Zori Noi, octombrie-decembrie 1988 (Anul 41, nr. 12131-12209)

1988-10-01 / nr. 12131

Proletari tin toata tarile, unlfl-vt I noiori Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XLIII Nr. 12131 sîmbiti 1 octombrie 19884 pag. 59 bani întreprinderea de covoare plușate Siret. Aspect de muncă din sectorul preparație Foto : ION MINDRESCU VWWWVV’ldWMVVWWWtfyW LA ÎNTREPRINDEREA DE RULMENȚI DIN SUCEAVA Mașini și instalații în probe și încercări funcționale Sîmbătă, 24 septembrie a.c., la întreprinderea de rulmenți din Suceava. Ne-am oprit la mai multe puncte de lucru „fierbinți“ unde — așa cum ne explica tovarășul Mihail Șestac, inginerul-șef important obiectiv al acestui industrial al municipiului — se executau diferite probe de recepție pentru preluarea utilajelor în producție, probe care să demonstreze capacitatea acestora de a efectua la parametri optimi operațiile pentru care au fost fabricate, la astfel de probe, în secția forjă, bunăoară, erau supuse mașina orizontală de forjat, linia automată de forjat și liniile de laminare - calibrare. Aici mai sunt încă de omologat instalația de încălzire aferentă liniei de laminare-calibrare inelelor și cuptorul de reconacere, ha strungărie, eforturile oamenilor uzinei, alături de care acționează două echipe de specialiști din partea furnizorilor, sunt concentrate la reglarea și pregătirea pentru producție a instalației centralizate de transport și prelucrare a spanului, instalație care condiționează funcționarea întregii secții și la care, după aprecierea unor cadre competente cu care am discutat, mai sunt multe probleme de rezolvat. Urmînd fluxul de producție, facem un popas și la tratamente termice mele. Aici, cu sprijinul unor specialiști de la întreprinderea de rulmenți din Bîrlad, se executau diferite probe la două din cele 15 linii prevăzute, celelalte 13 fiind livrate incomplet de către „Independența" Sibiu, iar mai departe, la rectificare, alături de oameni ai unității beneficiare, lucrau trimiși ai unor firme de peste hotare, obiectul activității lor fiind GH. PARASCAN (Continuare în pagina a II-a) rr N vesti rm 1 PLENARA COMITETULUI JUDEȚEAN DE PARTID Ieri a avut loc plenara comitetului județean de partid, la lucrările căreia au luat parte, ca invitați, secretarii comitetelor municipale orășenești și comunale de partid, aparatul comitetului județean de partid, președinții cooperativelor agricole de producție, directorii asociațiilor economice intercooperatiste zootehnice, medicii veterinari din comunele județului, inginerii zootehniști de la consiliile unice agroindustriale de stat și cooperatiste, cadre de conducere din întreprinderile și instituțiile județene cu atribuții în domeniul zootehniei. Plenara a avut următoarea ordine de zi : 1. Informare privind activitatea desfășurată de biroul comitetului județean de partid de la ultima plenară și pînă în prezent. In atmosfera de puternică angajare creatoare în care oamenii muncii suceveni traduc în viață sarcinile economice, sociale și gospodărești din acest an hotărîtor al cincinalului, ieri a avut loc sesiunea consiliului popular județean, la care au luat parte, ca invitați, deputații M.A.N. care domiciliază în județ, conducătorii unor întreprinderi și instituții județene, președinții birourilor executive ale consiliilor populare orășenești și comunale. Sesiunea a avut următoarea ordine de zi: 1. Stilul și metodele de muncă folosite pentru gospodărirea apelor, planificarea, organizarea și executarea lucrărilor de amenajare a bazinelor hidrografice în județul Suceava, în lumina orientărilor 2. Raport privind preocuparea organelor și organizațiilor de partid, consiliilor populare și conducerilor de unități agricole județene și de producție pentru realizarea prevederilor programului județean de dezvoltare a zootehniei în anul 1988, corespunzător sarcinilor și indicațiilor reieșite din cuvîntarea secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la ședința comună a Consiliului Național al Oamenilor Muncii și Consiliului Național al Agriculturii din 2—3 iunie a.c. In legătură cu problematica supusă analizei au luat cuvîntul tovarășii Ion Siminiceanu, Costache Sandu, Paraschiva Matei, Iosif Mateiciuc, Ioan Hurjui, Valerian Milici, Grigore Manolache, și sarcinilor rezultate din documentele Congresului al III-lea al consiliilor populare; 2. Raport al Miliției țului Suceava cu privire la dela activitatea de îndeplinire a atribuțiilor pe linia prevenirii și combaterii faptelor antisociale, a păstrării liniștii și ordinii publice ; 3. Proiect de hotărîre privind eliberarea din funcție a unui judecător ; 4. Proiect de hotărîre privind ratificarea unor decizii emise de comitetul executiv al consiliului popular al județului. Raportul la proiectul