Ziarul de Sibiu, iunie 2004 (Anul 2, nr. 31-34)

2004-06-07 / nr. 31

Pagina 2 - ALEGERI ZIARUL de Sibiu săptămâna 8 - 13 iunie 2004 A Cristina MITRICA Alin BRATU tunci când cineva câștigă alegerile cu 90 la sută, nu prea ai nimic de comentat. Sibienii l-au ales pe Johannis în contrapartidă cu politicienii. Dacă acum patru ani au mizat doar pe omul Klaus Johannis, de data aceasta sibienii au mers cu totul pe mâna Forumului Democrat al Germanilor din România. Consiliul Local Sibiu va fi al sașilor în proporție de 63 la sută, conform sondajelor de opinie realizate la ieșirea de la urne. Ceilalți candidați la funcția de primar au fost pur și simplu îngenunchiați de succesul lui Johannis. Candidatul PSD, Petre Inclezan, nu a adunat decât 3,4 sută din voturi. Gheorghe Tuluc, candidatul PNL, a primit din partea sibienilor doar 2,2 la sută din opțiunile de vot. Constantin Trihenea nu a primit nici el decât 1,1 la sută, iar la Consiliul Local, Alianța PD-PNL a adunat 14,7 procente. După primele date strânse, reiese faptul că FDGR va domina viitorul Consiliu Local cu 15 consilieri, 3 consilieri va avea PSD, tot 3 consilieri PNL și 2 consilieri vor fi ai PD. Gustul amar al înfrângerii nu i-a făcut pe pesediști să se retragă din ochii presei. Strânși la sediul organizației municipale, deputatul Gheorghe Suditu, liderul de la municipiu, viceprimarii Daniel Fântână și Ioan Banciu, precum și pesedistul lider de sindicat, Teodor Fârțoneanu-și reveneau din șoc. „Nu ne-am așteptat chiar la un asemenea scor. Johannis și forumul au luat tot”, a spus Suditu. Banciu și Fântână „sudau” țigară de la țigară în fața sediului de partid. Liberalii erau și ei după alegeri în semi-sărbătoare. O parte din staff-ul de campanie s-a strâns la sediul de pe strada Nicolae Bălcescu, iar cealaltă parte pe cel de pe strada Bâlea. Democrații, lipsiți de liderii Nicolae Neagu și Nicolae Nan au așteptat rezultatele sondajelor în sediul de pe „Corso”. „Acesta a fost votul sibienilor. Nu putem decât să-l acceptăm”, s-a limitat să spună candidatul democraților la fotoliul de primar, Constantin Trihenea. Alături de el a fost viitorul consilier local, Ioan Ariton. Acesta a avut puterea ca după patru ani de dominare pesedistă în Consiliul Local să se ducă la social-democrați și să le strângă mâna. Sărbătoare nemțească ---------f Membrii forumului s-au strâns ciorchine la sediul de lângă Piața Mare. Pe fondul sonor al concertului formației Iris, din Piața Mare, sașii au sărbătorit cu șampanie victoria. Au început și primele strategii postelectorale. Surse din cadrul FDGR spun că nu este exclus ca Forumul să accepte doi viceprimari ai alianței. „De ce să nu avem viceprimari români? Nimeni nu s-a gândit la asta, dar este foarte posibil, chiar dacă noi avem două treimi din Consiliul Local”, a confirmat și vicepreședintele FDGR, Hans Klein. Votul nu a mers ceas Primarul Johannis a votat la ora 13 și 5 minute, împreună cu soția lui, Carmen, deși în prealabil, s-a spus că primarul va sosi la ora 13. Cu toate că era coadă la urnă, primarul a fost primit cu zâmbete de sibieni și a fost lăsat să treacă, pentru a nu mai sta la rând. Formalitatea introducerii voturilor în urnă s-a făcut în prezența unei săli pline ochi de ziariști. Pentru a nu deranja votarea, Johannis a propus reprezentanților mass-media să țină discursul de după vot, afară. „Eu am votat cu formațiunea mea preferată din care fac parte. Azi am votat pentru un Sibiu curat, frumos și prosper, în al