Dimineaţa, octombrie 1934 (Anul 30, nr. 9973-10002)

1934-10-01 / nr. 9973

SÄfOVEL& Co. din Cluj anuunţă înfiinţareasucursalei sale în Bucureşti, Strada REGALA No. 12 SERIE şi TRUSOURI artistic lucrate PLAPAMARIE, bogat asortiment Preţuri extremm de pfiice şi firisoft fixe. fcorgo] APARTAMENTE la VANZARE La SINAIA PESTE DRUM DE PARC compuse din: vestibul, două camere, baie, bucătărie, oficiu, terasă, balcon, ascensor, calorifer, apă caldă, și magazine cu tot confortul modern. Hanuri, prospecte si informaţiuni la Arhitect JEAN KRAKAUER Bucureşti, AIKA SPĂTAR, 7 Telefon 215.30 și 256.24 Prețul apartamentelor de la 165.000 lei .......... TITI BOTEZ acompaniat de orchestra frații ALECU DUMItRESCU-PITJiȘTi concertează zilnic la Restaurantul GHIŢĂ IORDACHESCU în dosul Casei de Depuneri RADIO Programul pentru Duminică RADIO-ROMANIA 20 kw. . ,160 kHz. 364,5 m. BUCURERȘTI 12 kw. 823 kHz. 11.30: Cronica religioasă de I. Savin. 11.45: Muzică religioasă executată de Sextetul Cotroceni. G. Dima: Răspunsurile mari; Pre tine te lăudăm; Cu trupul lui Hristos; Beethoven: Imn de slavă. (Sub conducerea d-lui I. M. Peiu). 12.00: Zoologie muzicală, executată de Orchestra Radio; Chillemont: Uvertură romanţică la „Cărăbuşul de aur“; Linske: Idila licuricilor; Rechtenwald: Salutul de dimineaţă al privighetoareipolca de concert pentru piccolo (solo D. Tetodorescu); Kochmann: Liliacul-foxtrot fantezie; Schütt: Canarul, pentru violină (solist D. Teodoru); Benl: Nunta broaştelor-humoresque; Krome: Privighetoarea in tufişul de liliac; Penn- Tavan: Albina şi cununiţa; Poliakin: Canarul-polca pentru violină (solo D. Teodoru); Eilenberg: Cântecul in pădure al păsării de noapte; Bortklewicz şi Moussorgsky: Găinăria şi Dansul puilor in găoace; Kochmann: Vânzătorul de păsări-flextrot-fantezie; Lehar: Potpuriu din opereta „Cântecul Ciocârliei“, 13.00: Cota apelor Dunării. Concert de prânz (transmis prin doză electromagnetică); Uvertură la opera „Minunea Hilianei“ de Korngold, executată de arch. Simfonică dirijată de Weissmann (O); Cântecul sferelor vals de J. Strauss, exec. de orch. Simfonică din Berlin, dirijată de Bodansky (O); Cântec trist de Ceaikowsky executat de orchestra Odeon (O); Fr. Schubert: Antract din J.Rosamunde", executat de Onch. simf. din Berlin dir. de G. Szell; elecţiuni din opereta „Mikado" de Sulivan executate de orch. Odeon (O); bita Vienă noaptea-potpuriu de tomzak, executat de orch. Odeon (O). 13.45: Jean Moscopol-canto: muzică uşoară. Dendrino-Kiriţescu: Lasă-mă să stau aproape-tango romanţă; I. Vasilescu: Cel din urmă tango-romanţă; P. Vasilescu: Norocul meu eşti tu-tango romanţă; P. Andronescu: Mi-e dor de sărutarea ta-tango romanţă; P. Andreescix: Lilli, Lala, Lolo, Lala-foxtrot; Foae verde spic de grâu-cântec popular. 14.15: Ora. Mersul vremii. Stroe şi. Vasilache: Ora veselă. 14.40: Muzica uşoară (transmisă prin doză electromagnetică). Oră satului . 17.00: Cunoştinţe folositoare de dr. D. Paşcanu. 17.15: V. Bârnă: Muzică românească. 17.30: De vorbă cu sătenii de Gr. Oprişan. 17.45: Viaţa satului de George Acsinteanu. 