a fi rezolvate in acest an corespund mai bine problemelor specifice construcției de nave. Se acordă o mai mare atenție popularizării inovatorilor și a planului tematic, încă de la începutul anului, de pildă, în coloanele ziarului de uzină „Șantierul roșu" au apărut articole ca : „Planul tematic de inovații", „Eficiența economică a inovațiilor" și altele. De asemenea, stația de radio-amplificare, panoul Gazetele de perete „Viața forestieră" de la întreprinderea forestieră Focșani și-a îmbunătățit simțitor activitatea. Și acest lucru nu la ufmplător. Organizația de partid de aici îndrumă indeaproape colectivul de redacție al gazetei de perete, îl ajută permanent în alcătuirea tematicilor edițiilor și in atragerea de a scrie la aceasta a unui număr mereu mai mare de tovarăși. De asemenea sub Îndrumarea biroului organizației de bază, agitatorii organizează la apariția edițiilor convorbiri in fața gazetei de perete cu care prilej popularizează conținutul articolelor. Pină la 10 iunie au apărut In gazetă peste 50 articole. Printre temele de onoare al inovatorilor, schimburile de experiență organizate cu inovatorii din șantier cu cei din alte întreprinderi, au avut un mare efect mobilizator. Numai în primele 5 luni din acest an au fost înregistrate la cabinetul tehnic 118 propuneri de inovații din care 43 au și fost aplicate în producție, aducînd șantierului economii antecalculate în valoare de 805.218 lei, față de 380.950 lei cit s-a obținut in aceeași perioadă a anului trecut. Dintre inovațiile aplicate in producție care au avut un mare efect economia amintim : „îndreptarea la cald după tehnologia in fîșii la cargouri și motonave", care a condus la creșterea productivității muncii cu 45 la sută, „Asamblarea combinată a secțiilor de fund", care duce la scurtarea ciclului de montare a navelor pe cală (autori: Ghiță Angheliu și Mihai Ionete, maiștri și Gheorghe Tașcă, muncitor), „Noua tehnologie tratare a liniei de axe", inovație de a tratate amintim: „Introducerea micii mecanizări în exploatările forestiere", „Măsuri pentru Îndeplinirea sarcinilor de plan pe trimestrul II „Calitatea lucrărilor — obiectiv central al întrecerii socialiste și altele scrise de tovarășii Lucia Botea, Constantin Andrei, Ion Cioara, Mica Tincu și alții. Edițiile gazetei de perete au contribuit in mare măsură la mobilizarea colectivului de muncă de aici, la realizarea și depășirea sarcinilor de plan și la obținerea pe primele 5 luni din acest an a unui beneficiu de 831.000 lei peste sarcina planificată. STANA NICOLAE funcționază tov. ing. Gheorghe Costin, care reduce ciclul de fabricație cu 30 la sută. Atît aplicarea inovațiilor și a raționalizărilor in procesul de producție cit și introducerea de noi metode de muncă a făcut ca productivitatea muncii pe primele 5 luni din acest an să crească cu 21,42 la sută, față de aceeași perioadă a anului trecut. Discuțiile purtate în ședința comitetului de partid au scos în evidență felul cum organizațiile de partid au condus munca politică pentru dezvoltarea mișcării de inovații în fiecare atelier. Au fost date ca exemple pozitive în această direcție organizațiile de bază și la asamblaj, electrică-montaj, mecanică montaj, ajustaj, forjă și strungărie. In aceste organizații se analizează cu regularitate In adunările generale de partid această problemă, există o continuă preocupare pentru popularizarea inovatorilor și a inovațiilor lor. Totodată s-au scos la iveală cu prilejul acestei ședințe și unele aspecte