Zori Noi, iulie-septembrie 1987 (Anul 40, nr. 11741-11819)

1987-07-01 / nr. 11741

Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XLI nr 117411 miercuri 1 iaHe 1987 4 pag. 58baal -------ființă deosebită-------pentru ridicarea conținutului și eficienței adunărilor generale Preocupat să înfăptuiască prevederile hotăririi conferinței organizației orășenești de partid, să contribuie la ridicarea nivelului și eficienței întregii activități organizatorice și politice. Comitetul orășenesc de partid Vatra Dornei acordă o deosebită atenție îndrumării organelor de partid pentru a pregăti cu maximă grijă adunările generale ale organizațiilor de bază și a le asigura astfel un conținut corespunzător, un _____________ pronunțat caracter educativ „ * VIATA DE PARTID In acest scop, ... ■ [UNK] [UNK]-------prin comisia pentru problemele organizatorice de partid, ale organizațiilor de masă și obștești, s-a întreprins, de cucînd, un control, însoțit și de ajutor practic, concret, într-un mare număr de organizații de bază. Concluziile controlului au fost supuse apoi dezbaterii plenarei comitetului orășenesc de partid. Din analiza efectuată a reieșit că, în urma alegerilor de partid din lunile februarie — martie a.e., a crescut preocuparea organelor și organizațiilor de partid pentru pregătirea temeinică a adunărilor generale, în dezbaterea lor au fost puse probleme prioritare ale activității economice, specifice fiecărui loc de muncă, în majoritatea cazurilor ele fiind analizate — așa cum e și firesc — prin prisma muncii de partid, insistîndu-se asupră contribuției comuniștilor, în primul rînd a birourilor organizațiilor de bază, la soluționarea lor. Bineînțeles, pe ordinea de zi a adunărilor de partid au fost înscrise și teme referitoare la stilul și metodele de muncă ale birourilor organiza------ --== țijțQj. je bază, consiliilor, oamenilor muncii, organelor de conducere ale organizațiilor de masă, la diferite aspecte ale muncii politico-educative A reieșit, de asemenea, că în marea majoritate a organizațiilor de bază se asigură echilibrul tematic necesar, materialele de analiză și planurile de măsuri sunt întocmite de colective formate din comuniști cu o bogată experiență. Demn de menționat e și GHEORGHE BUZILA secretar adjunct cu probleme organizatorice al Comitetului orășenesc de partid Vatra Domei (Continuare în pagina a Ill-a) Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU a primit pe GEORGES HAOUI, secretar general al C.C. al Partidului Comunist Libanez Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a primit, marți, pe Georges Haoui, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Libanez, care efectuează o vizită în țara noastră, la invitația C.C. al P.C.R. în timpul întrevederii au fost evidențiate relațiile de prietenie și colaborare dintre Partidul Comunist Român și Partidul Comunist Libanez, relevîndu-se contribuția acestora la extinderea și întărirea consactării dintre țările și popoarele noastre. Au fost abordate, de asemenea, o serie de probleme ale vieții internaționale. în acest cadru, secretarul general al partidului nostru evidențiat necesitatea intensiaficării eforturilor pentru a se ajunge cit mai rapid la depășirea actualei situații Grisiban, pentru retragerea totală, și imediată a forțelor israeliene de pe teritoriul libanez, pentru a se pune capăt oricărui amestec în treburile interne ale acestei țări și pentru a se găsi calea care să ducă la o largă colaborare a tuturor forțelor politice, pentru asigurarea unității poporului libanez, a independenței și libertații sale, , , , I IN CEL DE-AL DOILEA SEMESTRU AL ANULUI i PUTERNICA MOBILIZARE A ENERGIILOR CREATOARE PENTRU ÎNDEPLINIREA EXEMPLARĂ A PLANULUI Intrăm astăzi în cea de-a doua jumătate a anului — an apreciat de tovarășul Nicolae Ceaușescu, la recenta plenară comună a Consiliului Național al Oamenilor Muncii și a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale, ca avînd un rol de importanță deosebită pentru realizarea obiectivelor întregului cincinal pe care îl parcurgem —, putind afirma — în temeiul faptelor — că, desfășurînd o muncă susținută, sub conducerea organelor și organizațiilor de partid, colectivele muncitorești sucevene sunt responsabil implicate în înfăptuirea exemplară a sarcinilor economice pe 1987, la cote superioare de calitate și eficiență. Argumente grăitoare la acest sens i un număr de peste 3d unități economice din județ, în care a fost menținut, încă de la începutul anului, un ritm optim al muncii, au raportat îndeplinirea in devans a prevederilor de plan pe primul semestru, ele punînd la dispoziția beneficiarilor