Cuvântul Nou, aprilie 2009 (Anul 20, nr. 5375-5393)

2009-04-01 / nr. 5375

Vremea Miercuri 1 aprilie 5°C min + 16°C max Cămaşa" made in Hungary Gabriel FLORESCU Aşadar, mai marii judeţului se duc să bea o cafea cu preşedintele Ungariei, Solyom Laszlo, prilej de a mai vedea ce se întâmplă pe la vecini, mai ales după vizita acestuia prin aceste părţi. Care este semnificaţia vizitei ne-a fost descâlcită de Tamas Sandor, preşedintele Consiliului judeţean, este interesantă şi la locul ei, mesaj pentru persoanele care conduc cele două judeţe Covasna şi Harghita, care au legături şi cu preşedintele statului român. Clar ca bună seara, în programul vizitei este prevăzută şi o întâlnire cu comunitatea românească din Ungaria, când se va discuta de drepturilor acelor cetăţeni, de modul cum îşi apără identitatea culturală şi cât de mulţumiţi sunt ei în ţara a cărui cetăţeni sunt. Mai multe amănunte poate la întoarcerea delegaţiei. Aşadar, până aici toate bune şi frumoase, dar o nedumerire persistă, totuşi, dacă liderii udemerişti şi pecemişti ce participă la vizită şi întâlnire sunt atât de interesaţi de soarta românilor de peste graniţă, de ce nu procedează în acelaşi fel şi acasă? Sigur, nu-i vorba să-i întrebe pe românii covăsneni cum o duc cu sănătatea, ce necazuri au şi cum îşi păstrează identitatea culturală. Aşa ceva ar fi de-a dreptul absurd. N-ar fi însă deloc deplasat să se aşeze la un ceai cu reprezentanţii comunităţii româneşti locale. Sunt destui ani de când nu au existat discuţii periodice la nivelul liderilor de partid, nici când UDMR s-a aflat la guvernare sau a sprijinit partidul aflat într-o astfel de postură, nici acum, deși ar fi destule O pagina 2 Editorial Miercuri 1 aprilie 2009 • Anul XX Nr. 5375 • 8 pagini • Carenţele educaţionale îşi arată mai devreme sau mai târziu efectele. Traiectoria previzibilă a unei minore, care de la furturi şi tâlhărie, a ajuns la...crimă socială garantată va fi de 300 lei începând de la 1 aprilie 2009, fără să fie...păcăleală Pensia minimă* Noua faţă a municipiului Sfântu Gheorghe de pe masa arhitecţilor la... Alba Iulia Consilierii locali din municipiul reşedinţă de judeţ au aprobat Proiectul integrat de dezvoltare urbană a localităţii ce a fost trimis în cursul zilei de ieri la Alba Iulia spre aprobare în cadrul Regiunii de dezvoltare centru. Este vorba despre un set de 6 proiecte ce ar urma să schimbe aspectul centrului oraşului în cazul în care el va primi aprobările de rigoare. Ansamblul ce a fost conceput de arhitecţi ar urma să coste 16,6 milioane de euro, din care eligibili (adică finanţări externe nerambursabile) 9 milioane de euro. Lucrările sunt prevăzute să dureze 3 ani de la data semnării documentelor. Proiectele grupului de 30 de arhitecţi care au lucrat în ultimul timp „zi şi noapte” pentru a-i termina la termen vizează transformarea unei suprafeţe de 0,86 kilometri pătraţi, cu o densitate a populaţiei de 14,75 locuitori. Sunt prevăzute următoarele lucrări: reabilitarea străzilor din centrul municipiului; crearea şi amenajarea de spaţii verzi ; reabilitarea şi echiparea cantinei sociale de pe str. Podeţului; parcaje subterane (str. Libertăţii, Bălcescu, Tavaszi Sándor) în total 515 locuri; restaurarea casei Benese va transforma în muzeu al vânătorilor); amenajarea de spaţii pietonale pe str. Libertăţii. Sunt prevăzute construirea de parcaje subterane şi supraetajate, interzicerea circulaţiei autovehiculelor în centru şi dirijarea lor spre străzile din jur. In funcţie de aprobarea proiectului, ne propunem să prezentăm în detaliu schimbările structurale preconizate. Gabriel FLORESCU încă o confirmare a crizei economice. Drumuri şi Poduri Covasna S.A. la un pas de faliment Administratorul public al judeţului Covasna, dl. Klárik László, a declarat în cadrul recentei şedinţe ordinare ,că societatea Drumuri şi Poduri S.A. din zonă a ajuns la un pas de colaps financiar. Iniţial, societatea a fost înfiinţată în scopul de a reabilita drumurile judeţene la un cost cât mai redus. înainte de anul 2005 conducerea Consiliul Judeţean Covasna împreună cu membrii Consiliului de administraţie au hotărât, din păcate, să nu reinvestească profitul realizat de societate, în pofida faptului că în 2007 a fost realizat un profit de aproape 1 milion de euro, aceasta a înregistrat şi un record negativ, suma aferentă investiţiilor fiind mai mică în anul 2007. Potrivit domnului Klárik László se poate vorbi de un management intenţionat defectuos, menite să salveze atât societatea, cât şi angajaţii acesteia. Un monopol păgubos Ca atare, la ora de faţă unitatea de Drumuri şi Poduri S.A. se află la un pas de faliment, cu toate că a beneficiat de monopol în materie de efectuarea lucrărilor de reabilitare. Preşedintele Consiliului Judeţean Covasna a solicitat să se ia de urgenţă măsuri concrete şi urgente, Roxana GABOR Tânără generaţie trebuie educată să realizeze că şi cumpărătorul român este un consumator european • Acţiune pentru conştientizarea elevilor covăsneni asupra drepturilor şi intereselor pe care le au O aserţiune care nu ar mai trebui dovedită, anume că şi cetăţenii români sunt consumatori europeni. | Tânăra generaţie a fost atrasă să înţeleagă I semnificaţia acestui fapt, organismul de specialitate S (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Horia C. VELIU , pagina 2