Viitorul, octombrie 1933 (Anul 25, nr. 7708-7733)

1933-10-25 / nr. 7728

* mm* CUPNTflDEA d-lui Dr. I. COSTINESCU Cu greu făcându-se linişte, d. dr. Costinescu Începe cuvântarea d-sale spunând: Am venit astăseară in mijlocul dv. să vă aduc optimismul credinţei iubitului nostru şef d. Ion G. Duca şi cuvântul meu de încurajare şi dragoste ce vă port. In premurile acestea când totul se prăbuşeşte în ţară sbuciumat şi dărâmat de incapacitatea şi reaua credinţă a naţional ţărăniştilor, noi avem datoria faţă de ţară şi popor să ne strângem rândurile şi să ne verificăm forţele. Astăseară iubitul dr. Radu Dobrescu din propria sa dorinţă şi-a dat demişi din preşedinţia activă şi de comun acod cu delegaţia permanentă, au ales ca preşedinte activ pe d. Mihail Berceanu care secondat şi sprijinit de d. Radu Dobrescu şi dv. toţi, va duce la bărbăţie şi credinţă drapelul sectorului dv. pe drumuri noul de lumină asigurând o cât mai complectă victorie in nouile lupte ce sunt în perspectivă. Vă rog să primiţi cu încredere pe noul şef şi vă asigur că eu voia fi Întotdeauna gata să sprijin acţiunea dv. (Cetăţenii In picioare aplaudă călduros). Vă urez Isbândă în luptele cari le veţi duce şi nu pregetaţi o clipă în propagarea credinţei liberale, căci singura nădejde de salvare a ţării suntem numai noi. Vedeţi jaful şi toate distrugerile săvârşite de naţional-ţărănişti, gândiţi-vă că fiecare clipă e un dezastru mai mult, — ne privesc atâtea generaţii cari s’au sacrificat pentru păstrarea patrimoniului naţional, să fim şi noi la Înălţimea înaintaşilor noştri. Deci, d-le Berceanu Iţi încredinţez unul din cele mai de elită secttoare ale organizaţiei Capitalei, primeşte măinele care ţi se întind, mergi la luptă căci vremurile sunt prea mari. Ultimele cuvinte ale iubitului preşedinte al Capitalei au fost acoperite cu aplauze şi urale ce au concâteva minute D. av. ŞTEFAN TUDORACHE, in cuvinte pline de căldură, arată devotamentul necondiţionat noului şef, tot aşa cum la avut faţă de d. Radu Dobrescu. Până acum lupta noastră s’a rezumat numai la acţiunide sector de aci înainte sub preşedinţia d-lui Mihail Berceanu vom intensifica activitatea noastră spre a ajuta cu o oră mai de vreme dărâmarea regimului nefast al nat.-ţărăniştilor. ’p. GHEORGHE ANGHELOVICI, distinsul financiar primit cu vii aplauze rosteşte următoarele: sentimente de mare şi profundă admiraţiune nutrim d-lui Radu Dobrescu preşedintele nostru de onoare, pentru toată activitatea sa chibzuită depusă în conducerea sectorului. Pe drumul trasat cu atâta tărie de caracter, având înaintea noastră exemplele de sacrificii şi atâtea pilde de rostul politic al individului, noi îl asigurăm că nu ne vom abate o clipă de la credinţa, noastră. In grija de tot momentul de interesele mari şi multiple ale acestui sector îmbrăţişăm cu dragoste şi devotament, pe noul preşedinte activ al sectorului nostru şi suntem siguri că pesonalitatea de seamă a d-lui Mihail Berceanu va imprima luptelor noastre un mai mare prestigiu şi o mai deplină încredere în rezultatul luptelor ce ducem pentru dărâmarea putregaiului naţional-ţărănesc. Asigurăm pe d. dr. Costinescu, că în sufletele noastre există cel mai curat sentiment de admiraţiune şi devotament — şi aşteptăm cu nerăbdare ora luptei de dărâmare a şandramalei ţărăniste. D. GUIŢA GEORGESCU scăraru, industriaş din sectorul III, aduce omagiul de recunoştinţă d-lui Radu Dobrescu şi adresându-se noului şef declară, în