negative din munca cabinetului tehnic. Bunăoară se mai întîmplă ca unele dosare de inovații să fie rezolvate cu întîrziere, iar unele propuneri de inovații să fie respinse cu prea multă ușurință fără ca de prealabil colectivul de inovații să facă o analiză mai profundă asupra acestora. In această direcție s-au făcut propuneri prețioase care aplicate vor conduce la îmbunătățirea continuă a activității colectivului de muncă de la cabinetul tehnic, VASILE VADANĂ locțiitor de secretar al comitetului de partid de la S.N.G. Ediții interesante, pline de conținut Rod al muncii politice In anul trecut planul de transport pe întregul complex C.F.R. Galați, exprimat in tone nete încărcate și descărcate a fost depășit, prin eforturile Întregului colectiv de aici, cu 4,4 la sută. Aceasta înseamnă că s-a încărcat peste plan 175.334 tone ceea ce echivalează cu 126 trenuri a 1.400 tone fiecare. De asemenea, sarcina statică — indicator de calitate, a fost realizată în procent de 100,8 la sută conducted la o însemnată economie de vagoane, permitâed utilizarea lor la încărcarea altor mărfuri. Pe baza experienței acumulate in anul trecut, comitetul de partid a desfășurat și in 1964 o rodnică activitate politică de sprijinul mobilizării colectivului la îndeplinirea și depășirea sarcinilor ce-i revin. Ca urmare pe primele 5 luni planul de transport a fost depășit la principalii indicatori după cum urmează: La tone nete încărcate cu 1,5 la sută, la marșrutizarea transporturilor cu 1,01 la sută, iar sarciea statică cu 4,2 la sută. La îndeplinirea și depășirea acestor indicatori au contribuit in mod deosebit Nicolae Grigoriu, Toma Mirea, Grigore Mustață, șefi de tură care au organizat mai bine activitatea turelor. De asemenea, partizile de manevră conduse de comuniștii Dumitru Diaconu, Apostol Marin, Dumitru Jiglău și alții s-au evidențiat prin reducerea timpului necesar la compunerea și descompunerea trenurilor. Și la Depoul C.F.R. s-au obținut rezultate bune. Consumul de combustibil a fost redus in această perioadă cu 5,44 la sută pe timp ce productivitatea muncii a crescut cu 17,98 la sută, iar la prețul de cost s-au obținut economii în valoare de 1.830.000 lei, din care 318.000 lei au fost realizați cu posibilitățile depoului, iar restul cu concursul celorlale unități de mișcare, vagoane etc. S-au evidențiat mecanicii Muscă Costache, Grigore Jelesneac, Florea Gîtlan și Ștefan Dumitru. SCURTU SPIRIDON corespondent CAMPIONATUL REGIONAL DE FOTBAL Constructorul Brăila a cîștigat ediția 1963-1984 Duminică a luat sfîrșit campionatul regional de fotbal ediția 1963—1964, odată cu disputarea ultimei etape din cadrul returului. Un succes remarcabil a obținut formația Constructorul Brăila care reușește pentru prima dată să cîștige titlul de campioană regională cu un avans apreciabil de puncte și odată cu acestea și dreptul de a participa la barajul pentru promovarea in campionatul categoriei C. Este o performanță frumoasă pentru care merită felicitări atît jucătorii pregătiți de antrenorul Drăghiescu Noit și biroul secției de fotbal . Fotbaliștii brăileni au datoria însă să se pregătească de continuare cu seriozitate pentru a obține calificarea în campionatul categoriei C. Noi suntem convinși că prin muncă susținută pot s-o obțină. Din campionatul regional au retrogradat echipele Voința Focșani Tractorul Nănești clasate pe locurișile 13 și respectiv 14 în clasamentul final, în ultima etapă disputată du Rezultatele etapei din 21 VI a.c. Ancora