1900: Muzică variată executată de orch. Sibiceanu: Arii naţionale; Zalman: Dulci mângâieri-vals; Lander: Tango dramatic; Stoicescu: Subţirica din vecini, romanţă; Bătrâneţe haine grele, Răhiteanca pe sub mână şi Hora lui Iordănică; Vasilescu: Norocul meu eşti tu şi Alhambritta-flextrot; Lehar: Cântec şi vals din opereta „Ţara surâsului“; Willnow: Toth-Tango; Kaper: Signorina-marş foxtrot. 19.00: Ora. Mersul vremii. Radio Jurnal.19.15: Orchestra Sibiceanu; Arii naţionale: Stroe Vasilache: Trurli, trurli, trurli; Zacadsky: Dumka Gabriel: Dona Juanita-passo dbble; Arii naţionale. UNIVERSITATEA RADIO 20.20: Demostene Botez: La goană. 20.20: Muzică instrumentală (transmisă prin doză electromagnetică); Sonata Kreutzer de Beethoven, executată de Isolde Menges-violină și Arthur de Greef-piano. 20.45: Săptămâna de Gh. D. Mugur. 21.00: Concert de muzică spaniolă executată de orch. Radio: Friedmann: Toreadorul-marș; Waldteufel: Espanavals; Percy Elliot: Suită spaniolă; Moskzowsky: Dansuri naţionale; De Micheli: Serenadă spaniolă; Rubinstein: Toreador şi Andaluză; A. de Taeye: Andaluza; E. Gillet: Amintiri din Spania. Ora veselă. 22.00: Gurişti, discuri şi muzică uşoară (parodie) de Nelu Manzatti. 22.15: Rezultate sportive. 22.25: Muzică de operetă executată de Orchestra Radio: O. Strauss: Uvertură la „Visul unui vals“; J. Gilbert: potpuriu din „Suzana“; Lehar: Potpuriu din „Clorelq“. 23.00: Radio Jurnal. 23.25: Concert de muzică veselă (transmisă prin doză electromagnetică). 356.7 m. BERLIN 100 kw. 841 kHz. 20: Causerie. 20.40: Ecoul sportiv. 21: Ziua consacrată omagiului recoltei. 470,2 m. PRAGA 120 kw. 638 kHz. 17: Concert de orch. 18.30: Conf. 18.45: Emisiune germană. 19.45: Informaţiuni. 19.55: Cuvânt introductiv la emisiunea următoare. 20: Retransmisiune de la Teatrul Naţional, Mazepa operă în trei acte. 22: Semnal orar. 23.20: Plăci. 23.25: informatiuni. ,23.30: Concert de brch. : • ; v 506.8 m. VIENA 120 kw. 592 kHz. •18: Jocuri pentru tineret. 18.25: Coru tiurs de' ridicarea '.greutăţilor. 18.45: Quartet de coarde. 19.25: Conf. 20.05: Met. programal următor. 20.15: Concert de lied-uri. 21.30: Parpla. 21.30: Din toată lumea, potpouri radiofonice. 23.15: Conf. 23.30: Ştiri. 23.50: Concert seral. 0.45: Muzică de jazz. 549 m. BUDAPESTA 120 kw. 546 kHz. 17.30: Causerie. 18: Orchestra poliţiei. 19: Causerie veselă. 19.30: Concert al orch. de țigani Farkas. 20.40: Causerie. 21.30: Trans. din Viena., 23: Jurnal vorbit. 23.25: Concert de violoncel. CONSTIPAŢIA gustos din DEAIUL CISBEY plante de câmp, care-şi amestecă parfumul şi virtuţile vindecătoare. Preţul Lei 50,— CUÎÎA de 100 Gr. la toate farmaciile şi drogueriile . . epoair genera, pertrb DEAIUL CISBEY, Bucureşti Str. Toamnei 103 inptchii CIMEX stârpeşte radical! ploşniţele are insectele şi ouăle lor. Produs întrebuinţat de AMinisterul Sănătăţii ,ntru deparazitarea Basarabiei contra tifosului excstematic certificat No. 3865-34, Onor Serv. Sanitar al Capitalei certificat No. 22.844 La farmacii şi droguerii Executăm DEPARAZITAM! ftp. generală SANITAS, Mişiior 53, Bucureşti, Telefon 3.94.64 ALUZELE TrANSPERANTE de Damasc pentru ferestre furnizeaza In toată ţara prompt după comandă Fabrica CAROL WECHSLER, Strada Baratiei 37 