numele adevăraţilor mici industriaşi cari trăesc din munca lor şi constituesc un factor important în economia ţării, nu ca în orice moment şi să fiţi gata pentru orice luptă, cât de grea ar fi ea, şi cât de periculoasă, ca să acei câţiva rătăciţi aciulaţi pe rân- obligăm guvernul acesta, — cea *5 VIITORUL." Acţiunea Partidului NATIONAL-LIBERAL II CAPITALA Alegerea d. Mihail Berceanu ca sef al organizaţiei P.N.L «■, sec. IlI Albastru In sala Clubului Central din Calea Victoriei a avut loc o şedinţă extraordinară a delegaţiei permanente a sectorului III albastru, a partidului naţional-liberal, prezidată de d. dr. I. Costinescu preşedintele organizaţiei Capitalei. D scursei d-lui dr. I Costinescu D-sa într’o înălţătoare cuvântare, mulţumeşte în numele partidului, d-lui Radu Dobrescu, preşedintele activ al sectorului, pentru luminata conducere, devotamentul şi sacrificiile făcute timp de trei ani şi jumătate de când a preluat preşedinţia activă a sectorului 111 albastru. Vremurile de mari frământări sociale, — spune d-sa, — au determinat pe vrednicul luptător R. Dobrescu să ne înlesnească adăugarea de noul energii sufleteşti la postul de grea răspundere a con■ ducerei sectorului III şi credem că experienţa, tactul şi bunătatea de care atâţia ani s’a servit în buna orănduială a sectorului, vor fi contopite cu energia, avântul şi chibzuinţă luminată a noului şef desemnat de dv.. Şi agreiat de conducerea superioară a partidului nostru. Pentru noi conducătorii partidului naţional-liberal, viaţa de jertfe, de muncă necurmată a iubitului nostru Radu Dobrescu constituie cea mai frumoasă pildă şi un înălţător simbol al dictonului: nimic pentru noi, totul pentru ţară1. — Cuvântarea tt-lul Radu Dobrescu D-l RADU DOBRESCU, preşedintele sectorului albastru, adânci emoţionat, după ce mulţumeşte d-lui dr. Costinescu pentru frumoasele cuvinte spuse despre persoana d-sale rosteşte următoarea cuvântare: Întotdeauna, când a fost ceva interesant, când s’a agitat vre-o chestiune importantă, sau când s a abătut asupra noastră vre-o prmejde, eu v-am convocat în adunare, pentru ca împreună să discutăm cazul şi ca în urmă eu să pot lua măsuri în consecinţă. Şi am făcut aceasta, domnilor membrii Pentru două motive: 1) Pentru că, în conducerea oricărei organisaţiuni, delegaţiunea permanentă este organul statutar cel mai important şi pentru aceasta eu am căutat întotdeauna să mă conformez statutului. 71 Pentru că această delegaţie permanentă este compusă din persoane de o valoare însemnată ca advocaţi, doctori, colonel, ingineri, comercianţi, meseriaşi, etc. persoane, in cea mai mare parte, cu cunoştinţe întinse în toate direcţiunile şi cu o experienţă bogată şi toate chestiunile, iar mai presus de toate persoane cu un devotament statornic pentru partid şi o sinceritate, care nu se întâlneşte aşa des, fiind o floare prea rară. Însuşirile acestea aiese ale membrilor din delegaţiunea noastră şi scopul cinstit ce s’a urmărit întotdeauna pentru partid, au făcut să ne simţim cu toţii, aşa de strâns uniţi, încât nici o putere din lume n’ar fi putut să ne desbine. Iar dacă eu personal am avut din alte părţi unele decepţii şi amărăciuni, pe care cred că nu le-aşi fi meritat, în schimb, am avut norocul ca acei cari erau lângă mine — delegaţia permanentă — sei fie oameni curat la suflet, adevărate caractere, iubitori de adevăr, având, din acţiunea lor politică o singură ţintă: Partidul, pentru interesul căruia n’am