Galați — Viitorul Rușețu 6—0 Chimica Mărășești — Trac. Nănești 3—0 Muncitorul Tecuci — Voința Focșani 5—2 Dunărea Brăila — Tractorul Viziru 3—0 Avîntul Bujor — Mecanizat Făurei 3—0 Construc. Brăila — Victoria Gugești 5—1 Gr. C.F R. Galați — Celuloza Brăila 0—1 minică echipele gazdă (cu excepția formației Gloria C.F.R. Galați) au obținut victorii la scor. In cele mai importante jocuri echipele Muncitorul Tecuci și Chimica Mărășești au realizat victorii prețioase asigurindu-și prin acestea rămînerea in campionatul regional. Pe linia bunei comportări din returul acestui campionat, Celuloza Brăila a obținut duminică o victorie meritată la intîlnirea cu echipa Gloria C.F.R. din Galați, consolidîndu-și locul 3 de clasament. In rest rezultatele Înregistrate nu au influențat configurația generală a clasamentului. Se cuvine să subliniem comportarea avută de formația Avîntul Bujor (instructor voluntar D. Comșa) care la sfîrșitul acestei dificile competiții reușește să ocupe locul 4 in clasament in urma unor jocuri frumoase. Este un rezultat deosebit pentru care fotbaliștii din Bujor merită toate laudele. Prof. D. STANCIU (Clasamentul este alcătuit în baza rezultatelor neomologate de Comisia regională de fotbal), CLASAMENTUL 1. Construct Brăila 26 21 4 2. Ancora Galați 8. Celuloza Brăila 4. Avîntul Bujor 174:10 46 26 18 35 59:18 39 26 15 38 56:34 33 26 11 87 37:31 30 5. Dunărea Brăila 26 6. Gl- C.F.R. Galați 26 7. Tractorul Viziru 26 8. Mecanizat: Făurei 26 9- Victoria Gugești 26 10. Muncitorul Tecuci 26 11. Chimica Mărășești 26 12. Viitorul Rușețu 26 13. Voința Focșani 26 14. Tractorul Nănești 26 12 2 12 33:33 26 9 7 10 32:31 25 87 11 34:38 23 9 5 12 37:50 23 8 6 12 40:46 22 9 4 13 55:63 22 8 6 12 25:52 22 8 5 13 29:48 21 6 7 13 44:44 19 43 19 22:80 II VIAȚA NOUA PE URMELE SCRISORILOR NEPUBLICATE „DESERVIRE“ LA DOMICILIU intr-o scrisoare adresată redacției, cetățeanul H. Gheorghe din cartierul Țiglina arăta că fiind posesor al unui aparat de televiziune s-a prezentat la atelierul de reparații radio-televiziune nr. 2 al cooperativei „Avîntul” solicitînd un specialist să-i verifice și să-i repare aparatul. A achitat costul tarifului de 19,50 lei pentru deplasarea specialistului domiciliu. Dar nu mică i-a fost milatarea cind, după ce lucrătorul Iurie Iovia de la acest atelier, care deplasat la domiciliu și a înlocuit la siguranță arsă, i-a pretins suma de 81,50 lei. Verificarea aparatului și înlocuirea siguranței nu durase mai mult de 10 minute. Suma pretinsă reprezenta, după cum s-a exprimat lucrătorul respectiv „un drept al specialistului", adică al lui ceea ce înseamnă partea leului (mai precis ciubucul). Cele relatate au fost aduse la cunoștință de către redacție, conducerii U.R.C.M. Galați care, in urma unei analize a constatat că lucrătorul Iunie a pretins in mod nejustificat suma respectivă. Din răspunsul trimis de U.R.C.M. redacției rezultă că pentru această abatere și pentru faptul că lucrătorul a avut o comportare necuviincioasă față de posesorul aparatului, conducerea cooperativei. „Avîntul” a organizat o ședință cu toți lucrătorii acestui atelier unde lucrătorul Iurie Iovia a fost aspru criticat și admonestat . Măsura luată nu pare a fi destul de eficientă. Probabil că însă la aplicarea acestei „sancțiuni" conducerea cooperativei a avut in vedere că cel in cauză este la... „prima abatere". IN LOC DE AUTOBUZ Împreună cu alți pasageri, corespondenta voluntară T. Oroabă aștepta intr-una din zile sosirea te stația din