Bucureşti. APARTAMENTE DE VÂNZARE spaţioase şi perfect distribuite, confort Ultra modern în APARTAMENT PALACE din strada Boteanu 3 (lângă Fundaţia Caiol) SCUTITE da IMPOZIT P2aigurate întocmite de ArcJt. I.nJavsdescu In clădirea din str. Bolintineanu terminată, de vânzare ultimele preturi foarte avantajoase. Adresaţi : ÎMGSNEU IGMAT 5 care e aproape apartamente, cu Str. Polonă 24 face Hrel,avial Antiseptic 1875 m. RADIO-ROMANIA 20 kw. 160 kHz. 364,5 m. BUCURESTI 12 kw. 823 kHz. 13.00. Cota apelor Dunării. Concert de prânz (transmis prin doză electromagnetică) . Uvertură ,la Semiramida de Rossini executata de orchestra simfonică din Berlîk dirijată de Weissmann (D). Poloneza nr. 1 op. 40 de Chopin, executată de orch. simfomică din Berlin dirijată de Weissmann (O); Fantezie din „Dama de pică“ de Ceaikowsky, executată de orchestra simfonică Odeon (O); Arie din „Manon“ de Massenet, cântată de Arnold„ Georgewsky (O); Băiet din „Kaust“ de Ghünod, executat de orch. simfonică dirijată de Henri I Büsser (H. M. V.). 13.45: Spectacolele. Bursa. Muzică ușoară (transmisă prin doză electromagnetică) . 14.15: Ora. Mersul vremii. Radio Jurnal.14.40: Muzică ușoară (transmisă prin doză electromagnetică.). . 18.00: Concert de după amiază, executat de orch. Radio: Zerco: Uvertură la opera „Le prince blanc“; Woodforde: Patru cântece de dragoste indiene; Gluck: Fantezie din riceste; Kalman: Potpuriu din opereta „Baiadera“; Lehan: Dragoste de ţigan-vals. 19.00: Ora. Mersul vremii. Radio Jurnal.19.15: Orch. Radio: Simonetti: Rohianţă pentru vioară (stolo: D. Teodoru); Weniger: Potpouri de melodii celebre; Ketelgey: Ora cerească-reverie; De Falla: Aragonesa-piesă spaniolă; Paschill: Floarea românească-porţi, naţional. UNIVERSITATEA RADIO 20.00: Un colț gres la Atena, de prof. Octav Onicescu 20.2b: Muzică de cameră, executată de Quartetul Sarvaş; Glazountov: Quartet în farrlajor (A. A. Sarvaş-vibra II. Lapoş-vioara II-a C. Apostolescu-violă şi Tp. Lupu-violoncel). ao.So: Rin ceardao il spre Rusia — însemnările unui scriitor italian trecător prin România, de Dragoş Vratcea-21.05: Concertul coral de muzică clasică şi românească execipat de corii .„Cântul nostrul“: Q. Niculescu-Imnul nopţii; . Schumann: Pe îâCiiilin; Vorobkievici: Eri şi azi; G. Givurescu: 1) Pe dealul cu siminicu; 2) Cine m‘a dat dorului; D. Cuclin: Dor, dbrule; I. Vidu: Ilenuţa; Stoenescu: Lelişoară, iere dragă; Anastasescu: Foaie verde ş‘o răsură; Niculescu! Am un leu. 21.40: Antologia Radio. 21.55: Concert de discuri noui. 22.30: „Evanghelistul“, operă in 2 acte de Wilhelm Kienzl, dirijată de autor (Pfiransihisiune din Vienă), Orchestra Operei populare, corul operei de stat și corul „Sängerknaben“ din Viena. 0 IMI W'E AT ALuni I UCTomorie ■ *»*»•* Programul pentru Luni Distribuţia: Friedrich Engel, judecător clerical la Mst. Sf. Othmar, Georg Puritschert; Martha, nepoata şi pupila lui, Aenne Michaisty; Magdalena, prietena ei, Maria Wentz; Johannes Freuhofer, învăţător la Sf. Othmar, Otto Staeren; Matthias Freuhofer, fratele lui, Gunar Graaritd; Xaver Zitterbart, croitor, Otto Glaser; Anton Schnappauf, armurier, Erich Kunz; Friedrich Aibler, un cetăţean bătrân, Karl Ferzena; soţia IUL Hedi Waldburg; d-na Huber, Else Sgaitzer; Hans, un tânăr ţăran, Franz Morses. Acţiunea se petrece în secolul XIX (1820—1850), în actul I la Mst. Sf. Othmar, iar în actul II la Viena, la interval de 30 ani. In pauză la ora 23.05, și la sfârşit la ora 0.30: Radio-jurnal. 