văzut niciodată punăndu-se şi cumpănă vrem un alt interes lăturalnic. Pentru atâtea fapte frumoase şi pentru sprijinul necondiţioonat pe care mi l-a dat în tot timpul şi în toate împrejurările, eu rămân adânc recunoscător tuturor membrilor delegaţiunei şi îi asigur că voi păstra în sufletul meu, pentru totdeauna, cea mai curată afecţiune. In special, pentru cei doi stâlpi puternici ai partidului, pentru d-nii Iordache Mineiulescu şi Dem. Anastasescu — suflete mari şi înţelegătoare — eu nu pot găsi cuvinte de mulţumire pentru că servicile aduse de ei partidului atât din punct de vedere moral cât şi material, precum şi dragostea lor pentru mine, sunt acte aşa de mari că orice încercări aşi face, ca să le pot zugrăvi, in adevărata lor valoare, ar rămâne prea palide faţă de realitate şi de aceea eu îi rot călduros, pe amândoi, ca aceste sentimente, aşa de scumpe mie, să mă lase să le păstrez în sufletul meu, aşa cum le simt eu, fără să le mai spun ’nimănui. Cu ei, numai prin câteva cuvinte, m’am înţeles aşa de bine, chiar dela început şi de atunci înţelegerea noastră a rămas sfântă. Domnilor membri, dv. mi-aţi încredinţat o însărcinare mare, m’aţi ales preşedinte al organizaţiei cu îndeplinirea riguroasă a tutulor formelor statutare şi din acel moment eu am fost al dv. iar dv. aţi rămas în sufletul meu. Eu v’am iubit şi v’am preţuit. Dv. m’aţi iubit şi m’aţi sprijinit. Asemenea fapte, desigur, dau putere oricăruia să poată lupta cu oricine, de va finevoe. Dar, când cineva vede că vasul, pe care l-a condus atâta timp cu drag, pe care l-a îngrijit şi l-a iubit, s’ar putea nărui, din cauza acestor lupte, atunci o datorie elementară îi impune, ca şi vederea unui interes superior, să renunţe la luptă, chiar cu preţul ştirbirei demnităţii sale. Domnilor membri, ştiam prea bine că pe baza încrederei, ce aţi binevoit a-mi acorda şi pe baza dispoziţiunilor statutului, care trebuie să fie adevărata icoană în conducerea partidului nostru, nici o putere din lume n’ar fi putut să mă clintească din loc; dar, după cum am spus mai sus, eu înțeleg că, orice interes, de orice natură ar fi el, trebuie, să rămână subordonat interesului superior al partidului. Deci,, din acest moment veţi avea la dispoziţie demisia mea , dar cu rugămintea să-mi acordaţi favoarea ca să rămân şi de acum înainte în rândurile dv., ca simplu soldat, ca să lupt mai departe pentru partidul, pe care, un timp îndelungat, l-am servit cu toată credinţa şi cu tot devotamentul. * Ideile generoase cari ţâşneau ca adevărate scântei din cuvântarea veneratului luptător, altruismul ridicat până la sacrificiul persoanei pentru partidul naţional-liberal căruia a închinat peste 40 ani de muncă, sfaturile înţelepte date celor mai tineri, a impresionat profund pe cei 20 de membri ai delegaţiei permanente iar iubitul şef al Capitalei, d-l dr. Costinescu profund emoţionat îmbrăţişând cu efusiune pe d-l Radu Dobrescu, îl propune pe şedinţe de onoare al seteorului III, ceea ce delegaţia permanentă într’un elan indescriptifin, aplaudă în unanimitate. Alte cuvântări Intr’o atmosferă solemnă simţind parcă cum se împleteşte trecutul plin de lupte, de sacrificii şi de nădejdii al generaţiei vechi cu entuziasmul şi dorul de muncă constructivă al nouei generaţii, ia cuvântul d-l Miltiade Adamescu, spunând : suntem oameni maturi şi fiecare din noi, are un trecut de lupte şi de nădejdii pentru ţară şi partid, dar clipele pe care le trăim astă seară