Zori Noi, ianuarie-martie 1983 (Anul 36, nr. 10350-10424)

1983-01-04 / nr. 10350

Proletari din țoala iirlla, unl}l-vă Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XXXVII Nr. 103501 marți 4 ianuarie 1983 14 pag.50bani TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU a plecat, ieri, la Praga pentru a lua parte la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al statelor participante la Tratatul de la Varșovia Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a plecat, luni după-amiază, la Praga, pentru a lua parte la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al statelor participante la Tratatul de la Varșovia. Tovarășul Nicolae Ceaușescu este însoțit de tovarășii Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al guvernului, Miu Dobrescu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, general colonel Constantin Olteanu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul apărării naționale. La plecare, pe aeroportul Otopeni, tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost condus de tovarășa Elena Ceaușescu, de alți tovarăși din conducerea de partid și de stat. Erau de față Josef Simon, ambasadorul Republicii Socialiste Cehoslovacia la București, membri ai ambasadei. (Continuare în pagina a IV-a) REVELION ’83 NOAPTEA NOPȚILOR SPRE LUMINA NOULUI AN Ceasurile îmbrățișate întru bucurie peste hotarul primenirii timpului i-au aflat pe suceveni, după tradiție, dăruiți veseliei, cinstindu-și faptele de vrednicie și izbînzile încrustate pe răbojul lui ’82. Încrezători în cele pe care le vor însemna în zilele noului an. Pretutindeni, din munți până in șesuri, în așezările îmbrăcate sărbătorește în strai alb de omăt, tovarăși de muncă și prieteni s-au adunat în grupuri mai mari ori mai mici pentru a-și împărtăși și a-și spori buna dispoziție. Cu belșugul meselor au vestit rodnicia muncii de peste an și a strădaniilor din viitor. Către miez de noapte, inimi și cugete s-au înălțat, purtate spre lumină și emoție curată de cuvintele din Mesajul adresat poporului de conducătorul partidului și statului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, înțelesurile nobile și îndemnurile primite cu dragoste și recunoștință prin glasul marelui patriot căruia națiunea îi celebrează împlinirea a 65 de ani de viață și a 50 de ani de activitate revoluționară, au dat clipelor o neasemuită frumusețe și încărcătură afectivă. Pentru noi și mai mari succese, pentru mai binele țării și al fiilor ei, pentru pace (Continuare în pagina a II-a) MESAJUL DE ANUL NOU ADRESAT ÎNTREGULUI NOSTRU POPOR, LA POSTURILE DE RADIO ȘI TELEVIZIUNE, DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Încheiem anul 1982 cu noi succese importante în dezvoltarea economico - socială, în sporirea avuției materiale și spirituale a patriei. In condițiile grele, determinate de accentuarea crizei economice mondiale, cît și de unele lipsuri ce s-au manifestat în diferite sectoare de activitate, industria românească a continuat să se dezvolte , am obținut rezultate de seamă în creșterea producției agricole, realizînd o producție de cereale de 1000 kg. pe locuitor, s-au înfăptuit neabătut măsurile privind autoconducerea și autoaprovizionarea, ridicarea bunăstării materiale și spirituale a poporului. Cu toate acestea, trebuie să spunem deschis, și la terminarea celui de-al doilea an al actualului cincinal, că rezultatele obținute nu ne pot mulțumi, că, dacă în toate sectoarele s-ar fi acționat cu mai multă răspundere și fermitate, am fi putut să obținem rezultate și mai bune. La Conferința Națională a partidului am analizat pe larg stadiul actual al edificării socialismului în România, drumul străbătut de poporul nostru, sub conducerea Partidului Comunist Român, în ridicarea gradului de civilizație al patriei, în creșterea forței economice și politice, în întărirea independenței și suveranității României socialiste. La sfîrșitul acestui an am sărbătorit cea de-a 35-a aniversare a proclamării Republicii, care a marcat de fapt trecerea la revoluția și construcția socialistă în patria noastră. Mărețele realizări obținute în anii construcției socialiste demonstrează cu putere justețea politicii partidului nostru care aplică în mod creator adevărurile generale la condițiile concrete din țara noastră, reprezintă o expresie a forței creatoare a clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, a întregului nostru popor, care, stăpîn pe destinele sale, își făurește în deplină libertate propriul său viitor socialist și comunist. Acum, la încheierea unui an de muncă eroică, plină de dăruire pentru progresul și propășirea patriei, adresei clasei noastre muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului popor cele mai calde felicitări și urarea de noi și strălucite victorii în măreața operă de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și de înaintare a României spre comunism ! (Continuare în pagina a III-a) In unități cu „foc continuu** RĂSPUNDEREA. CA O FLACĂRĂ NESTINSĂ La C.C.H. Suceava, unitate cu „foc continuu“, temperatura muncii a fost menținută și in noaptea de revelion la cote ridicate. Fierbătoarele uriașe de celuloză, mașinile de hîrtie au funcționat ireproșabil. Maistrul Aurel Ștefanovici „petrece“ pentru a doua oară consecutiv Anul nou în secția de hîrtie, urmărind cu atenție bunul mers al procesului tehnologic : „întreaga activitate se desfășoară ..la milimetru“, ne spune el. Nu am înregistrat nici o absență de la lucru, nici o întirziere. Toți oamenii au venit odihniți, apți pentru muncă. Vasile Vîrvara, Puiu, Viorel Melenciuc, Vasile Constantin Pintilie sunt doar câțiva dintre cei care s-au aflat, la cumpăna dintre ani, alături de mașinile 2 și 3“. La aceiași parametri ridicați ai răspunderii celor care au stat de veghe a funcționat, fără întrerupere, și mașina de hîrtie. Oamenii de aici, printre care Constantin Ilie, Grigore Grămadă, Petre Cucurezeac, conduși de maistrul Vasile Ștefanache, au obținut, peste plan, în noaptea de revelion, 4 tone de hîrtie. Acestora li se adaugă alte tone de hîrtie și celuloză realizate peste prevederi la celelalte mașini în zilele de 1 și 2 ianuarie a.c. (Continuare in pagina a II-a) In noaptea dintre ani, în unitățile cu „ioc continuu“ activitatea s-a desfășurat în mod normal. Printre cei care în vremea revelionului se găseau la locul de muncă, consemnind primele succese productive din 1983, s-au aflat și George Dranca, de la dispeceratul I.R.E. Suceava (fotografia din stingă) și Vasile Ștefanache, de la C.C.H. Suceava (fotografia din dreapta)