Viitorul, octombrie 1933 (Anul 25, nr. 7708-7733)

1933-10-25 / nr. 7728

ACŢIUNEA partidului naţional-liberal (Continuare din pagina 2-a) Întrunirea Secţiei 12-a B. întrunirea se deschide la ora 4 în sala subcentrului din str. Olteni, sub preşidenţia d-lui I. Lauterman, care evidenţiază greutăţile prin care trece ţara de la începutul actualei guvernări. Trece în revistă ilegalităţile ce se săvârşesc la primăria II negru. D-l avocat V. SAXONE exprimă elogii d-lui A. O. Donescu, şeful culorii de negru şi cere cetăţenilor să se solidarizeze pentru înlăturarea actualei Comisiuni interimare de la primăria sectorului care funcţionează fără bază le££l1&* D-1 I. HECHTER arată incapacitatea actualei guvernări în timpul căreia poporul a trebuit să sufere cele mai cumplite lipsuri. Guvernul practică o duplicitate dăunătoare, pe de o parte încurajând Curentele extremiste, iar pe de alta făcând legi împotriva lor. Inchee aducând elogii şefului organizaţiei, d-l Al. Donescu. D-l avocat I. MOSCOVICI BACIU, arată scopul acestei întruniri. Guvernul naţional-ţărănesc îşi trăeşte agonia, pentru a face loc guvernărei liberale, care va însemna o nouă epocă în istoria ţării. D-l Inginer FOCŞANEANU a expus situaţia grea a meseriaşilor şi munictorilor muritori de foame. Prezenţa d-lui Al. Donescu este salutată cu o vie însufleţire. D-l LAUTERMAN închee întrunirea, citind moţiunea. întrunirea din saloanele „Băneasa“ Cartierul Dudeşti Lemaitre Secţia 13-a a ţinut întrunirea sub preşedinţia d-lui maior CRIVEŢEANU. D-sa descrie starea de lucruri de la primăria sectorului II negru şi explică cetăţenilor rostul întrunirilor liberale de azi. Prezenţa şefului nostru, AL. G. Donescu în mijlocul nostru, este o chezăşie că timpul luptei noastre e asigurat. Dragostea de ţară şi de partid, energia şi succesele politice ale d-lui Donescu stau ca un exemplu pentru toţi liberalii din acest sector. Să urmăm fără şovăire sfaturile iubitului nostru şef închee d. maior Crivăţeanu. D. STROE SCHWARTZ, cei tineri urmăresc pilda vechilor luptători liberali. Aici în culoarea ce negru toţi avem în sufletul nostru, personalitatea d-lui Donescu. In luptele grele ce le-am dus în s T, »•« i—, i bt n U*«•» v»l+rt or 1 r» r» f'Cl > 1 p.v.caom pini io cxj uajjivaiivij v. — w v* » a fost întotdeauna de partea noastră. D. ULMENI descrie situaţia gravă din ţară, cerând acţiune energică în lupta de răsturnare a guvernului.D-l P. PENCHAS mare comerciant, partidul naţional-liberal este singurul din ţară care poate scăpa naţiunea din desnădejdea de astăzi. Prezenţa d-lui Al. Donescu este salutată prin vii aplauze. Sala întreagă îl aclamă în picioare. D. Gică Ştefănescu citeşte moţiunea: întrunirea din sala „Cinema Edison“* Secţia 15 B. a deschis întrunirea sub presidenţia d-lui I. Busuioc fost institutor, d-sa arată ilegalitatea ce se petrece la primăria sectorului II Negru, unde le 15 luni dăinuiește o comisie interimară care după lege va putea să aibă o existență mai mult de 2—3 luni. Critică abuzurile ce se fac cu mânuirea banului public. Arată că a sosit ceasul să se intre în legalitate, procedându-se la alegeri comunale, și dacă urechile guvernanţilor vor rămâne surde şi de data aceasta vom proceda după cum dictează situaţia, prin forţă. D-l avocat TASICA MOLDOVEANU arată că momentul actual pentru poporul român e un moment decisiv pentru sorta lui, care după cum va şti să reacţioneze aşa va mai putea trăi zile de cetăţeni liberi. Cere ca poporul să se trezească la realitatea crudă la care i-a adus descreditul moral şi material înăuntrul şi în afară după guvernarea partidului naţional-ţărânesc. D-na ZEFIRA COLONEL VOICULESCU Spune că chemarea partidului naţional-liberal este totdeauna o goarnă de trezire a sentimentului naţional, este goarna înviorarea a speranţei a descătuşerei. Cu acelaşi sentiment al încrederei vii la