comuna Cîmpuri a autobuzului de pe ruta Soveja—Panciu. După o întîrziere de o oră, in stație și-a făcut apariția un autocamion cu prelată in loc de autobuz. Probabil că autobuzul se afla in reparație. Pasagerii au constatat cu părere de rău că autocamionul nu avea instalate bănci. Totuși taxatorul Gheorghe Mazilu a invitat pasagerii pe un ton ironic să stea jos. Cele relatate de corespondență au fost comunicate Autobazei I.R.T.A. Panciu pentru a analiza posibilitatea de îmbunătățire a transportului călătorilor. Dar conducerea Autobazei de răspunsul trimis redacției ignorînd parcă sesizarea, comunică redacției că „autobuzul" respectiv a intirziat circa 35 de minute și că taxatorul a folosit expresia „stau jos" deoarece călătorii nu-și ocupaseră locurile numerotate. Răspunsul este format de la un capăt la altul și complet eronat, ceea ce dovedește lipsa de preocupare a semnatarilor lui (tov. D. Andronic, șef de autobază și Gh. Ignat, dispecer) de a lua măsuri pentru înlăturarea lipsurilor semnalate in sesizare. La cinematograful Central Filmul „DOI COLONEI“ Pină la sfîrșitul acestei săptămini in sală și la grădina de vară a cinematografului „Central" din Galați rulează filmul „Doi colonei". Producție a studiourilor italiene, filmul cu titlul de mai sus este inspirat din evenimentele celui de al doilea război mondial, constituind totodată o satiră usturătoare la adresa ofițerilor din armata lui Musolini. Regia filmului este semnată de Bruno Carbucci Steno. In „Doi colonei" apar cițiva artiști cunoscuți de publicul nostru spectator și anume Toto care a mai jucat in „Legea e lege", „Oameni sau maturi", „Povestiri din Roma" precum și Dino Taranto care a deținut un rol in filmul „Regele Neapolului". IN FOTOGRAFIE: O scenă din film. Filmul „Imbunzitorii de biciclete", rulează la cinematograful Țiglina. VINERI 26 IUNIE 1964 PROGRAMUL I 5.00 : Buletin de știri ; 5.03 : Emisiunea pentru sate ; 5.16 : Polci; 5-30 : Lecția de gimnastică ; 5.40 : Melodii populare ; 6.00 : Radiojurnal ; 6.10 : Jocuri interpretate de fanfară ; 6.20 : Lecția de gimnastică ; 6-30 : Recomandări din program ; 6.35 : Muzică instrumentală ; 6.45 : Jocuri populare ; 7.00 : Buletin de știri ; 7.06 : Piese distractive; 7.30 : Sfatul medicului ; 7-35 : Anunțuri și muzică ; 7.45 : Salut voios de pionier ; 8.00 : Radiojurnal. Sumarul presei centrale ; 8.16 : Cîntece ; 8.30 : Scene din opere ; 9.00 : Muzică populară 9-26 : Dunărea cea frumoasă ; 10.00 Buletin de știri ; 10.03 .: Muzică ușoa Agregatele de Irigat să fie folosite judicios (Urmare din pag. I) este insă nesatisfăcător. Astfel, la G.A.S. Vădeni s-au executat în proporție de 40 la sută, la G.A.S. Latinu aproape 20 la sută, la Baldovinești lucrările abia au început, iar la Nazim se efectuează organizarea șantierului. Intirzierea, în bună parte, se datorește modului defectuos de aprobare a proiectelor. Astfel, dacă întocmirea proiectelor la D.G.A. Galați a durat numai 20 zile, aprobarea acestora de către C.S.A. București a necesitat aproape o lună. Față de o asemenea situație, este necesar ca I.C.H.A.H. Galați (care execută lucrările la Baldovinești, Latinu și Nazîru) cit și D.G.A. Galați (care răspunde de amenajările de la G.A.S. Vădeni) să ia măsuri concrete pentru recuperarea tntîrzierii, să organizeze temeinic munca pe șantiere, astfel ca lucrările să se termine intr-un timp cit mai scurt, în cluza lucernă și aplicarea îngrășămintelor azotoase la cultura porumbului. Astfel, deși în perioada 9—14 