Ziarul de Sibiu, aprilie 2006 (Anul 4, nr. 141-163)

2006-04-01 / nr. 141

wr*m 4 DE SIBIU . Ziarul 1 aprilie 2006 2 Reportaj bere sinjuratori Meciul Steaua-Rapid a stârnit o seamă de reacții și în mediul rural. Oamenii aproape că au fost în stare pentru a rupe prietenii vechi numai pentru a convinge că echipa favorită este cea mai tare și că merită să câștige. Mare sărbătoare în urmă cu două seri și în Axente Sever. Localnicii făceau de zor pronosticuri: "Steaua e cea mai tare. Sigur va câștiga"", țipa un tânăr. Puțin mai departe, un bărbat în jur de 40 de ani ripostează : "Domne, dacă eu vă spun că Rapidul o să se califice, voi să mă credeți pe cuvânt!" Primarul din Axente Sever, Ioan Sabău pare că vrea să salveze spiritele încinse și este singurul care a estimat corect scorul disputei: "Eu fiind stelist, merg pe un Cana cu întrebări Bianca Anca, studentă, 18 de ani, Str. Sibiel 15 1. A răspuns corect Steaua. 2. Răspuns corect Moldovan. 3. Răspuns greșit Miercuri. Traian Marcu, Președintele Asociației Județene de Fotbal 1. A răspuns corect Steaua, moci egal, dar data viitoare, în retur va câștiga Steaua", declară acesta. Primarul este "atacat" de un suporter rapidist: "Ca și suporter al echipei Rapid vă spun 2. Răspuns corect Moldovan. 3. Răspuns corect Joi. Răspunsurile la întrebări sunt 1. Steaua a deschis scorul meciului prin Nicoliță. 2. Golul pentru echipa Rapid a fost înscris de Moldovan. 3. Returul Rapid - Steaua se va juca că Rapidul va câștiga. Și nu numai atât: eu cred că se și califică și cucerește și cupa", a adăugat Marius Oltean, referent Serviciul Public. joi, 6 aprilie. Cana din care au ieșit întrebările va merge de această dată la domnul Traian Marcu pentru interesul manifestat pentru meci, lăsând la o parte alte programe sau chiar telenovele. Feliatăm și vă așteptăm la sediu după cană. Femeile privesc, bărbații ascultă Dacă în primărie se făceau pronosticuri, pe ulițele satului erau adevărate dispute. Femeile privesc, bărbații discută: "Eu țin cu Steaua, domne! E un meci dificil. Recunosc!", povestea Sebastian Notar. Tânărul nici nu apucă bine să termine cuvintele că un prieten îl întrerupte: "Și eu îmi doresc să câștige Steaua. Cred însă că sunt slabe șanse. Rapidul are un antrenor mai bun și o echipă pe măsură. Steaua e mai lăudăroasă. E Becali acolo și el strică tot!", s-a revoltat un altul. Pe o bancă un bătrân privește în gol. El nu are grija marelui meci: "Ce să zic eu? Eu nu țin cu nici o echipă. Nu mă interesează fotbalul. Dar e bine că am auzit că joacă două echipie de-ale noastre și măcar una din ele va merge înainte", ne-a spus Ioan Șchiau. Multă bere și mulți nervi Vânzările la bere au crescut cu mult mai mult decât într-o zi normală. Microbiștii și-au făcut provizii ca să aibă cu ce să-și înece amarul, sau după caz, să sărbătoarească, își fac planul unde să se adune. Unul dintre ei se oferă să pună casa la dispoziție, că doar e mare eveniment și vrea să fie alături de prieteni. Ei spun că nu vor pierde meciul sub nici o formă: "O să urmăresc meciul. Zic că Rapidul va câștiga. E o echipă bună. Mereu am ținut cu Rapidul", a afirmat Florin Ghicășan. Cea mai gravă situație a fost cea a doi prieteni care au spus că urmăresc meciul împreună. Părerile despre câștigător erau însă împărțite: "Steaua o să bată. Veți vedea. Eu am dreptate. Are o echipă foarte bună", a susținut Ion Toldea. Bărbatul nici nu apucă bine să termine cuvintele, că prietenul lui sare ca ars. "Rapidul este deja învingătoare. Vă spun de pe acum. Nu sunt rapidist, dar acum am văzut eu la televizor că are o echipă puternică", a spus Viorel Oancea. "Ne interesează recolta, nu meciul" Seara de joi a fost seara bărbaților. Femeile nu par interesate de ceea ce se întâmplă. O bătrânică reușește să adauge în grabă : "Ce meci? Noi nu avem treabă cu așa ceva. Ei să se uite la televizor că sunt bărbați. Noi o să ne adunăm pe la porți și o să ne vedem de ale noastre. Nu vedeți că tot plouă ? Ne interesează recolta, nu mediii. Că nu ne dau nouă ăia bani!", a spus destul de convingătoare femeia. Stresul, nervii și înjurăturile au fost reprogramate acum pentru săptămâna viitoare, când pe Stadionul Național se va juca returul dintre Steaua și Rapid. Până atunci, în satele sibiene vor avea loc alte pronosticuri și de ce nu, alte planuri de "atac". Microbiștii mai au la dispoziție aproape o săptămână până când vor urmări cu sufletul la gură care dintre cele cele două echipe se va califica în Semifinale. * Oana BRÎNZAN Ziarul de Sibiu inițiază un concurs de cultură generală pentru cititorii săi și va oferi drept premiu căni personalizate cu sigla Ziarului, celor mai descurcăreți interlocuri, care vor răspunde cel mai bine la trei întrebări. Concursul va pune față în față un cetățean ales la întâmplare din cartea de telefoane a județului Sibiu, iar oponentul său va fi un profesionist din domeniul ales pentru setul de întrebări. Deși cursa pare a fi una inegală, suprizele pot apărea la orice pas... Întrebările de astăzi: 1. Ce echipă a dat primul gol in meciul Rapid • Steaua? 2. Cine a dat golul de la Rapid? 3. Când se va juca returul? tTtTf ‘Tcf*y2 l ¥ 1 ^ IHI »11 VINALIA 1 wi cele mai bune vinuri românești, vinuri din podgorii internaționale, vinuri de colecție •Str.Negoiu nr 80 Libtat cod 51717 fi?1 I . mobil: 07MM I 107MW Wel:me91430902