întrunirile partidului naţional-liberal. Sunt sătui de a vedea dăinuind o guvernare de umilinţă şi înjosire, ţara maltratată nu mai poate suferi o situaţie uzurpătoare şi conrupătoare. Din toate colţurile ţărei se aud gemete: bolnavi fără spitale, învăţători asvârliţi pe drumuri, funcţionari cinstiţi daţi afară, fabrici, banei, mine închise, şi spectrul suferinţei, al mizeriei acum în pragul iernei la înfăţişarea cea mai lugubră. In schimb banchetele se ţin lanţ. Este o zi oare, ca deschizând gazeta să nu citeşti banchetul de la Snagov sau la restaurantele cele maiscumpe şi mari. Cu ce bani se platesc aceste cheltueli. Scodăcei se plimbă liberi în dispensul celor flămânzi, întrunirea din saloanele „Viaţă Bună“ Cetăţenii din circ. 14 din cartierele Dudeşti şi Mihai Bravu au avut întrunirea lor în saloanele „Viaţă, Bună“. Prezidează d-l MARIN DINCA mare comerciant. D-l Marin Dincă arată semnificaţia acestei întruniri de protestare contra ilegalităţilor de la primărie. Armata liberală strâns unită în jurul d-lui Al. Donescu aşteaptă semnalul luptei. D-l S. DAVIDESCU, meseriaş, arată starea precară a meseriaşului român Nimeni nu îngrijeşte de soarta disperată a micului meseriaş. Partidul liberal porneşte lupta, să-l asigurăm de toată încrederea noastră şi să arătăm d-lui Donescu, de care ne leagă atâtea lupte grele dar pline de biruinţă, tot devotamentul nostru. D-l D. VERBECEANU ca vechiu luptător liberal, descrie faptele glorioase ale partidului şi a.1a An nHijr»,&f.r»rilm «iii. Prezenţa d-lui AL DONESCU este salutată cu vii aplauze. După cuvântarea d-lui Donescu, d-l Marin Dincă citeteşte moţiunea: întrunirea din sala »Agricultori“ D-l cap. T. NICULESCU, preşedintele secţiei 16 B, deschide întrunirea în str. Agricultori No. 101. D-sa arată cetăţenilor rostul celor 17 întruniri ce le ţine în aceiaşi zi partidul liberal. Descrie personalitatea d-lui Donescu asigurându-l de tot devotamentul său, încrezător în forţele partidului liberal să păşim cu încredere în lupta finală. Prezenţa domnului Donescu în sală este viu aplaudată. După ce sala în picioare ascultă cuvântarea preşedintelui culorii de negru, domnul căpitan Niculescu citeşte moţiunea. * Mâne vom publica dările de seamă relative la celelalte înlufniri ce au mai avut loc în Sectorul II negru, sub prezidenţia d-lui Al. G. Donescu. I PREMIERE TEATRUL REGINA MARIA. — Slujbaş la Stat, comedie în trei acte de Lachtenberg Trupa teatrului „Regina Maria“ a întrerupt frumoasa serie de spectacole a comediei „Sărutul în faţa oglinzei“, pentru ca o parte din actori să plece în turneu. Cei cari au rămas, în frunte cu d. Maximilian, au jucat o comedie satiră a moravurilor politice, şi funcţionăreşti din mica Austrie. Situaţiile d’acolo se potrivesc cu cel dela noi, aşa că faptul că d. V. Maximilian, din omul cel mai bun se cade, se preface c’a înebunit, şi nu-l crede nimeni, pentru ca apoi să devie funcţionarul cel mai serios şi toată lumea să-l ia drept nebun, este o deosebită atracţie, dat fiind că în acest rol, marele comedian se simte la largul său, pentru a întrebuinţa din multiplele sale calităţi, pe cele mai alese. Funcţionarul Winzing, care face toate pentru a eşi cu pensia întreagă îi datorește lui Maximilian tot succesul. Ansamblul e format din elementele cunoscute ale teatrului, plus d. Coco Demetrescu, car° joacă cu multă rutină în scenă. P. I. P. atacat de fesniISfi Cu prilejul examenelor de bacalaureat de la Ploeşti Cu prilejul examenuluide bacalaureat de la Ploeşti, o doamnă Elena Dimitriu a fost prinsă în flagrant delict de escrocherie şi trafic de influenţă. Numita doamnă se oferea în schimbul sumei de 50*8000 lei să obţină reuşita diferiţilor candidaţi. Fiind sezisat Parchetul de Prahov, Elena Dimitriu, a fost prinsă asupra faptului şi trimisă în judecată. Dr. P. BLUM MEDIC de SPITAL şi-a reluat consultaţiunile