de hotărîre privind primul punct de la ordinea de zi a fost prezentat de către tovarășul deputat Ion Siminiceanu, prim-vicepreședinte al comitetului executiv al consiliului Materialele prezentate și participanții la dezbateri au relevat că, în multe localități și unități, la principalii indicatori de plan din zootehnie au fost obținute, în perioada ce a trecut din acest an, unele rezultate bune atît în ceea ce privește efectivele, cît și producțiile animaliere, dar că, pe ansamblu, realizările sînt nesatisfăcătoare, fapt ce denotă că organele și organizațiile de partid, factorii cu atribuții în domeniu nu și-au îndeplinit cu răspundere îndatoririle ce le revin. Efectivele de animale existente sînt mai mici, față de cele planificate, la taurine, ovine și păsări, restanțe mai mari la acest capitol înregistrîndu-se (Continuare în pagina a III-a) popular județean, după care tovarășul deputat Tudor Done, președintele comisiei permanente de agricultură și silvicultură a consiliului popular județean, a prezentat raportul acestei comisii privind avizarea proiectului de hotărîre supus dezbaterii și adoptării. Tovarășul deputat Dumitru Opaschi, șeful miliției județului, a prezentat raportul prevăzut la punctul doi din ordinea de zi a sesiunii. In legătură cu problematica supusă dezbaterii au luat cuvîntul tovarășii Mineta Ianopol, Mircea Dobre, Mihai Moroșanu, Emilian Bratu, Nicolae Turtureanu, Iosif Mateiciuc, Gheorghe Iacob și Vasile Tomescu. (Continuare în pagina a IlI-a) SESIUNEA CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Pornindu-se de la cerințele tot mai mari ale dezvoltării edilitare și bunei gospodăriri a localității, ale altor domenii de activitate, la Vatra Dornei, în organizarea consiliului popular al orașului, au fost inițiate și au demarat trei cursuri de calificare pentru meserii solicitate în zonă: zugravi, tîmplari și tricotori. Peste 40 de dorneni, majoritatea tineri, deprind astfel utile cunoștințe. Spre avantajul lor și al așezării. Recent, ne informează Coca - Nicoleta Meran, într-o acțiune de educație materialist-științifică, locuitori din Moara Carp s-au întîlnit cu medicul Daniel Martiniuc într-o dezbatere pe probleme de educație sanitară, iar cei din Frumoasa au participat la un dialog cu profesoara Rodica Iacobescu pe tema importanței cunoașterii explicației științifice a unor fenomene ale evoluției vieții pe Pămînt. In spațiul aceleiași așezări — comuna Moara —, acțiunea a fost întregită de un program artistic susținut de grupul folcloric pionieresc (instruit de învățătorii Victoria și Constantin Ieremia) și de șoimi ai patriei. Și în zona de nord a județului nostru, respectiv în unitățile agricole din C.U.A.S.C. Gălănești, lucrările de primă urgență ale acestei perioade — recoltatul cartofului și însămînțările de toamnă — se află în fază finală de execuție. Mai precis, pînă în seara zilei de joi, se strînsese recolta de cartofi de pe 1561 hectare, din cele 1620 cultivate, iar însămînțările s-au efectuat pe 67 la sută din suprafața planificată. După cum ne-a încredințat tovarășa Alexandrina Moțoc, organizatorul de partid și președintele fiului unic amintit, în conșitoate cooperativele agricole au fost luate măsuri corespunzătoare pentru creșterea ritmului de lucru, astfel ca, în cel mai scurt timp, întreaga recoltă de cartofi să fie pusă la adăpost, iar sămînța, introdusă sub brazdă. De altfel, prin mobilizarea unui număr mare de atelaje particulare și ale C.A.P., pînă în prezent s-au transportat în baza de preluare de la Gălănești peste 4 380 tone de tuberculi, un număr mare de cetățeni, tineri și vîrstnici, fiind antrenați, în aceste zile, la sortatul cartofilor adunați la marginea tarlalelor. Documentarea făcută pe parcursul zilei de joi ne-a permis să constatăm că o atenție deosebită se acordă și pregătirii patului germinativ M. STÎNCESCU (Continuare în pagina a H-a) MM ARSe aM CULTUrG SUB SEMNUL RĂSPUNDERII ȘI HĂRNICIEI finalizarea lucrărilor de primă urgență In aceste zile, colectivul de oameni ai muncii din cadrul Brigăzii complexe de construcții-montaj din Fălticeni acționează energie la finalizarea lucrărilor în peste 60 apartamente. Mobilizîndu-și exemplar forțele, ei au reușit să predea în acest an, pînă acum, către beneficiari un număr de 121 apartamente. Buna organizare a muncii și a producției, folosirea cu randament sporit a mijloacelor tehnice, sprijinul sistematic pe care forurile locale îl acordă în ceea ce privește aprovizionarea tehnico-materială constituie garanții ale îndeplinirii sarcinilor de plan pe acest an și a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă. In imagine, blocul cu nr. 92, unde, la ultimul tronson, cu 24 de apartamente, constructorii fac pregătiri în vederea recepției.