vor rămâne neşterse în istoria politică a sectorului nostru. Privind pe d-l Radu Dobrescu, ascultându-i şi dorinţele exprimate atât de luminos, am impresia că am în faţa mea un comandant de oştire îmbătrânit în lupte şi îngrijorat îşi desemnează încă în plenitudinea facultăţilor fizice şi mintale pe noul urmaş. Gestul de înaltă factură morală va constitui pentru prezent şi viitor o frumoasă lecţie de caracter şi dragoste pentru partid. Ne închinăm cu smerenie în faţa asemenelor oameni şi pentru noi d-nul Radu Dobescu va fi un imbold de muncă şi sacrificii. D-l ILIE P. CALCIU, secretarul general al organizaţiei Dealul Spirei, vădit emoţionat, începe discursul d-sale aducând elogii şefului organizaţiei Capitalei care fără preget, zi şi noapte se strădueşte să răspândească în straturile largi, dar umile ale poporului, dragostea de partid şi credinţa că numai aci democraţia nestânjenită şi-a preiat altar. , Viaţa întreagă d-l doctor Costinescu a închinat-o celor umili şi nu se scurge clipă din zi, în care sfatul şi sprijinul acestui medic sufletesc să nu aline multe dureri şi să ţie nestinsă flacăra credinţei în multe suflete deprimate de starea nenorocită în care se găseşte ţara. Adresându-se d-lui Radu Dobrescu îi spune : ne-ai fost conducător şi sfătuitor atâţia ani şi am urmat cu dragoste sfaturile înţelepte ce ne-ai dat, dar astă seară, prin gestul făcut, te-ai ridicat aşa de sus, încât parcă ne este frică că noi nu ne-am putea urca pe culmea morală unde te găseşti. Suntem strânşi laolaltă, legaţi nu de interese meschine, ci încălziţi de focul sacru al dragostei de ţară. Intre noi nu sunt ca în alte partide otrăvitori ai atâtor generaţii şi jefuitori ai avutului public, suntem apostolii unei credinţe şi pentru ea, vom merge până la sacrificiul vieţei noastre. Primim hotărârea d-lui Radu Dobrescu şi salutăm cu convingere şi dragoste deplină pe noul şef care se bucură de încrederea totală a iubiţilor noştri conducători. D-l MIŞU FILIPESCU se declară de acord cu hotărârile ce se iau şi îşi exprimă credinţa că în curând sectorul va fi chemat la lupta alegerilor generale. Oamenii se conduc prin oameni în lumina ideilor superioare de viaţă. Cu desinteresare, cu iubire şi cu muncă fără preget, oriunde şi oricând se poate organiza o viaţă mai bună. Partidul naţional-liberal urmând tradiţia curată a făuritorilor României moderne, a urmat aceste principii fundamentale şi a ştiut ca , prin complecta desinteresare să lumineze neamul, ca prin iubire de ţară să-i dea o bună alcătuire politică şi cu munca fără preget să-i asigure prosperitatea. Sala este ocupată până la ultimul loc şi grupuri compacte în piaţa din faţa clubului aşteaptă deschiderea şedinţei. Aceste înfăptuiri de câţiva ani sunt sistematic distruse, prin ură, prin preocupări de interes personal şi prin muncă dezordonată. Partidul naţional liberal şi în special organizaţia lui din Capitală de sub conducerea iubitului nostru şef d-l doctor Costinescu, e dator să facă să înceteze această stare nenorocită de lucruri şi în opoziţie sau la guvern, să reia firul tradiţiei curate pentru salvarea neamului şi ridicarea lui. Primesc cu emoţie misiunea ce mi-o încredinţaţi şi vă promit că împreună cu dv., urmând exemplul admirabil de bunătate, muncă desinteresată şi iubire de neam al d-lui Radu Dobrescu, voi căuta ca grupând într’o singură forţă pe toţi liberalii din culoarea noastră, să realizăm idealul urmărit de partidul