pentru boli şi operaţiuni de căi urinare. Str. Batiştei 16 bis. Telef: 243/66 »FORMAŢIUNI Din Buzău nu se scrie că nici până acum, după opt luni, membrii celor 26 de comisiuni, care au făcut recensământul clădirilor proprietăţilor agricole nu şi-au primit diurnele. Lucrul mu-i de mirare când se Ştie debandada care domneşte la finanţe sub ministeriatul domnului Madgearu. Mâine Marţi 24 Octombrie orele 11, are loc la Muzeul Toma Stellan, deschiderea expoziţiei artiştilor francezi inspiraţi de Africa, care va constitui una din cele mai însemnate manifestări de artă din câte au fost organizate până acum în România. Multe din opere au fost împrumutate de către Muzeul Luvru, Muzeul Luxemburg, Muzeul Naţional din Algeria, de colecţionari particulari. Expoziţia este organizată dem-nii Alazard şi Oprescu, cu înaltul concurs al guvernului general al Algeriei şi al asociaţiei de Schimburi artistice (ministerul de instrucţie publică din Paris). I —•— La telegrama fabricilor D. 1Motiorniţă de omagiere a M. S. Regelui Carol II, cu ocazia aniversării a 19 de ani, s-a, primit următorul răspuns: „Pentru frumoasele urări primite cu prilejul aniversării de 40 de ani, M. S. Regele mă autoriză să vă exprim viile sale mulţumiri. C. DUMITRESCU Secretar particular al M. S. Regelui Societatea naţională de „Cruce Roşie“ primeşte înscrieri şi reînscrieri pentru cursul de infirmiere voluntare în fiecare zi între orele 10-13. In Bucureşti în str. Biserica Amrei No. 29 iar in oraşele din provincie la sediul filialelor respective. Amintim că există asemenea în: Craiova, Buzău, Foccursuri şani, Timişoara, Tg. Mureş, Sibiu, Cluj, Cernăuţi, Cetatea Albă, Constanta, Câmpina, Ismail, Braşov, Chişinău, Tulcea, Galati, Bazargic şi Piteşti, DE LA CAILE FERATE — Constatarea pagubelor şi lipsurilor din coletele c. f. r. Direcţiunea generală a regiei autonome c. f. r. a stabilit noui norme cu privire la constatarea lipsurilor parţiale, sau totale, precum şi a avariilor de mărfuri, bagaje sau mesagerii. Aceasta, din cauză că staţiunile c. f. r. nu dau toată importanţa cuvenită la redactarea proceselor verbale de constatarea lipsurilor sau avariilor şi aduc pagube însemnate administraţiei a f. r. Prin nouile norme, s’a hotărât ca stabilirea greutăţii să se facă la întregul transport, nu numai a coletelor vătămate sau împuţinate, pentrucă s’a constatat că deşi unele colete, cântărite individual, prezintă lipsuri, greutatea totală a transportului este exactă cu cea indicată în documente. Recântărirea coletelor se va face cu aceleaşi mijloace de cântărire cu care s’a făcut în staţia de predare, cântar decimal sau pe pod bascul. Il-a GREFA TRIB. ARGES S. EXTRACT D-l Candit N. Ghiţulescu din Salabrucel a intentat acţiune de divorţ contra soţiei sale Elisabeta. Din căsătorie a rezultat copii, Jan de 4 ani şi Leorma de 3 ani. Grefier, Indescifrabil. Dosar No. 1409/933 C. Creditul Minier Se aduce la cunoştinţa «nor acţionari, că plata dividendului pe anul 1932, se va face cu începere din ziua de 25 Octombrie a. c., când se vor prezenta cupoanele pe anii : 1930, 1931, 1932 dela titlurile definitive şi No. 5 dela certificatele provizorii emis. IX-a. Primirea şi plata cupoanelor se va face zilnic, afară de sărbători, între orele 9-12 fimp DIRECŢIUNEA GREFA TRIB. ARGEŞ S. N. EXTRACT D-l Gheorghe Sanda Ştefan din ....... a Intentat acţiune de divorţ contra soţiei sale Păuna. Din căsătorie a rezultat copilul Neculai de un an. Grefier. In descifrabil. Dosar No. 1066/933 Corp» Port. Trib» Vlaşca ' EXTRACT In conformitate cu dispozitiunile art. 687 din procedura civilă se publică spre cunoştinţa generală că in ziua de 29 Noembrie 1933 se va vinde prin licitaţie publică in pretoriul Tribunalului Vlaşca Secţia la orele 13 din zi, imobilul din Corn. Pietroşani Jud. Vlaşca compus dint’un loc in suprafaţă de aproximativ 