doilea rând, pentru a dovedi că în această zi sunt un cetățean ca orice alt cetățean care își exercită dreptul de vot”, a spus la ieșirea de la secția de votare 59, unde a votat, primarul Sibiului Klaus Johannis. După scurtul dialog cu presa, Johannis s-a conversat mai bine de 10 minute cu un cetățean cu doleanțe. Primarul s-a întors acasă pe jos, așa cum a venit la secție. Cu câteva minute, înaintea primarului, a votat la aceeași secție de . Spre deosebire de secțiile de votare din județ, bisericile și agențiile Loto din Sibiu au fost neîncăpatoare pană duminică la amiază. Peste 20 de mii de sibieni au votat duminică dimineața, până la orele 10.00. Din totalul de 361.212 de votanti din tot județul Sibiu, doar 6,13 la sută, adică 22.142 șiau exprimat dreptul de vot până la orele 10.00, conform președintelui Biroului Electoral Județean Sibiu, judecătorul Liviu Odagiu. Cei mai mulți alegători care au votat duminică dimineața la Sibiu, 7,87 la sută, provin din mediul rural, fața de numai 5,40 la sută care au votat în municipii și orașe. PSD-isti trezit cu ------------------- n noaptea-n cap Prefectul Mircea Silvestru Luptat la urne la ora opt dimineața, la secția de votare 5Î, împreună cu soția. La ieșirea de la urne, reprezentantul guvernului în teritoriu nu le-a spus ziariștilor cu cine a votat. „Am votat cu cei care au dovedit prin fapte că orașul poate deveni altceva decât acel loc unde nu se face nimic. Am votat pentru toți sibienii, în folosul lor”, șia explicat sec preferințele politice prefectul Lup. Președinții PSD de la municipiu și județ, Gheorghe Suditu și Ioan Cindrea au votat la rândul lor cu noaptea în cap. Deputatul Gheorghe Suditu a venit însoțit de viceprimarul Daniel Fântână, și amândoi au votat la secția amenajată în cadrul Școlii numărul 9. Fără declarații, Ioan președintele Cindrea, PSD Sibiu, a votat, însoțit de mama și fiica sa, la secția numărul 22, din incinta liceului IPAS. „Sper ca sibienii să voteze pentru binele lor și al orașului”, a spus Cindrea. Candidatul PSD pentru fotoliul de primar, Petre Inclezan, a venit în aceeași formulă familială ca și predecesorii săi. După ce a votat, la 9.30, alături de soție și fiică, Inclezan aștepta mai mulți sibieni să vină la vot. Frica de tus • • Cele mai dese plângeri ale șefilor secțiilor de votare au fost cele care sau referit la calitatea hârtiei. Starea proastă a acesteia a făcut ca atât cetățenii care au mers la vot, cât și membrii comisiei să-și pună întrebări la legalitatea acestor voturi. „Nu știm exact cum vom proceda. Este clar unde s-a pus ștampila votat, pentru că pe spate nu apare votat, ci apare în oglindă, «tatov», dar încă nu știm dacă este legal să se vadă ștampila pe spatele hârtiei”, s-a arătat surprins de situație unul din membrii comisiei de la secția de votare nr. 44. La Biroul Electoral Județean, lucrurile s-au lămurit. „Noi le-am comunicat persoanelor care ne-au solicitat opinia că voturile respective sunt valabile. Este clar unde s-a apli, ștampila, nu este loc de interpretări , a declarat președintele BEJ, Liviu Odagiu. Jurnaliștii fără vot ------------------------------------ La secția în care a votat Johannis, un jurnalist nu a fost lăsat să voteze. Izabela Paulescu s-a prezentat la vot, însă spre surprinderea ei, membrul comisiei i-a interzis să voteze, arătându-i o altă semnătură în dreptul numelui său de pe lista de vot. Deși votare și șeful SC DPC SA, Tiberiu Țînț, care a venit însoțit de familie, fiica și soția.