iunie a.c. au căzut ploi în toate unitățile care au terenuri amenajate pentru irigare, este necesar ca udările vegetative să fie începute imediat. Paralel cu aceasta, în fiecare unitate trebuie luate măsuri pentru fertilizarea cu azotat de amoniu a întregii suprafețe cultivate cu porumb irigat. Este drept, că din cele 6.802 ha de porumb irigat, s-au fertilizat 4.784 ha, revenind in medie 188 kg de azotat la hectar. Pe aceste terenuri, urmează să se aplice în continuare îngrășăminte astfel ca să se ajungă la 400 kg, azotat de amoniu la hectar, iar pe restul suprafeței să se încorporeze cite 400 kg la hectar. Pentru realizarea acestei importante acțiuni, Trustul G.A.S. Brăila luat măsuri ca din restructurări de la a alte unități să se asigure celor cu porumb irigat 324 tone îngrășăminte, iar de la fabrică vor fi repartizate 569 tone in prima urgență și 661 tone de azotat de amoniu în a doua urgență. Datoria consiliilor G.A.S. este de a lua măsuri imediate pentru aplicarea îngrășămintelor chimice pe întreaga suprafață de porumb irigat și în dozele stabilite. Unitățile din cazul Trustului G.A.S. Brăila care au suprafețe amenajate pentru irigare au toate condițiile să realizeze în acest an producții mari de porumb, lucernă și alte culturi. Organizațiilor de partid le revine sarcina de a ajuta consiliile G.A.S. în luarea acestor măsuri care să asigure folosirea judicioasă a tuturor agregatelor de irigat, cit și în aplicarea îngrășămintelor pe întreaga suprafață. Nu de mult, la G.A.S. Pisc a avut loc un instructaj pe tema folosirii utilajului de aspersiune și pompare la care au participat inginerii șefi, mecanicii șefi și specialiștii hidroamelioratori de la gospodăriile de stat din Trusturile Brăila, Galați și Ploiești. Cu acest prilej, a reieșit că in fața consiliilor G.A.S. stau sarcini de mare răspundere, în ceea ce privește udările vegetative la culturile de porumb, CSI^EMI% - RADIO - TELEVIZIUNE GALAȚI: „Central“ — filmul Doi colonei; Republica“ — filmul Aventurile unui tînăr; „Dunărea“ — filmul Lovitură de pedeapsă; „Popular“ — filmul Foto Haber; „Țiglina“ — filmul Imblînzitorii de biciclete. BRAILA: „11 Iunie“ — filmul Șeherazada; „23 August“ — filmul Șeherazada; „ Popular“ — filmul Agatha lasă-te de crime; „Flacăra“ — filmul Strada Preriilor. FOCȘANI: „Unirea“ — filmul Omul cu ricșa; Flacăra“ — filmul Nu se poate fără dragoste. TECUCI: „Popular“ — filmul Magazin film; „Arta“ — filmul Rude de sînge. PANCIU; „Popular“ — Regina stației de benzină ODOBEȘTI: „Victoria“ — filmul Privește înapoi cu mînie. FĂUREI: filmul Idiotul. T. VLADIMIRESCU: _„ Flacăra“ — filmul Gangsteri și filantropi. BUJOR: .Doina“ — filmul Pisica de mare. ÎNSURĂȚEI: filmul Dragoste și pălăvrăgeliță ; 10.30 . Cîntece ; 11.00 : Scene de ansamblu din operete ; 11.30 : însemnări de reporter ; 1938 : Cîntece ; 12.00 : Buletin de știri ; 12.03 : Schiță rustică de Vinicius Grefiens ; 12.30 : Muzică ușoară ; 13.00 : Fragmente din opera „Elixirul dragostei“ de Donizetti ; 1340 : Cotele apelor Dunării ; 14.00 : Buletin de știri ; 14.05 : Recomandări din program ; 14.10 : Muzică ușoară ; 14.30 : Emisiune de basme ; 15.00 : Din folclorul muzical al popoarelor ; 15.31 : Simfonia în sol minor de Edouard Lalo 16.00 : Radiojurnal ; 16.10 : Formații artistice de amatori ; 16 40 : Instrumentiști români de muzică ușoară ; 17.00 : Muzică populară ; 17.30 : In slujba patriei ; 18.00 : Buletin de știri ; 18.05 : Program muzical pentru fruntași și evidențiați în