2.200 m. p. cu No. 1578 vecin la Est cu propietatea Gheorghe Barbă Lată, la Vest cu linia Satului, la Nord cu moştenitorii Marin Ghealdă şi la Sud cu Ivan Guţu pe care loc se află construit in paiantă o casă cu 2 camere, sală la mijloc, în faţă prispă cu stâlpi de lemn şi acoperită cu tablă de fier in faţa casei o bucatrice de gard in paiantă învelită cu stuf şi in fund sunt 2 săli, locul este împrejmuit cu scânduri de brad la linie şi cu unele pe celelalte laturi, avere rămasă pe urma defunctului Plutonier Gh. Manea şi autorizată vânzarea prin incheerire judecătoriei Ocolului 11 Urban Galaţi din 7 Martie 1931 şi din 13 Mai 1933. Licitaţia va începe dela suma de 10.000 lei conform incuviinţărei membrilor consiliului de familie al casei defunctul Ch. Manea. Prim Preşedinte, Indescifrabil. Șef Portărel Indescifrabil. No. 7267 Dosar No. 27341931 Recip No. 173.2971933 In memoria Institutoarei Marie Nimteanu in biserica Popa Soare din Capitală s’a oficiat parastasul pentru pomenirea sufletului mult repetatei şi distinsei institutoare Maria Nimereanu dela şcoala de băeţi No. 9 din Capitală. In şcoală ca institutoare şi-a făcut in mod ideal datoria, lăsând urme neşterse pe acolo unde ea a profesat, fiind înzestrată cu un latent excepţional ea reuşise să-şi câştige iubirea, increderea şi admiraţia părinţilor şi elevilor. In societate s’a distins prin iubirea ei fără margini faţă de aproapele, fiind gata să întindă mâna de ajutor tuturor celor cari o solicitau. Cine a cunoscut, in Moldova, pe Maria Nimereanu, a putut aprecia in deajuns in ce măsură era stăpânită de sentimentul patriotic, căci la înfiinţarea celor dintâi I spitale pentru răniţi, ea şi-a arătat dra- gostea de soră îngrijind şi mângâind pe cei cari se jertfeau in războiul pentru îngrijirea neamului Foştii ei colegi şi elevi au luat frumoasa iniţiativă de a-i aşeza pe pereţii clasei unde ea a profesat, chipul mult regretatei profesoare, pentru ca astfel s’o poată avea de-apururea cu dânşii. Noul profesori titulari în învăţământul se cundar Au fost numiţi profesori titulari în învăţământul secundar, , ij. i I următorii: preot G. Popescu de la I Constanţa, Victor Kapes la Giurgiu,Maria Muzăreanu la Cernăuţi, Eugenia Vasiliu la Suceava, Ida Safta la Orăştie, dr. Septimiu Bariţiu şi Sultana Angheliu la Cluj, Margareta Melinte la Roman, Al Câmpeanu la Oradea, David Blidariu la Arad şi Claudia Lavranenco la Oradea. CANTON O telegramă a şefului staţiei Reţint, din Banat, sosită direcţiune general c. f. r., comunică că Duminică noapte, la ora 1, cantonul No. 371 dintre această statie şi Topolovăţ situate pe linia Lugoj- timişoara — a fost atacat de 4 bandiţi. Bandiţii au pătruns in canton şi au maltratat, astfel pe cantonier, meat a rămas infirm. Bandiţii au i®“?1* .Pe cantonier de suma de 713 Iei. Jandarmii, avizaţi, au sosit la faţa locului, şi au început ancheta. ------—»•«»•* BORSA Banca Naţională Română 4650; 4675. Astra Română 71,5 Creditul Minier 342 ; 346 ; 347. Petrolul Românesc 105. I. R. D. P. 96 ; n ; 97 ; 98 ; 99 ; 88. Reşiţa 281; 2S5 Letea 420. S. T. B. 1200 ; 1190. Desvoltare 34«; 34,5/8; 34,3/8; 4«. împroprietărire 33; 33,1/8; 3«; 33,3/8 ; 33«. Rurale 5% ” 23« ; 24; 24«. Refacerei 38. Unirii 35,5/8. Stabilizare 35 «. Urbane București 10% = 50« ; 50«. Urbane București 5% — 29,80; 29,as % D£ VIZ ELF ! FERITE certUTE Paris 6.59 6.58,50 Londra 552 542 pw«Yor! 126 118 Italia 8.S8 8.80 Fraga 4.97 4.S6 Elveţia 32.93 32.65 Belgia 23.60 23.45 Berlin 41. 40-Olanda 68.40 -„—..«o..