356.7 m. DEKLIN 100 kw. 841 kHz. 19.30: Trio pentru flaut, vioară și bratsche. 20.20: Contemporani. 20.40: Ecoul seral. 21: Ştiri. 21.10: Oră veselă. 21.50: Schiţă radiofonică. 23: Met. ştiri, sport. 2320. L°Pti africane, scertariU. 470,2 m. PRĂGA 120 kw. 638 kHz. 17.55: Causerie pentru cobii. 18.10: Cons. 18.20: Plăci. 18.25: Conf. 18.45: Recital de canto. 19.10: Radio agricol. 19.21: Emisiune germană. 19.55: Informaţiuni. 20.10: Plăci. 20.15: Curs.de limba rusă. 21.10: Metre montaj radiofonic. 21.35: Trans. din Bratislava. 22: Semnal orar.23.15: Plăci. 506.8 m. VIENA 120 kw. 592 kHz. 17.20: Comunicare. 17.85: Concert de după amiază la plăci. 13: Cdif. muzicală. 18.55: Critica teatrală vorbită. 19.20: Conf. 20: Ora, met. ştiri, programul următor. 20.30: Concert. 22: Operă în 2 acte de bienzl. 0.20: Concert de cântece vieneze. 1: Muzică de dans. 549 m. BUDAPESTA 120 kw. 546 kiTz. 17: Jumătate de oră pentru studenţi. 1.8: Causerie. 18.35: Concert vocal. 19.10: Lecții de germană. 19.48: MUzică de dans. 20.20: Causerie. 20.50: Concert de pian. 21.40: Seară de recitări. 22.50: Iraformațiuni. 22.50: Orch. de țigani Racz. 24: Flăci. 1415 m. VARŞOVIA 120, 212 kHz. 17: Lecții de germană. 18: Recital de pian. 18.25: Coresp. sportivă. 18.35: Muzică uşoară. 18.50: Causerie. 19.10: Viaţa artistică a Capitalei. 20.25: Conf. 20.30: Feuilletton .20.45: programul următor. 21: Muzică uşoară. 21.45: Radio jurnal. 23: Reclame. 23.15: Muzică de dans. 24: Corn. DOAMNELOR, Toate neplăcerile zilelor de menstruaţie le înlătură „BALSAMETTE singurul .Cosmetic ideal recomandat de medici. Procesul de fraudă al fostului inspector Cratero După eşirea la pensie a inspectorului distrus apoi dosarul In credința că se Ovidiu Cratero de la Cassa Pădurilor s-a constatat dispariția unui dosar care se referea tocmai la mânuirea imui fond de peste zece milloalte lei destinat reîmpăduririlor. Justiţia penală sesizată, a ajuns la constatarea, pe baza minuţioaselor cercetări urmate la cabinetul 5 instrucţie, că Kiidhi Cratero a delapidat întregul fond de peste zece milioane (dâindu-se chiar de urma câtorva din aceste milioane ce au fost învestitepe numele soţiei în diverse împrumuturi) şi că o va şterge astfel urma fraudei. Numitul a fost trimis înaintea tribunalului Ilfov S. 4 corecţionari. Au urmat mai multe şedinţe în can s'au luat interogatoriile inculpatului şi soţiei sale, şi s'au audiat martorii. Procesul s‘a înfăţişat ori din nou. A fost ascultat ultimul martor, după care, neputându-se intra în desbaterea fondului din cauza orei târzii, procesul a fost amânat pentru ziua de 31 octombrie, când vor începe pledoariile. Epilogul unor turbururi studenţeşti Eri a venit spre judecare înaintea, Furios, Popa lovi cu ranga de fier ce tribunalului Ilfov secţia IV-a, acţiunea avea In mână, pe şofer, aplicându-i o lovipenală introdusă de d. profesor