întrecerea socialistă ; 18.30 : Cronica economică ; 1840 : Muzică vocală ; 19.00 : Jocuri populare ; 19.10 : Din creația corală a compozitorului Paul Constantinescu ; 19.30 : Universitatea tehnică radio ; 1945 : Arii din operete ; 20.00 : Radiojurnal ; 20.10 : Muzică ; 20.15 : Jurnalul satelor ; 20.40 : Lecția de limba engleză ; 20.55 : Sonata în fa minor de Domenico Scarlatti ; 21.00 : Noapte bună, copii ; 21.10 : Muzică ; 21.15 : Momente din istoria literaturii române; I. LCaragiale ; 21.45 : Muzică ușoară ; 22.00: Radiojurnal ; 22.15 : Concertul săptămînii ; 22.47 : Muzică de dans ; 23.15 : Fragmente din opera „Pescuitorii de perle“ de Bizet ; 23.52 — 23-55 : Ultimele știri. PROGRAMUL II 8.30 : Sumarul presei centrale ; 8.36 : Recomandări dir. program ; 8-40 : Cîntece ; 9.00 : Buletin de știri ; 9.03 : Cvartetul nr. 2 în Fa major de Tudor Ciortea ; 9.30 : Radioracheta pionierilor; 10.00 : Soliști ai Operei de stat din Cluj 10.30 : Valsuri de estradă ; 11.00 : Buletin de știri ; 1103 : Cîntece ; 11.15 Universitatea tehnică radio ; 11.30 : Mic divertisment de Miriam Marbe ; 12.01 Melodii populare ; 12.30 : Lecția de limba franceză ; 12.45 : Pagini orchestrale din operete ; 13.00 : Buletin de știri ; 13.03 Recomandări din program ; 13.08 : Muzică distractivă ; 13.30 : Limba noastră 13.40 : Suita lipovenească de Sabin Drăgoi ; 14 06 : Tineri interpreți de muzică populară ; 14.30 : Arii și duete din opere ; 15.00 : Buletin de știri ; 15.05 Muzică ușoară ; 15.30 : Actualitatea în țările socialiste ; 1555 : Muzică ; 16.00 Interpreți la microfon : violonistul Paraschiv Frîncu ; 16.30 : Muzică populară 17.00 : Radiojurnal ; 17.10 : Muzică 17.15 : Anul Olimpic 1964 : 17.30 : Sfatul medicului ; 17.35 : Anunțuri, reclame și muzică ; 1800 : Concert în ciclul It Să cunoaștem creația enesciană“ ; 18.40 Lectură ghicitoare ; 19.00 : Buletin știri ; 19.05 : Melodii lirice romînești de 19.30 : Tezaru la microfon : „Iașii în Carnaval“ de Vasile Alecsandri ; 20.42 Muzică din operete ; 21.00 : Vocaliza de Rahmaninov ; 21.30 : Radiojurnal 21.40 : Muzică corală ; 21.55 : Interpreți de muzică ușoară ; 22.30 : 10 întrebări, 10 răspunsuri ; 22.40 : Recital Elisabeth Schwartzkopf ; 23.15 : Suita brevis Max Roger ; 23-55 : Muzică de dans de 0.52—0.55 : Ultimele știri. VINERI 26 IUNIE 1964 1900 : Jurnalul televiziunii ; 19.10 : Pentru copii ; Construiți-vă singuri hartă electrică ; 19.35 : Din viața animalelor ; 2000 : Săptămîna ; 21.00 : Mitică ; 21.20 : Cîntec și joc ca în Banat ; In încheiere : Buletin de știri ; buletin meteorologic. Pag. 3-a ȘANTIERUL NAVAL GALAȚI aduce la cunoștință absolvenților școlilor elementare din promoția 1962/1963 și cele anterioare că la 1 IULIE 1964 se va ține la Grupul școlar metalurgic „Alexandru Ioan Cuza" din Galați str. Traian nr. 125 EXAMENUL DE ADMITERE pentru școala profesională cu durata de trei ani pentru următoarele meserii: — constructori navali — sudori — instalatori tehnico-sanitari — mecanici motoare cu combustie internă. înscrierile se fac la secretariatul școlii pînă la 30 iunie 1964. Examenul de admitere va consta din probe scrise și oral la limba romînă și matematică și va fi precedat de o vizită medicală. Se primesc candidați din orașul și raionul Galați. Relații suplimentare se pot lua de la secretariatul școlii, telefon 2464 și de la Șantierul naval Galați serviciul personal și formarea cadrelor, telefon 1943. CENTRUL ȘCOLAR CONSTRUCȚII — ----------- ■ BRZILA - - -........ aduce la cunoștința celor interesați că în anul școlar 1964/1965 pregătește cadre pentru specialitățile: — MECANICI UTILAJE — INSTALATORI TEHNICO SANITARI — MOZAICURI — FAIANȚARI — DULGHERI — ZUGRAVI — VOPSITORI — ZIDARI Se primesc absolvenți a 7 clase in vîrstă de 14—17 ani. înscrierile au loc pînă la 30 iunie 1964, iar examenul de admitere între 1—12 iunie 1964, la limba romina și matematică (scris și oral) din materia clasei a VI-a. Se pot înscrie absolvenți din anii 1961/1962 și 1962/1933. Doritorii se pot adresa la sediul școlii din str. Carantinei nr. 4 Telefon 13.72. ANUNȚ Cu ocazia aniversării a 40 de ani de la deschiderea primei linii aeriene în țara noastră, DIRECȚIA TRANSPORTURILOR AERIENE colecționează materiale legate de activitatea de transport aerian. Sunt rugați pe această cale foștii aviatori, familiile acestora, cât și alte persoane care posedă fotografii, publicații, documente personale sau orice alt material privind istoria transporturilor aeriene în țara noastră, să se adreseze DIRECȚIEI TRANSPORTURILOR AERIENE — Biroul de Reclamă — Telefon 17.17.01, sau înscris pe adresa Direcției Transporturilor Aeriene — B-dul Dinicu Golescu nr. 38 — București. Centrul școlar de construcții Sibiu Str. Pedagogilor Nr. 5 — Telefon 1974 Primește pînă la 1 iulie 1964, pentru anul școlar 1964/1965 înscrieri la școala profesională cu durata de 3 ani la următoarele meserii: mozaicuri, faianțari, instalatori electricieni și instalatori sanitari Examenul de admitere va avea loc intre 1—12 iulie 1964. Se pot prezenta absolvenți cu certificat de 7 clase elementare și vîrstă pină la 17 ani. Școala dispune de internat, cantină și ateliere iar celor admiși l se asigură echipamentul, cazarea, hrana și rechizitele necesare pe toată durata școlarizării. După absolvire se asigură repartizarea în producție in cadrul I.C.OJ Galați. Informații suplimentare se pot obține la secretariatul școlii și la Intreprinderea de construcții oraș Galați, str. 1 Mai nr. 129. I. R. COMbuSTIBILUL GALAȚI face cunoscut publicului cumpărător că în depozitele sale din întreaga regiune există stocuri suficiente și de calitate bună, din toate sortimentele de combustibil solid. Salariații se pot prezenta și cu mijloace proprii de transport, pe care le pot obține de la întreprinderile și instituțiile în care sunt încadrați și care, în conformitate cu dispoziția forului administrativ regional, pot acorda această înlesnire în limita posibilităților și contra cost. Cumpărătorii sunt invitați a se prezenta la depozitele noastre cât mai curind, pentru a evita timpul nefavorabil sau aglomerațiile de mai tîrziu. întreprinderea POLIGRAFICA GALAȚI Str. Reconstrucției nr. 13 ANGAJEAZA DE URGENTA, un șofer Doritorii se vor adresa Serviciului personal-învățămint — Telefon 3487. Pentru publicitate adresați-vă ziarului „Viața nouă”, str. Avîntului nr. 20, telefon 1300 Uzina mecanică Galați angajează de urgență — șef serviciu organizarea producției — ingineri tehnologi specialitatea T.C.M. — planificator organizarea muncii. Pentru postul de șef serviciu organizare se preferă inginer cu practică in această funcție sau inginer economist cu vechime de 6 ani. De asemenea, angajează muncitori calibrați categoriile IV—VII in meseriile; — frezori — mortezori — strungari — găuritori Pentru informații suprimat.. — filezori — arcurar — șoferi (vechime peste 5 ani) — conducători electrocar autorizați cei interesați se vor adresa la serviciul personal și formarea eschelor sau la telefon 2831