-----67.90 VIITORUL H SEU cumpărătorii de clădiri şi parcele „Uzinele Comunale Bucureşti reamintesc că toate lucrările edilitare şi în special conductele de apă, canalele, conductele electrice pentru deservirea proprietăţilor, cât şi instalaţiunile pentru luminatul străzilor in toate terenurile parcelate trebuiesc plătite de parcelator. Unii parcelatori se sustrag de la executarea a o parte din aceste lucrări, iar cumpărătorii de parcele se găsesc apoi în faţa obligaţiei de a suporta dânşii costul lucrărilor până la terenul lor. Cumpărătorii cari doresc să cunoască situaţia lucrărilor edilitare existente în dreptul parcelei lor, fie din o nouă sau veche parcelare, vor putea obţine informaţiuni de la Uzinele Comunale, strada Const. Milie No. 8—10 pentru apă şi canal, iar pentru electricitate şi luminat public la Soc. Gen. de Gaz şi Electricitate din B-dul Take Ionescu No. 33. Se atrage atenţiunea cumpărătorilor de clădiri să se intereseze în prealabil de datoriile pentru apă, canal, electricitate, gaz aerian, ce grevează asupra acelor clădiri, urmărirea lor făcându-se asupra proprietăţii. societatea mmnmm de GAZ şi de ELECTRICITATE DIN BECCIREŞIl aduce la cunoştinţa publicului că începând din ziua de Luni 23 Octombrie a. c„ Serviciile gale care se ocupă cu branşamente, abonamente noui la electricitate, schimbări de abonamente la electricitate şi canalizări electrice, vor fi mutate în noul local din Bd. Take Ionescu Nr. 33, unde urmează să se adreseze Onor. public între orele 9—12 şi 16—18, afară de Miercuri şi Sâmbătă după masă când serviciul este suspendat. Celelalte servicii vor rămâne, până la noui dispoziţii în Str. Const. Mille Nr. 8 unde se află astăzi. Direcţiunea Generală a Monopolului alcoolului PUBLICAŢIUNE Se publică spre cunoştinţa generală că în ziua de Marti 8 Noembrie a. c., ora 10 a. m. în localul Direcţiunei Generale a Monopolului Alcoolului din str. Stavropoleos No. 15 etaj II, se va ţine licitaţie publică, cu oferte închise pentru procurarea a 2500 dublumetri şi 3000 dublidecimetri, necesar acestei Administraţii pentru cutitul vaselor cu băuturi. Licitaţia se va tine în conformitate cu art. 88-110 inclusiv, dincopolului Alcoolului legea Contabilităţii Publice, regu-ţreşti. Direcţiunea Generală a Monopolului Alcoolului PUBLICATIUNE Corul Oficial No. 127 din 4 Iunie 1931, paginile 5.014-5.022. Toate persoanele care vor lua parte la licitaţie, vor depune pe lângă ofertă şi o garanţie de 5 la sută din valoarea furniturii oferite, iar oferta se va face numai în conformitate cu cartele de sarcini, care pot fi văzute zilnic între orele 12-13 luni. în localul direcţiunei generale a monopolului alcoolului din Bucureşti. La această licitaţie sunt admi-Licitaţia se va tine în conformitle şi firmele din străinătate sau tate cu art. 88-110 inclusiv, din le- reprezentanţii lor autorizaţi din gea contabilităţii publice, regula- iţară, în condiţiunile prezentei pomentul oficiului central de licita-[blicaţiuni şi a caetului de sarcini, •ţii şi normele publicate în Moni- 10162 Se publică spre cunoştinţa generală că în ziua de Joi 23 Noembrie 1933, ora 10 a. m. în localul direcţiunei generale a monopolului alcoolului din str. Stavropoleos No. 15 Et. II, se va ţine licitaţie publică cu oferte închise pentru procurarea a 2.000.000 sticle de diverse mărimi, necesare la punerea în consumaţie a spirtului casnic şi a rachiului de monopol, conform specificaţiilor din cadtul de sarcini. lamentul Oficiului Central de Licitaţii şi normele publicate în Monitorul Oficial No. 127 din 4 Iunie 1931, paginile 5.014-5.022. Toate persoanele care vor lua parte la licitaţie, vor depune pe lângă ofertă şi o garanţie de 5% din valoarea furniturei oferite, iar se va face numai în conformitate cu cartele de sarcini, care pot fi văzute zilnic între orele 12-1314 în localul Direcţiunei Generale a Mediu Bucu- Inaugurarea Casei de stat l„Emil Costinescu” din sectorul Negru la lungă“ din str. Traian 111, la care au luat parte toţi fruntaşii culorii de Negru, în număr de 150, în frunte cu d-l vicepreşedinte Mircea Poenaru Bordea. D-l Cpt. CONSTANTINESCU închină paharul în sănătatea M. S. Regelui. Asistenta, în picioare