din țară și de peste hotare importante cantități de produse de mare valoare. Evidențiem și la aceste rînduri bilanțul rodnic al puternicului detașament al forestierilor suceveni, care a obținut, pînă acum, un avans de o decadă în înfăptuirea sarcinilor anuale de plan. Menționăm, de asemenea, eforturile pe care le depun minerii, in abataje și în sectoarele de preparare, pentru a da țării cantități sporite de materii prime minerale, ei reușind, prin aplicarea unor tehnologii de înalt randament, să recupereze restanțele cu care se înregistrau, la un moment dat, producția fizică. Cu bogate împliniri se prezintă și alte colective muncitorești, ele afirmîndu-și hotărîrea de a dezvolta și consolida, în lunile următoare, succesele de pînă acum. Trebuie să afirmăm totodată că, la încheierea întâiului semestru al anului și la Începutul celui de-al doilea, bilanțul realizărilor, pe ansamblul industriei județului, putea fi mult mai rodnic dacă în toate întreprinderile — inclusiv la nivelul secțiilor, Sectoarelor și atelierelor — s-ar fi acordat atenția cuvenită folosirii raționale, cu indici optimi, a capacităților productive, aprovizionării ritmice cu materiile prime și materialele necesare. (Continuare în pagina a d-a) AVUAAA ONSEMNAM C.A.P. Bosanci are în construcție un grup social (bucătărie, stomatologie, baie, club, cabinet sală de ședințe, spațiu pentru răcirea laptelui). Tot aici a început construcția unei instalații de biogaz. ■j La Spitalul județean — ne informează chimista CETĂȚENEȘTI în pagina 2 Rodica Oancea — a fost amenajată, de curînd, expoziția de pictură „Rapsodii de... primăvară“. Autor, artista plastică Ileana Bardă din Suceava , pe simeze, 12 lucrări. P3"r- un icri icriminicu De 12 ani, Ilie Ovaciuc, excavatorist la Brigada Rădăuți a I.E.E.S.I.F. Suceava, lucrează în domeniul îmbunătățirilor funciare. De loc din Dornești, s-a retras din Banat către casă, dacă se pot numi „casa“ la șantierele din Rădăuți, Siret, Calafindești, Vicșani, Grămești, Arbore, pe unde a tot lucrat sau lucrează. O dată la două zile, totuși, soția și cei doi copii îl au seara lângă ei așa că meseria sa, care nu-l prea lasă printre ai săi, devine suportabilă — ne exprimăm opinia. Ilie Ovaciuc nu este însă de acord cu aprecierea și corectează : „Este o meserie frumoasă și mie îmi place. Cu viața de șantier m-am obișnuit la circam 21 de ani de cînd șantierul îmi este loc de muncă. Meseria-i frumoasă pentru că, vedeți și dv., noi dăm peisajul. In schimîn folosul omului, bine. Trebuia să faceți aici, la Arbore, unde lucrăm acum, fotografii cu raveniie de pe valea pîrîului a cărui albie este regularizată și să veniți cînd terminăm. N-o să vă vină să credeți că s-a putut produce asemenea transformare. " Asta facem noi și ne place ce facem". D. T. SĂRBĂTORIREA „ZILEI ÎNVĂȚĂTORULUI“ Ieri după-amiază, la Casa de cultură a sindicatelor din municipiul Suceava a avut loc tradiționala adunare festivă de marcare a „Zilei învățătorului“. La sărbătoreasca manifestare au luat parte membri ai birourilor comitetelor județean și municipal de partid și comitetelor executive ale comisiliilor populare județean și municipal, reprezentanți ai Ministerului Educației și învățământului, Inspectoratului școlar județean, ai organizațiilor de masă, de tineret copii, cadre didactice din mașinicipiu și comunele subordonate, oameni ai școlii din toate zonele județului care au primit în acest an titlul de „Evidențiat“, alți invitați. Adunarea a fost deschisă de către prof. Gheorghe Gafencu, inspector general al inspectoratului școlar județean, după care s-a prezentat raportul - bilanț privind angajarea educatorilor suceveni, la anul școlar ce se apropie de finalizare, in eforturile pentru transpunerea exemplară , la viață a Sarcinilor trasate școlii de Congresul al XIII-lea al P.C.R. și de Congresul științei și învățămîntului. In continuare, tovarășul Claudiu Badea, inspector general la M.E.I., a dat citire mesajului adresat cadrelor didactice, cu prilejul sărbătorii de ieri, de către Ministerul Educației și învățămîntului, C.C. al U.T.C., Consiliul Național al Organizației Pionierilor și Uniunea Sindicatelor din învățămînt, știință, cultură, poligrafie, presă și edituri. Cu vie satisfacție și caldă bucurie, participanții au urmărit, apoi, momentele decernării titlurilor de „Evidențiat“ unui număr de 67 cadre didactice ce s-au distins în actualul an școlar prin frumoase succese în muncă și al lamînării premiilor și diplomelor dobândite la faza finală a ediției a Vl-a a Festivalului național „Cîntarea României“ de către formațiile artistice ale (Continuare in pagina a III-a) ț