Zori Noi, ianuarie-martie 1977 (Anul 30, nr. 8491-8565)

1977-01-04 / nr. 8491

I Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XXXI Nr. 84911 marți 4 ianuarie 1977 j 4 pagini 30 bani wwswwwww. INTR-O UNITATE CU „FOC CONTINUU“ LA TEMPERATURA CALITĂȚILOR MUIE Ca întotdeauna, în întreprinderi cu „foc continuu", temperatura hărniciei colectivelor de muncă s-a menținut constantă și în noaptea dintre ani. Am poposit în aceste momente, la ceasul de înnoire calendaristică, în mijlocul muncitorilor de la Combinatul de celuloză și hîrtie din municipiu. Primul interlocutor, tovarășul Nicolae Budiș, dispecer, ne-a declarat : „Nu este pentru prima oară cînd la cumpăna dintre ani mă aflu în întreprindere, alături de alți colegi de muncă. Avem în primire utilaje de mare capacitate, răspundem de bunul mers al fierbătoarelor de celuloză, al mașinilor de hîrtie. De aceea, trebuie să veghem cu toată responsabilitatea pentru ca agregatele să funcționeze — cum se zice — „la milimetru". După cum a demarat procesul de producție, se poate aprecia că ... semne bune anulare. Mai întîi, un amănunt , nici un muncitor nu a lipsit nemotivat". Despre rezultatele în muncă din noaptea în care s-a înnoit anul ne vorbește tovarășul Puiu Gheorghe, unul dintre maiștrii care se preocupă de bunul mers al producției la mașina de hîrtie 1 . „In noaptea de revelion, cei 18 oameni care dirijează mașina 1 au realizat peste sarcinile de plan 21 tone de hîrtie. Cu peste 10 tone de hîrtie au depășit planul și cei de la mașina 2. Cu muncitori harnici ca MIRCEA SFICHI (Continuare în pagina a II-a) C.C.H. Suceava, în cea dintîi zi a noului an , în atelierul de celuloză, Dragoș Ciorbă urmărește de la pupitru procesul tehnologic de fierbere a materiilor prime MESAJUL1 DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem primul an al cincinalului 1976—1980 cu remarcabile succese în realizarea hotărîrilor Congresului al XI-lea, Programului partidului de făurire a societăații socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea țării spre comunism. Producția industrială a continuat să se dezvolte intr-un ritm înalt, crescînd cu 11,5 la sută față de anul anterior, iar în agricultură am realizat cea mai mare recoltă de cereale din istoria țării. Avem, de asemenea, înfăptuiri de seamă în domeniul construcțiilor, al transporturilor, al circulației mărfurilor, precum și în celelalte ramuri ale economiei naționale. Totodată, au cunoscut o puternică dezvoltare știința, învățămîntul, cultura, întreaga viață spirituală a poporului. S-a asigurat înfăptuirea consecventă a prevederilor programului partidului de ridicare continuă a nivelului de trai al poporului. Toate aceste succese sunt rodul muncii entuziaste a clasei noastre muncitoare, a țărănimii și intelectualității, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate. Ele demonstrează cu putere realismul și justețea hotărîrilor Congresului al XI-lea, creșterea rolului partidului ca forță politică conducătoare în societatea noastră. Pentru mărețele victorii dobîndite în edificarea socialismului, adresez cele mai calde felicitări tuturor cetățenilor Republicii Socialiste România, eroicului și talentatului nostru popor. începem anul 1977 cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut planul dezvoltării economico - sociale a țării, de a asigura, în continuare, progresul în ritm rapid al industriei și agriculturii, al întregii economii naționale. In centrul întregii activități va trebui pusă ridicarea nivelului tehnic și calitativ al producției, creșterea puternică a eficienței economice. In acest scop este necesar ca toate (Continuare în pagina a II-a) Vizita de lucru a tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU în municipiul Craiova Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a făcut, luni, 3 ianuarie, o vizită de lucru în municipiul Craiova. Vizita tovarășului Nicolae Ceaușescu a avut drept scop examinarea, la fața locului, împreună cu cadre de conducere din economie, cu reprezentanții organelor locale de partid și de stat, cu muncitori și specialiști, a unor probleme de deosebită însemnătate, atît pentru dezvoltarea Craiovei, a județului, cît și pentru progresul economico - social al întregii țări, pentru realizarea cu succes a planului pe 1977, a cincinalului revoluției tehnico - științifice. In centrul dialogului de lucru s-au aflat probleme privind realizarea în cele mai bune condiții a programului de investiții al județului și în primul rînd al municipiului Craiova, ridicarea nivelului tehnic și calitativ al producției, diversificarea acesteia, creșterea continuă a eficienței (Continuare în pagina a IV-a) V_ ----REVELION 77 iv vatră mmm, mm lt mm După datina locului, din plaiul munților cu brazi împodobiți de omătul iernii și pină-n șesurile „odihnind“ pentru recoltele viitoare, Anul Nou i-a întîlnit pe oamenii meleagurilor bucovinene — asemenea locuitorilor întregii țări — uniți în gînd curat și înalt, în case luminate de strălucirea veseliei și bucuriei. Pe strămoșească glie românească, obicei milenar i-a adus, suflet lingă suflet, să sărbătorească împliniri adunate într-un an, primul din cei ai actualului cincinal, și să cinstească pentru realizarea aspirației ca patria să înflorească prin vrednicia fiilor săi. Membri ai unor colective muncitorești, țărani, ratori, intelectuali, alți cop peoameni ai muncii obișnuiți să fie alături în înfăptuirea succeselor s-au aflat tot împreună și în noaptea cu care a debutat noul an. PAGINA 3 CE TREBUIE SĂ ȘTIM DESPRE: ]PREGĂTIREA ȘCOLARĂ Spre a veni în ajutorul populației — care trebuie să fie bine pregătită în vederea apropiatului recensămînt —, pentru astăzi am ales o altă temă ce face obiectul întrebărilor pe care le vor pune recenzorii : pregătirea școlară. — Ce date se vor înregistra cu privire la pregătirea școlară ? — Fiecare persoană este datoare să declare școala de cel mai înalt grad pe care a absolvit-o, chiar dacă nu a obținut certificatul sau diploma de absolvire, diploma de maturitate, de bacalaureat, de _____5._________________________ licentă sau de examen de stat. Dacă o persoană a terminat două sau mai multe școli de același grad — de exemplu, academia de studii economice și facultatea de drept — va declara recenzorului una din acestea, pe care o crede de cuviință. Nu se consideră școli absolvite , cursurile de calificare sau ridicarea calificării urmate la locul de muncă cu (Continuare în pagina a II-a) RECENSÄMlNTUL POPULAȚIEI ȘI AL LOCUINȚELOR în județul nostru semne bune ■ tranulare și în privința extin■derii și modernizării comer■țului la sate. în aceste zile, de pildă, lucrătorii de la U.J.C.C. dau S zor cu finisajul și montarea mobilierului la noile și modernele complexe comerciale din: Salcea, Măriței și Vama. După cum am fost informați, în 1977, complexe similare vor fi conectate la circuitul comercial in localitățile Ostra, Adîncata și Berchișești, alte 40 de unități urmînd să fie modernizate, prin dotare cu mobilier și instalații corespunzătoare.