ovaţionează. D-l C. MARCULESCU recitează frumoasa poezie „chemarea ţării“, apoi toastează pentru şeful capitalei dr. I. Costinescu. Toată asistenta aclamă pe d-l dr. Costinescu. D-l VICTOR CALIN aduce salutul comunei suburbane „Principele Nicolae“, închinând pentru d. I. G. Duca. D-l EFTIMIE STANESCU îşi arată admiraţia pentru munca depusă în această secţiune. D-l FARMACIST BANISCHI spune că înţelege să servească în mod energic şi conştiincios partidul liberal care are menirea de a salva ţara. Închină pentru d-l Mircea Poenaru Bordea (apluze). D-l TRAIAN COMAN, fost consilier comunal, închină în onoarea şefului partidului d-l I. G. Duca şi şefului Capitalei, dr. I. Costinescu (aplauze). D-l I. NICHITESCU face el o Secţiunea 13 A din culoarea de Negru a inaugurat casa de stat „Emil Costinescu“ în strada Cantemir No. 93. La această manifestaţie au luat parte fruntaşii secţiunilor 13 A şi B. d-l Mircea Poenaru Bordea, vicepreşedintele organizaţiei culorii de negru, precum şi un mare număr de cetăţeni, populând localul casei de stat, cât şi strada. P. S. S. Preotul Niculae Popescu a oficiat slujba religioasă. D-nul dr. Haim, preşedintele de onoare al secţiunei într-o cuvântare bine simţită arată importanţa acestei adunări. Această casă de stat poartă numele marelui român ce a fost Emil Costinescu, tatăl şefului organizaţiei Capitalei d. dr. Ion Costinescu (strigăte de trăiască şeful Capitalei dr. I. Costinescu) care a avut rolul bine cunoscut în îndrumarea şi însănătoşirea finanţelor ţării, cât timp a fost ministru de ■fi n ei vrf o eanfiminia 15 an cimln Vuvvy.uuvw J w mândră cu casa de stat „Emil Costinescu. D. căpitan CONSTANTINESCU, preşedintele activ al secţiunei, mulţumeşte tuturor fruntaşilor cari au ţinut să ia parte la această manifestaţie, precum şi domnului Mircea Poenaru Bordea, fiul luptătorului Mircea Poenaru vicepreşedintele culorii. Arată, Bordea, într’o cuvântare documentată, în p.ţ prof. FLORIAN aduce o seninătatea caselor de sfat, în spehngjl iubitului şi popularului f. dial a acesteia, care poartă un nume ce nu poate fi uitat de nici un cetăţean. D. MIRCEA POENARU BORDEA, vicepreşedintele culorii de Negru, primit cu aplauze, spune : Sunt foarte fericit să văd progresele făcute de secţiunea 13 A, urând spor la muncă pentru binele partidului naţional liberal şi ţara (aplauze). Arată meritele regretatului şi ilustrului bărbat de stat ce a fost Emil Costinescu, şi înfăptuirile pentru întreaga ţară. In altă ordine de idei arată că lupta întreprinsă de P. N. L. in frunte cu ilustrul său şef d. I. G. Duca (aplauze) va triumfa şi aceasta spre binele ţării. D-l I. DONA, preşedintele secţiunei 13 B„ felicită pe d-l Cpt. Constantinescu pentru rodnica activitate ce o desfăşoară în folosul P. N. L. îndemnând pe cei prezenti la luptă pentru triumful cauzei liberale. • După aceste cuvântări, a avut tru seta P. N. liberal, loc o agapă la restaurantul „Via-* ---------—■——■ CORPUL PORT. TRIB. ILFOV Pufoikafiuni Vânzări mobiliare in baza adresei No. 665741933 a Jud Ocol. 1 Urban Buc. se publică spre cunoştinţa generală că in ziua de 28 Octombrie 1933 dela ora 12 din zi înainte se va vinde la licitaţie publică la loc. B-dul Ferdinand No. 74 A, etaj, Buc. averea mobilă urmărită a debit. A. Dobrescu, compus din una canapea si altele anume specificate in procesul-verbal de urmărire spre despăgubirea credit. Banca Poporului din București. Publ. No. 79997 Dos. No. 16398i931 In baza adresei cu No. 21221 933, a Jud. ocol 2 Buc. se publică spre cunoştinţa generală că in ziua de 1 Noembrie 1933, dela ora 12 din zi inainte, se va vinde la licitaţie publică în Bucureşti, Str. General Fiorescu No. 2 averea mobilă urmărită a dedit. Lt. Col. D. Drăghicî şi Ana D. Drăghicî care se compune din un şifoner cu oglindă de cristal şi altele anume specificate in procesul-verbal de urmărire, spre