Şumuleanu din Iaşi, in contra deputaţilor evrei din legislatura trecută, acţiune prin care cere, pe de o parte sancţionarea penală a acestora şi pe de altă parte obligarea la plata sumei de un mijlion drept daune morale, pentru motivul de denunţare calomnioasă. D. Şumuleanu a fost asistat de d. avocat Nellu Ionescu, din Iaşi. Dintre cei cheiaţi in judecată s-a înfăţişat numai d. Mişu Weissman avocat, fost deputat, asistat fiind de d. avocat Lascar Antoniu. D. av. Nellu Ionescu a arătat că după tulburările studenţeşti de la Iaşi în ziua de 6 Mai 1933, Clubul parlamentar evreesc, prin fostul deputat Weissmann a adresat o reclamaţiune thinisterului de interne, mureamu de provocatoare,a dispus perchiziţionarea numai a studenţilor evrei la intrarea lor in sala facultăţii de chimie, precum şi că ar fi bătut un student evreu care i-a reclamat nedreptatea. Ca urmare la aceasta cerere, Senatul Universitar a făcut cercetări cari au conchis la inexactitatea faptelor denunțate. In consecință apărătorul d-lui Şumuleanu a cerut condamnarea tuturor membrilor clubului parlamentar. Reprezentantul ministerului public, d. procuror Deleanu a pus scurte concluziuni pentru condamnare, după aprecierea tribunalului, a avocatului Weissman, semnatarul petiţiei şi pentru achitarea celorlalţi din lipsă de probe faţă de dânşii. S‘a luat Interogatorul avocatului Weissman care a recunoscut semnătura de pe petiţiunea incriminată şi care arata in fapt, desăvârşita lui bună credinţă când In calitate de deputat şi pe baza unor informaţiuni apărute în presa din Iaşi şi din Capitală şi pe bază de informaţiuni directe, nu a făcut decât să predea acel material de informativii ministerului de interne. A luat apoi cuvântul de avocat Lascar Antoniu, care d intr'o amplă pledoarie a cerut Tribunalului achitarea, punând următoarele chestiuni de drept: Legiuitorul constituant preocupat de a asigura parlamentului şi parlamentarilor o Independenţă absolută a edictat inviolabilitatea localului In care se ţin adunările legiuitoare, iresponsabilitatea membrilor parlamentari pentru toate actele îndeplinite in exerciţiul mandatului .for. şi... Inviolabilitatea lor chiar pentru actele săvârşite In afară’' de atribuţiunUe hfr, pe tot timpulsesiunii parlamentare. Cazul fostului deputat Weissman este protejat de iresponsabilitatea parlamentară. A făcut reclahiaţiunea —a cum prevede chiar textul ei — in calitate de deputat, lucrând pentru fracarţiduîiţiunea parlamentară a partidului evreesc; a insunoştiinţat ministerul pentru a se apără interesele unei populaţiuni pe care o reprezenta în Cameră, ministerul a trimis spre cercetare cererea „Clubului Parlamentar Evreesc“, deci o acţiune care se încădrează perfect in exerciţiul normal al mandatului sau de deputat. D-sa a citat din toţi autorii de drept public, Dissescu, Negulescu, Esmein, Dugult, pentru a arata unanimitatea doctrinei şi a practicei in materie. După ce a susţinut acest „fine de neprimire“ a acţiunei, d. Lascar Antoiniu a arătat că dealtfel se pot concilia inexactitatea faptelor relatate de avocatul Weissman, cu perfecta bună credinţă a acestuia. Denunţarea calomnioasă presupune in prim rând