liberal, asigurân ţărei noastre, o viaţă mai bună în prosperitate şi linişte sufletească. După de ce termină solemnitatea alegerii, d-l DEMETRU ANASTASESCU vicepreşedinte al sectorului III spune : noi veterani ai luptelor politice cari am pus în slujba adevărului tot sufletul şi mintea noastră, declarăm în numele organizaţiunilor pe cari le conducem că primim cu dragoste hotărârile luate în această şedinţă extraordinară şi rugăm pe iubitul nostru şef al Capitalei d-l doctor I. Costinescu ca împreună cu noul nostru preşedinte însoţiţi de întreaga delegaţie permanentă să ia parte la şedinţa obişnuită de Vineri seara care are loc la clubul partidului naţional-liberal din calea Rahovei 168. Apariţia d-nui preşedinte al Capitalei stârneşte furtunoase aplauze şi ovaţiunile nu mai contenesc câteva minute, sunt paraziţii clasei muncitoare, aduc asigurarea devotamentului necondiţionat pentru buna reuşită a luptei ce ducem. Părintele PASCULESCU ORLEA spune: sunt fericit că un gând ales al d-lui Radu Dobrescu ne-a dat ocaziunea să trăim clipe solemne prin alegerea ca preşedinte activ a d-lui Mihail Berceanu, care tot aşa de iubit de noi ca şi d. Radu Dobrescu va merge pe drumul torţelor preocupat de a netezi calea pentru răspândirea luminei şi adevărului. Fericiţi mai suntem că d. Radu Dobrescu, păstrător al acestei datini, dă torţa aprinsă altui făclier spre a fi purtată cu vitejie spre limanul nădejdiilor noastre. Noi strejării datinelor străbune trebue să fim uniţi şi punând la contribuţie tot ce avem mai bun, să ajutăm ţara pentru a învinge greutăţile cari ameninţă temeliile statului nostru. Vorbesc cu multă căldură asigurând pe noul şef de devotamentul organizaţilor, d-nii Pester Vasile şi Biotanu din partea comunei suburbane Şerban Vodă. D. DEMETRU ANASTASESCU vicepreşedintele sectorului III albastru, primit cu furtunoase aplauze ce nu mai contenesc câteva minute Vă voiu spune ce doresc eu în clipele acestea solemne, când în unanimitate, ajutaţi de înalta înţelegere a situaţiei de d. Radu Dobrescu, — am putut alege ca preşedinte activ pe d. Mihail Berceanu. Pentru toată străduinţa depusă an de an de d. Radu Dobrescu noi îi aducem omagiul recunoştinţei noastre. Noului preşedinte, d. Mihail Berceanu, pe care îl cunosc personal de ani de zile în activitatea politică şi culturală îi urăm deplină izbândă în noua demnitate încredinţată de noi în unanimitate, asigurându-l de tot concursul nostru sincer şi devotat în lupta zi de zi pentru izbânda şi întărirea credinţei partidu-lui naţional-liberal şi Întărirea sectorului spre binele ţării. Prin această alegere s’a emis o poliţă, pentru care cei doi vicepreşedinţi şi cu întreaga delegaţie permanentă a sectorului III albastru, dau girul lor pentru exacta îndeplinire a tuturor obligaţiunilor, deşi acceptantul acestei poliţe este destul de solvabil. In aplauzele călduroase ale mulţimei, d. Demetru Anastasescu adresează d-lui Berceanu următoarele: „Prin alegerea de astăzi aţi intrat pe uşile mari cu ferestrele deschise iar nu pe căi lăturalnice, iar noi vă asigurăm de tot sprijinul nostru. încredinţaţi că urmând drumul drept al politicei patidului nostru, noi vă urăm izbândă deplină. Fiţi binevenit in mijlocul nostru şi cu Dumnezeu înainte. D. CRISTACHE THEODORESCU: sunt dator să vă cer ertare şi în acelaş timp să vă explic de ce adunarea ordinară de astăseară s’a transformat deodată într’o zi de sărbătoare. Datorită gesturilor a doiji oameni trăim