despăgubirea credit. Banca Creditul Social. Pub. No. 79776. In baza adresei cu No. 66254 1933, f* Jud. Ocol 1 Buc. se publică spre cunoştinţa generală că in ziua de 2 Noembrie 1933 dela ora 12 din zi inainte se vavinde la licitaţie publică in Buc. Str. Bucovinei No. 48 averea mobilă urmărită a debit. Anton Gorcea care se compune din un bufet cu trei uşi si altele anume specificate in procesul-verbal de urmărire spre despăgubirea credit. Banca Creditul Social S. A. Publ. No. 79926 In baza adresei cu No. 21220/933 a Jud. Ocol 2 Buc. se publică spre cunoştinţa generală că în in ziua de 2 Noembrie 1933 dela orele 12 din zi inainte se va vinde la licitaţie publică, in Buc. Str. Paleologu No. 17 averea mobilă urmărită a debit. George Săuiescu care se compune din una garnitură de salon cu postav pluşat culoare bej şi altele anume specificate in procesul-verbal de urmărire spre despăgubirea cred. Banca Creditul Social S. A. Publ. No. 79939 In baza adresei cu No. 66577/1933 a Jud. Ocol. 1 Urban Bucureşti, se publică spre cunoştinţă generală că în ziua de 27 Octombrie 1933 dela ora 12 din zi inainte se va vinde cu licitaţie publică la localitate Calea Moşilor No. 86 fost 84, colţ cu Calomfirescu, Buc. averea mobilă urmărită a debit. Dumitru Anastase prin moştenitorii săi compusă din 25 mese pentru restaurant şi altele anume specificate in procesul-verbal de urmărire spre despăgubirea credit. Banca Poporului din Bucureşti. Pub. No. 79985 Dos. No. 15004/933 In baza adresei cu No. 66575/933 a Jud. Ocol 1 Urban Buc. se publică spre cunoştinţa generală că in ziua de 27 0ctombrie 1933 dela orele 12 din zi inainte se va vinde la licitaţie publică la Ioc. Calea Moşilor No. 8 a fost 84 colţ cu Calomfirescu Buc. averea mobilă urmărită In baza adresei No. 657031933 a Jud. Ocol. Urban Buc. se publică spre cunoştinţa generală că in ziua de 27 Octombrie 1393 dela ora 12 din zi înainte se va vinde la licitaţie publică in Com. Băneasa Jud. Ilfov averea mobilă urmărită a debit. Eugenia şi Gh. Diaconescu care se compune din un pat de stejar şi altele anume specificate in procesul-verbal de urmărire spre despăgubirea Credit. Marco Dattelkremer. Pub. No. 79007. In baza adresei cu No. 40283 1933 a Jud. Ocol 6 Urban Buc. se publică spre cunoştinţa generală că in ziua de 28 Octombrie 1933 dela orele 12 din zi inainte se va vinde la licitaţie publică in Bm Str. Ion Cornea No. 22 averea mobilă urmărită a debit, loan Niculescu care se compune din doi cai castanii închişi sau şi altele anume specificate in procesulverbal de urmărire spre despagubiri credit. Constantin Iovescu. Pub. No. 77720. In baza adesei No. 66576933, a Juu Ocol. 1 Urban Buc. se publică spre cunoştinţa generală că in ziua de 31 Octombrie 1933 dela ora 12 din zi inainte se va vinde la licitaţie publică la loc. St. C. A. Roseti No. 33 Buc. averea mobili urmărită a debit. Dr. Oh. Banu, compusă din una sufragerie şi altele anume specificate in procesul-verbal de urmărire spre despăgubirea credit. Banca Poporule din Bucureşti. Dona D-l COLONEL MUNTEANU arată meritele partidului liberal şi că, el va trebui să salveze ţara. D-l I. DONA, spune că toată viaţa a luptat pentru adevăr şi dreptate. D-l dr. HADI, încheie seria cuvântărilor arătând că secţia 13 a dat dovadă întotdeauna şi in toate ocaziile de curaj fiind una din cele mai bine organizate secţii şi va lupta şi în viitor pentru binele partidului liberal, închină paharul în cinstea şefului organizaţiei Capitalei, dr. I. Costinescu, care este urmaşul demn al regretatului ilustru bărbat de stat, Emil Costinescu, al cărui nume va purta secţia 13 B. D-l Cap. Constantinescu dă citire telegramelor trimise d-lor I. G. a moştenitorilor defunctului Dumitru A. Duca şi dr. Costinescu (aplauze).. nastase, compusă din una tejghea şi al- Agapa ia sfârşit la ora 1 noaptea I (ele anume specificate în procesul-verbrin entusiasmul celor prezenţi, carii de urmărire spre despăgubirea eredi* au continuat să manifesteze peiî-j Banca Poporului din București. *------T, at ............