o intentinte delictuoasă, o prealabilă cunoştinţă a inexactităţii faptelor în momentul denuunţării şi o stăruinţă vinovată şi maliţioasă de a denunţa totuşi, spre a face rău. D-sa a arătat că de vreme,ce ştirea despre tulburări cu ro- 101 echivoc ai d-lui profesor şumuleanu apăruse in presă, că reclamaţiuni anterioare fuseseră făcute de asociaţia studenţilor evrei la ministerul de Interne şi, că petiţia deputatului Weissman se referea la fapte de care fusese sesizat ministerul mai înainte şi nu afirma nimic personal, ci punea la dispoziţia ministerului din material de informaţiune, — faptul incriminat nu se poate încadra în conţinutul legal al denunţării calomnioase,. Tribunalul, compus din d. Ghiţescu aici, a amânat, pronunţarea pe ziuă de 3 Octombrie 1934. Dela Curtea cu juri A las judecatori, de , către Curtea cu juri de Ilfov sub preşidenţia d-lui Victor Popovici, acuzatul Gh. Popa din str. Rovine 12, care în noaptea de 14 Octombrie anul trecut, a omorit cu o loviturâ de rangă in cap pe şoferul său Cadea Oprea. Din desbaterile procesului au reeşit Următoarele: Gh. Popa, proprietarul unui taximetru, aflase şi noaptea arătată că şoferul Oprea, după ce că a tamponat maşina, a părăsit-o în sos. Vitali Şi câ s‘a dus de băutură. S‘a dus intr'acolo, a dat peste maşină pe care a reparat-o sumar spre a o putea duce până la garaj, a luat şi pe şoferul beat, l‘a aşezat in maşină şi cu mare greutate au ajuns la garaj Unde măslina avea să fie repusă in bună stare de funcționare.. Acolo s'a ivit o ceartă violentă intre Popa, care cerea şoferului socoteala banilor după indicaţia aparatului de taxare — şi şofer, care ii rplstă că il'are să-i dea nici o socoteală fiindcă şi - el are dreptul sâ bea din banii ineasaţi. Procurorul Curţii d. I. Petrescu a susţinut acuzarea cu tărie, cerând o condamnare aspră. Apărarea, reprezentată de d-rele Sonnenfeld şi Akerman, au susţinut că acuzatul Popa a lovit fiind provocat şi că a doua lovitură, care a produs, moartea nu a fost dată cu intenţie, In capul şoferului. Că adică şi a doua oară Popa voia să lovească in braţ, insă badea ridicând mâna spre a se apăra, a făcut ca ranga să ia altă direcţie, lovind capul. Juraţii au răspuns afirmativ in ca priveşte provocaţia din partea victimei şi loviturile aplicate de acuzat, admiţând şi circumstanţe uşurătoare. Curtea, pe baza acestui verdict, a cond „n- „„ damnat pe Gh. Popa la 6 luni inchij tură peste braţ şi alta peste cap. Lovitura i sa dispunând a se ţine seama de pin urma a fost fatala. Badea căzu jos ’ prevenţia făcută. Or, cum numitula In nesimţire şi transportat apoi la spi- tal, a suclimbat înainte de a i se fi putrut face vreo intervenţie medicală, executat 9 luni de arest preventiv, Curtea a hotârit punerea in libertate a condamnatului. ......' ■^■iîiMiniTiiiiiiriiiil»^'B|-riTi Ilii vizită la Moscova La hotel: fameristețe; Mâncarea Strada; in Piață hSIfe; Cosiume și azIOHomii; Femeile; La teatru. nn , AVE!F?UL UIERAR“ Ultim termen in materie de probă cu martori Instanţele de fond in dorinţa de a pune o stavilă amânării nesfârşite a proceselor din cauza neprezentării martorilor propuşi de părţile împricinate, a