astăzi clipe solemne, deoparte gestul de mare înţelegere şi sacrificiul de sine al d-lui Radu Dobrescu, iar pe de altă parte gestul de încredere în puterile sale de muncă şi mai ales în forţa noastră morală a luptătorului din albastru, a d-lui Berceanu, ne-au prilejuit această zi de sărbătoare. Se cade deci să ne adresăm d-lui Radu Dobrescu şi să-i spunem curat şi cinstit că nu vom uita niciodată bunătatea şi imparţialitatea cu care ne-a condus până astăzi ca şef al puterea de albastru şi îi vom fi pururea recunoscători; iar d-lui Berceanu, care de astăzi, în urma acestei demisii şi prin votul unanim al delegaţiei permanente a fost proclamat şeful sectorului de albastru îi aducem în primul rând asigurarea complectă a devotamentului nostru în lupta ce începem de astăzi înainte. Sunteţi alesul nostru, te revendicăm în chip egal, bătrâni încărunţiţi in statornicia credinţei liberale şi tineri hotărâţi la luptă pentru păstrarea neîntinată a acestei credinţe. Vă cerem să fiţi drept şi imparţial, sever chiar in a da fiecăruia ce este al său, căci numai aşa veţi face să se promoveze valorile şi statorniciile. Am avut întotdeauna atitudinea dârză dar cinstită deoarece aşa înţelegem să ajutăm partidul şi pe şefii noştri, — pentru a realiza marile idei naţionale ce stau la baza aţiunei partidului naţional-liberal. Du-ne deci la luptă şi prin luptă la izbândă, pentru întărirea partidului şi salvarea patriei. Cuvântarea d-lui Mihail Berceanu După ce se termină seria cuvântărilor, d. MIHAIL BERCEANU primit cu furtunoase aplauze tiu® următoarea cuvântare : Situaţia din ce în ce mai grea în care ne găsim din cauza dificultăţilor de ordin general şi mai ales din cauza nepriceperei şi necinstei guvernanţilor de astăzi, ne impune datoria de a ne strânge rândurile de a ne aduna forţele într-o disciplină bazată pe încredere şi afecţiune între noi în scopul de a face să înceteze guvernarea nenorocită de astăzi. Partidul liberal prin democraţia sinceră pe care doreşte s-o realizeze complect, înţelege să menţină principiile fundamentale, de organizare, stabilite prin constituţie, după cam naţiunea se conduce singură. In realizarea, acestui postulat se impune ca toţi cetăţenii să facă politică. A face politică este prin urmare o datorie superioară a tuturor hitr’o organizaţie cinstit democrata. A face politică, nu înseamnă a profita personal, sau a induce în eroare pe ceilalţi, ci, a face politică înseamnă a fi bine informat asupra problemelor complicate ce se pun hi viaţa modernă şi a reacţiona. Vin cu violenţa inutile ci prin atitudine constantă permanentă şi înţelegătoare hi contra tutulor elementelor cari hnpedică desvoltarea normală aneamului nostru. . In felul acesta înţeleg şi eu sa fac politică împreună cu dv., si veţi găsi in mine întotdeauna omul care, va înţelege toate nevoile dv. si care va căuta prin mijloace înţelepte dar hotărâte, să realizeze cât mai repede cât mai mult bine şi pe teren material ca şi pe teren sufletesc. Vă rog ca’n acest, spirh Henrică desinterescită de iubire de neam să căutăm ca cu. toti împreună fără nici o distincţie de data de înscriere sau de trecut a vreunîa dintre dv., cu toti uniti V numai cu credinţa curată si adevăr să realizăm idealul partidului nostru. Intr’o atmosferă de entuziasm general întrunirea se termină la orele 11 noante^ îrî uralele și a*»plauze!e membrilor. I. P. C., I / D-I Inginer ŞTEFAN GALE, întrănist cari au uitat munca şi astăzi tr’o