* 1 Publ. No. 79991 Dos. No. 150061933 Publ. No. 80003 Dos. No. 9593933 ii ŞTIRI si POLEMICI „Planuri” sau aiureli! generale C. F. R. — Cum nu echilibra bugetil! — In luna Octombrie, — după ce rea ţării ca şi rezistenţa ei, au atins limita. Azi toată energia şi toată puterea ei se concentrează pentru a goli acest guvern Incapabil şi venal. Ea va reuşi s’o facă, bugetul a rămas un simplu petec de hărtie, — guvernul anunţă nouă „planuri“ economice şi financiare, — pentru a-l echilibra . Nu insistăm asupra naivităţii acestor planuri. Guvernul crede că prin exportul de lemne şi prin intensificarea producţiei aurului să realizeze echilibrul bugetar ! Insistăm însă asupra nenumăratelor încercări de mistificare pe care le face guvernul, atât pe terenul politic cât şi pe cel economic. Toate aceste „planuri“ geniale au un singur rost: acela de-a da în opinia publică impresia că guvernul rămâne şi că d-l Vaida e stăpân pe situaţie ! Mistificările însă nu mai prind. Fie că se anunţă remanierea, fie că se anunţă un maldăr de proecte de legi pentru viitoarea seziune, fie că se anunţă noui planuri economice pentru echilibrarea bugetului, totul nu e decât bluff. Adevărul adevărat este că guvernul va fi silit să plece. Toate planurile ce le face au valoarea hârtiei pe care sunt scrise. Nici parlamentul nu-i va deschide nici remanierea nu o va face. Guvernul va fi gonit, pentru că numai astfel poate fi salvată țara. E desigur greu pentru d-l Vaida, deprins cu o toleranță excesivă, — să se deprindă azi cu ideia că va trebui să plece în curând. Dar toate au o margine. Răbda* Pensiile nu se ţese Pensionarii din ţară sunt convinşi de mare deznădejde din cauza neachitărei la timp a pensiilor. Peste tot locul se ţin întruniri, se fac intervenţii, dar nu ajung la nici un rezultat. Se aleg numai cu promisiuni. Oamenii însă au nevoie de hrană, de chirii, de lemne , nu de promisiuni care nu pot ţine de saţ şi de cald. Pensionarii militari din Buzău, ofiţeri şi reangajaţi, au hotărât să ţină o consfătuire Duminica viitoare, 29 curent, spre a protesta impotriva neachitărei pensiilor. Direcţiunea mişcării c. fr. a hotărât ca, în intervalul de la 10 Octombrie 1933 până la 31 Martie 1934, staţia General M. Tonescu — situată pe linia Constanţa-Garmen Sylva — să funcţioneze fără personal, ca punct de oprire în linie curentă, pentru urcarea şi_ coborârea călătorilor, biletele vânzânduse în tren. ,_Piu. partea direcţiunei generali c. f.r. primim următorul comunicat:■ . Eri 22/1o la cererea expertului francez d-l Gaston Leverve a avut loc un parcurs de probă cu 2 automotoare (Malaxa) din care unul cu convertorul Constantinescu Şi alul cu punte simplă, ne distanţa Bucureşti-Campina şi retour.Aceste experienţe s’au făcut în prezenţa d-lor experţi technici Leverve şi Rousseau, a d-lui director general C. Mereuţă şi a d-lor directori Filitti, Balş, Panaitopol, Macovei, Stoica, etc. Vagonul automotor cu convertor Constantinescu a parcurs distanţa Halta Vitan-Mogoşoaia cu viteză de 60 ktm pe oră în perfecte condiţiuni. Vagonul automotor cu punte simplă a parcurs distanţa Mogoşoaia- Cămpina şi retour cu viteză maximă de 95 Mm. oră în horizontal şi de 60 Mm. oră în mod constant pe rampa de 10-17 la mie. Viteza comercială pe distanta Ckitila■ Câmpina a fost de 70 Mm. oră şi distanta Câmpina-Ploeşti Sud de 83 l.la oră, iar pe distanta Ploeşti Sud-Bucureşti Nord de 70 Mm oră. Expertul francez şi-a exprimat mulţumirea sa pentru Ingeniositatea invenţiilor şi pentru rezultatele obţinute cari au dovedit de-,plina reuşită a problemei motorizărei. Automotoarele au fost conduse de d. ing. G. Constantinescu, Un comunicat al Direcţiei