adoptat sistemul de a acorda un „ultim termen” părţii respective, după care, în caz de neprezentare a martorilor declară decăzută partea din dreptul de probă testimonială ce i se acordase. Astfel in procesul de divorţ dintre soţii Mihai şi Vasilica Niţă, soţia ceruse în faţa Curţii de apel proba cu martori, care i s’a admis. La trei termene succesive, martorii propuşi nu s’au prezentat şi atunci Curtea a mai acordat un ultim termen, la care de asemenea dânşii n’au răspuns chemării. Curtea atunci, pe motivul că nici la ultimul termen partea n’a făcut toate diligentele spre a-şi aduce martorii, a declarat-o decăzută, pronunţând decizia în defavoarea ei. Soţia făcând recurs, a obţinut ieri de la înalta Curtea de Casaţie S. N. casarea deciziei, o casare admisă pe motivul că instituţia „ultimului termen” nu există în legea de procedură. Controlul averilor Comisia de control a averilor, de pe lângă Curtea de apel, a încheiat investigaţiile privitoare la denunţul făcut contra, d-lui A. Teodoru, fost administrator financiar al Capitalei, de către însuşi fiul său, d. Dan Teodoru. Găsind denunţul neîntemeiat, comisia a dat ori decizia de clasare. Abuz de încredere D. judecător Mitulescu, titularul cab. 4 instrucţie, a emis eri mandat de arestare, sub învinuire de abuz de încredere, împotriva comerciantului Osias Goldstein, din cal. Victoriei 2, care primind de la d. Pierre Fort, supus francez, un cec de 1000 franci francezi spre a-l încasa de la Banca Naţională, şi-a însuşit banii trăgând chiulul franţuzului. Mandatul de arestare va fi supus astăzi tribunalului spre confirmare. Diverse ori urma să se judece de către trib. Ilfov s. I acţiunea parchetului de Ilfov prin care se cere dizolvarea „societăţii generale a funcţionarilor comerciali din ţară“, pe motiv că filiala din Bălţi a acestei asociaţii ar avea o activitate comunistă, primejdioasă interesului şi orei unei publice. Lipsind din ţară d. D. R. Ioaniţescu apărătorul societăţii, tribunalul, la cererea acesteia, a amânat judecata pe ziua de 4 octombrie. Curtea de apel s. I a amânat ori din nou judecarea apelului făcut de Gh. Tăzlăuanu, condamnat de tribunal la 2 ani închisoare pentru escrocheria montată sub forma unei Înjghebări teatrale,reuşind să spolieze câţiva zeci de inşi „angajaţi“ în serviciu, de suma totală S a dat termen de judecată la 18 Ianuarie. — Armand Levi, implicat în mai multe afaceri penale şi urmărit In temeiul unui mandat de arestare, a fost arestat ieri în sala de şedinţă a trib. Ilfov S. NI, unde venise ca să răspundă într’un proces penal 60- rocit pentru ieri.________________ Neregulele descoperite la inspectoratul jandarmeriei, continuă a forma obiectul unor minuţioase cercetări din partea anchetatorilor militari. Concomitent cu examinarea, actelor, ridicate de comisiunea de anchetă a ministerului de interne de la inspectoratul jandarmeriei, magistraţii militari au citat la cabinetul de instrucţie, numeroşi martori şi informatori. Astfel în cursul cercetărilor ce au anulateri, d. general Grozeanu, raportor special, asistat de d. lt.