vibrantă şi plină de demnitate cuvântare, face elogiul profesorului şi îndrumătorului R. Dobrescu spunând : de atâţia ani noi am făcut operă pozitivă în sectorul III albastru compus în majoritate de oameni nevoiaşi. Dorinţa noastră cea mai arzătoare a fost să ţinem linia dreaptă a caracterelor inflexibile, am vrut şi am reuşit în cea mai mare parte,în vremurile acestea când de la înălţimea scaunelor ministeriale se cultiva imoralitatea şi flexibilitatea caracterelor, să facem educaţia civică a maselor pentru a întări credinţa, a salva morala şi cinstea. Pot să declar cu conştiinţa împăcată că d-l Radu Dobrescu a ştiut, ajutat de bunătatea şi integritatea caracterului său să conducă de minune organizaţia sectorului III. In faţa actului săvârşit astă seară, declar că primesc hotărârile luate şi asigur pe noul şef de aceiaşi prietenească colaborare. După ce îşi dau adeziunile toţi membrii delegaţiei permanente, d-l doctor I. COSTINESCU roagă pe d-l Mihail Berceanu să primească preşedenţia activă a sectorului III albastru asigurându-l că aci va găsi caractere înntregi şi suflete animate de dorinţa de a lupta pentru binele partidilui naţional liberal şi al ţărei întregi, spunându-i: „Cu sufletul tău mare, cu experienţa, capacitatea şi dragostea de a face bine vei putea ajutat de aceşti veterani ai luptelor politice din sectorul III albastru sa mergi pe acelaşi drum al victoriilor pe care veneratul Radu Dobrescu, preşedintele de onoare al sectorului a luptat atâtea decenii. Membrii delegaţii permanente ovaţionează pe d. Mihail Bercaniu, care spune: CCTârstarea d-lui N. berceanu La ciobul organizafiei de Albăstru D-l dr. I. COSTINESCU D-l RADU DOBRESCU D-I M. BERCEANU D-I IORDACHE MINCIULESCU Vice-preşedinte al organizaţiei ,P. N. L. din sectorul III Albastru DI DEM. I. ANASTASESCU Vicepreşedinte al organizaţiei P. N. I. din sectorul III Albastru (Continuara în pacSna 3-ai In Sectorul de Negru S’au ţinut 17 intrnaM, participând 10.008 eefijeif,j&u îsn'i iarisitorL — Moţiunea va vota întrunirea dela sala «dogma Tomis“ La secţia 11 prezidează d. maior N. COSTESCTI, fost consilier comunal. D-sa spune ceasul bătăliei a sunat. In câteva minute, şeful nostru d. Donescu va sosi aci să dea semnalul atacului. Menţinerea guvernului naţional ţărănesc pune în primejde situaţia ţării. Haosul de la primăria negru nu mai poate continua rea Prezenţa şientuziasmul dv. aci, dovedeşte că în sufletele dv. a vibrat aceiaşi hotărâre de a trece de îndată la fapte.Am aşteptat destul să se curme ilegalitatea de la primăria de Negru. Am aşteptat destul să se pună capăt sfidărei, ce vi-o aruncă zi de zi guvernul — să se plece legilor româneşti şi să respecte voinţa poporului. Astăzi în toate colţurile acestui sector al capitalei răsună voinţa fermă a cetăţenilor de a se intra în legalitate. Înţelegem teama naţional ţărăniştilor de a proceda la noi alegeri. Ştim că le e frică să dea ochii cu dv. Dar să fie siguri că nu vom ceda până când nu vă vor chema, la vot. Le-o fi lor frică să facă alegeri ca să evite palma ce le-o pregătiţi cu toţii pentru nelegiuita lor gospodărie. Le-o fi frică naţional ţărăniştilor de sancţiunile ce ne luăm angajamentul solemn să le aplicăm. Dar noi cerem alegeri în culoarea de negru. Vrem ca gospodăria comunală in acest sector să fie condusă de reprezentanţii lui fireşti. Cerem guvernului să ia aminte că marginele răbdărei populare au fost întrecute. Şi-l avertizăm că răspunderea