-col. Răşcanu, raportor permanent, au audiat ca informator pe d. cap. lacob, căp. Manolescu, precum şi trei subofiţeri de la inspectoratul jandarmeriei. Pentru azi, anchetatorii au citat houii informatori. Tot azi, urmează să fie predate magistraţilor militari şi celelalte dosare, continuând rezultatul cercetărilor, făcute în ultima vreme de comisiile ministerelor de interne și armată.. MILITARE Ancheta in jurul nereptelor de la inspectoratul jandarmeriei Femeile gravide trebuie să evite orice constipație, întrebuinţând apa naturală purgativă ,„FRANZ-JOSEF”. Recomandat de medici.- ■"••• Recurs admis pe motiv pus im oficiu Tot în şedinţa de eri, s’a judecat şi recursul soldatului Sterie Nicolae din reg. 26 artilerie, condamnat la 5 iuli închisoare, pentru prima dezertare in ţaţă. In şedinţă, d. lt.-col. Cerchez, comisar regal, a ridicat un motiv de casare din oficiu, susţinând că la data judecării recursului, membrii instanţei de fond, nu erau numiţi printr’un ordin de convocare. Curtea a admis recursul. CERCETĂRILE IN JURUL NEREGULILOR DELA INSPECTORATUL CAVALERIEI Ar fi relatat 1. timp,’ ca în urma unor verificări, s’au descoperit mari nereguli în gestiunea inspectoratului cavaleriei. Neregulele băneşti se cifrează la suma de un milion lei, bani rezulstabilirea răspunderilor, a fost deleschimbaţi. Ciai cercetarea acestei afaceri şi satbilirea răspunderilor, a fost delegat de căp. Dimescu B. Paul, raportor al cabinetului 10 instrucţie, care a întreprins o serie de investigaţii la sediul inspectoratului cavaleriei, ridicând numeroase acte şi registre. Eri, magistratul militar a citat la cabinetul de instrucţie, pe d-nii maior Nicolau Constantin şi adm. căp. Teodorescu, cari au dat diverse reslaţiuni, necesare bunului mers al cercetărilor. INSTRUCŢIA SPIONULUI GABANI Cazul spionului maghiar Bella Gabani, arestat de organele siguranţei şi trimis parchetului militar, în împrejurărie relatate de noi la vreme, continuă a preocupa pe magistraţii militari. După nenumăratele interogatorii luate spionului, prin intermediul interpretului siguranţei, d. căp. Atanasiu Dumitru, titularul cabinetului 7 instrucţie, a cerut siguranţei g-rale o serie de relaţii privitoare la Gabani, precum şi unele documente, găsite la domiciliul acestuia cu prilejul descinderii operate. Cercetările continuă. DIVERSE Judecarea procesului agresiunii de la primăria sect, de galben, căreia i-a căzut victimă d. Garabet Aslan, fost primar, a fost sorocită pentru data, de 10 Octombrie cor. — Parchetul militar a pus eri în libertate pe indivizii Mihai Păduraru, Petre Rău zis Dacă şi Vasile Isaia Teţu, care au fost arestaţi pentru ultragierea şi lovirea uruii pentru ultragierea şi lovirea Unui O senzaţie politică in America UN ADVERSAR AL D-LUI ROOSEVELT CANDIDAT LA POSTUL DE GUVERNATOR AL NEW-YORKIT LUI NEW YORK. — In cercurile politice provoacă senzaţie o comunicare după care fostul politician democrat Robert Moses, care aparţine cercului prietenilor celor mai intimi ai fostului primar Al. Smith, dar care combate cu înverşunare pe președintele Roosefevt, va fi desemnat la apropiatele alegeri drept candidat al republicanilor. In cazul u- I nei victorii el va fi numit în postul fie guvern statului Newy-York in locul d-lui Lehmann.