tuturor consecinţelor ce vor decurge din prelungirea ilegalitaţei va cădea toată pe capul lui. Să ştie guvernul că nu vom depune armele până când nu ni se va face dreptate. D-l maior Costescu citeşte apoi următoarea MOŢIUNE cestui sector este condusă in dauna intereselor generale, de o cormisie interimară lipsită de răspundere și de orice autoritate: constată că orice încercare de a determina guvernul să intre iin legalitate, este zadarnică şi în unanimitate hotărăsc s Somează pentru ultima dată guvernul să intre imediat in legalitate şi să convoace imediat corpul electoral pentru ca să se ponta proceda la noui alegeri comunale în acest Sector, împuternicesc pe d-l Al. Donescu, preşedintele organizaţiunei liberale din culoarea de negru să facă toate demersurile ce va crede de cuvîinţă pentru a realiza doriiţa vie şi hotărâtă a tuturor cetăţenilor de a avea o conducere comunală în conformitate cu leegea şi voturile liber exprimate. întrunirea din sala «Dacia“ Aci, întrunirea este prezidată de d. S. M. CONFORT şeful secţiei 12 A. Protestează contra guvernului care menţine la primăria sectorului II actuala comisiune interimară. Oratorul spune ca procedeurea ilegală a guvernului constitue o provocaţiune la adresa cetăţenilor, care numai ei sunt în drept a-ş i alege reprezentanţii lor pentru administrarea bunurilor sectorului* şi că la acte de provocaţiune, venăţenii fiind lipsiţi de dreptul cetăţenesc trebue să reacţioneze spre* a forţa, pe guvernanţi a intra în legalitate şi a face alegeri. '»’ D. ION DUMITRESCU MILL.TARI vice preşedinte al Camereti de comerţ arată cum se compor* tau în trecut bărbaţii noştri de stat faţă de cetăţeni şi ţară şi cum se comportă guvernanţii dar azi. Fnumără toate şicanele ce sa; ] pun în calea comerţului şi indus- ? triei, cari din această cauză ele se prăbuşesc. Invită pe cetăţeni a-şi face datoria şi a se ridica ca un singur om de a curăţa putriganul din ţară, iar la cârma ţării să vină partidul naţional liberal care este singura rezervă sănătoasă a ţării. Sosirea d-lui Al. Donescu este îndelung ovaţionată. După cuvântarea d-sale domnul Confort citeşte moţiunea. AIGELES, descrie în culori negre situaţia comerţului şi a industriei. Arata avalanşa impozitelor de tot felul, măsurile drastice de execuţie fiscală, şi cere energie în lupta începută. Tineretul întreg stă la dispoziţia d-lui Donescu pentru lupta ce o pregăteşte. D-l M. MALTINESCU arată situaţia funcţionarilor făcând apel la unirea tuturor pentru isgonirea acestui guvern. calde,_______,____ D-l FELDER în cuvinte _ Să fim dârzi în apăra-j face elogiul conducătorului culorii noastre. D-l drepturilor noastre. D-l S. de negru d-l Donescu. Cumisitatea d-Sne AL G. Donescu „Cetăţenii Capitalei din culoarea de negru întruniţi azi Duminică 22 Octombrie 1833, în acesta, menţinând şi fruntea gos- Hind de a curma situaţi podăriei acestui sector, o corni- intolerabila şi primejdioasa dela siune interimară, in dispreţul lu primăria Sectorului II Negru, turor textelor de lege, şi in ciudat constată că de aproape 2 ani de voinţei dv. Am aşteptat destul să zile guvernul naţional-ţărânesc se intre odată în legalitate. ‘înec sa dăinuiască în această parte ,ti a Capitalei o gravăşi flagrantă ilegalitate, că împotriva textelor de lege şi împotriva voinţei obşteşti hotărât exprimată prin actualul ministru al muncii să-ai pus doar jăratec pe sufletul ţărei repetatele alegeri, gospodăria a D-l AL. G. DONESCU